"Tydzień temu napisaliśmy o słupach stojących na środku dróg rowerowych przy ul. Słowiańskiej i Kasprzaka. Drogowcy są konsekwentni i kolejny niebezpieczny slalom między słupami robią przy ul. Grobla.
Prasowe artykuły o słupach ustawianych na ścieżkach rowerowych, zdjęcia w internecie, informacje w programie TVN i kompromitacja na całą Polskę - to widać za mało. Drogowcy w Gorzowie budują od podstaw kolejną drogę dla rowerów ze słupami na środku. Tym razem na ul. Grobla.
Gorzów postawił na rowerowe slalomy - to śmieszne do czasu aż wydarzy się na nich wypadek. Niebezpieczne gorzowskie drogi dla rowerów nawet jeśli trafią do księgi rekordów Guinessa już stały się pomnikiem głupoty.
Po naszym artykule o niebezpiecznych ścieżkach rowerowych internauci na gazetowym forum wskazali kolejną niebezpieczną drogę dla rowerów, która właśnie jest budowana. Przy ul. Grobla obok stacji benzynowej na fragmencie nowiutkiej ścieżki ustawione są już cztery stalowe słupy oświetleniowe.
- Ręce opadają. W Gorzowie ścieżki rowerowe buduje się na pokaz, nie dla rowerzystów. Wiele razy mówiłem przedstawicielom miasta, że ścieżka rowerowa ma być udogodnieniem w ruchu, a nie drogą z przeszkodami - mówi Jerzy Złotowski, z klubu rowerowego "Cyklista". - Nie buduje się u nas obniżonych krawężników. Ścieżki są z polbruku, choć na Zachodzie buduje się je z asfaltu. Brakuje oznakowania, a ścieżka ze słupami na ul. Kasprzaka czy przy ul. Słowiańskiej, to żenująca sprawa. Mogliśmy się z tego pośmiać licząc, że odpowiedzialni za budowę dróg rowerowych już więcej tak karygodnych błędów nie popełnią. Budowa niebezpiecznej ścieżki rowerowej na ul. Grobla oznacza, ze ktoś stracił kontakt z rzeczywistością. Może drogowcy zaczną stawiać słupy na środku ulicy? Kierowcy podobnie jak rowerzyści przecież też mogą je ominąć? - ironizuje.
Jak sprawdziła "Gazeta" teoretycznie wszystko jest zgodne z prawem. Rozporządzenie Ministra Transportu z 2 marca 1999 roku w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie nie zawiera zakazu budowy słupów oświetleniowych i innych przeszkód na ścieżkach rowerowych, ale jednoczenie nie ma tam także zapisu o zakazie stawiania słupów także na jezdniach. Widać ministerstwo nie przewidziało, że droga rowerowa podobnie jak jezdnia może stać się miejscem pod budowę słupów oświetleniowych.
Władysław Żelazowski, naczelnik wydziału inwestycji UM powiedział nam, że na radzie budowy ul. Grobla - czyli spotkaniu inwestora z wykonawcami - zgłosi sprawę postawienia na ścieżce rowerowej słupów oświetleniowych.
- To niemożliwe, żeby po wpadce z ul. Słowiańską i Kasprzaka popełniono ten sam błąd na kolejnej ścieżce rowerowej. Z ciekawości pojadę to zobaczyć. Ścieżka ma gwarantować maksimum bezpieczeństwa rowerzystom i innym użytkownikom jezdni i chodników. Dlatego rowerzysta, który korzysta z chodnika lub jezdni w miejscu, gdzie jest ścieżka rowerowa jest karany wysokim mandatem. Mam nadzieję, że skoro ta inwestycja jest w toku, uda się jeszcze naprawić ten błąd i ścieżka będzie bezpieczna - mówi nadkom. Wiesław Widecki, naczelnik gorzowskiej drogówki."
Źródło: Artur Brykner Gazeta Wyborcza
Zdjęcia: Fot. Artur Brykner / AG
za:
http://www.gorzow.com/index.php?action=informacje&id=12964#