Przedstawiamy krótkie podsumowanie roku 2012 pod kątem rozwoju infrastruktury rowerowej w Toruniu. Nowe drogi rowerowe powstały m.in. przy przebudowie fragmentów ulic Skłodowskiej-Curie i Kościuszki oraz Placu Hoffmana. Na terenie miasta pojawiło się około 300 wygodnych stojaków rowerowych typu odwrócone U. Zachęcamy Was do zapoznania się z artykułem oraz do oddania głosu w ankiecie, w której możecie ocenić rozwój rowerowej infrastruktury w naszym mieście w roku 2012.
Wzdłuż ulicy Skłodowskiej-Curie na odcinku od wjazdu do salonu samochodowego (w pobliżu ulicy Równinnej) do ulicy Chrzanowskiego po obu stronach powstała infrastruktura rowerowa: po stronie południowej ciąg pieszo-rowerowy, a po stronie północnej wydzielona droga rowerowa. Przebudowa ulicy Skłodowskiej-Curie rozpoczęła się w roku 2011, po stronie północnej przybyło ok. 2250 metrów drogi dla rowerów (powstanie ciągu pieszo-rowerowego po stronie południowej zostało przypisane do roku 2011).
Do użytku zostało oddane przebudowane skrzyżowanie przy Placu Hoffmana. Powstało rondo oraz infrastruktura dla rowerzystów. Dzięki temu przybyło ok. 600 metrów drogi dla rowerów oraz 850 metrów ciągów pieszo-rowerowych (dzięki oznakowaniu pionowemu wzdłuż ulicy Kraszewskiego i Bema).
Droga rowerowa powstała także przy okazji modernizacji ulicy Kościuszki na odcinku pomiędzy ulicą Świętopełka, a ulicą Grudziądzką. Powstało ok. 400 metrów wydzielonej drogi dla rowerów i ok. 100 metrów ciągu pieszo-rowerowego.
Przy okazji remontu jezdni w ulicy Kraszewskiego na odcinku pomiędzy Placem Niepodległości, a ulicą Moniuszki drogi rowerowe powstały po obu jej stronach. Zmodernizowano łącznie około 400 metrów ścieżki.
Infrastruktura dla rowerzystów powstała także w ramach przebudowy skrzyżowania ulic Polna, Traktorowa, Ugory. Zmodernizowana została droga dla rowerów o długości ok. 440 metrów; przybyło także ok. 100 metrów nowego odcinka ścieżki.
Fragment drogi dla rowerów o długości 200 metrów powstał także w ramach budowy ulicy Szczęśliwej.
W ramach modernizacji Szosy Lubickiej na odcinku od ulicy Targowej do Placu Daszyńskiego na asfaltowych chodnikach dopuszczono ruch rowerowy kombinacją znaków C-16 + T-22.
Wybudowana została także infrastruktura rowerowa wzdłuż ulicy Przy Skarpie. Po stronie zachodniej wybudowany został ciąg pieszo-rowerowy o długości ok. 600 metrów, po stronie wschodniej droga dla rowerów o długości ok. 930 metrów. Przy tej inwestycji brakuje na razie oznakowania poziomego i pionowego, które pojawi się przy sprzyjających warunkach atmosferycznych.
Na terenie Torunia przybyło około 300 bezpiecznych stojaków rowerowych. Ponad 200 pojawiło się w ramach realizacji Programu rozwoju komunikacji rowerowej i zostały postawione przez Miejski Zarząd Dróg (np. na terenie Starego Miasta i przed szkołami); nowe stojaki pojawiły się także m.in. na terenie UMK, przed urzędem marszałkowskim na Placu Teatralnym, przy Placu Dominikańskim oraz przed Piotrem i Pawłem przy ul. Kosynierów Kościuszkowskich.
Reasumując: obecnie w Toruniu istnieje około 67 kilometrów wydzielonych tras rowerowych. W 2012 roku przybyło ok. 4480 metrów dróg dla rowerów, około 1550 metrów ciągu pieszo-rowerowego oraz zostało zmodernizowanych około 880 metrów ścieżek.
Przy okazji warto wspomnieć o dwóch inwestycjach realizowanych przez toruńskie Starostwo Powiatowe. Prawie ukończona została droga rowerowa Toruń - Unisław (więcej informacji TUTAJ>>) oraz rozpoczęły się prace przy budowie drogi rowerowej Toruń – Osiek (więcej informacji TUTAJ>>).
Komentarze użytkowników (5) |
WOJT,
2013-01-24 19:19:11
Widzę że Toruń się rozwija. Może latem tu przyjadę Oczywiście rowerem. Pozdrowienia z zasypanego Gdańska |
rock350,
2013-01-26 17:39:20
Dzięki za fajne podsumowanie 2012 roku. Widać, że niestety miasto bardzo mocno wyhamowało z budową nowych ścieżek, tylko 7km nowych w 2012 roku, w porównaniu do chyba 15 km w roku 2011. czy wiadomo co w kwestii ścieżek, dróg i ciągów r-p będzie się działo w 2013 roku? średnicówka od grudziadzkiej do chełmińskiej, ul. okrężna, trasa nowomostowa, wylot z torunia na osiek - coś jeszcze? |
julo,
2013-01-28 09:33:28
"Wyhamowało"? To nie do końca się zgadza, bo niektóre odcinki były de facto gotowe w 2011, a w 2012 były wykańczane lub oficjalnie oddawane do użytku. Zresztą nie ma to większego znaczenia, ważne że są już długie międzydzielnicowe odcinki. Dużo zrobiono w kwestii miejsc do parkowania, a to jeszcze nie koniec."Miasto" robi co może, ale nie zawsze może zrobić to czego byśmy sobie życzyli. Dużo też zależy od prywatnych właścicieli terenu - instytucji, sklepów, marketów, spółdzielni mieszkaniowych, projektantów nowych obiektów. Pamiętajmy o tym, że często poruszamy się po takim właśnie terenie. Jasne, że brakuje jeszcze paru niedługich odcinków komunikujących już istniejące, a inne są w kiepskim stanie. To jednak też się będzie zmieniać. Bądźmy dobrej myśli. |
fsda,
2013-03-15 20:00:27
było by więcej gdyby więcej się inwestowało w obiekty handlowo biurowe. one mają budować części dróg ale niestety wiele z nich się ociąga i całe projekty stoją. solaris ma wybudować drogę z centrum do samego bema i ją połączyć z chełmińską, pozostanie tylko kawałek i mamy pełny ciąg normalnej ścieżki z centrum do unisławia barbarki genialnie pozostaje tylko uzbroić się w cirpliwość ci mieć nadzieję że wreszczie zacznie się budowa .. że rydzyk wybuduje trasę od siebie (w zasadzie od końca asfaltu na bydgoskiej aż po sam przysiek) .. |
zx,
2013-03-29 17:10:28
Na ścieżkach Przy Skarpie ustawiono właśnie znaki pionowe - B-1 czyli "zakaz ruchu w obu kierunkach", bez T-22. Czyli formalnie rowerem jechać nie wolno... Ciekawe czy to działanie specjalne czy komuś się zapomniało |
Dodaj swój komentarz: |
2024-10-22 21:55 Rowerowa Masa Krytyczna - 26 października 2024 r. |
2024-09-26 21:46 Pismo do GDDKiA oddział Bydgoszcz w sprawie projektu rozbudowy DK 91 pomiędzy Toruniem a Łysomicami |
Stowarzyszenie ROWEROWY TORUŃ działa na rzecz powstawania odpowiedniej infrastruktury rowerowej.
konto bankowe BGŻ S.A. 71203000451110000002819490 NIP: 9562231407 Regon: 340487237 KRS: 0000299242