Witamy na stronie stowarzyszenia | Dzisiaj jest czwartek 21 listopada 2024
Logowanie     Rejestracja     Home     Mapa serwisu     Kontakt     pl en de

Aktualności

2009-05-31 Inicjatywa Bydgoszcz Rowerowa + kilka zdjęć bydgoskiej infrastruktury rowerowej
bydgoszczW marcu 2009 roku powstała nowa bydgoska inicjatywa rowerowa Bydgoszcz Rowerowa - http://www.rower.byd.pl/ . Jak informują twórcy serwisu strona jest tworzona Dla i Przez bydgoskich rowerzystów. Życzymy twórcom pomysłu wielu sukcesów w promowaniu ruchu rowerowego oraz dobrej współpracy z instytucjami odpowiedzialnymi za rozwój infrastruktury rowerowej.

Inicjatywa ma za zadanie zintegrować środowiska bydgoskich rowerzystów, jedną z pierwszych większych akcji będzie specjalne wydanie czerwcowej Masy Krytycznej, która odbędzie się w sobotę 27 czerwca pod hasłem „Bezpieczne Wakacje”. Tradycja bydgoskich mas, organizowanych w każdy ostatni piątek miesiąca, jest dłuższa od mas toruńskich: chętni mogą poczytać o bydgoskiej masie na stronie: http://masa.bydgoszcz.pl/

Wcześniej bydgoscy rowerzyści skupieni wokół inicjatywy zorganizowali akcję sprzątania dróg rowerowych oraz cyklicznie organizują spotkania z podróżnikami-rowerzystami. Jak donosi strona internetowa http://www.rower.byd.pl/ w maju odbyło się również pierwsze spotkanie w Zarządzie Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej oraz z przedstawicielami bydgoskiej policji.

W kwietniu kilkakrotnie odwiedziliśmy Bydgoszcz, fotki z jednego z wypadów zamieszczamy poniżej. Na zdjęciu infrastruktura rowerowa na trasie Fordon-Centrum, jest to jedna z głównych tras rowerowych Bydgoszczy. Przykłady rozwiązań bydgoskiej infrastruktury możecie znaleźć również na naszej stronie pod LINKIEM>>.


Ścieżka tylko wokół ronda.

Dobrze rozwiązany zjazd ze ścieżki na jezdnię.

Ul. Akademicka. Oznakowanie pozostawia wiele do życzenia

Ul.Rejewskiego. Ścieżka wymalowana na chodniku kończy się przed przejazdem przez skrzyżowanie.

Przejazdów rowerowych brak, sygnalizacja wzbudzana przyciskiem.

Ul. Akademicka. Zarośnięta kostka.

Kolejne przejście bez przejazdu.

Ul. Lewińskiego. Naturalne oznakowanie poziome. Troszkę śliskie po deszczu.

ul. Pod wiaduktem. Szerokość nienormatywna. Zachowaj ostrożność.

ul. Kamienna. Ilość piachu pokazuje jak głęboko zapadła się kostka.

Dobry przykład - łącznik ścieżki z drogą lokalną.

Ułóż rowerek.

Po południowej stronie 5 kilometrowej ul. Kamiennej wytyczono ścieżkę

Zjazd w drogę lokalną.

Barierki prawidłowo oddzielają przystanek lecz niestety ustawione są w skrajni drogi rowerowej.

Ul. Gdańska. Trasa na Myślęcinek.

Ul. Mostowa prowadząca w stronę Starego Rynku. Otwarta dla rowerów.

Ul. Batorego. Otwarta dla rowerów.

Ul. Długa. Otwarta dla rowerów.

Stojaki wyrwikółka pod Operą Nova.

Krótko podsumowując. Turystycznie można przejechać rowerem z Fordonu do Centrum odseparowaną od intensywnego ruchu samochodowego trasą korzystając z chodników oraz w dużej mierze ze ścieżek i ciągów pieszo-rowerowych. Szczególnych udogodnień dla rowerzystów nie ma, zauważyć można trochę niedociągnięć projektowych. Na plus zasługuje otwarcie dla rowerów kilku ulic w obrębie Starego Miasta przy jednoczesnych ograniczeniach dla ruchu samochodowego. Dużym minusem jest nawierzchnia z fazowanej kostki na ścieżkach i ciągach.

Powstanie inicjatywy Bydgoszcz Rowerowa pokazuje, że stan i rozwój infrastruktury rowerowej w tym mieście jest niewystarczający.


wyedytowano: 2009-05-31 02:02
aktywne od dnia: 2009-05-31 00:13
drukuj  
Komentarze użytkowników (9)
matixg, 2009-06-04 20:20:38
to z szerokością nienormatywną - miszcz!
Lux, 2009-06-08 00:49:44
Ja chciałbym poznać osobiście debila, który wpadł na pomysł układania z kostki ścieżek rowerowych! Zobaczcie najpierw jak to się w Holandii robi. Bo poki co wyglada to na robotę zezowatych umysłowo.
rower.byd, 2009-06-08 08:58:24
niesety oficjalne stanowisko ZDMiKP które przedstawiła w tym roku w którejś z gazet p. Kaczmarek - rzecznik prasowa Zarządu jest takie że nie ma szans na inną nawierzchnie przy nowych inwestycjach.

niestety bydgoszcz nie ma uchwalonych standardów technicznych i wykonawczych co nie daje na razie nadziei na zmianę tego podejścia....zawsze się tłumaczą że łatwiej ją ułozyć w przypadku remontów podziemnych:/
asiao-o, 2009-06-08 09:52:23
u nas są standardy, ale przecież tez budowali prawie wszystko z kostki.
musicie zawalczyć o odpowiednią nawierzchnię dla dróg rowerowych i to najlepiej dość stanowczo, a jakichś dziwnych argumentów o remontach podziemnych nie ma co słuchać - to bzdura!
pozdro
pawel, 2009-06-08 12:40:21
http://miasta.gazeta.pl/szczecin/1,78940,6696769,Rowerzysci__polbrukowe_sciezki_to_smieszki.html

dobry, calkiem swiezy art ze Szczecina. uparli sie u nas na ten polbruk  :P

same standadry nic nie dadza, tzreba zawalczyc o swoje prawa/racje i nie dac sie zbyc urzednicza pseudo-argumentacja.

jestem ciekaw, pod iloma sciezkami z polbruku w Bydgoszczy widocznym wyzej przebiega infrastruktura podziemna, a jesli przebiega, to czy nie zmiscilaby sie pod chodnikiem obok  :)
Lux, 2009-06-08 14:44:33
Przeicież to ewidentnie śmierdzi szwindlem ta cholerna kostaka. Jest zapewne jedna firma która trzepie szmal na wykładaniu ścieżek tym g_wnem, które robi w garażu. To się nawet nie nadaje dla pieszych, bo panie na szpilkach też mogą się na tym nieźle wyłożyć, na fugach wielkości 2 centymetrów. Albo brakoroby, albo z technologią do tyłu.
A na rowerze wytrzęsie człowieka jak diabli, a to nie offroad tylko miasto i mam prawo jeżdzić rowerem miejskim bez amortyzatorów, a taka nawierzchnia tego komfortu nie daje.
Na chłopski rozum, wydaje mi się, że łatwiej i szybciej jest nałożyć asfalt. Nie musi być przecież takiej grubości jak na drodze krajowej. Tiry po tym nie będą jeżdzić, więc o koleiny nie ma strachu.
Pozdrawiam!
pietruch, 2009-06-08 21:43:26
Asfalt na chodniku dla wielu to estetyczna porażka, ale funkcjonalnie chyba jednak też jest lepszy dla pieszych tak samo jak dla rowerzystów. Zwróćcie uwagę jak dużo matek z wózkami np korzysta z drogi rowerowej mimo, że obok jest chodnik.

Fotka z Francji:

http://www.trams-in-france.net/dmel/lem01.jpg

  :)

(na początku zastanawiałem się co ta ulica taka wąska. dopiero po chwili dotarło do mnie, że to droga rowerowa! Tak to powinno wyglądać ścieżka rowerowa powinna przypominać zwykłą drogę, dlatego poprawnie nazywamy ją DROGĄ rowerową  :D )
Lux, 2009-06-09 09:00:24
Pietruch, rzeczywiście, estetyczna porażka, ale to zdjęcie z Francji pokazuje jednak, że tak nie musi być.  :)
Jeśli chodzi o kostkę w Bydgoszczy. Ta też jest różna. Na upartego lepsza jest ta na Wyszyńskiego, w porównaniu z tą na Kamiennej z "fugami".
DaruS, 2009-06-09 21:31:12
szerokość nienormatywna rlz
Dodaj swój komentarz:


:) :| :( :D :o ;) :/ :P :lol: :mad: :rolleyes: :cool:
pozostało znaków:   napisałeś znaków:
kod z obrazka*
Ankieta
Jak oceniasz rok 2023 pod kątem rozwoju infrastruktury rowerowej w Toruniu?
ankieta aktywna od: 2024-03-19 21:25

Wspierają nas
Sklepy i serwisy rowerowe w Toruniu

Stowarzyszenie ROWEROWY TORUŃ działa na rzecz powstawania odpowiedniej infrastruktury rowerowej.
konto bankowe BGŻ S.A. 71203000451110000002819490 NIP: 9562231407 Regon: 340487237 KRS: 0000299242

Wszystkie Prawa zastrzeżone. Cytowanie i kopiowanie dozwolone za podaniem źródła.
SRT na Facebook