9 sierpnia br. na toruńskiej Motoarenie z okazji zakończenia Igrzysk Polonijnych odbył się koncert zespołu Perfect. Kilka tysięcy osób bawiło się przy muzyce legendy polskiego rocka. Wcześniej jednak fani musieli dojechać na stadion. Wbrew wszelkim przewidywaniom urzędników odpowiedzialnych za budowę stadionu oraz jego projektantów część osób wybrała rower jako środek transportu. Oto jak radzili sobie z jego zaparkowaniem.
Koncert zaczynał się o 21:00. Zdjęcia zostały zrobione po godzinie 20:00. Gdy wracaliśmy ze stadionu widzieliśmy jeszcze wiele osób, które w kierunku Motoareny podróżowały na rowerach. Najprawdopodobniej jechały na koncert i raczej musiały gdzieś zaparkować rowery przed wejściem.
Teoretycznie przed stadionem ustawione są stojaki rowerowe w liczbie 6, do których można zaparkować 12 rowerów. Jednak stojaki są mało przyjazne dla użytkownika. Aby zmieścić rower pomiędzy rurkami do których można go przypiąć trzeba się trochę pomęczyć. Sens takiej konstrukcji stojaka nieznany.
Za to świetnie do parkowania rowerów sprawdzają się żółte barierki. Może dlatego porządnych stojaków przed Motoareną nie ma?
Kolejne kilka rowerów przypiętych na "partyzanta". Dobrze, że przynajmniej mandatów za złe parkowanie nie dają...
Parking rowerowy dla właściciela zaproszenia na loże bądź posiadacza złotej karty.
Takiego modelu stojaka jeszcze nie widzieli.
Oto dowód, dlaczego rower to najlepszy sposób transportu "od drzwi do drzwi".
Ale w sumie kto by się przejmował tymi kilkudziesięcioma rowerzystami....
którzy nie znają przyjemności stania w korku i szukania przez godzinę miejsca parkingowego.
Liczymy, że doczekamy się pod Motoareną parkingu rowerowego z prawdziwego zdarzenia, który będzie zachęcał mieszkańców do przyjazdu rowerem na wydarzenia odbywające się na stadionie. Jeśli parking będzie zadaszony, strzeżony, wyposażony w odpowiednie stojaki, dobrze umiejscowiony i wypromowany jest szansa, że będzie cieszył się dużą popularnością. Oczywiście koszt budowy takiego parkingu jest niewspółmierny do kosztu budowy parkingu samochodowego. Aby wszystkie te „oczywistości” zauważyć trzeba na transport rowerowy patrzeć trochę szerzej, niż tylko przez pryzmat dojazdu rowerem do lasu.
Przypominamy, że pisaliśmy już w sprawie stojaków rowerowych pod stadionem żużlowym
LINK>> Rezultatem pisma jest 6 niskiej jakości stojaków przed jednym z wejść. Najprawdopodobniej gdyby nie nasze pismo stojaków wcale by nie było lub postawiono by klasyczne "wyrwikółka".