Witamy na stronie stowarzyszenia | Dzisiaj jest czwartek 21 listopada 2024
Logowanie     Rejestracja     Home     Mapa serwisu     Kontakt     pl en de

Aktualności

2008-06-28 Kilka słów na temat rozwiązań rowerowych planowanych przy budowie drugiego mostu przez Wisłę w Toruniu
Numerki odpowiadają numerom zaznaczonym na mapie. Mapa pochodzi z http://www.most.torun.pl/index.php?lang=_pl&m=page&pg_id=65

  • 1. Brakujący przejazd rowerowy. Dla porównania drugi wjazd do stacji benzynowej w pkt. 2.

  • 3. Bardzo dobre rozwiązanie. Droga rowerowa wpuszczona w ulice serwisową/lokalną.

  • 4. Ciężko powiedzieć jak mocne jest to zwężenie, ponieważ brakuje skali do rysunku, ale w tym miejscu może być problem z poprowadzeniem drogi rowerowej.

  • 5. Brakujący przejazd rowerowy i droga rowerowa.

  • 6. Brak dróg rowerowych na estakadach i dalej na moście! Należy wybudować drogę rowerową wydzieloną co najmniej po jednej stronie, po drugiej mógłby być ciąg pieszo-rowerowy.

  • 7. Wykonanie zjazdu z drogi rowerowej na plac przed stacją benzynową (niebieska kreska) skróciłoby drogę na trasie Lubicka -> Wschodnia oraz Lubicka -> Szosa Lubicka (strona północna) - trasa przez stacje benzynową oznaczona niebieską strzałką, zamiast trasy 'zielonej'.
Linie przerywane czerwone - brakujące odcinki dróg rowerowych.

Szczegóły dotyczące rozwiązań rowerowych wokół węzła Łódzkiego nie są dostępne na stronie internetowej Mostu.

    Zaznaczamy, że projekt jest w fazie przygotowania. Gdy tylko będzie dostępny postaramy się o wgląd do niego i szczegółowe ustosunkowanie do zawartych w nim rozwiązań rowerowych. Dla przypomnienia cytujemy fragment odpowiedzi (MZD (MZD-PRI-4/5540/36/08) na temat dróg rowerowych przy planowanym moście:

Przyjęte przez konsorcjum projektowe założenia przewidują w jednym z wariantów drogę rowerową dwukierunkową wydzieloną na moście od strony zachodniej. Od strony wschodniej przewidziano wydzielony chodnik. Dalsze szczegóły, zwłaszcza na odcinku trasy mostowej, na którym następuje rozdział ruchu drogowego na poszczególne ulice, będziemy mogli poznać wówczas, gdy otrzymamy konkretne rozwiązania projektowe.

Z punktu widzenia ruchu rowerowego bardziej przydatna byłaby przeprawa mostowa na wysokości ul. Waryńskiego. Jednak najlepszym rowerowym rozwiązaniem byłaby specjalna kładka rowerowa przy moście Piłsudskiego. Jednak na dzień dzisiejszy jest to niestety science-fiction…


wyedytowano: 2008-06-28 17:33
aktywne od dnia: 2008-06-28 04:36
drukuj  
Komentarze użytkowników (2)
pietruch, 2008-06-28 17:37:14
MZD jak zwykle nie chce dyskutować nad koncepcja i każe czekać na gotowy projekt budowlany. Później powiedzą, że projekt budowlany zatwierdzony i nie można wprowadzać żadnych poprawek...

Oby tym razem było inaczej.
mobydick, 2008-08-06 00:17:48
Można się skontaktować z projektantami. Nie ma problemu. A i projekt budowlany jest praktycznie na ukończeniu. Z tego co się orientuje dopracowywane są teraz szczegóły przebudowy torowiska tramwajowego i estakady na kierunku Żółkiewskiego - Szosa Lubicka. Wiec ostatni dzwonek by to uczynić. Jeszcze miesiąc półtora i zmiany będą bardzo trudne do wprowadzenia.
Dodaj swój komentarz:


:) :| :( :D :o ;) :/ :P :lol: :mad: :rolleyes: :cool:
pozostało znaków:   napisałeś znaków:
kod z obrazka*
Ankieta
Jak oceniasz rok 2023 pod kątem rozwoju infrastruktury rowerowej w Toruniu?
ankieta aktywna od: 2024-03-19 21:25

Wspierają nas
Sklepy i serwisy rowerowe w Toruniu

Stowarzyszenie ROWEROWY TORUŃ działa na rzecz powstawania odpowiedniej infrastruktury rowerowej.
konto bankowe BGŻ S.A. 71203000451110000002819490 NIP: 9562231407 Regon: 340487237 KRS: 0000299242

Wszystkie Prawa zastrzeżone. Cytowanie i kopiowanie dozwolone za podaniem źródła.
SRT na Facebook