17 czerwca br. przekazaliśmy na ręce toruńskich radnych oraz dyrektorów poszczególnych wydziałów i jednostek organizacyjnych UMT bogato ilustrowane zdjęciami pismo dotyczące polityki transportowej miasta przygotowane na bazie obserwacji poczynionych na wyjeździe studyjnym do Berlina i Holandii przez członków naszego stowarzyszenia.
W Toruniu transport miejski postrzega się głównie przez pryzmat samochodu. W dyskusjach dotyczących spraw związanych z komunikacją bardzo rzadko dostrzega się szanse związane z codziennym wykorzystywaniem roweru. Padają głosy, że jedyną metodą na odkorkowanie dróg jest ich poszerzanie, budowanie węzłów dwupoziomowych, upłynnianie ruchu samochodowego oraz budowa i tworzenie parkingów samochodowych, także na terenie Starego Miasta.
Doświadczenia ostatnich 20-30 lat w wielu miast europejskich pokazują jednak, że stawianie na indywidualną komunikacją samochodową po prostu się nie sprawdza. Poszerzone miejskie drogi szybko zapełniły się samochodami; centra miast już nie mieściły większej ilości samochodów; brakowało miejsc parkingowych. Zaczęto więc szukać innych rozwiązań i postawiono na sprawną komunikację zbiorową i transport rowerowy. Wprowadzanie kompleksowych rozwiązań infrastrukturalnych i odważne decyzje polityczne przywróciły centra miast przede wszystkim jego mieszkańcom.
Zapraszamy do lektury pisma, które znajduje się
TUTAJ>>
Na naszych stronach zamieściliśmy 3 relację z wyjazdu studyjnego. Jeśli jeszcze się z nimi nie zapoznaliście zamieszamy linki:
Berlin>>,
Groningen>> oraz Drachten i
Zwolle>>. Niebawem kolejne 2 relacje na naszej stronie.