Z uwagi na rewitalizację linii kolejowej nr 207 na odcinku Toruń Wschodni - Chełmża od maja 2020 r. prowadzimy korespondencję z PKP PLK i Urzędem Miasta Torunia w sprawie wykonania bezkolizyjnego połączenia tras pieszo-rowerowych znajdujących się na terenie Torunia i gminy Łysomice. Przebudowa torowiska jest bardzo dobrą okazją do wykonania bezpiecznego połączenia tras dla rowerzystów i pieszych, szczególnie że kolejarze w ostatnich latach wygrodzili większość przejść/przejazdów przez torowisko co znacznie utrudnia korzystanie z drogi rowerowej Toruń-Chełmża i zmusza do korzystania z ruchliwej drogi krajowej nr 91. Niestety ostatnie informacje, jakie uzyskaliśmy w tej sprawie nie są optymistyczne: do tej pory nie zawarto porozumienia w sprawie wykonania przejścia pieszo-rowerowego ani jego finansowania. Tymczasem prace torowe trwają...
Naszą korespondencję z PKP i Urzędem Miasta Toruń rozpoczęliśmy pismem z dnia 12 maja 2020 r., z którego treścią możecie się zapoznać TUTAJ>>.
Aby dostać odpowiedź na powyższe pismo musieliśmy się przypomnieć, kolejne w tej sprawie wystosowaliśmy dnia 29 września 2020 r. Z pismem oraz odpowiedzią PKP datowaną na dzień 22 października 2020 r. możecie się zapoznać TUTAJ>>.
16 grudnia 2020 r. wystosowaliśmy pismo do Prezydenta Miasta Torunia z prośbą o przedstawienie planów odnośnie budowy przejścia pieszo-rowerowego, gdyż zgodnie z informacjami zawartymi w odpowiedzi PKP to Gmina Miasta Toruń zobowiązała się „do uzyskania wszelkich niezbędnych decyzji, realizacji i sfinansowania kosztów budowy bezkolizyjnego przejścia pieszo-rowerowego”. Treść pisma możecie poznać TUTAJ>>.
Od Prezydenta Miasta Torunia nie dostaliśmy odpowiedzi przez 3 miesiące więc wysłaliśmy przypomnienie 15 marca 2021 r. Dnia 7 kwietnia 2021 r. dostaliśmy odpowiedź, z której wynika że prowadzona jest korespondencja z Kujawsko-Pomorskim Urzędem Marszałkowskim w sprawie zmian do projektu polegających na "wprowadzeniu do projektu budowy peronu w km ok. 4,100 w Toruniu na wysokości Centrum Dystrybucyjnego firmy Neuca wraz z zapewnieniem infrastruktury dla obsługi pasażerów, w tym miejsca na stacje roweru miejskiego oraz budowy bezkolizyjnego przejścia pieszo-rowerowego pod torami kolejowymi, łączącego istniejącą drogę rowerową Toruń - Chełmża z odgałęzieniem do Kamionek z trasami rowerowymi znajdującymi się na terenie Gminy Miasta Toruń." Z pismem oraz odpowiedzią UMT możecie się zapoznać TUTAJ>>.
Prace przy przebudowie linii kolejowej trwają, od czerwca 2021 r. pomiędzy Toruniem a Chełmżą kursuje autobusowa komunikacja zastępcza więc postanowiliśmy się dowiedzieć jak wygląda sytuacja z ewentualną budową przejścia pieszo-rowerowego. W tej sprawie wystosowaliśmy pismo 12 lipca 2021 r. zarówno do PKP PLK jak i do Prezydenta Miasta Torunia. Z obu instytucji otrzymaliśmy odpowiedzi, które można podsumować cytatem:
Uzgodnienia pomiędzy PKP PLK S.A., Urzędem Marszałkowskim Województwa Kujawsko - Pomorskiego oraz Gminą Miasta Toruń dotyczące realizacji budowy przejścia pieszo-rowerowego pod torami linii kolejowej nr 207 Toruń Wschodni - Chełmża nie zostały zakończone i ostateczne decyzje w tej kwestii nie zostały jeszcze podjęte.
Mamy nadzieję, że przeciągające się rozmowy nie wpłyną negatywnie na możliwość budowy przejścia pieszo-rowerowego w ramach prowadzonej rewitalizacji linii kolejowej nr 207 na odcinku Toruń Wschodni - Chełmża. Jak widać dużym błędem było niezamieszczenie stosownego zapisu odnośnie budowy przejścia pieszo-rowerowego w dokumentacji przetargowej dla całego zadania.
Sprawie oczywiście będziemy się przyglądać.
Komentarze użytkowników (3) |
Kładka,
2021-08-12 11:11:40
Tylko kładka, nie doczekacie się zgody kolejarzy. Pieniądze w UE czekają na takie tematy. Tylko toruńskie urzędasy mają ..... ważniejsze sprawy. pozdrawiam |
pietruch,
2021-09-13 21:11:05
Przy tunelu jest mniejsza różnica wysokości, w porównaniu do kładki. Tym bardziej przy przekraczaniu torów kolejowych (wyższa skrajnia, niż przy drogach). |
pietruch,
2021-09-13 23:12:19
Małe kalendarium korespondencji w powyższej sprawie: http://rowerowytorun.com.pl/forum/post?t=774&p=154 |
Dodaj swój komentarz: |
2024-10-22 21:55 Rowerowa Masa Krytyczna - 26 października 2024 r. |
2024-09-26 21:46 Pismo do GDDKiA oddział Bydgoszcz w sprawie projektu rozbudowy DK 91 pomiędzy Toruniem a Łysomicami |
Stowarzyszenie ROWEROWY TORUŃ działa na rzecz powstawania odpowiedniej infrastruktury rowerowej.
konto bankowe BGŻ S.A. 71203000451110000002819490 NIP: 9562231407 Regon: 340487237 KRS: 0000299242