Witamy na stronie stowarzyszenia | Dzisiaj jest piątek 26 kwietnia 2024
Logowanie     Rejestracja     Home     Mapa serwisu     Kontakt     pl en de
Stowarzyszenie Rowerowy Toruń

Aktualności

2013-12-15 Budżet partycypacyjny na rok 2014 - wniosek o przebudowę ul. Barbarka

W ramach propozycji do budżetu partycypacyjnego na rok 2014 złożyliśmy wniosek o przebudowę na potrzeby ruchu pieszego i rowerowego ul. Barbarka łączącej ul. Polną z Osadą Leśną na Barbarce. Mamy nadzieję, że nasza propozycja zostania włączona do głosowania i wspólnymi siłami doprowadzimy ten projekt do realizacji. Uważamy, że odpowiednio przeprowadzona przebudowa tej ulicy, po której przebiega szlak pieszy i rowerowy przyczyni się do jeszcze większej popularności roweru tym razem jako środka służącego rekreacji. Dodatkowo z trasy będą mogli korzystać piesi i biegacze co pozytywnie wpłynie na kondycję fizyczną mieszkańców naszego miasta oraz turystów. Same plusy!

Poniżej przestawiamy merytoryczną część wniosku. Wniosek jako ogólnomiejski został złożony w imieniu Stowarzyszenia Rowerowy Toruń przez Joannę Jaroszyńską wraz z 17 podpisami.

INFORMACJE PODSTAWOWE

Tytuł projektu:
Przebudowa ul. Barbarka w Toruniu na potrzeby ruchu pieszego i rowerowego.

Lokalizacja:
ul. Barbarka na odcinku do ul. Polnej do Osady Leśnej na Barbarce - długość ok. 3300 m.

Typ projektu
projekt ogólnomiejski

OPIS PROJEKTU
Proszę opisać, co dokładnie ma zostać wykonane oraz wskazać główne działania związane z realizacją zadania:

Głównym celem projektu jest opracowanie dokumentacji projektowo-kosztorysowej oraz przebudowa ul. Barbarka w Toruniu pod kątem poprowadzenia ruchu pieszego i rowerowego. Istniejąca nawierzchnia drogi wymaga kompleksowego remontu. W ramach przebudowy powinny zostać uwzględnione miejsca do odpoczynku (ławki, wiaty, stojaki rowerowe) oraz kosze na śmieci. Wymagane jest też odpowiednie oznakowanie trasy oraz wprowadzanie organizacji ruchu uniemożliwiającej wjazd pojazdom mechanicznym.

SZACUNKOWY KOSZT PROJEKTU
Proszę podać szacunkowy koszt realizacji projektu, jeżeli jest znany:

Zakładany szacunkowy koszt projektu wynosi około 600 tys. złotych (opracowanie dokumentacji projektowo-kosztorysowej oraz wykonanie kompleksowych prac budowlanych – przebudowa nawierzchni, uporządkowanie zieleni, odwodnienie trasy itp.)

UZASADNIENIE
Proszę podać cel realizacji projektu, informację jakiego problemu dotyczy i w jaki sposób wpłynie na jego rozwiązanie, a także do jakiej grupy mieszkańców jest kierowany:

Celem projektu jest zagospodarowanie ul. Barbarka pod kątem turystycznym i rekreacyjnym poprzez przystosowanie jej do ruchu pieszego i rowerowego. Ulica Barbarka prowadzi od ul. Polnej do Osady Leśnej Barbarka. Szkoła Leśna na Barbarce została w ostatnich latach zrewitalizowana i pełni ważną funkcję związaną z edukacją ekologiczną, a okoliczne lasy dają możliwość wypoczynku na łonie natury. Wielu mieszkańców Torunia dojeżdża na Barbarkę rowerami, spaceruje lub biega właśnie ulicą Barbarka, której nieremontowana od wielu lat nawierzchnia ulega coraz większej degradacji. Gruntowna przebudowa polegająca na wykonaniu równej, utwardzonej nawierzchni naturalnej stosowanej np. dla leśnych dróg przeciwpożarowych wpłynie znacząco na komfort podróży pieszych i rowerzystów oraz poprawi bezpieczeństwo jej użytkowników. Nowa nawierzchnia trasy oraz stworzone w ramach przebudowy miejsca wypoczynku winny zwiększyć atrakcyjność tego miejsca rekreacji oraz zachęcić mieszkańców Torunia i turystów do aktywnego spędzania wolnego czasu. Należy nadmienić, że ulicą Barbarka przebiega szlak turystyczny pieszy i rowerowy.
Przebudowa ulicy Barbarka powinna przyczynić się także do zmiany przyzwyczajeń komunikacyjnych części mieszkańców, którzy dotychczas wybierali samochód jako środek transportu na Barbarkę. Przebudowana ulica Barbarka winna zachęcić większą liczbę osób do pieszych czy rowerowych wycieczek. Wpłynie to pozytywnie na środowisko naturalne okolic Osady Leśnej (zmniejszenie zanieczyszczenia powietrza oraz poziomu hałasu).
Ciąg pieszo-rowerowy docelowo powiązany zostanie z planowanym systemem tras rowerowych i pieszych (poprzez Szosę Okrężną, Szosę Chełmińską oraz ul. Polną) a przez ul. Morycińskiego z drogą leśną prowadzącą w kierunku miasteczka akademickiego na Bielanach.

Poniżej poglądowa mapka przedstawiająca przebieg ulicy Barbarka oraz fotografie przedstawiające jej stan.

Oto nasza propozycja dla konstrukcji nawierzchni ul. Barbarka zaczerpnięta z dokumentacji projektowej dla drogi leśnej pożarowej przebiegającej w obrębie leśnictwa Łysomice. Nawierzchnię drogi możecie zobaczyć na dwóch zdjęciach zamieszczonych poniżej, rowerem jedzie się bardzo wygodnie.

  • warstwa górna z mieszanki stablizującej grubości 8 cm. (30% pospółka, 70% kruszywa kamiennego frakcji 0/31,5 mm)
  • warstwa dolna z kruszywa łamanego frakcji 31,5/60 mm grubości 17 cm
  • wyprofilowane i zagęszczone podłoże G1

Oto najważniejsze daty toruńskiego budżetu partycypacyjnego:

  • od 17 grudnia 2013 będzie prowadzona weryfikacja złożonych projektów
  • do 22 stycznia 2014 poznamy listy projektów do głosowania
  • od 25 stycznia do 3 lutego 2014 odbędzie się głosowanie na projekty
  • do 14 lutego 2014 zostaną ogłoszone wyniki głosowania

Czekamy więc na listę projektów do głosowania, nasz wniosek musi się na niej znaleźć! Więcej informacji o budżecie partycypacyjnym można znaleźć na stronie http://www.torun.pl/pl/mam-pomysl-dla-mojego-miasta#



wyedytowano: 2013-12-16 14:48
aktywne od dnia: 2013-12-16 13:54
drukuj  
Komentarze użytkowników (88)
«1234 
julo, 2013-12-19 23:01:22
Tak dla porządku:
1.co to jest ZDM?
2.od rozwidlenia na wysokości Fortu VII do osady Barbarka obowiązuje zakaz ruchu pojazdów mechanicznych. To, że nie ma znaku w takim, czy innym miejscu, to inna rzecz. Wielokrotnie znaki i słupki były niszczone. Jako droga leśna podlega przepisom wynikającym z Ustawy o lasach - zakaz jazdy j.w.i zaprzęgowych poza uprawnionymi.
3.jak rozumiem wysyłacie niektórych ludzi na inne drogi, bo ta jest dla określonej grupy użytkowników. No cóż. Nawet nie warto tego komentować.
4.biegaczy spotykanych na drodze rowerowej przy Sz. Chełmińskiej będę wysyłał do lasu na ścieżkę obok, choćby błoto było po kolana. Powołam się na któregoś z piszących tu oponentów.
5.widzę, że wczorajsze zdjęcia, jakie zamieściłem na forum nie przebiły się przez nerw wzrokowy do odpowiedniego płata. No cóż, szkoda czasu, jak ktoś lubi taplać się w błocie to jego sprawa, ale proszę nie kazać innym też się taplać. dalszą dyskusję uznaję za bezcelową.
Paweł Tulejko, 2013-12-19 23:07:04
ZDM-Zarząd Dróg Miejskich. Ok dla ciebie Miejski Zarząd Dróg.
Reszta bez komentarza.Podobno mieliście uwagi co do stylu komentowania.
yarodh, 2013-12-19 23:07:14
Julo,jesteś pewien że będziesz miał prawne uzasadnienie do pkt4?Taki znawca a pisze bzdety.
co do pkt  .5 -tak rozłożyste zagłębienia o głębokości 5-7 cm na długości kilku- kilkunastu metrów przeraziły wszystkich i do tej pory nie potrafią ochłonąć! ile osób wciągnęły już te "buchtowiska" i "wykroty"  ?
pawel, 2013-12-19 23:09:30
Paweł Tulejko - no niestety kto z kim przystaje takim się staje - też się czasami zdarza że przyjmuje styl wypowiedzi rozmówców. a nieraz potrafię zejść poziom niżej   :P
yarodh, 2013-12-19 23:12:10
P.s. co do pkt 4 jeśli obok jest chodnik sam ich wysyłam w to miejsce i nie podpieram się "forum i jego informatorami" tylko przepisami i logiką.
Cezary Gałka, 2013-12-19 23:13:58
pawel, ty lepiej przeczytaj początek mojego ostatniego wpisu jeszcze raz, jak się załatwia takie sprawy jak porządkowanie przestrzeni publicznej - w tym wypadku drogi, nie graj pod publikę że niby cię straszę, nie szafuj paragrafami.
Fakty są takie że pomysł wysypania i ubicia tłucznia nie pasuje wielu ludziom i tego nie zmienisz w żaden sposób. Ci którym to nie pasuje nie zmienią Twojego zdania, ale skoro macie chęci wysuwać takie projekty należało by zapytać społeczności czy wszyscy mają na to ochotę czy nie, to jest podstawa demokracji, ja osobiście nie lubię gdy ktoś mi przestawia meble w moim domu bez żadnej rozmowy, a jestem u siebie, w moim kraju i w moim mieście, w moim regionie. I jeszcze raz przypomnę, gdybym to ja miał ochotę ubić drogę tłuczniem to zrobił bym to wg zasad społecznych a nie w sposób jako żywo przypominający planowanie centralne.
pawel, 2013-12-19 23:20:54
Ceazry Gałka - nie dość że nie potrafisz zrozumieć co to jest budżet partycypacyjny to sam nie wiesz chyba co piszesz. wcześniej pisałeś że rozniesiesz nas w pył oraz że zarabiamy na tym projekcie (na fb) a teraz piszesz że ja gram pod publikę. co jeszcze wymyślisz.

ja proponuje jedno: możesz nie pisać na stronie sRT aby uniknąć nieporozumień.
yarodh, 2013-12-19 23:22:04
Julo -co do pkt 5 - No cóż, szkoda czasu, jak ktoś lubi jeździć po tłuczniu lub asfalcie to jego sprawa, ale proszę nie kazać innym też tam jeździć dalszą dyskusję uznaję za bezcelową. Ta droga jest o podłożu naturalnym od dziesiątków lat i zawsze taką była - nie podoba się? możesz wybrac każdą inną  ,mniemam że kilka innych znasz.MOŻESZ jest słowem kluczowym.
mmm, 2013-12-19 23:26:52
Cezary Gałka jest de best, nie lubi jak mu przestawiać meble w domu, ale jak straszy sądem właściciela portalu, na który się uzewnętrznia to jest gitara,
pawel, ja bym osobiście wycinał te posty aż by wióry leciały, szkoda nerwów
pozdro
trurl, 2013-12-20 07:19:01
Panowie, może warto troszeczkę uspokoić emocje. Pozwolę sobie powtórzyć (za moim wpisem na forum): SRT nie chce tam autostrady - po prostu chce doprowadzenia tej drogi do stanu przydatności dla każdego pieszego i rowerzysty o każdej porze roku. Likwidacja piachów, dołów i buchtowisk to nie jest żadna wielka ingerencja (na pewno nie większa niż stworzenie tej drogi w środku lasu) natomiast może warto ewentualnie podyskutować o sposobie utwardzenia. Zainteresowanych rzeczową dyskusją może zaprosiłbym na forum, gdzie zdecydowanie wygodniej jest dyskutować (nie, żebym ja się w tej dyskusji miał jakoś udzielać).
Mały1988, 2013-12-23 11:12:02
Nie każdy wozi tyłek rowerem miejskim poza miasto. Ścieżki asfaltowe - tak, w mieście. Utwardzone - tak, w mieście np. wzdłuż rzek, po parkach. natomiast nie w lesie. Do lasu jeździ się rowerem, który radzi sobie w terenie - MTB lub podobnym.
Michał Putz, 2013-12-24 11:51:11
Chciałbym poruszyć jeden z ważniejszych dla mnie aspektów drogi na Barbarkę. O ile podziwiam i popieram wszelkie inicjatywy pro-rowerowe w prawie każdym wydaniu to wykonanie drogi szutrowej (ubitej) w takim wydaniu mija się całkowicie z celem i jest dla mnie fizyczną stratą pieniędzy(za ten sam budżet można by zaplanować ciekawsze inwestycje). Dodatkowo osoby proponujące taki projekt w budżecie partycypacyjnym chyba nie zdają sobie sprawy ze skali zniszczeń jakie nieodzownie powstaną podczas wykonania drogi.
Dzisiaj chciałbym spojrzeć z jeszcze jednej perspektywy.
Owa droga, zima uczęszczana jest w znacznym stopniu przez narciarzy biegowych. Sam z owej drogi nie korzystam rowerowo ponieważ latem jest zatłoczona i jedyne co można wtedy podziwiać to bogactwo języka podwórkowego gdy kogoś wyprzedzę lub ominę. Narciarsko natomiast jestem tam co drugi dzień jeśli tylko jest śnieg. Czy ktoś wziął pod uwagę aspekt tego, że taka droga może zamknąć zimą dostęp narciarzom do dotarcia do Barbarki? Sam fakt szutru i zniszczonych przez niego nart ma się nijak do tego, że śnieg na takim podłożu dużo wolniej się osadza (topnieje i wsiąka szybciej). Mam nadzieje, że osoby które wyszły z inicjatywą przemyślały wszelkie aspekty jej użytkowania, a nie tylko własne widzimisię poparte ubłoconą sukienką.

Z rowerowym pozdrowieniem
Dajdi, 2016-09-21 15:36:53
a czy ktoś zajmie się dzikimi ścieżkami na okolicznych terenach? trudno zmusić miasto do odpowiedzialności za nie (ciekawy tekst z tym problemem polecam: http://www.eporady24.pl/dzikie_sciezki_odpowiedzialnosc,pytania,4,60,57.html ) ale jednak ktoś się tym zająć musi... bo to błoto i dziadostwo   :/
«1234 
Dodaj swój komentarz:


:) :| :( :D :o ;) :/ :P :lol: :mad: :rolleyes: :cool:
pozostało znaków:   napisałeś znaków:
kod z obrazka*
Ankieta
Jak oceniasz rok 2023 pod kątem rozwoju infrastruktury rowerowej w Toruniu?
ankieta aktywna od: 2024-03-19 21:25

Wspierają nas
Sklepy i serwisy rowerowe w Toruniu

Stowarzyszenie ROWEROWY TORUŃ działa na rzecz powstawania odpowiedniej infrastruktury rowerowej.
konto bankowe BGŻ S.A. 71203000451110000002819490 NIP: 9562231407 Regon: 340487237 KRS: 0000299242

Wszystkie Prawa zastrzeżone. Cytowanie i kopiowanie dozwolone za podaniem źródła.
SRT na Facebook