Komentarze użytkowników (18) |
julo,
2011-03-14 06:53:43
No fajnie. Czy mapkę dałoby się powiększać? |
Zosia,
2011-03-14 14:33:30
A ja czekam na Szosę Chełmińską od Wybickiego do Cinema -bo i jezdnia i chodniki po obu stronach są fatalne |
jantor,
2011-03-14 18:21:24
A mi bardzo brakuje możliwości legalnej jazdy po zachodnim chodniku ul. Przy Kaszowniku. Są drogi rowerowe (prawie) wokół pl. Pokoju Toruńskiego, jest DR przy Kaszowniku (mam na myśli akwen) ale brak na odcinku ul. Przy Kaszowniku gdzie jest przystanek autobusowy "w stronę Rubinkowa". Chodnik jest tam szeroki, ruch pieszy znikomy, jedynym problemem jest ostro wcięty w chodnik róg ogrodzonego terenu. Wystarczyłoby w tym miejscu postawić jakieś znaki w stylu "uwaga zwężenie i inne niebezpieczeństwa" a na całym odcinku możnaby zalegalizować ruch pieszo-rowerowy. |
leklerk,
2011-03-14 18:40:35
Witam!
A co z ul Olsztyńską? Tam jest dramat, nie ma jak jechać,b. duzy ruch - robią chodniki dla pieszych ale ... rowerówki nie ma? Pozdrawiam i do zobaczenia na marcowej ! |
julo,
2011-03-14 19:17:27
"leklerku" - O ile pamiętam, a pamiętam, to droga rowerowa na Olsztyńskiej jest od skrzyżowania z Szosą Lubicką po stronie zachodniej do Barwnej, a po stronie wschodniej chyba do Szczecińskiej. Bez złośliwości - to z czerwonej kostki niefazowanej to DR. Jest dobrze oznakowana (chyba, że znaki ukradli)
"jantorze" - właśnie to przewężenie Przy Kaszowniku jest formalną przeszkoda by oznakować po zachodniej stronie chodnik jako trakt "pieszo-rowerowy" |
Stefan,
2011-03-15 11:46:31
Oby nie umknął istotny problem: połączenie rowerowe Rubinkowa z Centrum w ciągu Lubickiej. Z planów wynika - tak zrozumiałem - że przejazd przez Jakubskie Lubicką zostanie zaniechany, a przeniesię się na przebudowywaną Winnicę na całej jej długości. Tak trzymać! Zatloczona Lubicka na odcinku od Pl. Daszyńskiego do Traugutta staje się nieprzejezdna, ponieważ: nowy most, południowa strona już zapchana nowym osiedlem, a i wreszcie coś powstanie na ruinach rzeźni. Oczywiście ścieżki, które są zachować dla mieszkańców. Tak mi się marzy, aby na otwarcie mostu oddany był do użytku Ciąg Wiślany (proponuję tak go nazwać), przebiegający od Bulwaru Filadefijskiego – Traugutta – Winnica – Szosa Lubicka do Bielaw.
Pozdrawiam Rowerzystów |
Radek,
2011-03-15 15:08:50
Popieram wypowiedź Zosi.
Ścieżka przy Chełmińskiej jest w opłakanym stanie. Przydałoby się również zmodernizować lekko ścieżkę przy Grudziądzkiej (wysokie krawężniki przy skrzyżowaniu np. z ul. Zwirki i Wigury) |
Kornel,
2011-03-15 15:43:27
Witam.
Popieram i podpisuję się pod marzeniami Stefana ["Ciąg Wiślany"]. Aaa... co do marzeń to jeszcze: alternatywny dojazd z Bielaw na Starówkę, ulicami Skłodowską, Sobieskiego i Dobrzyńską; na marginesie, już zupełnie egoistycznie, to jakikolwiek kawałek, czegokolwiek co by przypominało płaską powierzchnię wzdłuż ul Bukowej |
Zosia,
2011-03-15 21:16:03
przejazd przez Zwirki i Wigury przy wlocie do Grudziądzkiej to ma nawet" próg zwalniający" na środku czyli taka wysepkę o wysokich krawężnikach-po co ???? |
sonienko,
2011-03-16 08:15:14
jak mi niedawno powiedział Paweł W., "nie ma co porównywać się ze słabszymi" - ale nadmienić mimo wszystko warto, że w nie tak odległym znowu Olsztynie - mieście typowo uniwersyteckim - z DR spotkałem się, owszem, lecz wyłącznie z polbruku. Z sypialni "Pieczewo/Jaroty" (coś jak Rubinkowo w Toruniu) na Uniwerek nadal jeździ się (zataczając duże koło) chodnikiem / ulicą lub przez las.
Aczkolwiek - wzdłuż nowych arterii i obwodnicy - ścieżki miejscami są bardzo przyzwoite. |
julo,
2011-03-16 10:10:38
Ale dobre wzory warto powielać.
Widziałem to na własne oczy - czerwony równiutki asfalt na Śniadeckich w Grudziądzu. Ulica ta stanowi obwodnice dużego osiedla Ścieżki rowerowe na Strzemięcinie. A u nas warto się zastanowić nad likwidacją tych "progów zwalniających" na przejazdach rowerowych. Jest ich sporo w miejscach gdzie przejazdy są przez dwie jezdnie ulicy. ze strony www.grudziadz.pl, październik 2010 Zakończyło się układanie specjalnego czerwonego asfaltu na ścieżkach rowerowych wzdłuż remontowanej ul. Śniadeckich. W ramach realizowanych w Grudziądzu inwestycji drogowych modernizowana jest nie tylko nawierzchnia dróg, ale również budowane są nowe miejsca parkingowe, chodniki, oświetlenie i trakty dla rowerzystów. Najczęściej ścieżki rowerowe wykonane są z kostki polbrukowej, na osiedlu Strzemięcin zastosowano nowoczesne tworzywo, czyli sztuczny asfalt wykonany z mieszanki ciężkiego oleju, polimeru i żywicy. Użycie czerwonego koloru jest bardzo ważne dla bezpieczeństwa, ponieważ w wyraźny sposób oddzielona będzie część dla rowerzystów i pieszych. - Łączna długość ścieżek rowerowych w granicach administracyjnych miasta wynosi w tej chwili blisko 30 km. Z myślą o grudziądzanach i turystach zamierzamy ubiegać się o dofinansowanie ze środków unijnych budowy „Wiślanej ścieżki rowerowej”, która połączy Rządz i Tarpno – mówi prezydent Robert Malinowski. Projekt zakłada wykonanie trasy pieszo-rowerowej wzdłuż Wisły, nowowybudowane odcinki trasy zostaną połączone z już istniejącymi i stworzą atrakcyjny szlak komunikacyjny. Wzdłuż wiślanej ścieżki zostaną zlokalizowane 4 punkty widokowe. Miasto w październiku br. planuje złożenie wniosku o dofinansowanie w konkursie w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego. Przypomnijmy, w ciągu ostatnich 4 lat nowe odcinki ścieżek rowerowych powstały przy ul. Parkowej, Jana Pawła II, Warszawskiej, Łyskowskiego, Kruszelnickiego, Drodze Granicznej, Hallera, Śniadeckich, a także przy rondach im. Pawła Jasienicy i Fieldorfa „Nila”. Biuro Prezydenta |
julo,
2011-03-16 10:13:24
Wracając do przedstawionych toruńskich planów. Ich realizacja, nawet "z poślizgiem" stworzy pomału zarys sieci dróg rowerowych. Jeszcze parę lat temu było to niemożliwe. Warto to docenić. |
pietruch,
2011-03-20 09:22:27
Ponawiam prośbę o większą mapkę |
julo,
2011-03-20 15:33:43
Pietruch - otwórz sobie poniższy
Raport o dniu dzisiejszym i możliwościach rozwoju komunikacji rowerowej w Toruniu autorstwa Juliusza Wysłoucha, tam są trzy mapki. Pierwsza to stan aktualny DR. Znajdziesz to na "ostatnio dodane"/zobacz wszystkie. |
Franz,
2011-03-21 12:04:12
a ja pisalem do rady miasta o remont sz. lubickiej na odcinku 'jamontta- dziewulskiego' jakas nadzieja na zmiany jednak istnieje, skoro dojdzie to do skutku |
Bubu,
2011-04-05 16:23:13
Co prawda rzecz nie dotyczy stricte Torunia, a raczej aglomeracji (czy jak to nazwać ): Czy ktoś się orientuje może, jaki jest status DR Złotoria-Osiek? Nie widać tam żadnych prac (przygotowań geodezyjnych chociażby), a zdaje się, że w tym roku miała się zacząć budowa... |
Leklerk,
2011-04-05 20:11:33
do Julo odnośnie rowerówki na Olsztyńskiej
To fakt że istnieje tam ścieżka rowerowa ale na wysokości Barwnej brutalnie się urywa i kończy znakiem koniec drogi dla rowerów !! a co dalej ??? ul Olsztyńska jest dużo dłuższa - jak jechać nią dalej na osiedle Nad Struga i dalej do Grębocina??? skoro jej dalej nie ma? Drogowcy robią chodnik ale chodnikiem nie można (piesi) a szosą niebezpiecznie (b duży ruch)więc jak??? czemu obok powstających chodników nie pociągnie dalej tej rowerówki? pozdrawiam Leklerk |
julo,
2011-04-05 21:18:19
Co do DR Złotoria - Osiek to trzeba pytać w powiecie. Miasto nie ma wpływu na tę inwestycję. Co do DR na Olsztyńskiej - od Barwnej jest chyba DR po stronie wschodniej (zresztą od Szosy Lubickiej), choć to niedługi kawałek, na pewno do Szczecińskiej. Nie wiem, czy ten remont Olsztyńskiej jest docelowy, chyba nie. Zdaje się, że miał być wiadukt nad torami i dwie jezdnie do granic miasta, a to co teraz robią to na "tymczasem". Może warto zapytać w MZD? |
Dodaj swój komentarz: |
2024-10-22 21:55 Rowerowa Masa Krytyczna - 26 października 2024 r. |
2024-09-26 21:46 Pismo do GDDKiA oddział Bydgoszcz w sprawie projektu rozbudowy DK 91 pomiędzy Toruniem a Łysomicami |
Stowarzyszenie ROWEROWY TORUŃ działa na rzecz powstawania odpowiedniej infrastruktury rowerowej.
konto bankowe BGŻ S.A. 71203000451110000002819490 NIP: 9562231407 Regon: 340487237 KRS: 0000299242