Witamy na stronie stowarzyszenia | Dzisiaj jest czwartek 21 listopada 2024
Logowanie     Rejestracja     Home     Mapa serwisu     Kontakt     pl en de

Aktualności

2018-02-11 Podsumowanie roku 2017 pod kątem rozwoju infrastruktury rowerowej w Toruniu

Przedstawiamy krótkie podsumowanie roku 2017 pod kątem rozwoju infrastruktury rowerowej w Toruniu.

W ubiegłym roku przybyło około 4 kilometrów tras dla rowerzystów w postaci dróg rowerowych i ciągów pieszo-rowerowych. Obecnie w Toruniu jest ponad 109 kilometrów oznakowanych tras dla rowerzystów. Pojawiły się także nowe stojaki rowerowe, które montowane były zarówno przez MZD, w ramach miejskich inwestycji jak i przez podmioty prywatne.

W roku 2017 kontynuowano prace nad ważnym dokumentem czyli Koncepcją rozwoju komunikacji rowerowej na lata 2017-23, przeprowadzono m.in. drugi etap konsultacji społecznych.

Oto mapa tras rowerowych Torunia, stan na grudzień 2017 (kliknij aby powiększyć).

Oto spis inwestycji, które najbardziej wpłynęły na warunki podróżowania rowerem po Toruniu.

W ramach przebudowy ul. Polnej na odcinku od Fortu VII do ul. Szosy Chełmińskiej powstała droga rowerowa i chodnik, a na fragmencie trasy pieszo-jezdnia.


Powstał kolejny fragment trasy dla rowerzystów po północnej stronie Szosy Lubickiej, tym razem na odcinku od ul. Łyskowskiego do ul.Leszczynowej.


Zbudowano brakujący fragment trasy rowerowej po wschodniej stronie ul. Grudziądzkiej na odcinku od ul. Pod Dębową Górą do ul. Polnej.


Wykonano pieszo-rowerowe połączenie ul. Niesiołowskiego z ul. Olsztyńską o nawierzchni naturalnej przebiegające po niezagospodarowanym terenie.

Orientacyjny przebieg ciągu pieszo-rowerowego.


Trasa Średnicowa Północna uzyskała odpowiedniej jakości połączenie pieszo-rowerowe z osiedlem Rubinkowo na wysokości ul. Donimirskiego.


Wybudowano kolejne odcinki dróg rowerowych na osiedlu Jar, m.in. wzdłuż ul. Watzenrodego.

Niestety, brakuje na jezdni warstwy ścieralnej asfaltu, więc krawężniki od drogi rowerowej są zdecydowanie zbyt wysokie. Zdarzają się także błędy w postaci kątów prostych na drodze rowerowej.
 

Wyremontowano fragment ciągu pieszo-rowerowego wzdłuż ul. Andersa: tzw. nawierzchnię naturalną wymieniono na asfalt dzięki czemu trasa stała się przejezdna także po opadach deszczu.


Wymieniono także fragment nawierzchnii drogi rowerowej w ciągu ul. Św. Józefa na wysokości Klubu OdNowa.


 

Przy okazji zmiany organizacji ruchu na Starym Mieście dopuszczono dwukierunkowy ruch rowerowy na kilku ulicach jednokierunkowych dla samochodów. Niestety zmiany nie objęły wszystkich ulic jednokierunkowych.


Tak zwany "kontraruch rowerowy" został dopuszczony także w ciągu ul. Rzepakowej i ul. Mohna. Wiele ulic w Toruniu czeka na wprowadzenie takich zmian.



Toruński Rower Miejski
W roku 2017 dwukrotnie przeprowadzono przetarg na obsługę systemu Toruńskiego Roweru Miejskiego. Najniższą ofertę w drugim postępowaniu, które nie jest jeszcze rozstrzygnięte  - stan na 11 02 2018 r. - (pierwszy przetarg został unieważniony) złożyła firma WIM System Sp.zo.o (w konsorcjum z firmą Arkus & Romet Group Sp.zo.o.). Jest to ta sama firma, która w latach ubiegłych zarządzała - niestety w bardzo słabym stylu - systemem TRM.


Dodatkowo oświetlenie zyskał kolejny fragment ciągu pieszo-rowerowego wzdłuż Strugi Toruńskiej na osiedlu Rubinkowo.

Możecie ocenić rozwój infrastruktury rowerowej  w Toruniu w roku 2017 oddając głos w ankiecie zamieszczonej na naszej stronie LINK>>.

Jakie rowerowe zmiany w Toruniu przyniesie rok 2018 przekonamy się już za 10 miesięcy.



wyedytowano: 2018-02-11 22:49
aktywne od dnia: 2018-02-11 19:19
drukuj  
Komentarze użytkowników (5)
julo, 2018-02-14 13:35:45
Jest całkiem nieźle. Duże znaczenie ma ciągłość ddr wzdłuż Grudziądzkiej - można przejechać od Pl. Św. Katarzyny, Dobrzyńską, Przy Kaszowniku i grudziądzką aż do Celniczej, czyli do końca zabudowy miasta w tej części. Nowa Polna też jest bardzo przydatna, zwłaszcza dla wyprowadzenia ruchu wycieczkowego w lasy na północ od miasta, ale także przydatna do codziennej komunikacji. W końcu maja będzie gotowy odcinek ddr przy Sz. Chełmińskiej od Polnej do Średnicowej, co bardzo poprawi komunikację rowerową. Gdyby tak jeszcze zniknęły z dróg rowerowych samochody!
julo, 2018-02-14 13:37:48
A jesienią dojedziemy do Czerniewic i ruszą budowy wzdłuż Sz. Bydgoskiej do Przysieka - tez ważna.
rowerowy_komentator, 2018-02-22 22:25:21
Coś wysypano (biały kamień) w lasku pomiędzy Rubinkowem, a laskiem Łysomice-Toruń ( w lesie).
Kamień, gruby, biały -nie nadaje się na przejazd rowerem, moim zdaniem, chyba, że zostanie rozjechany najpierw przez samochody? I wtedy, za 2 lata? może można by tamtędy jechać rowerem.
Dodam, że tamtędy nie jechałem, bo nie chcę przez parę km prowadzić roweru!
julo, 2018-02-23 17:49:08
Biały kamień to najpewniej grys wapienny, który utworzy trwałą, w miarę równą nawierzchnię dopiero po jakimś czasie. Kamień musi się zlasować pod wpływem wilgoci, wtedy się zwiąże i utrwali. Niestety, taki proces trwa około roku. Przydałoby się wałowanie tej drogi. Czy mógłbyś uściślić przebieg tej drogi np. zamieszczając schematyczny szkic?
Rubikon, 2018-02-24 23:28:35
Skoro "między Rubinkowem", to może chodzi o jakąś część szlaku Toruń - Kamionki/Chełmża? Chociaż byłem tam w tym tygodniu, jedyne, co było "wysypane", to ścięte drzewa (wycinka trwa tam już od zeszłego roku) - smutny widok, jak po przejściu meteorytu.
Dodaj swój komentarz:


:) :| :( :D :o ;) :/ :P :lol: :mad: :rolleyes: :cool:
pozostało znaków:   napisałeś znaków:
kod z obrazka*
Ankieta
Jak oceniasz rok 2023 pod kątem rozwoju infrastruktury rowerowej w Toruniu?
ankieta aktywna od: 2024-03-19 21:25

Wspierają nas
Sklepy i serwisy rowerowe w Toruniu

Stowarzyszenie ROWEROWY TORUŃ działa na rzecz powstawania odpowiedniej infrastruktury rowerowej.
konto bankowe BGŻ S.A. 71203000451110000002819490 NIP: 9562231407 Regon: 340487237 KRS: 0000299242

Wszystkie Prawa zastrzeżone. Cytowanie i kopiowanie dozwolone za podaniem źródła.
SRT na Facebook