Witamy na stronie stowarzyszenia | Dzisiaj jest wtorek 27 czerwca 2017
Logowanie     Rejestracja     Home     Mapa serwisu     Kontakt     pl en de

Aktualności

2012-10-21 Ulica Mickiewicza w Toruniu - przed i po przebudowie - krótkie podsumowanie i galeria zdjęć

Minął już ponad rok od zakończenia przebudowy ulicy Mickiewicza w Toruniu. Dzięki niej ulica zmieniła swój charakter: z trasy „wylotowej” w kierunku Bydgoszczy stała się ulicą o ruchu uspokojonym, z wydzieloną drogą rowerową, 40 wygodnymi stojakami rowerowymi oraz ławkami. Na kilkunastu archiwalnych i aktualnych zdjęciach możecie zobaczyć jak bardzo zmieniła się główna ulica Bydgoskiego Przedmieścia.

Pierwotna koncepcja nie zakładała takich zmian: gdyby została zrealizowana powstałaby jeszcze szybsza trasa w kierunku Bydgoszczy, a na jej przebudowie zyskaliby jedynie kierowcy. Jednak dzięki także naszym działaniom i przy Waszym poparciu, osiągnięty został pewien kompromis: ulica jest przejezdna dla samochodów na całej długości jednak z ograniczoną prędkością, którą wymuszają przyjęte rozwiązania projektowe; zostało uporządkowane parkowanie samochodów, powstała dwukierunkowa droga rowerowa wydzielona po części z terenu chodnika oraz jezdni; ruch pieszy odbywa się po szerokich i równych chodnikach.

Zapewne część z Was pamięta Rowerową Masę Krytyczną>> z dnia 5 kwietnia 2008 roku, która odbyła się pod hasłem „Ulica Mickiewicza nie tylko dla samochodów”. Pamiętacie zapewne spotkania konsultacyjne w temacie rewitalizacji ulicy, protesty kupców przeciwko zmniejszeniu ilości miejsc parkingowych, kampanię do wyborów samorządowych, w której przewijał się wątek rewitalizacji głównej ulicy Bydgoskiego Przedmieścia. To już jednak historia, dziś ulica Mickiewicza żyje swoim nowym życiem. To Wam pozostawiamy ocenę przebudowy ulicy zdając sobie sprawę, że z pewnością jej kształt nie zadowolił wszystkich jej użytkowników.

Zapraszamy do obejrzenia galerii zdjęć i do podzielenia się Waszymi opiniami odnośnie efektów przebudowy w komentarzach.

skrzyżowanie ul. Mickiewicza i ul. Tujakowskiego - widok w kierunku zachodnim - rok 2008
skrzyżowanie ul. Mickiewicza i ul. Tujakowskiego - widok w kierunku zachodnim - rok 2008
rondo Zbigniewa Herberta - widok w kierunku zachodnim -  rok 2012
rondo Zbigniewa Herberta - widok w kierunku zachodnim - rok 2012
ulica Mickiewicza pomiędzy ul. Tujakowskiego a ul. Moniuszki - widok w kierunku zachodnim - 2008 rok
ulica Mickiewicza pomiędzy ul. Tujakowskiego a ul. Moniuszki - widok w kierunku zachodnim - 2008 rok
ulica Mickiewicza pomiędzy ul. Tujakowskiego a ul. Moniuszki - widok w kierunku zachodnim - 2012 rok
ulica Mickiewicza pomiędzy ul. Tujakowskiego a ul. Moniuszki - widok w kierunku zachodnim - 2012 rok
skrzyżowanie ul. Mickiewicza i ul. Moniuszki - widok w kierunku zachodnim - rok 2008
skrzyżowanie ul. Mickiewicza i ul. Moniuszki - widok w kierunku zachodnim - rok 2008
rondo Teofila Lorkiewicza - widok w kierunku zachodnim - rok 2012
rondo Teofila Lorkiewicza - widok w kierunku zachodnim - rok 2012
ulica Mickiewicza na wysokości ZUS - widok w kierunku zachodnim - rok 2008
ulica Mickiewicza na wysokości ZUS - widok w kierunku zachodnim - rok 2008
ulica Mickiewicza na wysokości ZUS - widok w kierunku zachodnim - rok 2012
ulica Mickiewicza na wysokości ZUS - widok w kierunku zachodnim - rok 2012
skrzyżowanie ul. Mickiewicza z ul. Konopnickiej - widok w kierunku zachodnim - rok 2010
skrzyżowanie ul. Mickiewicza z ul. Konopnickiej - widok w kierunku zachodnim - rok 2010
skrzyżowanie ul. Mickiewicza z ul. Konopnickiej - widok w kierunku zachodnim - rok 2012
skrzyżowanie ul. Mickiewicza z ul. Konopnickiej - widok w kierunku zachodnim - rok 2012
ulica Mickiewicza pomiędzy ul. Lindego a ul. Klonowica - widok w kierunku zachodnim - rok 2010
ulica Mickiewicza pomiędzy ul. Lindego a ul. Klonowica - widok w kierunku zachodnim - rok 2010
ulica Mickiewicza pomiędzy ul. Lindego a ul. Klonowica - widok w kierunku zachodnim - rok 2012
ulica Mickiewicza pomiędzy ul. Lindego a ul. Klonowica - widok w kierunku zachodnim - rok 2012
ulica Mickiewicza pomiędzy ul. Lindego a ul. Klonowica - widok w kierunku wschodnim - rok 2010
ulica Mickiewicza pomiędzy ul. Lindego a ul. Klonowica - widok w kierunku wschodnim - rok 2010
ulica Mickiewicza pomiędzy ul. Lindego a ul. Klonowica - widok w kierunku wschodnim - rok 2012
ulica Mickiewicza pomiędzy ul. Lindego a ul. Klonowica - widok w kierunku wschodnim - rok 2012
skrzyżowanie ul. Mickiewicza i ul. Klonowica - widok w kierunku zachodnim - rok 2010
skrzyżowanie ul. Mickiewicza i ul. Klonowica - widok w kierunku zachodnim - rok 2010
skrzyżowanie ul. Mickiewicza i ul. Klonowica - widok w kierunku zachodnim - rok 2012
skrzyżowanie ul. Mickiewicza i ul. Klonowica - widok w kierunku zachodnim - rok 2012
ulica Mickiewicza na wysokości targowiska - widok w kierunku zachodnim - rok 2010
ulica Mickiewicza na wysokości targowiska - widok w kierunku zachodnim - rok 2010
ulica Mickiewicza na wysokości targowiska - widok w kierunku zachodnim - rok 2012
ulica Mickiewicza na wysokości targowiska - widok w kierunku zachodnim - rok 2012
ulica Mickiewicza na wysokości targowiska - rok 2010
ulica Mickiewicza na wysokości targowiska - rok 2010
ulica Mickiewicza na wysokości targowiska - rok 2012
ulica Mickiewicza na wysokości targowiska - rok 2012
ulica Mickiewicza pomiędzy ul. Sienkiewicza a ul. Poprzeczną - widok w kierunku wschodnim - rok 2010
ulica Mickiewicza pomiędzy ul. Sienkiewicza a ul. Poprzeczną - widok w kierunku wschodnim - rok 2010
ulica Mickiewicza pomiędzy ul. Sienkiewicza a ul. Poprzeczną - widok w kierunku wschodnim - rok 2012
ulica Mickiewicza pomiędzy ul. Sienkiewicza a ul. Poprzeczną - widok w kierunku wschodnim - rok 2012
ulica Mickiewicza pomiędzy ul. Sienkiewicza a ul. Poprzeczną - widok w kierunku zachodnim - rok 2010
ulica Mickiewicza pomiędzy ul. Sienkiewicza a ul. Poprzeczną - widok w kierunku zachodnim - rok 2010
ulica Mickiewicza pomiędzy ul. Sienkiewicza a ul. Poprzeczną - widok w kierunku zachodnim - rok 2012
ulica Mickiewicza pomiędzy ul. Sienkiewicza a ul. Poprzeczną - widok w kierunku zachodnim - rok 2012
ulica Mickiewicza pomiędzy ul. Poprzeczną a ul. Kochanowskiego - widok w kierunku wschodnim - rok 2010
ulica Mickiewicza pomiędzy ul. Poprzeczną a ul. Kochanowskiego - widok w kierunku wschodnim - rok 2010
ulica Mickiewicza pomiędzy ul. Poprzeczną a ul. Kochanowskiego - widok w kierunku wschodnim - rok 2012
ulica Mickiewicza pomiędzy ul. Poprzeczną a ul. Kochanowskiego - widok w kierunku wschodnim - rok 2012
ulica Mickiewicza pomiędzy ul. Kochanowskiego a ul. Reja - widok w kierunku zachodnim - rok 2010
ulica Mickiewicza pomiędzy ul. Kochanowskiego a ul. Reja - widok w kierunku zachodnim - rok 2010
ulica Mickiewicza pomiędzy ul. Kochanowskiego a ul. Reja - widok w kierunku zachodnim - rok 2012
ulica Mickiewicza pomiędzy ul. Kochanowskiego a ul. Reja - widok w kierunku zachodnim - rok 2012
skrzyżowanie ul. Mickiewicza i ul. Reja - widok w kierunku wschodnim - rok 2010
skrzyżowanie ul. Mickiewicza i ul. Reja - widok w kierunku wschodnim - rok 2010
skrzyżowanie ul. Mickiewicza i ul. Reja - widok w kierunku wschodnim - rok 2012
skrzyżowanie ul. Mickiewicza i ul. Reja - widok w kierunku wschodnim - rok 2012



wyedytowano: 2013-02-23 13:41
aktywne od dnia: 2012-10-21 22:13
drukuj  
Komentarze użytkowników (8)
Jarek, 2012-10-22 08:22:57
Z perspektywy kierowcy, rowerzysty, pieszego i mieszkanca tych okolic moge tylko powiedziec, ze ciesze sie, ze nie widzialem tej ulicy przed jej przebudowa. Obecny stan zdecydowanie poprawil wizerunek ulicy. Pierwsze wrazenie po spacerze na starowke - jaki fajny depttak w starej czesci miasta. Moze tylko mniej miejsc parkingowych ale w przecznicach zawsze cos sie znajdzie.
Zosia, 2012-10-22 09:10:11
Dla mnie super-jest miejsce dla wszystkich-pieszych  ,rowerów i samochodów.Przedtem ulica Mickiewicza była obskurna,brzydka a teraz zrobiła się przytulna,przyjemna dla oka i miło się nią przemieszczać.A jak podrosną posadzone drzewka to będzie jeszcze lepiej.
julo, 2012-10-22 12:10:58
Co do całości przebudowy, to myślę że cel został osiągnięty. Poza samą przebudową osiągnięto nową jakość przestrzenną i okazało się, że można zrobić coś, co jeszcze parę lat temu było nie do pomyślenia. Przełamano myślowe stereotypy - przynajmniej częściowo. Myślę jednak, że potrzebne są pewne korekty i MZD powinno zinwentaryzować miejsca, nie tyle kolizyjne, co niewygodne, bądź po prostu niszczone i wykonać poprawki. To skutek dostaw do dużych sklepów dużymi ciężarówkami. Niektóre pasy niskiej zieleni - nasadzenia zniknęły już z powierzchni, pozostało mulczowanie korą. Nie wiem, czy to jest ładne i do czegoś służy. Na forum zamieszczam świeże zdjęcia.
julo, 2012-10-22 12:26:48
Jeśli można jeszcze jedno zdanie. Świetne zestawienie zdjęć! Warto pokazywać nie tylko w Toruniu.
sonienko, 2012-10-23 00:27:40
Ja nie miałem okazji poznać Micka przed przebudową. Z załączonego materiału jasno jednak wynika, że postęp dokonał się olbrzymi! Trzeba dalej cywilizować miasto.  :)
mdfc, 2012-10-24 09:55:37
Brawo, tak właśnie w prosty sposób rewitalizuje się przestrzeń. Pierwszorzędnie wykonana inwestycja. Pozdrowienia za Szczecina.
malgosia, 2012-10-24 13:46:49
Kiedyś sam wygląd odstraszał, nie mówiąc o ponurej sławie jaką cieszyła się ta ulica. Teraz to zupełnie inna bajka. Btw pamiętam że przed rewitalizacją wcale nie było tak różowo z parkingami, też trudno było znaleźć miejsca do parkowania.
Emilia Fujigaki, 2015-08-05 05:12:06
Mieszkalam przez 27 lat na ulicy Mickiewicza. Gdy co roku przylatuje do Polski widze zmiany - najczesciej na korzysc. Zielonemu Toruniowi nigdy nie za duzo zieleni! Teraz pokazuje zdjecia z rodzinnego miasta, nie tylko Starowke, na zajeciach ktore prowadze w Sapporo International University, Hokkaido, Japan. Zestawienie zdjec przedstawione tutaj wzbogacilo moja kolekcje. Dziekuje!
Dodaj swój komentarz:


:) :| :( :D :o ;) :/ :P :lol: :mad: :rolleyes: :cool:
pozostało znaków:   napisałeś znaków:
Ankieta
Jak oceniasz rok 2016 pod kątem rozwoju infrastruktury rowerowej w Toruniu?
ankieta aktywna od: 2017-01-10 20:14

Newsletter
podaj email:

 
Sklepy i serwisy rowerowe w Toruniu

Stowarzyszenie ROWEROWY TORUŃ działa na rzecz powstawania odpowiedniej infrastruktury rowerowej.
konto bankowe BGŻ S.A. 71203000451110000002819490 NIP: 9562231407 Regon: 340487237 KRS: 0000299242

Wszystkie Prawa zastrzeżone. Cytowanie i kopiowanie dozwolone za podaniem źródła.
SRT na Facebook