Witamy na stronie stowarzyszenia | Dzisiaj jest wtorek 03 grudnia 2024
Logowanie     Rejestracja     Home     Mapa serwisu     Kontakt     pl en de

Aktualności

2009-01-21 Konsultacje społeczne: budowa ścieżek rowerowych w ramach projektu prowadzonego przez toruńskie Starostwo Powiatowe
W środę 28 stycznia o godzinie 12:00 w chełmżyńskim ratuszu (ul. Hallera 2) odbędą się konsultacje społeczne przygotowanej przez Uniwersytet Technologiczno-Przyrodniczy z Bydgoszczy koncepcji budowy dróg rowerowych na terenie powiatu toruńskiego. Niestety godzina konsultacji została dobrana niefortunnie: o godzinie 12:00 większośc obywateli pracuje. Niemniej jednak Stowarzyszenie Rowerowy Toruń będzie się starało wykorzystać konsultacje do przedstawienia swoich uwag do koncepcji. Zapraszamy wszystkich zainteresowanych tematem do przybycia na spotkanie.

Posiadamy koncepcję przygotowaną przez UTP Bydgoszcz. Na spotkaniu przedstawimy swoje uwagi oraz złożymy oficjalne pismo zawierające - naszym zdaniem - najistotniejsze kwestie wymagające korekt. Będziemy starali się, aby uwagi były czysto merytoryczne co - mamy nadzieję - przyniesie korzyści mieszkańcom powiatu toruńskiego oraz miłośnikom dwóch kółek. Zależy nam przede wszystkim na jakości budowanej infrastruktury rowerowej oraz celowości wydatkowania budżetowych pieniędzy.

Koszt realizacji projektu oszacowano na około 30 mln pln, dotacja z Unii Europejskiej wynosić będzie ponad 3 mln euro. Więcej szczegółów na temat projektu oraz poglądowe przebiegi tras znajdują się m.in. TUTAJ>> (ostatecznie zdecydowano się na wytyczenie 4 tras, zamiast widocznych pod linkiem map 3 i 4 ma powstać droga rowerowa Toruń-Chełmża wraz z odbiciem nad jezioro Kamionki).

O przebiegu konsultacji oraz pracach nad projektem będziemy Was na bieżąco informować na naszej stronie.


wyedytowano: 2009-01-21 19:20
aktywne od dnia: 2009-01-21 06:55
drukuj  
Komentarze użytkowników (12)
basmen, 2009-01-22 08:49:05
patrząc na długość tych tras zastanawiam się czy projekt tyczy wydzielonych dróg rowerowych czy tylko oznakowanych szlaków? Jeżeli drogi rowerowe i o ile będą zbudowane zgodznie z Dobrą Praktyką to chylę czoła...
polsson, 2009-01-22 10:15:13
Ja najbardziej boję się drogi do Osieka. Bardzo lubię tamtędy śmigać szoską. Jak spieprzą drogę rowerową (kostka, wąsko, pełno krawężników) i postawią znaki zakazu dla rowerów na jezdni to będzie katastrofa. Jak mają zrobić taki hit jak między Różankowem a Świerczynkami (wąska, nierówna i zapadająca się już (oddane w wakacje!) kostka na odcinku 300 (?) metrów) to ja dziękuję za takie udogodnienia.
julo, 2009-01-22 10:43:59
Wątpliwości jest dużo, a nawet zbyt dużo. Czy mają to być drogi rowerowe, czy szlaki rowerowe, czy do turystyki, czy do komunikacji. Po co budować drogę rowerową wzdłuż wiejskiej drogi, gdzie co pół godziny jedzie samochód lub traktor? Czy mieszkańcy okolicznych wsi będą chcieli jechać do sąsiada przez las, kiedy mają pod nosem szosę? Czy budowa DR wzdłuż szosy oznacza zakaz jazdy rowerem po tejże szosie? - to nie droga ekspresowa, ani autostrada. Po zapoznanie się ze szczegółami (płytka z projektem) pytań jest aż nadto. No, ale może coś się wyjaśni na spotkaniu.
pawel, 2009-01-22 11:43:58
jest szansa, że powstanie coś dobrego, jednak koncepcja przygotowana przez UTP Bydgoszcz zawiera wiele błędnych rozwiązań.

przypominam, że roczne wydatki budżetowe na infrastrukturę rowerową w Toruniu wynoszą około 1,7 mln, tymczasem starostwo chce wydać 30 mln  !!

cała koncepcja + materiały pomocnicze zajmuje 300 mega dlatego nie wrzucam tego nigdzie na serwer. zainteresowanych koncepcją kieruje bezpośrednio do Starostwa. cytuje fragment mejla:

"Koncepcja do wglądu w Powiatowym Zarządzie Dróg przy ulicy Polnej 113 w Toruniu. Swoje uwagi i zapytania można zgłaszać do 6 lutego 2009 r. w siedzibie PZD w Toruniu, tel. 056 66 44 175 oraz pod adresami: pzdtorun(malpa)wp.pl i fundusze(malpa)powiattorunski.pl."

krótko na temat koncepcji (więcej będzie w środę:))

1. większość dróg rowerowych będzie miała nawierzcnię asfaltową. niestety żadna z przewidziwanych tras nie będzie miała w 100% nawierzchni asfaltowej więc np. rolki odpadają  ;/

2. ciężko określić, w jaki sposób realizacja projektu zwiększy bezpieczeństwo rowerzystów. oczywiście turysta rowerowy będzie mógł czuć się bezpiecznie jadąc po lesie, jednak co z rowerzystami jeżdzącymi po swoich wsiach na codzień?

3. kompletnie nie rozumiem, po co budować drogę rowerową w Przysieku (ma zwiększyć bezpieczeństwo na idącej... kilometr na południe drogi DK 80) obok takiej drogi (zdjęcia są dodatkiem do koncepcji):
http://rowerowytorun.com.pl/powiat/1.jpg spokojnie rower mozna pogodzić z samochodem, można spowolnić ruch, postawić znaki, przecież to nie autostrada, a koszty wysokie...

co więcej obok tego mostku (takich mostków jest więcej) http://rowerowytorun.com.pl/powiat/2.jpg zaplanowano kładkę rowerową (w zależności od rozpiętości koszt od 80 000 do 100 000 pln  !)

4. rzeczywiście bezpieczeństwo pieszych i rowerzystów przy DK80 zwiększy się gdy droga rowerowa powstanie w tym miejscu: http://rowerowytorun.com.pl/powiat/3.jpg

jest jednak zasadniczy warunek: musi ona łączyć relacje i cele zdecydowanej większości podróży, a nie ścieżkę z lasu i do lasu...

5. jest kilkanaście (kilkadziesiąt) miejsc, gdzie według koncepcji ma powstać droga rowerowa, ale warunki terenowe w 100% na to nie pozwalają.

na razie tyle.

jeszcze raz zapraszam do kontaktu ze Starostwem w celu obejrzenia koncepcji. my również posiadamy koncepcje, w razie czego kontakt przez formularz kontaktowy  :)
pawel, 2009-01-22 11:51:58
aha, podobnych miejsc, gdzie występują wątpliwości jak w punkcie 3 - droga rowerowa przy mało ruchliwej drodze - jest zdecydowanie więcej...
polsson, 2009-01-22 13:50:51
Co z tego, że ktoś ukończył pięć kierunków na politechnice i jest prof. inż. dr hab. i nie wiadomo kim jeszcze skoro nie ma praktycznego pojęcia o jeździe rowerem. Pokazuje to fotka z Przysieka. Jak dla mnie kompletny absurd. Nie wiem jak można nie rozumieć, że w niektórych miejscach budowanie drogi rowerowej utrudnia życie rowerzystom. Współtwórcami takich projektów powinni być tacy ludzie jak my, którzy wiedzą z czym to wszystko się je. Szkoda, że nie chcą współpracować. W końcu ma to być dla nas, nie dla nich.

Boję się, że te drogi będą mnie ograniczać. Nawierzchnia będzie nie taka, łuki źle wyprofilowane, szerokość nie taka. Trzeba będzie wtedy świadomie łamać przepisy, bo nie lubię jeździć 15 km/h i ciągle wymijać pieszych czy skakać po krawężnikach.

O ile drogę rowerową wzdłuż DK80 całkowicie popieram o tyle budowanie dróg na wiejskich dróżkach w okolicach Przysieka, Zamku Bierzgłowskiego czy innych to kompletny nonsens, który tylko ograniczy swobodę rowerzysty nie pomagając mu w jakikolwiek inny sposób.

Na marginesie - konsultacje społeczne w środku tygodnia o godzinie 12.00? Pełen szacunek dla pomysłodawcy. Mam nadzieję tylko, że kierował się własną głupotą a nie chęcią utrudnia życia ew dyskutantom.

Życzę powodzenia!
basmen, 2009-01-22 14:13:56
konsultacje o takiej godzinie to w sumie sensowna praktyka: urzędnicy nie będą musieli siedzieć po godzinach pracy, najbardziej zainteresowani nie zgłoszą swoich wniosków, nie trzeba będzie wydawać pieniędzy na poprawę projektów...czysty zysk. a powiat będzie się szczycił otwartością na głos społeczny. w takich warunkach społeczeństwo obywatelskie nigdy nie będzie dobrze działać...
basmen, 2009-01-22 14:39:01
czy SRT ma kontakt z portale NGO? może tam dać wzmiankę o konsultacjach?
pietruch, 2009-01-22 16:21:08
W imię bezpieczeństwa zaplanowano nawet ścieżkę wydzieloną obok gruntowej drogi, po której przejeżdża pewnie z 5 samochodów na dobę  :D
tomasz, 2009-01-22 18:15:59
Polsson, konsultacje społeczne w środku tygodnia o godzinie 12.00 to pomysł jak najbardziej przemyślany. Akurat po kawce połączonej z przeglądem prasy jest jeszcze czas na ustawienie krzeseł i przygotowanie się na imprezkę. A że nie uwzględnia to potrzeb osób zainteresowanych? A niby CO uwzględnia? Bydgoski UTP już się zaprezentował z tej strony przy projektowaniu ścieżki na ul. Mickiewicza  ;)
tutmo, 2009-01-27 11:14:21
kilka zdjęc z omawianej koncepcji na forum: http://www.rowerowytorun.com.pl/index.php?akcja=forum&t_nr=197#g
piti, 2009-02-17 20:42:53
Uwaga do planowanej drogi Toruń - Zławieś Mała - Bolumin
Czy ścieżka nie mogłaby zaczynać się przy nowym stadionie żużlowym i prowadzić starym istniejącym szlakiem, który trzeba naprawić, między lotniskiem a byłym Polchemem... Następnie po starym trakcie kolejowym, który został właśnie zdemontowany i doskonale nadaje się na podkład do ścieżki rowerowej... Wiem o tym bo codziennie tam przejeżdżam rowerem.
Zastanawiam się, czy ktoś wpadnie na pomysł i na starej zdemontowanej już obwodnicy kolejowej za lotniskiem, od Przysieka do Wrzosów wymyśli ścieżkę rowerową. Trasa byłaby piękna i jest już prawie gotowa...(!)
Dodaj swój komentarz:


:) :| :( :D :o ;) :/ :P :lol: :mad: :rolleyes: :cool:
pozostało znaków:   napisałeś znaków:
kod z obrazka*
Ankieta
Jak oceniasz rok 2023 pod kątem rozwoju infrastruktury rowerowej w Toruniu?
ankieta aktywna od: 2024-03-19 21:25

Wspierają nas
Sklepy i serwisy rowerowe w Toruniu

Stowarzyszenie ROWEROWY TORUŃ działa na rzecz powstawania odpowiedniej infrastruktury rowerowej.
konto bankowe BGŻ S.A. 71203000451110000002819490 NIP: 9562231407 Regon: 340487237 KRS: 0000299242

Wszystkie Prawa zastrzeżone. Cytowanie i kopiowanie dozwolone za podaniem źródła.
SRT na Facebook