RT 19/2013
Toruń, 31 lipca 2013 r.
Pan Henryk Dygasiewicz
Dyrektor Powiatowego Zarządu Dróg w Toruniu
W związku z realizacją inwestycji pn. „Budowa drogi rowerowej dla projektu: „Poprawa bezpieczeństwa na drogach publicznych poprzez wybudowanie dróg rowerowych – droga Toruń – Osiek” proszę o podjęcie następujących działań:
Uzasadnienie:
Test położonej nawierzchni ścieralnej drogi rowerowej na terenie leśnym pokazuje, że zaprojektowana konstrukcja ścieżki nie spełnia kryteriów jakościowych. Zarówno niezadowalająca twardość (zagęszczenie) nawierzchni, odczuwalne nierówności oraz duże opory toczenia zdecydowanie negatywnie wpływają na komfort jazdy rowerem. Nawierzchnia wydaje się być mocno podatna na warunki atmosferyczne oraz na uszkodzenia mechaniczne (ostrzejsze hamowanie rowerem czy innym pojazdem itp.). Istnieje obawa, że nawierzchnia drogi rowerowej nie przetrzyma okresu gwarancyjnego bez winy wykonawcy trasy.
Z uwagi na interes społeczny, trwałość projektu oraz sensowność jego realizacji proszę o pozytywne rozpatrzenie niniejszego pisma i wprowadzenie niezbędnych zmian w konstrukcji nawierzchni.
Źle zaprojektowana i wybudowana infrastruktura w zamierzeniu przeznaczona dla rowerzystów nie spełni swojej roli, a rowerzyści ze względu na niską jakość dedykowanej im infrastruktury, dalej będą korzystać z drogi wojewódzkiej, która posiada równą asfaltową nawierzchnię.
Proszę o odpowiedź czy i w jakim zakresie powyższe prośby zostaną spełnione. Dodatkowo proszę o wyczerpującą odpowiedź na pismo RT 18/2013 z dnia 16 lipca 2013 r w którym ponownie wskazane zostały istotne niedociągnięcia projektowe ścieżki Toruń-Osiek.
Z poważaniem
Paweł Wiśniewski
Do wiadomości:
ODPOWIEDŹ
PZD-11.032.1.2013
Toruń, dnia 07.08.2013
Paweł Wiśniewski
Stowarzyszenie Rowerowy Toruń
Dotyczy: pismo RT 18/2013 dotyczące nawierzchni drogi rowerowej
W związku z otrzymanymi uwagami odnośnie zastosowanej technologii nawierzchni na budowanej drodze rowerowej Złotoria- Osiek informujemy Pana, iż przewidziane w dokumentacji technicznej zastosowanie kruszywa naturalnego jako nawierzchni ostatecznej na odcinkach leśnych jest rozwiązaniem poprawnym, stosowanym na drogach rowerowych. Rozwiązanie to zdaniem podmiotów uczestniczących przy realizacji projektu spełni swoje przeznaczenie. Zastosowanie tej technologii było jednocześnie warunkiem realizacji inwestycji postawionym przez Regionalną Dyrekcję Lasów Państwowych w Toruniu. Opinia w załączeniu.
Dyrektor Powiatowego Zarządu Dróg
inż. Henryk Dygasiewicz
Załączniki:
1. Opinia Regionalnej Dyrekcji Lasów Państwowych w Toruniu.
Otrzymują:
1. Adresat,
2. Marszałek Województwa Kujawsko-Pomorskiego
3. a/a-DW
OPINIA:
Toruń, dnia 16. 09. 2009r,
Znak spr.: ZZ-2120-61/09/AH
FUNDACJA "ROZWÓJ UTP"
ul. ks. A. Kordeckiego 20
85-225 Bydgoszcz
Dyrektor Regionalnej Dyrekcji Lasów Państwowych w Toruniu
inż. Janusz Kaczmarek
Do wiadomości:
Nadleśnictwo Dobrzejewice
Komentarze użytkowników (3) |
haris285,
2013-08-01 19:00:06
Po tej pseudo drodze rowerowej to jeździ wszystko np quady i to ma wytrzymać dla rowerzystów? Farsa |
Zażenowana,
2013-08-23 07:39:21
Niech ten dyrektor Lasów Państwowych sam się przejedzie rowerem taką nawierzchnią. Ciekawe jaką mu to da przyjemność z jazdy. Pewnie uważając cały czas na nawierzchnię nawet nie zauważy jednego drzewa po trasie.....To droga to jest KPINA !!!!! |
tomas,
2013-08-26 22:12:13
Ta droga rowerowa to dyskryminacja użytkowników kolarzówek. Przebiega równolegle do istniejącej drogi, więc co to za problem? |
Dodaj swój komentarz: |
2024-11-21 21:39 Pismo do GDDKiA oddział Bydgoszcz w sprawie projektu rozbudowy DK 91 pomiędzy Toruniem a Łysomicami - 2 podejście |
2024-10-22 21:55 Rowerowa Masa Krytyczna - 26 października 2024 r. |
2024-09-26 21:46 Pismo do GDDKiA oddział Bydgoszcz w sprawie projektu rozbudowy DK 91 pomiędzy Toruniem a Łysomicami |
Stowarzyszenie ROWEROWY TORUŃ działa na rzecz powstawania odpowiedniej infrastruktury rowerowej.
konto bankowe BGŻ S.A. 71203000451110000002819490 NIP: 9562231407 Regon: 340487237 KRS: 0000299242