Komentarze użytkowników (16) |
pduncz,
2009-02-16 19:14:26
Czy wyjaśniono, dlaczego Koleje Mazowieckie podlegają pod jakieś inne przepisy, które nie stoją na przeszkodzie dla darmowego przewożenia rowerów przez ponad 5 miesięcy w roku? ;-) |
pietruch,
2009-02-16 20:34:17
W Anglii przyglądałem się przewozom rowerów u 2 przewoźników kolejowych. W obydwu przypadkach przewóz był bezpłatny, ale na konkretnych trasach lub konkretnych kursach obowiązywała wcześniejsza rezerwacja miejsca dla rowerów. |
machu,
2009-02-17 18:00:48
Proponujcie trasy...
Wstępna wersja to Bydgoszcz - Toruń, Toruń - Ciechocinek, Bydgoszcz - Tuchola... i coś jeszcze najprawdopodobniej Toruń - Grudziądz... proponujcie. |
emulov,
2009-02-17 18:18:58
Ja proponuje Toruń - Włocławek. Zwłaszcza że jest niezła traska z Włocławka do Torunia przez Ciechocinek. A po za tym co tydzień we Włocławku jest pchli targ i można tanio wyrwać naprawde niezłe rowerowe sprzęty |
emulov,
2009-02-17 18:32:54
Jeszcze Toruń - Brodnica. Piękne tereny pojezierza brodnickiego górznieńskiego lidzbarskiego są bardzo atrakcyjne dla turystów rowerowych. Czy ilosc "tańszych linii" jest ograniczona? |
tutmo,
2009-02-17 19:06:26
W zasadzie to już mamy prawie wszystkie połączenia kolejowe na liście, nie ma z czego wybierać:P |
pawel,
2009-02-18 21:08:33
>Czy wyjaśniono, dlaczego Koleje Mazowieckie podlegają pod jakieś >inne przepisy, które nie stoją na przeszkodzie dla darmowego >przewożenia rowerów przez ponad 5 miesięcy w roku? ;-)
Koleje Mazowieckie są własnością samorządu województwa mazowieckiego. dlatego to urząd marszałkowski może podjąć decyzje o zwolneieniu z opłat za przewóz rowerów. samorząd może promować w ten sposób rowery, a przwoźnicy to jednak nie muszą mieć takich priorytetów. padła opcja, że jeżli urząd marszałkowski będzie dopłacał (wyrównywał straty z braku biletów za rowery) przewoźnikom, to ci mogą przewoźić rowery za darmo. w dyskusji pojawił się problem w zapisie darmowego przewozu rowerów, jednak można go pewno jakoś rozwiązać. na razie zobaczymy jak się wogle sprawy potoczą |
BolekLolek,
2009-02-21 20:08:50
moja propozycja: Bydgoszcz-Chojnice.
Oczywiście sugestia z myślą o szlaku wzdłuż Brdy, ale także tereny PN "Bory Tucholskie" i Zaborskiego PK. Myślę, że opcja tańszego przewozu bicykla w weekendy jest ok, bo pozwala zrealizować ciekawe wypady "jednodniówki". |
machu,
2009-02-23 01:08:31
Chojnice poza Naszym województwem, takze odpadają |
BolekLolek,
2009-02-23 10:03:10
to fakt, ale szlaki nie znają granic. Tu raczej należy myśleć kategoriami nie konkretnego województwa, ale bardziej subregionu, który obsługuje konkretny przewoźnik. Wspomniane Chojnice to obecnie co prawda pomorskie, ale jednak w nie tak dawnych czasach były związane z bydgoskim. Trasa z Bydgoszczy wzdłuż Zalewu Koronowskiego i Brdy to wg. mnie bardzo atrakcyjna rowerowo wycieczka na jeden czy dwa dni. Atrakcyjność zdecydowanie podnosi obecnie istniejąca możliwość dowiezienia bicykla do Chojnic ( oczywiście także Tucholi ), bo otwiera zarówno tereny Tucholskiego PK, jak i sąsiadujących na północy Zaborskiego PK czy na zachodzie Wdeckiego PK. Byłoby asurdalne, gdyby np. PCC na trasie Bydgoszcz-Chojnice wiozła rower do Piastoszyna ( granica ) za promocyjnego złocisza, a dalej - marne kilkanaście km do Chojnic - za 4,50 :-). Może warto by było zainteresować sprawą także marszałków ościennych województw, na które wchodzą atrakcyjne szlaki wychodzące/wchodzące z kujawsko-pomorskiego, a które skomunikowane są lokalnymi czy regionalnymi połączeniami kolejowymi - jak w przypadku wspomnianych Chojnic? |
machu,
2009-02-23 21:40:47
Nie ma subregionalnych przewoźników, no tz. PKP ICC niby jest, ale ICC nie dotykamy, PKP PR podzielone jest na województwa, nie wiem na jakiej zasadzie rozliczają przewozy poza województwo... także kwestia zainteresowania promocją pomorskiego odpada... na razie. Skupmy się narazie na tym co jest. Zobaczymy co da się utargować. |
wilga,
2009-02-24 19:22:43
Z jednej strony podoba mi się pomysł zmniejszenia opłat na rowery w pociągach. Z drugiej zaś strony wolałabym płacić tyle co do tej pory, ale z perspektywą:
- bezproblemowego wchodzenia z rowerem do każdego pociągu; - możliwości zamawiania wagonów rowerowych w przypadku przejazdu większej grupy; - rezerwacji miejsca na rower - co za tym idzie kolej wiedziałaby gdzie w danym dniu będzie więcej rowerzystów; - rezerwacji miejsca siedzącego jak najbliżej roweru; - pierwszeństwa (rezerwacji) miejsc siedzących blisko rowerów dla rowerzystów i tym podobne rozwiązania. |
wilga,
2009-02-24 19:53:16
Mam jeszcze jedną propozycję dla kolei.
Zakaz palenia w przedziałach i na korytarzu obok rowerów, a nawet w całym wagonie rowerowym. Palacze mogą usiąść gdzie indziej, a rowerzysta nie. Wiem, że są palący rowerzyści, ale są oni w zdecydowanej mniejszości. Poza tym mnie osobiście nie pasuje papieros do rowerzysty. |
machu,
2009-03-01 16:02:00
Co do wagonów i przejazdów zorganizowanych to istnieje taka możliwość, gorzej z możliwościami trchnicznymi koleś z PKP mówił, że wszystki wagony to przewożenia bików zabrało ICC, ale przewozy grupowe można zgłaszać i negocjować cenę.
Co do palaczy, to... no cóż, zakaz zakazem... wszystko zależy od kultury osobistej |
paulos,
2009-03-04 16:04:12
Toruń - Inowrocław, Toruń - Jabłonowo Pomorskie. |
Heidi,
2009-03-16 21:23:53
chełmża- toruń |
Dodaj swój komentarz: |
2024-10-22 21:55 Rowerowa Masa Krytyczna - 26 października 2024 r. |
2024-09-26 21:46 Pismo do GDDKiA oddział Bydgoszcz w sprawie projektu rozbudowy DK 91 pomiędzy Toruniem a Łysomicami |
Stowarzyszenie ROWEROWY TORUŃ działa na rzecz powstawania odpowiedniej infrastruktury rowerowej.
konto bankowe BGŻ S.A. 71203000451110000002819490 NIP: 9562231407 Regon: 340487237 KRS: 0000299242