Witamy na stronie stowarzyszenia | Dzisiaj jest piątek 26 maja 2017
Logowanie     Rejestracja     Home     Mapa serwisu     Kontakt     pl en de

Rowerowa Holandia 2010 - cz.3 - Enschede i Hengelo - galeria zdjęć rowerowej infrastruktury

Enschede

Na 3 pierwszych zdjęciach możecie zobaczyć osiedle Roombeek. W 2000 roku miała tu miejsce ogromna tragedia. W wyniku wybuchu fabryki fajerwerków zginęły 23 osoby. Około 400 budynków zostało zniszczonych, a 1500 poważnie uszkodzonych.
Później nastąpiła odbudowa osiedla. Nie jest to jednak zwykła rekonstrukcja. Stworzono nowoczesny plan urbanistyczny, który w większej części został już wykonany. Powstały tu nowoczesne przestrzenie publiczne, część starych, przemysłowych budynków została odnowiona i zaadoptowana na nowe cele. Główna oś osiedla to nie szeroka arteria, a ulica dostępna tylko dla komunikacji zbiorowej, rowerzystów i pieszych. Po jednej tej ulicy stronie jest zabudowa pieżejowa  (nowoczesne kamienice), po drugiej głównie otwarte tereny zielone/rekreacyjne.

Linki:
http://en.wikipedia.org/wiki/Roombeek
http://en.wikipedia.org/wiki/Enschede_fireworks_disaster
Plan osiedla: http://www.roombeek.nl/6_architectuur/1_stedenbouwkundig_plan/
(warto też zajrzeć do innych zakładek z działu Architectuur)
Wybuch w fabryce fajerwerków (uwaga, mocne!) - http://www.youtube.com/watch?v=Ks5X0N8M_o8
 

Wyniesienie drogi rowerowej przy przystanku autobusowym.

Główna ulica osiedla. Po lewej część dla autobusów, po środku szeroka droga rowerowa, po prawej szeroki chodnik. Dojazd samochodem możliwy jest bocznymi drogami.


Rozbudowane skrzyżowanie rowerowe...

...i kolejne. Tym razem jesteśmy przy jednej z głównych dróg w mieście.

Obwodnica śródmieścia na całej długości posiada po 2 pasy w każdym kierunku - jeden dla samochodów, jeden dla rowerów

Specjalna sygnalizacja świetlna, która nadaje sygnał zielony dla rowerzystów ze wszystkich kierunków jednocześnie (auta mają w tym czasie czerwone na wszystkich wlotach).

Tak to funkcjonuje. Rowerzyści płynnie się mijają i nikt się ze sobą nie zderza

Jedna z dróg wylotowych z miasta. Dopiero na obrzeżach miasta droga przybiera charakter bardziej podobny do polskich głównych dróg, tzn, pasy rowerowe przechodzą w wydzielone drogi dla rowerów, znikają zatoczki do parkowania, pojawiają się wyznaczone pasy ruchu dla samochodów.


Hengelo
 

Rowerzystki przejeżdżają z drogi rowerowej na Fietsstraat czyli ulicę rowerową, gdzie rowerzysta ma pierwszeństwo przed autami.
Więcej o Fietsstraat możecie przeczytać TU.

Kierowcy spokojnie jadą za rowerami.
 
Droga rowerowa przecina wyjazd ze strefy '30'.

Łącznik rowerowy z droga poprzeczną - 4 wlot skrzyżowania.

Rowerowy lewoskręt.

Droga rowerowa ze przystankiem autobusowym.

Skrzyżowanie dróg rowerowych z zaznaczonym polem gdzie nie można się zatrzymywać (aby nie blokować ruchu poprzecznego).

Tutaj zastosowano zróżnicowanie zarówno poziomów, materiałów oraz kolorów dla zatoczek parkingowych, drogi rowerowej i chodnika.

Wjazd na jezdnie serwisową prowadzącą ruch rowerowy.

Najszersza droga rowerowa jaką widziałem.
Po około 4 m w każdym kierunku!


wyedytowano: 2012-03-01 21:25
aktywne od dnia: 2011-05-29 13:35
drukuj  
Komentarze użytkowników (2)
pietruch, 2011-05-29 22:15:47
Przepraszam za ten nierowerowy wstęp, ale historia tego miejsca jest dość wyjątkowa. Natomiast to jak przebudowano to miejsce, jakie zastosowano rozwiązania urbanistyczne, architektoniczne i transportowe naprawdę mnie zachwyciło  :)
Poziom całego planowania i wykonania jaki tam występuje jest kompletnym science fiction w Polsce  :(
lll, 2011-08-09 17:07:12
iii  ;)   :happy   :D
Dodaj swój komentarz:


:) :| :( :D :o ;) :/ :P :lol: :mad: :rolleyes: :cool:
pozostało znaków:   napisałeś znaków:
Ankieta
Jak oceniasz rok 2016 pod kątem rozwoju infrastruktury rowerowej w Toruniu?
ankieta aktywna od: 2017-01-10 20:14

Newsletter
podaj email:

 
Sklepy i serwisy rowerowe w Toruniu

Stowarzyszenie ROWEROWY TORUŃ działa na rzecz powstawania odpowiedniej infrastruktury rowerowej.
konto bankowe BGŻ S.A. 71203000451110000002819490 NIP: 9562231407 Regon: 340487237 KRS: 0000299242

Wszystkie Prawa zastrzeżone. Cytowanie i kopiowanie dozwolone za podaniem źródła.
SRT na Facebook