Raport dotyczący bezpieczeństwa ruchu rowerowego dostępny jest na stronach Zielonego Mazowsza. Jak piszą o nim jego twórcy: Na podstawie danych o ponad 500 wypadkach i kolizjach z udziałem rowerzystów, do których doszło w Warszawie w ciągu ostatnich 3 lat, Zielone Mazowsze przeanalizowało miejsca, uczestników, przyczyny i skutki typowych zdarzeń. Obalono przy okazji kilka stereotypów dotyczących bezpieczeństwa ruchu rowerowego. O ile nam wiadomo, to pierwszy tak szczegółowy i obszerny raport tego typu w Polsce.
Koncepcja sieci tras rowerowych Wołomina w swojej formie przypomina toruńską. W treść wchodzą standardy techniczne, inwentaryzacja infrastruktury rowerowej oraz proponowany przebieg tras. Na razie powstała robocza wersja, która będzie poddana konsultacjom społecznym również poprzez Internet. Możliwość zapoznania się z koncepcją tutaj.
Jak powszechnie wiadomo Holandia to kraj posiadający wzorcową infrastrukturę dla rowerzystów. Warto więc uczyć się od najlepszych. Na początku grudnia odwiedził Warszawę koordynator rowerowy z Hagi p. Tristan Martin. Podczas trzydniowej wizyty odwiedził on m.in. urzędy kilku stołecznych dzielnic, odbyło się spotkanie w Zarządzie Dróg Miejskich gdzie koordynator przedstawił rowerowe rozwiązania stosowane w Hadze. Jednym z ciekawszych punktów wizyty był zapewne wspólny objazd rowerowy po Warszawie. Ciekawa relacja z wizyty tutaj.
6 grudnia na Politechnice Warszawskiej odbyła się Konferencja Naukowo-Techniczna Miasto i Transport 2007 pod hasłem ,,Miasto przyjazne pieszym i rowerzystom''. Przybyło ok. 200 osób, wygłoszono 15 referatów, przedstawiających zarówno ogólne zasady organizacji przestrzeni miejskiej przyjaznej dla pieszych i rowerzystów, jak i konkretne projekty modernizacji ulic, placów i okolic stacji kolejowych. Referaty z konferencji do pobrania ze strony internetowej organizatorów Transeko (wersja PDF).
Warszawa jako chyba jedyne miasto w Polsce posiadała pełnomocnika prezydenta ds. rozwoju transportu rowerowego. Funkcję tą przez kilkanaście miesięcy pełnił p. Stanisław Plewako. Niestety stanowisko zlikwidowano, a w zamian utworzono nowy Wydział Ruchu Rowerowego w Biurze Drogownictwa i Komunikacji. Spowodowało to zmniejszenie uprawnień dla osoby zajmującej się rowerowymi sprawami. W rezultacie p. Stanisław Plewako zrezygnował z możliwości pokierowania nowym wydziałem. Likwidacja stanowiska pełnomocnika to krok wstecz i rezygnacja z wypracowanego w Europie modelu nadzoru rozwoju rowerowej infrastruktury.
Komentarze użytkowników (0) |
Brak komentarzy. Bądź pierwszy - dodaj swój komentarz |
Dodaj swój komentarz: |
2024-10-22 21:55 Rowerowa Masa Krytyczna - 26 października 2024 r. |
2024-09-26 21:46 Pismo do GDDKiA oddział Bydgoszcz w sprawie projektu rozbudowy DK 91 pomiędzy Toruniem a Łysomicami |
Stowarzyszenie ROWEROWY TORUŃ działa na rzecz powstawania odpowiedniej infrastruktury rowerowej.
konto bankowe BGŻ S.A. 71203000451110000002819490 NIP: 9562231407 Regon: 340487237 KRS: 0000299242