Komentarze użytkowników (13) |
pawel,
2008-07-03 13:33:49
Pozwolę sobie NIEZŁOŚLIWIE skomentować tą wypowiedź:
"- Przy budowie nowych ulic wprowadzenie miejsca dla rowerów jest bardzo ważne, ale nie można traktować go jako priorytet - uważa Stefan Kalinowski, zastępca dyrektora MZD. - Najważniejsze jest bezpieczeństwo i odciążenie ruchu drogowego. Powoływanie się na rozwiązania stosowane na Zachodzie nie jest do końca trafne. U nas są węższe drogi i wprowadzenie udogodnień dla rowerzystów jest o wiele trudniejsze." Rowerowy Toruń z założenia dba o prawidłowy rozwój warunków do ruchu rowerowego w naszym mieście. Na dzień dzisiejszy traktowanie go jako priorytetowego nie jest możliwe - z pewnych oczywistych względów:P - lecz traktowanie go jako "5 kola u wozu" nie przystoi. Nie wiem w jaki sposób Pan Dyrektor doszedł do wniosku, ze na Zachodzie drogi są szersze. Może autostrady przez sam fakt ze są, są szersze, lecz w miastach takiej prawidłowości nie zauważyłem. Jeżeli chcemy budować przyjazną rowerzystom infrastrukturę musimy czerpać z wieloletnich doświadczeń Zachodu. Innego wyjścia nie ma !! Przypominam ze Mickiewicza ma 3 pasy ruchu, wiec mówienie o niej iż jest wąska jest chyba lekkim nadużyciem. Jeden ważny szczegół. W koncepcji przygotowanej przez UTP w Bydgoszczy droga dla rowerów wytyczona została - chyba - z chodnika. Jest to rozwiązanie trudne do zrealizowania - po prostu chodnik jet za wąski i jest zbyt duże natężenie ruchu pieszego. Liczymy, że będzie możliwość wytyczenia drogi rowerowej z jezdni, szczególnie że urzędnicy zapewniają o chęci uspokojenia ruchu na tej tej ulicy. Ścieżka na chodniku będzie kolejną pseudo ścieżką w Toruniu. Reasumując: i tak jest bardzo duży sukces, szczerze mówiąc trochę nie wierzyłem w taki obrót sprawy. Jednak nie chwalmy dnia przed zachodem słońca |
pawel,
2008-07-03 13:40:37
zapomniałem napisać bardzo ważnej rzeczy:
to że sytuacja z przebudową Mickiewicza wygląda jak wygląda zawdzieczamy również WAM !! Przecież na kwietniową Rowerową Masę Krytyczną, która odbyła sie pod hasłem "Ulica Mickiewicza nie tylko dla samochódów" przyjechało aż 250 rowerzystów !! Chyba warto przyjeżdzać na Masy |
Maatzey,
2008-07-04 13:38:58
Powiem tak - co by sie nie działo, to widac ślady działalności Stowarzyszenia. Nic tylko pogratulować organizatorom i uczestnikom akcji! |
julo,
2008-07-04 13:53:03
Też tak uważam. To nie wzięło się z powietrza, tylko w końcu musieli zauważyć autentyczne potrzeby mieszkańców i wziąć je pod uwagę. Dziś jest materiał w TERAZ TORUŃ. A swoją drogą teksty w prasie i wypowiedzi naszych mistrzów drogownictwa z MZD jako żywo przypominają fragmenty naszych listów i opracowań. Cóż za zbieg okoliczności. |
radar,
2008-07-04 22:59:45
ZONK: Uniwerystetu TECHNOLOGICZNO - Przyrodniczego powinno być
jupi coś się udało |
julo,
2008-07-07 17:32:09
Witajcie. Kto pełną jasność, czy dziś na całej długości Mickiewicza nie mogą jeździć duże ciężarówki? Pytam, bo po 15-tej na wysokości przedszkola "Leśny Ludek" stanął sobie TIR. hłe,hłe,hłe. No i nie spadł tam z kosmosu tylko jechał po tej ulicy. Tam są chyba jakieś ograniczenia, które nie dotyczą tylko dostawczych. Ale może sie mylę? |
pietruch,
2008-07-08 18:14:28
Bardzo optymistycznie to wygląda, ale tak jak Paweł pozwolę sobie na odrobinę złośliwości
-3 pasy ruchu i uspakajanie ruchu? -"Układ tranzytowy również nie jest możliwy - tłumaczy Szerszeń. - Będzie on poprowadzony ul. Kraszewskiego,(...)" - ta ulica chyba nie powinna być tranzytowa... Miejmy nadzieje, że Pan Szerszeń nie ma na myśli tranzytu dla ruchu ciężkiego -" Przy budowie nowych ulic wprowadzenie miejsca dla rowerów jest bardzo ważne, ale nie można traktować go jako priorytet - uważa Stefan Kalinowski, zastępca dyrektora MZD. - Najważniejsze jest bezpieczeństwo i odciążenie ruchu drogowego. " Jak odciążyć ulice z ruchu drogowego, tworząc tylko ułatwienia dla niego? Przy okazji nie traktując ruchu rowerowego priorytetowo (oraz komunikacji zbiorowej kosztem indywidualnej)? -"U nas są węższe drogi i wprowadzenie udogodnień dla rowerzystów jest o wiele trudniejsze." - To na zachodzie w starych dzielnicach podobnych do Bydgoskiego ulice są aż takie szerokie? To własnie na wąskich ulicach rower ma zazywaczaj większy priorytet, bo nie zajmuje tyle miejsca co samochód. -prędkość 30km/h - to mi się podoba, po europejsku . . . Po co w takim razie droga wydzielona ?! Ronda, 30km/h, brakuję tylko ruchu dwukierunkowego, może kilka innych rowiązań uspakajania ruchu i byłaby to idealna droga dla rowerzystów! Wytyczania drogi rowerowej z chodnika lepiej nie skomentuję... Jeszcze nie dawno samo MZD mówiło, że drogi nie można wytyczyć bo będzie zbyt dużo kolizji z pieszymi i mieli racje! Stąd propozycja RT wydzielenia ścieżki z ulicy. |
julo,
2008-07-08 22:06:36
To i ja się włączę. Pietruch, trzeba czytać uważnie: w tekście jest "trzy pasy", a nie trzy pasy ruchu - więc jeden rowerowy, drugi samochodowy, trzeci manewrowo / postojowy. Takie uszczegółowienie jest w TERAZ TORUŃ, w tekście "Mickiewicza nie stanie się deptakiem". A więc, co za tym idzie, wiele wskazuje na to, że pas rowerowy nie będzie wydzielany z chodnika. Ruch tranzytowy na Kraszewskiego. Powtarzam KRASZEWSKIEGO, czyli Trasa WZ więc chyba OK?. Być może myślałeś o Krasińskiego? O tym zwężaniu to nasi MZD-owcy mało wiedzą i nie potrafią połapać się w idei zwężania i w tym, co dzieje sie w takich Berlinach i innych Hanowerach, więc spuśćmy zasłonę milczenia. Skoro Wrocław zaczął opracowywać program zwężania, to może i do Toronto dotrze ta "zaraza". Niemniej patrzeć na łapki trzeba MZD-owi, bo znacznie prostsze rzeczy im nie wychodzą....czyli np. realizacja ustaleń dotyczących korekt i uzupełnień oznakowania. Wszak nie zrobiono prawie NIC!!! |
pietruch,
2008-07-09 11:28:26
Dzięki Julio za naprowadzenie na właściwą drogę
Kilka dni temu przyjechałem do Torunia po dłuższej nieobecności i zauważyłem sporo więcej oznakowania poziomego i pionowego. Jednocześnie zauważyłem też kilka błednie ustawionych znaków i to jadąc samochodem... MZD do roboty! |
pietruch,
2008-07-11 14:13:35
Jeszcze co do planowanego ograniczenia prędkości na Mickiewicza. Myśle, że sensownym byłoby wyznaczenie STREFY predkości 30km/h na całym Bydgoskim poza trasą WZ. Ograniczenie prędkości tylko na jednej ulicy, która na dodatek była(jest) ulicą przelotową to niezbyt kompleksowe rozwiązanie. Mniej ważnymi ulicami będzie można jeździć szybciej...?
Powtórzę jeszcze jedną rzecz bo nikt się do tego nie odniósł (zwłaszcza proszę Julia o wypowiedź ). Nie znam dokładnej historii tej ulicy, ale wydaję się, że ruch jednokierunkowy został wprowadzony, aby zrobić z Mickiewicza ulice przelotową z dwoma pasami ruchu w jednym kierunku. Skoro plany zakładają przemienienie tej ulicy na bardziej lokalną, nie lepiej byłoby utworzyć/przywrócić ruch dwukierunkowy? Wraz z ograniczeniem 30km/h i rozwiązaniami uspokajającymi ruch ulica nadawałaby się znakomicie do poruszania się po niej rowerem na zasadch ogólnych. |
julo,
2008-07-11 16:53:07
Tak było. Trasa WZ istniała tylko do ronda przy Heliosie, potem biegła kawałek dalej do Matejki. Wówczas cały tranzyt szedł po Mickiewicza i po Bydgoskiej, a obie były dwukierunkowe. Tylko że ruch był10 krotnie mniejszy niż dziś. Twój pomysł spowodowałby rewolucję w układzie drogowym całej dzielnicy. Dzisiejszy układ jest raczej czytelny. Trochę sobie nie wyobrażam włączenia potoku (choćby niewielkiego) ruchu z Mickiewicza w Plac Artylerii Polskiej. Dzisiejszy "bardak" jest wystarczająco kłopotliwy - pojazdy z 3 kierunków nie mieszczą się na odcinku od mostu do ronda przy hotelu, a gdyby tu jeszcze dorzucić chętnych do wyjazdu z Mickiewicza to byłoby ho, ho, albo jeszcze gorzej. To może by zadziałało, gdyby dzisiejszy most był TYLKO dla ruchu lokalnego. Ale wtedy musiałyby być jeszcze ze dwa mosty dla przejęcia ruchu na drogach krajowych. Tak to sobie wyobrażam. Sam widzisz, co się dzieje od 14-tej do 17-tej na styku Mickiewicza / pl. Artylerii / Al.JP II. Ciekawe, ale chyba nie do zrobienia. Dla przeciwnego kierunku jest Krasińskiego, Słowackiego i Bydgoska. Chyba wystarczy. A poza tym, to i tak będzie gigantyczny eksperyment socjologiczny i to tylko w jednym kierunku (rowery w obu!!!) Kierowcy jeszcze nie potrafią jeździć 30, to i tak będzie SZOK. |
pietruch,
2008-07-11 17:53:17
Dzięki za przedstawienie sytuacji z innego punktu widzenia
Faktycznie mógłby powstać problem przed mostem. Ewentualnie dwukierunkowość mogłaby zaczynać się gdzies dalej. Tak żeby ułatwić ruch lokalny na pewnym odcinku, nie zapewniać przelot w drugim kierunku na całej długości. Tak czy siak to tylko moje przemyślenia. To co ma powstać i tak powinno być o niebo lepsze, niż obecna sytuacja. |
pawel,
2008-07-16 14:56:13
eksperyment to bedzie nie tylko socjologiczny, ale rowniez projektowy jestem ciekaw szczegolow koncepcji - dowiemy sie co i jak i naswietlimy sprawe - oraz jak projektanci poradza sobie z nietypowymi jak na poslkie warunki rozwiazaniami.
miejmy nadzieje, ze wszystko bedzie ok. dzisiaj z 10 minut poobserwowalismy ruch samochodowy na ulicy mickiewicza. duza czesc kierowcow jechala zgodnie z przepisami, jednak zdarzylo sie sporo matolkow, ktorym sie wielce spieszylo i pocsikali tak z 60 a moze i szybciej po 2 pasie. co 2 samochod mial rejestracje nie z torunia, po czym mozna stwierdzic, iz ulica po czesci pelni role tranzytowej (remont broniewskiego nie ma na to wielkiego wplywu) |
Dodaj swój komentarz: |
2024-10-22 21:55 Rowerowa Masa Krytyczna - 26 października 2024 r. |
2024-09-26 21:46 Pismo do GDDKiA oddział Bydgoszcz w sprawie projektu rozbudowy DK 91 pomiędzy Toruniem a Łysomicami |
Stowarzyszenie ROWEROWY TORUŃ działa na rzecz powstawania odpowiedniej infrastruktury rowerowej.
konto bankowe BGŻ S.A. 71203000451110000002819490 NIP: 9562231407 Regon: 340487237 KRS: 0000299242