Witamy na stronie stowarzyszenia | Dzisiaj jest sobota 27 kwietnia 2024
Logowanie     Rejestracja     Home     Mapa serwisu     Kontakt     pl en de
Stowarzyszenie Rowerowy Toruń

Aktualności

2013-12-15 Budżet partycypacyjny na rok 2014 - wniosek o przebudowę ul. Barbarka

W ramach propozycji do budżetu partycypacyjnego na rok 2014 złożyliśmy wniosek o przebudowę na potrzeby ruchu pieszego i rowerowego ul. Barbarka łączącej ul. Polną z Osadą Leśną na Barbarce. Mamy nadzieję, że nasza propozycja zostania włączona do głosowania i wspólnymi siłami doprowadzimy ten projekt do realizacji. Uważamy, że odpowiednio przeprowadzona przebudowa tej ulicy, po której przebiega szlak pieszy i rowerowy przyczyni się do jeszcze większej popularności roweru tym razem jako środka służącego rekreacji. Dodatkowo z trasy będą mogli korzystać piesi i biegacze co pozytywnie wpłynie na kondycję fizyczną mieszkańców naszego miasta oraz turystów. Same plusy!

Poniżej przestawiamy merytoryczną część wniosku. Wniosek jako ogólnomiejski został złożony w imieniu Stowarzyszenia Rowerowy Toruń przez Joannę Jaroszyńską wraz z 17 podpisami.

INFORMACJE PODSTAWOWE

Tytuł projektu:
Przebudowa ul. Barbarka w Toruniu na potrzeby ruchu pieszego i rowerowego.

Lokalizacja:
ul. Barbarka na odcinku do ul. Polnej do Osady Leśnej na Barbarce - długość ok. 3300 m.

Typ projektu
projekt ogólnomiejski

OPIS PROJEKTU
Proszę opisać, co dokładnie ma zostać wykonane oraz wskazać główne działania związane z realizacją zadania:

Głównym celem projektu jest opracowanie dokumentacji projektowo-kosztorysowej oraz przebudowa ul. Barbarka w Toruniu pod kątem poprowadzenia ruchu pieszego i rowerowego. Istniejąca nawierzchnia drogi wymaga kompleksowego remontu. W ramach przebudowy powinny zostać uwzględnione miejsca do odpoczynku (ławki, wiaty, stojaki rowerowe) oraz kosze na śmieci. Wymagane jest też odpowiednie oznakowanie trasy oraz wprowadzanie organizacji ruchu uniemożliwiającej wjazd pojazdom mechanicznym.

SZACUNKOWY KOSZT PROJEKTU
Proszę podać szacunkowy koszt realizacji projektu, jeżeli jest znany:

Zakładany szacunkowy koszt projektu wynosi około 600 tys. złotych (opracowanie dokumentacji projektowo-kosztorysowej oraz wykonanie kompleksowych prac budowlanych – przebudowa nawierzchni, uporządkowanie zieleni, odwodnienie trasy itp.)

UZASADNIENIE
Proszę podać cel realizacji projektu, informację jakiego problemu dotyczy i w jaki sposób wpłynie na jego rozwiązanie, a także do jakiej grupy mieszkańców jest kierowany:

Celem projektu jest zagospodarowanie ul. Barbarka pod kątem turystycznym i rekreacyjnym poprzez przystosowanie jej do ruchu pieszego i rowerowego. Ulica Barbarka prowadzi od ul. Polnej do Osady Leśnej Barbarka. Szkoła Leśna na Barbarce została w ostatnich latach zrewitalizowana i pełni ważną funkcję związaną z edukacją ekologiczną, a okoliczne lasy dają możliwość wypoczynku na łonie natury. Wielu mieszkańców Torunia dojeżdża na Barbarkę rowerami, spaceruje lub biega właśnie ulicą Barbarka, której nieremontowana od wielu lat nawierzchnia ulega coraz większej degradacji. Gruntowna przebudowa polegająca na wykonaniu równej, utwardzonej nawierzchni naturalnej stosowanej np. dla leśnych dróg przeciwpożarowych wpłynie znacząco na komfort podróży pieszych i rowerzystów oraz poprawi bezpieczeństwo jej użytkowników. Nowa nawierzchnia trasy oraz stworzone w ramach przebudowy miejsca wypoczynku winny zwiększyć atrakcyjność tego miejsca rekreacji oraz zachęcić mieszkańców Torunia i turystów do aktywnego spędzania wolnego czasu. Należy nadmienić, że ulicą Barbarka przebiega szlak turystyczny pieszy i rowerowy.
Przebudowa ulicy Barbarka powinna przyczynić się także do zmiany przyzwyczajeń komunikacyjnych części mieszkańców, którzy dotychczas wybierali samochód jako środek transportu na Barbarkę. Przebudowana ulica Barbarka winna zachęcić większą liczbę osób do pieszych czy rowerowych wycieczek. Wpłynie to pozytywnie na środowisko naturalne okolic Osady Leśnej (zmniejszenie zanieczyszczenia powietrza oraz poziomu hałasu).
Ciąg pieszo-rowerowy docelowo powiązany zostanie z planowanym systemem tras rowerowych i pieszych (poprzez Szosę Okrężną, Szosę Chełmińską oraz ul. Polną) a przez ul. Morycińskiego z drogą leśną prowadzącą w kierunku miasteczka akademickiego na Bielanach.

Poniżej poglądowa mapka przedstawiająca przebieg ulicy Barbarka oraz fotografie przedstawiające jej stan.

Oto nasza propozycja dla konstrukcji nawierzchni ul. Barbarka zaczerpnięta z dokumentacji projektowej dla drogi leśnej pożarowej przebiegającej w obrębie leśnictwa Łysomice. Nawierzchnię drogi możecie zobaczyć na dwóch zdjęciach zamieszczonych poniżej, rowerem jedzie się bardzo wygodnie.

  • warstwa górna z mieszanki stablizującej grubości 8 cm. (30% pospółka, 70% kruszywa kamiennego frakcji 0/31,5 mm)
  • warstwa dolna z kruszywa łamanego frakcji 31,5/60 mm grubości 17 cm
  • wyprofilowane i zagęszczone podłoże G1

Oto najważniejsze daty toruńskiego budżetu partycypacyjnego:

  • od 17 grudnia 2013 będzie prowadzona weryfikacja złożonych projektów
  • do 22 stycznia 2014 poznamy listy projektów do głosowania
  • od 25 stycznia do 3 lutego 2014 odbędzie się głosowanie na projekty
  • do 14 lutego 2014 zostaną ogłoszone wyniki głosowania

Czekamy więc na listę projektów do głosowania, nasz wniosek musi się na niej znaleźć! Więcej informacji o budżecie partycypacyjnym można znaleźć na stronie http://www.torun.pl/pl/mam-pomysl-dla-mojego-miasta#



wyedytowano: 2013-12-16 14:48
aktywne od dnia: 2013-12-16 13:54
drukuj  
Komentarze użytkowników (88)
«1234»
wujekeman, 2013-12-19 17:06:51
https://www.youtube.com/watch?v=30MjU6Y3lGk
Tak wyglada kładzenie drogi z tłucznie  , widzicie co sie dzieje z poboczem, jaka szerokosc jest potrzeban by ułozyc stosunkowo wąski pas tłucznia?

Małgosia
jesli wierzysz w te zabezpieczenia to gratuluje optymizmu.
wujekeman, 2013-12-19 17:17:45
http://tilia.org.pl/index.php?id=2004
Małgosia  , a od kiedy rowerami nie można jeździc po RLP  ?
malgosia, 2013-12-19 18:33:46
@wujekeman
chociażby wynika to z linku który podałeś:"Uwaga! Należy pamiętać że w rezerwacie poruszamy sie jedynie wyznaczonymi ścieżkami. "
nie pisałam o jeżdżeniu po drodze, tylko po górkach w lesie i rozjeżdżaniu ściółki leśnej
wujekeman, 2013-12-19 18:43:49
To  , że sciezkami to chyba logiczne  , raczej po sciółce srednio sie jexdzi rowerem  , nawet MTB  :) .
Uspokajam, jeździmy tam wyznaczonymi sciezkami.
julo, 2013-12-19 18:45:27
Czy prawdą jest że SRT miało nie ingerować w szlaki turystyczne PTTK  ? pyta wujekeman
Odpowiadam: o jaką ingerencję chodzi? Uprawnienia PTTK ograniczają się do oznakowania i informacji wizualnej, towarzystwo turystyczne nie ma narzędzi prawnych do decydowania o nawierzchni, przebiegu drogi,itp, ponieważ nie jest zarządcą drogi. Nawet sposób znakowania nie zależy od PTTK. Np. niektóre nadleśnictwa nie chcą, by znaki umieszczać tradycyjnie na drzewach po usunięciu kawałka kory. W związku z tym nie ma mowy o jakiejś ingerencji, nie wiem skąd taki pomysł. Teraz pytanie z mojej strony: skąd masz wiedzę kto i kiedy używa jakiejś drogi? Codziennie, niecodziennie, co tydzień, raz w miesiącu - były jakieś badania, jakaś kamera, jakieś statystyki? Jeszcze słowo o biegaczach. Czytam oto, że biegacze nie życzą sobie twardej nawierzchni itp. Dzisiaj jadąc dwukrotnie ddr wzdłuż Sz. Chełmińskiej (jeżdżę tam codziennie min.4 krotnie) i raz ddr przy ul. Długiej spotykałem biegaczy. Wszyscy, ale to wszyscy (razem 6) biegli po asfaltowej drodze dla rowerów, nawet nie po chodniku. Skąd zatem taka nagła niechęć do równej nawierzchni, czy to byli jacyś wybrańcy, prowokatorzy albo zdrajcy klanu biegaczy? Dlaczego nie biegli obok po trawniku, albo leśną ścieżką (przy Sz. Chełmińskiej). Sam odpowiem - bo nie mieli ochoty na bieg po śliskiej trawie, błotku lub zgniłych liściach.
tomasz, 2013-12-19 18:48:38
@wujekeman
Ale to znowu jest przykład drogi przeciwpożarowej. Szerokiej na 5 metrów. W projekcie sRT nie ma mowy o takiej szerokości. A nawet droga pożarowa nie musi być aż tak szeroka - ta droga może wyglądać np. tak: http://www.garnek.pl/tonko/27297834  , http://www.garnek.pl/tonko/27297835
wujekeman, 2013-12-19 18:51:36
Julo
Pytanie o PTTK padło bo w komentarzach ktoś stwierdziła że SRT ma nie ingerowac w nawierzchnie szlaków PTTK ( bodaj jest to pod zdjeciem i informacja o złozeniu projektu  , na FB )  , dlatego spytałem  .
Co do biegaczy to tak jak piszesz jedni lubia asfalt a inni nie  , więc nikt tego asfaltu im nie odbiera. dlaczego wiec Wy chcecie odebrac ciekawy fragment lasu tym biegaczom i rowerzystom którzy twardego nie lubia  , tego nie mogę zrozumiec.
wujekeman, 2013-12-19 18:54:13
Tomasz
akurat zdjęcia jak ta droga mniej więcej ma wygladac to wstawił Rowerowy Toruń  . Barbarka jest prawie taka jak na twoich fotkach.
pawel, 2013-12-19 19:04:55
Cyt: Danich, 2013-12-19 09:31:56
"Jestem stanowcz przeciwny. Jedna trasa rowerowa już jest i wystarczy. Nie ma potrzeby betonowania/asfaltowania ścieżek w środku lasu."

sorry, ten cytat udowadnia jedno: z Wami nie można dyskutować normalnie, przynajmniej z większością.

stworzyliście sobie bajkę, bajkę to rozpowiadacie na lewo i prawo jako prawdę. wymyślacie sobie niestworzone historie, które według Was są rzeczywistością. kreujecie się na jedynie słusznych obrońców lasów i prawdziwych rowerzystów co to wyznaczają styl i mają monopol na prawdę, którzy wiedzą kto gdzie i którędy ma prawo jeździć.

dodatkowo nazwa sRT i Rowerowy Toruń staje się Waszą obsesją. niedługo będziemy Was nawiedzali w koszmarach jak asfaltujemy wszystkie błotniste i piaszczyste trasy na świecie.

napisany jest artykuł, wyjaśniające komentarze a Wy dalej że sRT chce asfaltować i betonować, wycinać lasy, poszerzać drogi. bawi Was to? to Wy komentujecie arty na onecie? na moje tracicie kontakt z rzeczywistością...

wujekeman - odnośnie linków do filmików: myślisz, że tylko Ty wiesz jak się remontuje drogi? gdzie byłeś jak wycinano las dajmy na to pod autostradę A1? też protestowaliście na necie? sugerujesz, że my chcemy zniszczyć przyrodę naprawiając nawierzchnię dziurawej drogi w miejskim lesie? nie wydaje Ci się to zdecydowanym nadużyciem? bronisz interesów przyrody czy prawa do jazdy rowerem po piachu i błocie?
pawel, 2013-12-19 19:10:07
wujekeman, odnośnie cytatu: "Pytanie o PTTK padło bo w komentarzach ktoś stwierdziła że SRT ma nie ingerowac w nawierzchnie szlaków PTTK"

w komentarzach na necie w tym temacie zawarte były głównie brednie, wymysły, oszczerstwa i kompletna nieznajomość tematu odnośnie terminologi dotyczących dróg, szlaków oraz sRT, PTTK, lasów, praw własności itp.
Cezary Gałka, 2013-12-19 19:29:15
A ja się pytam: Skoro to droga publiczna to rozumiem że wszyscy jesteśmy jej użytkownikami, zatem dlaczego ktoś bez mojej wiedzy chce urządzać drogę która jest w części moja... ja tej drogi nikomu nie chcę zmieniać, a gdybym nawet chciał to wysilił bym się i zrobił rzecz którą robiono już w kilku innych miejscach Torunia i w Polsce. A zrobiono tak: zainteresowana organizacja czyli w tym wypadku sRT powinna przeprowadzić proste badanie polegające na obliczeniu ilu użytkowników w ciągu jakiegoś okresu korzysta z tej drogi, jaki jest profil użytkownika, na jakim rowerze przejeżdża, jeśli korzysta inaczej niż na rowerze to jak, i podstawowe pytanie: Czy chciałby jakiejś zmiany. Badanie nie jest drogie, wymaga jedynie zaangażowania kilku osób, ważne jednak by osoby te nie były związane z sRT a były z zewnątrz. To jedyna droga do obiektywnego sprecyzowania właściwych potrzeb społeczności. Na ta chwilę jest to duże nadużycie. Poza tym nie doszukałem się informacji o samej realizacji projektu a konkretnie: jaka firma sporządziła kosztorys na podstawie którego dokonała wyceny, ile to kosztowało, kto wykona wszystkie prace, to są informacje które pozwolą zweryfikować czy nie ma powiązać osobowych między sRT a projektem na poziomie finansowo-gospodarczym, powyższa wiedza jest istotna w ustaleniu tego czy nie zaistnieją przesłanki do wydawania środków publicznych w niewłaściwy sposób.
Tak więc dwie sprawy są tu istotne i te dwie sprawy powinny być na początku: ustalenie potrzeb społeczności i bezinteresowność wnioskodawcy. Możemy tutaj w internecie bić pianę, jednak badanie w terenie pokazało by czy ludzie chcą zmiany czy nie chcą.
tomasz, 2013-12-19 19:31:27
Paweł, ale może dobrze by było wiedzieć, czy propozycja sRT oznacza budowę drogi 5m szerokości (jak na jednym z Waszych zdjęć) czy może jednak raczej chodzi o taką, jak na moich zdjęciach (link tuż powyżej). To faktycznie trochę robi różnicę.
wujekeman, 2013-12-19 19:35:39
Co do zdjęc szutrówek z Rowerowego Torunia. Nawet na nich widac jakie pojazdy poruszaja sie tam najczęściej  , te wyjeżdżone ślady po kołach samochodów mówia same a siebie
pawel, 2013-12-19 19:57:33
tomasz - jak widać głupoty wypisywane przez obrońców przyrody przynoszą efekty  :) nie było żadnego zamierzenia wycinania jakichkolwiek drzew a jedynie pozostawienie przebiegu ul. Barbarka w istniejącym śladzie. te zdjęcia to tylko ilustracja przykładowej drogi wykonanej przy pomocy naturalnych materiałów (kruszywo i pospółka). oczywiście tej drogi przeciwpożarowej nie ma co porównywać z ul. Barbarka gdyż z niej często korzystają samochody mieszkańców pobliskich domów, którzy robią sobie skrót do DK 91. ul. Barbarka raczej skrótem dla nikogo nie będzie. no bo dokąd tam jechać, szczególnie jeśli ustawi się elementy wygrodzeniowe.

Cezary Gałka - poczytaj sobie w końcu ze zrozumieniem o budżecie partycypacyjnym bo dalej nie wiesz o czym piszesz. jeśli przyświeca Tobie "spiskowa teoria dziejów" już teraz możesz pisać wniosek do prokuratury z doniesieniem na sRT. pamiętaj jednak przy okazji, że na oszczerstwa i pomówienia też jak trzeba znajdzie się paragraf a Ty dominujesz w insynuacjach odnośnie sRT, za co dostałeś zresztą bana na profilu Rowerowego Torunia na facebooku.
julo, 2013-12-19 19:58:48
do wujekeman
Na forum w wątku "droga na Barbarkę" są też zdjęcia innych leśnych dróg z nawierzchnią szutrową, też z okolic Torunia. NIKT nie pisał, że droga ma wyglądać jak na zdjęciu w tekście prezentującym wniosek do budżetu. To tylko przykład. Różnych przykładów możemy pokazywać bez liku. Filmik, do którego byłeś łaskaw zamieścić link - o maszynowym układaniu szutru to też tylko jakiś przykład. Ja powiem tylko, że byłem przy układaniu podbudowy na drodze do Unisławia. Układano maszyną o szerokości 2.5 m bez takiej ingerencji po bokach, jaką widać na przytaczanym filmiku. FORUM, wątek "droga na Unisław", poz. 73, 2012.10.06. Nie wiem skąd takie aj waj i wieszczenie Armagedonu. Dlaczego chcemy odbierać ten fragment lasu tym (...), którzy twardego nie lubią? A dlaczego ktoś inny każe "paniom pitu-pitu" jeździć szosą wśród samochodów (ul Przysiecka). Gdzie we wniosku jest mowa o lesie?. SRT będzie wycinać, czy jak? Skąd ta wiadomość? Napisz, tak szczerze...czy bieg przez błoto, kałuże i buchtowisko dzików to jakaś szczególna przyjemność. Czy to jest droga przeznaczona wyłącznie dla miłośników "miękkiego podłoża", czy droga publiczna? Tu powtórzę wyjaśnienie: publiczna = dla WSZYSTKICH. Ścieżek miękkich, błotnistych, dziurawych i pełnych kałuż nie brakuje w okolicy, czy jedna leśna droga bez dziur, kałuż i błota godzi w jakieś wyższe wartości, w godność "prawdziwego" biegacza i rowerzysty.
ps. biegałem regularnie od 1981 do 1991 rano i wieczorem codziennie oraz dłuższe kawałki w soboty i niedziele i zbiegałem lasy Barbarki, i Olka w te i nazad - to tak dla wyjaśnienia,żeby nie było, że nie znam się na bieganiu. Przestałem z powodu kontuzji stawu skokowego. Miłego wieczoru.
wujekeman, 2013-12-19 20:08:22
tak  , błoto i dziury to dla mnie przyjemnosc.
Skoro to droga publiczna to o jakich elementach wygrodzeniowych pisze powyzej twojego komenta Pawel  ? Co do celu jazdy samochodami po Barbarce  , to doskonale wiesz  , że ludzie sa leniwi i moga wjechac do lasu autem bo tak im sie akurat spodoba  , na grzyby  , na spacer z psem itp.
takisobiektos, 2013-12-19 20:28:23
Ja nie rozumiem jednej rzeczy w tym całym bajzlu. Obecnie na Barbarkę można dojechać utwardzoną drogą przy Szosie Chełmińskiej, a przy pętli można dojechać utwardzoną drogą biegnącą przez ul. Pawią.

Dojazdów na Barbarkę jest sporo, skoro więc istnieją już dwa utwardzone dojazdy, ze względu na czystą różnorodność i atrakcyjność należałoby pozostawić ul. Barbarkę w takim stanie jakim jest. Rowerzyst(k)a ma wybór.

Rozumiem intencje SRT, ale odbieram je jako zachcianka ludzi zrzeszonych, utożsamiających się ze Stowarzyszeniem. Warto napomknąć, iż w Toruniu jest cała masa osób, która o istnieniu SRT pojęcia nie ma.

W planie napisane jest "Uważamy, że odpowiednio przeprowadzona przebudowa tej ulicy, po której przebiega szlak pieszy i rowerowy przyczyni się do jeszcze większej popularności roweru tym razem jako środka służącego rekreacji."

No Ok.. załóżmy, że poprzez remont ul. Barbarka wzrośnie popularność roweru. Chodź osobiście uważam, że remont tejże drogi nie wpłynie w żaden sposób na wzrost popularności... Teraz pytanie: Jedzie sobie rodzinka z małym dzieckiem od strony Rubinkowa, zakładam że jadą ul. Polną i przy ul. Legionów zagwozdka... jak jechać.. jeżeli skręcą w prawo za nic w świecie nie będą się później cofać by przejechać kawałek ul. Barbarka. Wybiorą Pawią lub przy Chełmińskiej... Co więcej zagwozdka będzie już przy Grudziądzkiej...

Moim zdaniem urok tejże drogi polega właśnie na tym, iż jest taka jaka jest. Rozumiem, że nie każdy lubi błoto, ale od tego są błotniki.

SRT napisało "Istniejąca nawierzchnia drogi wymaga kompleksowego remontu." a w uzasadnieniu czytam "płynie znacząco na komfort podróży pieszych i rowerzystów oraz poprawi bezpieczeństwo jej użytkowników" -
Niestety nie zgadzam się kompletnie z tym co tu jest napisane. Mokre liście na utwardzonej drodze są o wiele bardziej niebezpieczne, co więcej żołędzie... miast wbić się w ziemię będą strzelać spod kół rowerzystów. Wiem, brzmi absurdalnie, ale SRT nie przedstawiło żadnego konkretnego argumentu, który to przemawiałby za komplekowsym remontem w postaci utwardzenia.
mmm, 2013-12-19 21:15:10
@SRT: trzymam kciuki, żeby wasz wniosek przeszedł, pozdro
Paweł Tulejko, 2013-12-19 22:11:07
Drodzy członkowie sRT. Czytam wasze komentarze i próbuję z tego złożyć jedną spójną całość. Oprócz waszego jednego sztywnego argumentu (musi być twardo), są tam same sprzeczności.
Argument Pawła z SUV’e w tle jest powiedzmy niemądry (nie będę używał obraźliwych słów). 99% ludzi w Toruniu ma samochody miejskie (prawda?). Jak jadą powiedzmy na grzyby do lasu to co kupują SUV’y? Piszą do nadleśnictwa o zmianę nawierzchni w lesie? Nie. Albo sobie dają radę, albo do lasu nie wjeżdżają. Tak wiem w większości przypadków do lasu samochodem wjechać nie można, ale to był przykład.
Gdzie indziej PawełGpisze:odnosząc się do naszych argumentów „I to jest argument przeciwko składaniu projektów do budżetu partycypacyjnego? Że ktoś czegoś nie wie a na pewno wie mniej od nas, bo my wiemy lepiej od innych?”
Proszę odwróć sytuację i pomyśl trochę. Podpowiedzią może być jeden z ostatnich wpisów Czarka, jak on by to zrobił wchodząc w czyjąś przestrzeń.
Pan Julo pyta się, czy jest to droga wyłącznie dla miłośników miękkiego podłoża. Odpowiadam nie nie jest. Ale jest jak jest, a dodatkowo 500 metrów od ulicy Polnej równolegle do ul. Barbarka od strony zachodniej biegnie „piękny” odcinek wykonanej z kruszywa drogi, biegnącej w stronę Osady i kończący się tuż za dawnymi torami. Dojazd do samego stawu piękną klimatyczną ścieżką wyjeżdżającą tuż przy stawie na wysokości znaku Osady. Dalej ulica Pawia od pętli autobusowej jest też utwardzona i dochodzi do asfaltowego odcinka ulicy Przysieckiej.
W innym miejscu Pan Julo porównuje interesującą nas drogę do dróg w Parkach Narodowych. Proszę sam przeczytaj to, co napisane w projekcieSRT i dopiero komentuj. Ta droga jest drogą publiczną. Nawet nie wewnętrzną w lasach. Nie ma zakazów ruch pojazdów mechanicznych, bo mieć nie może. Zakaz, który tam był dotyczył tylko krótkiego odcinka. Wjechać można w innym miejscu. Ona jest ogólnodostępna. Padło też pytanie, a gdzie mieli by dojechać. A dalej do Przysieka, Rozgart. Jak będzie dobra nawierzchnia to dojadą wszędzie szczególnie jak w Toruniu będzie obstrukcja jak obecnie na Józefa/Bielanach.
I proszę się nie unosić na stwierdzenie „weekendowi”. Tak naprawdę trudno inaczej nazwać niektórych „rowerzystów”. Z resztą ktoś kiedyś celnie powiedział, że nie każdy, kto ma rower jest rowerzystą. Nawet sobie nie wyobrażacie, co niektórzy ludzie potrafią wyprawiać z rowerem i nie potrzebują do tego piachu czy nierówności na drodze. Trochę szkolenia i techniki by się przydało.
Argument, który podnoszę na naszym profilu na Fb dotyczącym zniszczeń w zieleni wynika z wiedzy na temat technologii robót drogowych. Obecna skrajnia drogi (przestrzeń pasa drogowego i projektowanej wysokości) nie pozwoli na układanie nawierzchni nawet małym rozściełaczem. Osoba, która to pisała odnosząc się do DR na Unisław musi sobie z tego zdawać sprawę. Przynajmniej w trzech miejscach konieczne będzie wycięcie krzaków i drzew w pobliżu drogi. Dotyczy to okolic pierwszego zakrętu od Polnej, dalej fragmentu skrzyżowania przy Leśnictwie Wrzosy i przed stawem na Barbarce. I to nie są nasze fanaberie tylko fakt. Poza tym trzeba będzie przygotować podłoże, więc czy koparka, czy ładowarka, czy walec nawet tzw kieszonkowy potrzebuje miejsca. Wiem, bo czasami na takich pracuję. I to nie są lamenty sfrustrowanych ekologów tylko dbałość o otoczenie.
To prawda, że Emana argument, że on ma dwa rowery i używa ich w zależności od tego gdzie chce pojechać do was nie przemawia. I pewnie do większości ludzi też, ale to nie oznacza, że nie ma on racji. Po prostu podchodzi on racjonalnie do tego, co kocha robić. Ja osobiście miałem też dwa rowery i będę wkrótce znowu miał, ale jak zmienia się pogoda lub wiem, że tam gdzie będę jechał jest piach lub błoto to po prostu zawczasu zm
Paweł Tulejko, 2013-12-19 22:12:18
zawczasu zmieniam opony.
Wracając do tematu.
Droga w stanie obecnym jest była i powinna być. To, jaką ma nawierzchnię, a raczej powierzchnię niewiele zmienia, bo miasto i tak nie wywiązuje się ze swoich zadań. Jeżdżę tam długo. Sam, z kolegami, z żoną, a teraz z 5 letnim synem (on jedzie swoim rowerkiem, SAM jedzie) i pamiętam tylko raz, słownie RAZ żeby przejechała tamtędy równiarka. Było to tuż przed otwarciem Osady Leśnej, kiedy miała tam przejechać cała kawalkada rowerzystów z Prezydentem Michałem „Dług” Zaleskim na czele. Od tego czasu nie jeździła. A powinna dwa razy do roku i w zespole z walcem na kołach gumowych do zagęszczenia podłoża. To by załatwiło sprawę i tej całej dyskusji by nie było. A teraz przypomnijcie sobie i napiszcie, kto jest oficerem rowerowym w ZDM i z jakiego towarzystwa się wywodzi?
Dziwicie się, że ten wasz pomysł wzbudził takie kontrowersje. Czy jeśli dotyczy to drogi ogólnodostępnej, to nie należałoby najpierw przeprowadzić choć minimalne badania terenowe, ankietę, sprawdzić natężenie ruchu czy strukturę użytkowników, a dopiero potem po analizie materiałów stworzyć racjonalny projekt i próbować nim zainteresować innych użytkowników tej drogi? Jest takie stare powiedzenie:…. Kto sieje wiatr, ten zbiera burzę…. Nie dziwcie się więc. A u was było zupełnie odwrotnie więc i reakcja była niestety jaka była.
Znalazłem też coś takiego:
W Toruniu działa prężnie Stowarzyszenie Rowerowy Toruń. Za cel stawia sobie monitoring poczynań władz miasta w sprawie wszystkich aspektów rozwoju infrastruktury rowerowej w mieście, szczególnie budowy nowych i modernizowanie już istniejących ścieżek rowerowych. Dodatkowo organizacja zajmuje się aktywizacją środowiska rowerzystów toruńskich, organizacją comiesięcznych mas krytycznych oraz imprez i działań promujących rower jako alternatywny środek transportu w mieście.
No to wam nie poszło!
Ja powiem tylko tyle. Z całych moich i moich znajomych sił będziemy robić wszystko, co jest możliwe, żeby wasz projekt zablokować. I proszę nie piszcie, że demokracja zadecyduje. Sposób głosowania jest niestety niedoskonały. Brak jest możliwości złożenia zdania przeciwnego, czyli zagłosowania na nie, a nawet jeśli projekt będzie z tych (bez obraźliwych słów) niemądrych to jeśli przejdzie ocenę merytoryczną to i tak zostanie dopuszczony do głosowania.
Z rowerowym pozdrowieniem
Paweł Tulejko

Ps. A oto maja faworyta rzeczowej dyskusji
aionka
„…….Więc zamiast trolować w sieci i bojkotować pomysły osób, którym w ogóle coś się chce robić, zamilczcie, bo i tak zadecyduje większość. Takie są zasady demokracji. I jeśli ta większość będzie uważała inaczej niż Wy to się z tym pogódźcie…..”
Ode mnie złota zębatka za pokojowy dialog.
yarodh, 2013-12-19 22:12:22
skoro padło już tyle absurdalnych argumentów za tzw. "utwardzaniem " drogi na Barbarkę to zgłaszam nowy wniosek - chcę,żądam wyasfaltowania tej drogi w ramach równouprawnienia użytkowników wszystkich typów rowerów bo ja po tłuczniu moją szosówką nie dam rady tam dojechać!I ty Julo nie będziesz mi kazał korzystac z innej asfaltowej drogi -chcę tej wyasfaltowanej na cacy i to o szerokości takiej żebym mógł bezpiecznie minąć sięz samochodem!Absurd? Głupota? Cynizm? tak tak jak 90% argumentów pomysłodawców i próbujących poprzeć ten zbędny pomysł.Skoro chcecie tam dojechać swoimi miejskimi rowerami  ,skoro umiejętności czy technika jazdy nie pozwala wam na poruszanie się po tej drodze to dlaczego ja nie mam prawa żądać dojechania tam tą drogą wyasfaltowaną? dlaczego ograniczacie się do tłucznia?!asfalt! asfalt albo beton jak na torze kolarskim w Pruszkowie!przecież mają szosówkę mam prawo tam dojechać  ....Biegacze  ....sam biegam  ,mam kolegów biegaczy dlaczego tam biegamy? na pewno nie dlatego  ,że oczekujemy tłucznia czy innej nawierzchni!To jest jeden z najlepszych terenów do biegania w okolicy Torunia i toruńskich osiedli,i nie przeszkadza nam to że jest błoto  ,korzenie liście czy nierówności bo to jest własnie XC!
pawel, 2013-12-19 22:32:25
Paweł Tulejko - ok, piszesz, że wystarczy puścić równiarkę. zgłaszałeś to komuś, sugerowałeś to rozwiązanie? mimo wszystko znaczy się że zauważasz problem, że nawierzchnia na wielu fragmentach nadaje się tylko dla fanów XC.

w teorii jakieś rozwiązanie z równiarką może wydawać się nawet dobre, ale jak ma się do tego co piszesz, ze na tą drogę nawet mały walec się nie zmieści? ponadto w niektórych miejscach nawierzchnia jest tak zdegradowana/atrakcyjna, że jednak same równanie mogłoby nie pomóc.

yarodh - słowa prywaty puść na priv lub zachowaj dla siebie. zostałeś ocenzurowany ze względu na epitety.
Paweł Tulejko, 2013-12-19 22:43:07
pawel- podstawa czytanie ze zrozumieniem, nawet jeśli nie jest napisane wprost. Kiedy otwarto Osadę? 10 lat może więcej? Jakby dwa razy w roku jeździły maszyny to skrajnia by nie zarosła. Tak zgłaszałem do MZD, tak samo jak brak regulaminu zimowego utrzymania dróg rowerowych.
Paweł Tulejko, 2013-12-19 22:45:27
Czytaj dalej. Mój 5 letni syn uwierz nie jest fanem XC. on nawet nie wie co to jest. A i jeździ tam ze swoją mamą. No taki siłacz i technik.
pawel, 2013-12-19 22:59:26
Pawel Tulejko - skoro zgłaszałeś OK. niestety nieraz nie wystarczy czegoś raz zgłosić, wiem z doświadczenia. trochę jednak nie rozumiem: raz piszesz, ze nawierzchnia jest ok, a potem że równiarka załatwi problem. po co równiarka jak jest ok?

odniosę się jeszcze do jednego piszesz: Kto sieje wiatr, ten zbiera burzę.

kto zasiał wiatr? my złożyliśmy wniosek do budżetu partycpacyjnego. mieliśmy takie prawo. na razie o niczym to nie świadczy. napisaliśmy uzasadnienie sugerując problem. wielokrotnie spotkaliśmy się z głosami m.in od rowerzystek pitu-pitu, że warto pomyśleć, aby ta jedna droga miała przyzwoity standardu nawierzchni (ulica Pawia nie ma przyzwoitego standardu).

dla przypomnienia taki link: http://rowerowytorun.com.pl/art/939/

w odpowiedzi na to nastąpił dziki atak. na tym etapie nic nie jest przesądzone, nic nie jest ustalone, droga do dyskusji jest otwarta, szkoda tylko, że takie głosy jak Twój i np wojtassa są w mniejszości.

organizację ruchu na drodze publicznej ustala zarządca drogi. może postawić znaki ograniczające tonaż pojazdów, prędkość, ale także zakaz ruchu, znak ciąg pieszo-rowerowy i słupki. to nie jest sprzeczne z definicją drogi publicznej.


yarodh - zastanów się co piszesz, na pewno nie kasuje postów ot tak sobie. ale to powinieneś zauważyć.
«1234»
Dodaj swój komentarz:


:) :| :( :D :o ;) :/ :P :lol: :mad: :rolleyes: :cool:
pozostało znaków:   napisałeś znaków:
kod z obrazka*
Ankieta
Jak oceniasz rok 2023 pod kątem rozwoju infrastruktury rowerowej w Toruniu?
ankieta aktywna od: 2024-03-19 21:25

Wspierają nas
Sklepy i serwisy rowerowe w Toruniu

Stowarzyszenie ROWEROWY TORUŃ działa na rzecz powstawania odpowiedniej infrastruktury rowerowej.
konto bankowe BGŻ S.A. 71203000451110000002819490 NIP: 9562231407 Regon: 340487237 KRS: 0000299242

Wszystkie Prawa zastrzeżone. Cytowanie i kopiowanie dozwolone za podaniem źródła.
SRT na Facebook