Komentarze użytkowników (5) |
julo,
2008-12-16 13:57:26
To oznacza, że SRT nie jest partnerem do takich konsultacji. "Najlepszy" efekt dają konsultacje, w których nie biorą udziału najbardziej zainteresowani, czyli użytkownicy. Przynajmniej, nikt się nie czepia. Ha, ha, ha. |
pawel,
2008-12-16 18:02:42
dla wyjasnienia.
kilkakrotnie (3x) bylem w Starostwie porozmawiac na temat tego programu. zostalem zapewniony o checi wspolpracy. dostalem rowniez mapy, na ktorych naszkicowane sa wstepne przebiegi tras (bylo to w wakacje). zostalem poproszony rowniez, aby wysylac ew. uwagi do Starostwa, dobre przyklady sciezek z internetu (sic!) niestety na dzien dzisiejszy nie mam do czego wysylac uwag, nie znam zadnych formalnych dokumentow do ktorych moznaby sie ustosunkowac. co do szukanie w internecie to kazdy ma www.google.pl jakkolwiek spotkanie opisywane wyzej skierowane bylo zapewne tylko do samorzadowcow, to dobrze byloby sie przyjrzec opracowaniu przygotowanym przez UTP Bydgoszcz, aby juz na etapie przygotowania przedstawic uwagi. przeciez nie mozemy opinowac czegos, czego jeszce nie ma, a jak sie pojawilo, to nie dostalismy do opiniowania mysle, ze omawiane na spotkaniu dokumenty kiedys do nas trafia i bedziemy mogli je zaopiniowac. na koniec powiem szczerze: mam kilka zasadniczch zastrzezen do tego programu, ale o tym moze kiedy indziej. a moze wszystko bedzie OK ? |
tomasz,
2008-12-16 18:04:29
sRT zapewne nie zyskało pozytywnej opinii Uniwersytetu (Technologiczno-Przyrodniczego) jako "właściwy partner do konsultacji" wskutek dyskusji przedstawionej na stronie http://rowerowytorun.com.pl/index.php?akcja=&art_iJak wynika z treści zamieszczonych tam dokumentów, sRT miało czelność nie tylko podważyć opinię Uniwersytetu (Technologiczno-Przyrodniczego) ale wdało się w dyskusję i broniło swoich racji. W dodatku okazało się, że jednak można zbudować drogę rowerową, której nie przecinają wyjazdy z posesji (i to bez rozmów z mieszkańcami posesji!!!). Wskutek tego wiarygodność sRT jako partnera godnego rozmowy z UTP (Uniwersytetem /Technologiczno-Przemysłowym/) została podważona. UTP poszukało zatem sobie alternatywnych dyskutantów (MZD też się już zresztą nie nadaje do współpracy, bo pokazało, że można zbudować drogę rowerową, której nie przecinają wyjazdy z posesji). Generalnie tendencja mi sie podoba - prorokuję, że znajomość tematu (budowy dróg rowerowych) przez specjalistów UTP (Uniwersytetu Technologiczno-Przyrodniczego) pozwoli im z pewnością na pomyślną migrację na północ, do Instytutu Morskiego i jeszcze (oby jak naj) dalej. |
pietruch,
2008-12-16 19:28:08
tomasz - świetne spostrzeżenia Ja mam zastrzeżenia nie tylko natury technicznej, ale co do samej idei. Przeczytajcie jeszcze raz nazwę projektu: "Poprawa bezpieczeństwa na drogach publicznych poprzez wybudowanie dróg rowerowych" Tyle nazwa. Po treści wnioskuję, że skupiono się bardziej na turystyce. Drogi wydzielone powinny powstawać w pierwszej kolejności przy drogach najbardziej ruchliwych, przede wszystkim krajowych. Tymczasem zaplanowano w większości "śmieszki" przy drogach o mniejszym znaczeniu. Tu są mapki http://rowerowytorun.com.pl/powiat-torunski-rowerz Np. trasa wokół jeziora Chełmżyńskiego - turystycznie super, ale jak to się ma do głównego celu programu? "Głównym celem projektu jest poprawa bezpieczeństwa mieszkańców naszego powiatu, dzięki wybudowaniu oraz przebudowie blisko 100 kilometrów dróg rowerowych biegnących przy drogach publicznych o DUŻYM NATĘŻENIU RUCHU i znaczeniu komunikacyjnym." |
pietruch,
2008-12-16 19:36:44
Tymczasem niektóre gminy położone na trasie dróg krajowych nie mają kasy na drogi rowerowe. http://rowerowytorun.com.pl/index.php?akcja=&art_i Co prawda uważam, że GDDKiA powinna sama finansować DR jeśli przebudowuje drogę, ale skoro mają takie, a nie inne zasady to taki program współfinansowany z kasy Unii powinien finansować/dofinansowywać takie inwestycje. |
Dodaj swój komentarz: |
2024-10-22 21:55 Rowerowa Masa Krytyczna - 26 października 2024 r. |
2024-09-26 21:46 Pismo do GDDKiA oddział Bydgoszcz w sprawie projektu rozbudowy DK 91 pomiędzy Toruniem a Łysomicami |
Stowarzyszenie ROWEROWY TORUŃ działa na rzecz powstawania odpowiedniej infrastruktury rowerowej.
konto bankowe BGŻ S.A. 71203000451110000002819490 NIP: 9562231407 Regon: 340487237 KRS: 0000299242