Witamy na stronie stowarzyszenia | Dzisiaj jest niedziela 24 listopada 2024
Logowanie     Rejestracja     Home     Mapa serwisu     Kontakt     pl en de

Aktualności

2008-11-23 Rowerzysto napisz pismo !!
Pisanie pism do Miejskiego Zarządu Dróg w Toruniu, instytucji odpowiedzialnej za kształt rowerowej infrastruktury w naszym mieście nie zawsze przynosi efekt. Jednak pisma warto i trzeba pisać. Każda sugestia i uwaga skierowana do urzędu powinna zostać rozpatrzona, a obywatel winien dostać odpowiedź. Szczególnie cieszą nas pisma mieszkańców naszego miasta poruszające sprawy "okołorowerowe". W środę 19 listopada trafiło do naszej wiadomości pismo napisane przez Tomasza w sprawie remontu ul. Konstytucji 3 Maja.

Zachęcamy wszystkich zainteresowanych prawidłowym rozwojem rowerowej infrastruktury Torunia do pisania pism w sprawach, które uważacie za ważne. Gdy zauważycie jakąś nieprawidłowość na drodze rowerowej, ubytek nawierzchni, miejsce niebezpieczne dla rowerzysty: nie bójcie się o tym powiadomić MZD. Zachęcamy do kierowania pism również do wiadomości naszego stowarzyszenia pod adres mejlowy: stow(malpa)rowerowytorun.com.pl.

Jak informował kolega Julo na forum>> jego ostatnie pisemne interwencje odniosły skutek. Ponownie postawiono uszkodzony znak drogowy informujący o drodze rowerowej przy ul. Legionów oraz naprawiono fragment nawierzchni przy ulicy Polnej. Jak widać warto pisać pisma, aby codzienne życie rowerzystów w Toruniu było łatwiejsze.

Poniżej publikujemy pismo Tomasza.

Toruń, 19 listopada 2008
Miejski Zarząd Dróg w Toruniu


Witam!

Z zainteresowaniem przyglądam się remontowi ul. Konstytucji i niestety - jako rowerzystę - niepokojem napawają mnie nowe krawężniki na wylotach ulic Kosynierów i Szarych Szeregów.

Aktualnie wygląda to bardzo niebezpiecznie dla rowerowych felg i rowerzystów o słabszej kondycji i zręczności. Mam nadzieję, że ostateczny efekt będzie przyjazny dla nich, to jest lepszy (wyraźnie lepszy) a nie gorszy (aktualnie wygląda na wyraźnie gorszy) od stanu dotychczasowego . Przy ul. Kosynierów wygląda to teraz tak:

 

i tak (to samo miejsce):

 

Podobnie (tak samo) przy wylocie Szarych Szeregów. Z przeciwnej strony jest trochę tylko lepiej, ale i tak gorzej jak było (a było i tak "wstrząsająco"):

 

Tymczasem zaraz obok, przy parkingu Piotra i Pawła - idealnie (choć tam na chodniku nie ma wytyczonej drogi rowerowej):

 

A nawet i taki wjazd jak na zapleczu Piotra i Pawła jest dla rowerzysty od biedy wystarczający (i lepszy od wszelkich przejazdów na Konstytucji):

 

Chciałbym, aby mój niepokój był bezzasadny i udało się w końcu zrobić wzdłuż Konstytucji naprawdę przyjazne rowerzystom skrzyżowania dróg rowerowych z jezdniami samochodowymi. Póki co na całej długości tej ulicy nie ma ani jednego bezpiecznego przejazdu, tj. przejazdu nie wymagającego podrzucania przedniego koła i znajomości lokalnej topografii z dokładnością do centymetrów (co pozwala wybrać najmniej wstrząsającą opcję).

Dla przykładu - na całkiem ładnym skrzyżowaniu Konstytucji ze Ślaskiego (gdzie droga rowerowa jest wyraźnie oddzielona od przejścia pieszego co sugeruje, że myślano o rowerzystach) w gruncie rzeczy lepiej by było przejechać po przejściu dla pieszych, gdyż krawężniki na przejeździe rowerowym są wyższe niż na przejściu dla pieszych. Po stronie wschodniej najniżej jest przy samym słupku sygnalizatora, ale każdy przy zdrowym umyśle przyzna, że to też jakoś kiepsko.

Inny przykład - przejazd wzdłuż ul. Konstytucji przez drogę osiedlową przy kościele Paulinów jest najlepszy przy samiutkim płocie (przy obu krawędziach tej uliczki), ale przejeżdżanie przy samym płocie jest najniebezpieczniejsze, ponieważ grozi kolizją z płotem (piesi nie zawsze chodzą tylko po swojej części chodnika, tj. po "chodniku właściwym") lub samochodem (czego zresztą niemalże doświadczyłem wybierając wywrotkę niż zderzenie, pouczony następnie przez kierowcę samochodu, że "tu trzeba uważać", w czym w sumie miał rację, bo jakiś "geniusz" zaprojektował drogę rowerową po stronie północnej ciągu pieszorowerowego i widoczność od strony zachodniej jest beznadziejna - w tym miejscu dziękuję serdecznie i jak najbardziej poważnie za częściowe poprawienie sytuacji w tym miejscu przynajmniej w zakresie oznakowania i wysokości krzaków dodatkowo zasłaniających widoczność).

Aktualnie jedynym dobrym przejazdem rowerowym na tej ulicy jest zachodni wylot ul. Konstytucji - nie licząc wysepki (gdzie wprawdzie krawężniki są mocno sfazowane ale jednak wysepka bardzo wysoka na całej długości, w tym w obrębie przejazdu rowerowego) i oczywiście następującego dalej wylotu na trawę i niezagospodarowany teren, co widziane z przeciwnego kierunku jest paskudne, ale to już inna bajka).

Pozdrawiam
Tomasz Truszczyński


wyedytowano: 2008-11-23 22:41
aktywne od dnia: 2008-11-23 09:52
drukuj  
Komentarze użytkowników (11)
tomasz, 2008-11-24 17:50:22
Cześć. Pierwotnie wyglądało to fatalnie ale wygląda na to, że remont będzie jednak bardziej kompleksowy niż tylko wymiana krawężników - dwa dni po tym piśmie został sfrezowany asfalt przy inkryminowanych skrzyżowaniach, mam szczerą nadzieję, że w końcu na ul. Konstytucji powstaną przejazdy rowerowe z prawdziwego zdarzenia.
Ala, 2008-11-25 15:42:40
A jednak można!!! Jeśli chcecie zobaczyć piękne wykonanie przejazdu przez MZD to zapraszam na świeżo wyremontowany kawałek ul. Kościuszki przy rozwidleniu. Gładziutki przejazd! Jak na stole! Szkoda tylko, że tam nie przebiega żadna droga dla rowerów... No i mam nadzieję, ze nie wyszło im tak ładnie przez przypadek.
pietruch, 2008-11-26 00:32:36
Ala możesz dokładniej wyjaśnić o jakim przejeździe piszesz? Jakie rozwidlenie Kościuszki?
julo, 2008-11-26 12:05:34
Myślę, że Ala ma na myśli odcinek między Świętej Pchełki a Łąkową. Jest tam nowy równiutki asfalt. Dywanik jest też położony od Świętej Pchełki do Batorego. Jeszcze prace nie są skończone, będą korekty pokryw hydrantów i studzienek no i nowa nawierzchnia chodnika dla pieszych. Rozpoczęły się prace na Bydgoskiej - na razie rozpruli nawierzchnię między Matejki a Konopnickiej. Coś dłubią też przy Szosie Lubickiej w kierunku Tormięsu - widziałem z daleka. może ktoś to widział z bliska? I jeszcze na Szosie Bydgoskiej od stadionu na zachód. Dzieje się!
pawel, 2008-11-26 12:22:01
zaraz na strone wrzucam pismo w sprawie kosciuszki.

bez watpienia "dzieje sie", ale jakosc tych "inwestycji" jest kontrowersyjna.

podczas realizowania prac wychodzi na jaw elementarna niewiedza na temat zasad organizacji ruchu rowerowego i pieszego oraz brak praktyki poruszania sie rowerem po miescie. czyli w sumie caly czas to samo...

nie chce byc bardzo zlosliwy wiec nie pisze, ze urzednicy nie rozumieja tresci i intencji naszych pism...
tomasz, 2008-11-26 18:17:55
(julo) Przy ulicy (nie Szosie) Lubickiej trwa kompleksowa wymiana nawierzchni chodnika na całej długości od stacji benzynowej Orlen (przy Pl. Daszyńskiego) do Targowej. Remont nie obejmuje tylko "dobrego" odcinka przy Statoil. Ten odcinek jest "dobry" (w cudzysłowie), bo na środku drogi rowerowej stoi drzewo, co nawet chyba zostało zilustrowane na tej witrynie). Wracając do remontu - zdaje mi się, że jest to element prac już tu opisywanych, które zdaje mi się że Paweł (wybacz, że nie chce mi się sprawdzać) kwestionował zwłaszcza w części drogi rowerowej na Antczaka (której, mam również nadzieję, że nie będzie). O ile ten remont mnie cieszy bardzo, bo pewnie będzie tu i droga rowerowa (a ja korzystam właśnie z tego odcinka - do ul. Targowej) to rzeczywiście dużo potrzebniejsza byłaby (znacznie częściej używana, choć nielegalnie) droga rowerowa po południowej stronie ulicy Lubickiej. Obawiam się jednak, że tej się prędko nie doczekamy (ciasno tam i wątpię, żeby MZD wykroiło z tego paska coś dla nas).
julo, 2008-11-26 18:40:17
Dzięki za aktualne wieści.Nooo, ulica, nie Szosa - ta jest dalej. OK.
A po południowej stronie to trzeba wyburzyć parę chałup żeby coś zmieścić.
pietruch, 2008-11-26 19:50:07
Na odcinku Targowa - Plac Daszyńskiego po stronie południowej nic nie trzeba byłoby wyburzać... Drogi rowerowej tam się nie wciśnie, ale całkiem znośny ciąg pieszo-rowerowy mógłby tam powstać. Teraz chodnik jest wąskie, ale z moich obserwacji wynika ze trochę trawnika można by przeznaczyć na taki ciąg.
Inwestycja po drugiej stronie razi nie tylko dlatego, że większość jeździ stroną południową. W niedalekiej przyszłości na terenie po tormięsie może coś powstać, a to oznacza, że drogę rowerową można by zaprojektować w lepszy sposób, a także inwestor mógłby się dorzucić do przebudowy ulicy, jak tam zazwyczaj bywa przy takich inwestycjach.
julo, 2008-11-26 20:09:29
No owszem. Między Targową a "Płatkami" dobry projektant mógłby wymyślić coś sensownego. Myślałem bardziej o odcinku Targowa - wylot Winnicy i o podłączeniu do istniejącego ciągu "p-r" i dalszej "dr" w kierunku centrum. Ale nie jest wykluczone, że w przyszłości znikną te małe chałupki od Ścieżki Szkolnej do wylotu Gołębiej. Nooo, tak sobie gdybam. A teren po Tormięsie to na razie WN (Wielka Niewiadoma).Myślę, że jak ruszy zabudowa tego terenu, to i tak zmieni się wszystko na tym odcinku - za 2-3 lata. Do tej pory pojeździmy po tym co będzie. Zgadza się, że większy ruch jest po stronie południowej (Rubinkowo-Centrum), ale jadący w kierunku Pl. Pokoju i Osiedla Chrobrego, i dalej na Chełmińskie mogą skorzystać ze strony północnej. Alternatywą jest Żółkiewskiego - żaden luksus.
pawel, 2008-11-26 20:42:29
odcinek przy Tormiesie to kompletna strata kasy i nieznajomosc zasad komunikacji rowerowej.

zdecydowana wiekszosc rowerzystow korzysta z poludniowej strony ulicy. to czy wyburza kiedys czy nie wuburza domki przy Lubickiej nie ma zadnego odniesienia do tego, ze sciezka przy Tormiesie (ktora zakonczy sie przed przystankiem, a na srodku jej stoi drzewo  !) jest do bani.

na takie pomysly moga wpadac tylko urzednicy nie jezdzacy na rowerze wytyczajacy "sciezki" na mapie, albo rowerzysci niedzielni, ktorych jakosc sciezek nie interesuje i ciesza sie z kazdego niebieskiego znaku z rowerkiem.

niestety w ten sposob nie zbudujemy SYSTEMU infrastruktury rowerowej jedynie pseudo siec pseudo sciezek.

przed remontem mozna tez bylo jezdzic po chodniku przy Tormiesie, nawierzchnia wcale nie byla taka zla. teraz zmieni sie jedynie tyle, ze nawierzchnia bedzie rowna. postawia idiotyczne znaki, a sciezka DE FACTO prawnie utrudni poruszanie sie rowerem na relacji Rubinkowo - Centrum. Piesi korzystajacy ze strony poludniowej beda mogli powiedziec: rowerzysto, spdaj na 2 strone, tam masz sciezke. czyz nie beda mieli racji? PIESI NA CHODNIKI ROWERZYSCI NA DROGI ROWEROWE  ???

oczywista oczywistoscia jest fakt marnowania kasy w kontekscie przyszlych inwestycji na terenie Tormiesu.

w MZD kilkakrotnie poruszalem bezcelowosc tej inwestycji, jednak jak wiadomo w MZD wiedza lepiej....
pietruch, 2008-11-27 00:27:32
A propos wyburzeń przy ścieżce szkolnej.

Czyli budynek, przez który chodnik ma niecały metr szerokości (?) powinien być wyburzony w niedługim czasie.
Dodaj swój komentarz:


:) :| :( :D :o ;) :/ :P :lol: :mad: :rolleyes: :cool:
pozostało znaków:   napisałeś znaków:
kod z obrazka*
Ankieta
Jak oceniasz rok 2023 pod kątem rozwoju infrastruktury rowerowej w Toruniu?
ankieta aktywna od: 2024-03-19 21:25

Wspierają nas
Sklepy i serwisy rowerowe w Toruniu

Stowarzyszenie ROWEROWY TORUŃ działa na rzecz powstawania odpowiedniej infrastruktury rowerowej.
konto bankowe BGŻ S.A. 71203000451110000002819490 NIP: 9562231407 Regon: 340487237 KRS: 0000299242

Wszystkie Prawa zastrzeżone. Cytowanie i kopiowanie dozwolone za podaniem źródła.
SRT na Facebook