Witamy na stronie stowarzyszenia | Dzisiaj jest wtorek 16 lipca 2019
Logowanie     Rejestracja     Home     Mapa serwisu     Kontakt     pl en de
Stowarzyszenie Rowerowy Toruń

Aktualności

2011-03-13 Toruńskie inwestycje rowerowe na rok 2011
Nadchodzi wiosna więc zaczyna się także… sezon robót drogowych. Rok 2011 powinien być ciekawy pod względem nowej infrastruktury rowerowej która ma powstać w Toruniu. Na ukończenie czekają jeszcze rowerowe inwestycje z 2010 r., natomiast w tegorocznym budżecie Miejskiego Zarządu Dróg zarówno w ramach „Programu rozwoju komunikacji rowerowej na lata 2007-2015” jak i w ramach większych inwestycji drogowych znalazło się kilka zadań, które wpłyną na kształt rowerowej infrastruktury Torunia. Poniżej znajduje się lista najważniejszych dróg rowerowych, które powstaną w 2011 roku.
Zanim jednak się z nią zapoznacie zagłosujcie w ankiecie znajdującej się na naszej stronie, w której możecie ocenić rok 2010 po kątem rozwoju rowerowej infrastruktury w naszym mieście.

Poniższe inwestycje powinny zakończyć się do 31 maja 2011 r:
  1. Budowa drogi rowerowej w ciągu ul. Chrobrego od ul. Polnej do ul. Mazowieckiej (do ułożenia nawierzchnia bitumiczna drogi rowerowej oraz wykonanie oznakowania poziomego i pionowego),
  2. Budowa drogi rowerowej w ciągu Szosy Lubickiej od ul. Kłodzkiej do Strugi Lubickiej (do ułożenia nawierzchnia bitumiczna drogi rowerowej oraz wykonanie oznakowania poziomego i pionowego),
  3. Budowa drogi rowerowej i ciągu pieszo-rowerowego w ciągu ul. Kościuszki i Żółkiewskiego (fragment od ul. Dworcowej do wiaduktu, podjazd na wiadukt od strony dworca PKP i przejścia poziemnego oraz odcinek omijający kiosk w obrębie przystanku przy ul. Żółkiewskiego wybudowany, pozostało wykonanie oznakowania poziomego i pionowego oraz budowa przejazdu przez ul. Żółkiewskiego w stronę ul. Targowej),
  4. Budowa drogi rowerowej i chodnika w ciągu Szosy Chełmińskiej od ul. Pawiej do granicy miasta (dotychczas wykonano część robót ziemnych).


Podbudowa pod drogą rowerową w ciągu ul. Chrobrego.

Trwa także przebudowa ul. Mickiewicza (w 2010 roku droga rowerowa została wybudowana na odcinku od budynku Lasów Państwowych do ul. Konopnickiej oraz od ul. Reja do Szosy Bydgoskiej) oraz Szosy Lubickiej na odcinku od Strugi Lubickiej do węzła autostradowego Lubicz (droga rowerowa poprowadzi w kierunku Lubicza). Do ukończenia jest także fragment drogi rowerowej przy ul. Zbożowej. Na oznakowanie poziome czeka także droga rowerowa w ciągu Szosy Chełmińskiej od ul. Polnej do ul. Pawiej.

W budżecie na rok 2011 w ramach realizacji „Programu rozwoju komunikacji rowerowej” zaplanowano:

  1. Budowę drogi rowerowej po północnej stronie Szosy Lubickiej na odcinku od ul. Dziewulskiego do ul. Jamontta,
  2. Przebudowę ciągu pieszo-rowerowego po południowej stronie Szosy Lubickiej na odcinku od ul. Winnica do Pl. Sybiraków,
  3. Przebudowę chodników w ciągu Al. Jana Pawła II oraz na fragmencie ul. Wały Gen. Sikorskiego na chodnik i drogę rowerową,
  4. Budowę drogi rowerowej w ciągu ul. Piastowskiej i Pl. 18 Stycznia.


Miejsce pod drogę rowerową planowaną w ciągu Szosy Lubickiej od ul. Dziewulskiego do ul. Jamontta.


Istniejący ciąg pieszo-rowerowy do przebudowy.

W ramach realizacji Programu powstaną także nowe miejsca parkingowe dla rowerów. Dla przypomnienia w ubiegłym roku przybyło 80 stojaków na rowery na terenie Starego Miasta i Bydgoskiego Przedmieścia; 93 stojaki zamontowano pod toruńskimi szkołami średnimi a 7 pod Powiatowym Urzędem Pracy. Pod Motoareną powstały 2 zadaszone parkingi rowerowe, każdy mieszczący po 30 pojazdów.


Parking rowerowy pod Motoareną.

Infrastruktura rowerowa powstanie także w ramach większych inwestycji drogowych:
  1. Przebudowy ul. Skłodowskiej – Curie na odcinku węzeł Chrzanowskiego ul. Równinna (droga rowerowa po stronie północnej i ciąg pieszo-rowerowy po stronie południowej, realizacja zadania zostanie zakończona w 2012 r.),
  2. Przebudowy ul. Polnej na odcinku od ul. Grudziądzkiej do ul. Chrobrego (droga rowerowa po stronie południowej),
  3. Przebudowy Pl. Hoffmana,
  4. Przebudowy ul. Broniewskiego i ul. Okrężnej w ramach budowy centrum handlowego Plaza,
  5. I etapu przebudowy ul. Winnica.

Drogi rowerowe powstaną także w ramach remontów np. ul. Kraszewskiego czy Pl. Św. Katarzyny. Oczywiście lista powyższych inwestycji może ulec zmianom (może się wydłużyć termin realizacji, mogą dojść kolejne zadania itp.).

Mamy nadzieję, że budowana infrastruktura rowerowa przyczyni się do wzrostu popularności roweru wśród mieszkańców miasta co bezpośrednio przełoży się na polepszenie jakości życia torunian: więcej rowerzystów to przecież mniej samochodów na drogach, czystsze powietrze oraz mniejszy hałas. Rower to przecież środek transportu, który może Ciebie dowieźć do pracy, szkoły czy na zakupy tak samo jak samochód czy środek komunikacji miejskiej i to bez opłat za paliwo czy za bilet!


wyedytowano: 2011-03-14 00:51
aktywne od dnia: 2011-03-13 11:01
drukuj  
Komentarze użytkowników (18)
julo, 2011-03-14 06:53:43
No fajnie. Czy mapkę dałoby się powiększać?
Zosia, 2011-03-14 14:33:30
A ja czekam na Szosę Chełmińską od Wybickiego do Cinema -bo i jezdnia i chodniki po obu stronach są fatalne
jantor, 2011-03-14 18:21:24
A mi bardzo brakuje możliwości legalnej jazdy po zachodnim chodniku ul. Przy Kaszowniku. Są drogi rowerowe (prawie) wokół pl. Pokoju Toruńskiego, jest DR przy Kaszowniku (mam na myśli akwen) ale brak na odcinku ul. Przy Kaszowniku gdzie jest przystanek autobusowy "w stronę Rubinkowa". Chodnik jest tam szeroki, ruch pieszy znikomy, jedynym problemem jest ostro wcięty w chodnik róg ogrodzonego terenu. Wystarczyłoby w tym miejscu postawić jakieś znaki w stylu "uwaga zwężenie i inne niebezpieczeństwa" a na całym odcinku możnaby zalegalizować ruch pieszo-rowerowy.
leklerk, 2011-03-14 18:40:35
Witam!
A co z ul Olsztyńską? Tam jest dramat, nie ma jak jechać,b. duzy ruch - robią chodniki dla pieszych ale  ... rowerówki nie ma? Pozdrawiam i do zobaczenia na marcowej  !
julo, 2011-03-14 19:17:27
"leklerku" - O ile pamiętam, a pamiętam, to droga rowerowa na Olsztyńskiej jest od skrzyżowania z Szosą Lubicką po stronie zachodniej do Barwnej, a po stronie wschodniej chyba do Szczecińskiej. Bez złośliwości - to z czerwonej kostki niefazowanej to DR. Jest dobrze oznakowana (chyba, że znaki ukradli)
"jantorze" - właśnie to przewężenie Przy Kaszowniku jest formalną przeszkoda by oznakować po zachodniej stronie chodnik jako trakt "pieszo-rowerowy"
Stefan, 2011-03-15 11:46:31
Oby nie umknął istotny problem: połączenie rowerowe Rubinkowa z Centrum w ciągu Lubickiej. Z planów wynika - tak zrozumiałem - że przejazd przez Jakubskie Lubicką zostanie zaniechany, a przeniesię się na przebudowywaną Winnicę na całej jej długości. Tak trzymać! Zatloczona Lubicka na odcinku od Pl. Daszyńskiego do Traugutta staje się nieprzejezdna, ponieważ: nowy most, południowa strona już zapchana nowym osiedlem, a i wreszcie coś powstanie na ruinach rzeźni. Oczywiście ścieżki, które są zachować dla mieszkańców. Tak mi się marzy, aby na otwarcie mostu oddany był do użytku Ciąg Wiślany (proponuję tak go nazwać), przebiegający od Bulwaru Filadefijskiego – Traugutta – Winnica – Szosa Lubicka do Bielaw.
Pozdrawiam Rowerzystów
Radek, 2011-03-15 15:08:50
Popieram wypowiedź Zosi.
Ścieżka przy Chełmińskiej jest w opłakanym stanie.
Przydałoby się również zmodernizować lekko ścieżkę przy Grudziądzkiej (wysokie krawężniki przy skrzyżowaniu np. z ul. Zwirki i Wigury)
Kornel, 2011-03-15 15:43:27
Witam.
Popieram i podpisuję się pod marzeniami Stefana ["Ciąg Wiślany"].
Aaa... co do marzeń to jeszcze:
alternatywny dojazd z Bielaw na Starówkę, ulicami Skłodowską, Sobieskiego i Dobrzyńską;
na marginesie, już zupełnie egoistycznie, to jakikolwiek kawałek, czegokolwiek co by przypominało płaską powierzchnię wzdłuż ul Bukowej  :)
Zosia, 2011-03-15 21:16:03
przejazd przez Zwirki i Wigury przy wlocie do Grudziądzkiej to ma nawet" próg zwalniający" na środku czyli taka wysepkę o wysokich krawężnikach-po co  ????
sonienko, 2011-03-16 08:15:14
jak mi niedawno powiedział Paweł W., "nie ma co porównywać się ze słabszymi" - ale nadmienić mimo wszystko warto, że w nie tak odległym znowu Olsztynie - mieście typowo uniwersyteckim - z DR spotkałem się, owszem, lecz wyłącznie z polbruku. Z sypialni "Pieczewo/Jaroty" (coś jak Rubinkowo w Toruniu) na Uniwerek nadal jeździ się (zataczając duże koło) chodnikiem  / ulicą lub przez las.
Aczkolwiek - wzdłuż nowych arterii i obwodnicy - ścieżki miejscami są bardzo przyzwoite.
julo, 2011-03-16 10:10:38
Ale dobre wzory warto powielać.
Widziałem to na własne oczy - czerwony równiutki asfalt na Śniadeckich w Grudziądzu. Ulica ta stanowi obwodnice dużego osiedla Ścieżki rowerowe na Strzemięcinie. A u nas warto się zastanowić nad likwidacją tych "progów zwalniających" na przejazdach rowerowych. Jest ich sporo w miejscach gdzie przejazdy są przez dwie jezdnie ulicy.

ze strony www.grudziadz.pl, październik 2010
Zakończyło się układanie specjalnego czerwonego asfaltu na ścieżkach rowerowych wzdłuż remontowanej ul. Śniadeckich.
W ramach realizowanych w Grudziądzu inwestycji drogowych modernizowana jest nie tylko nawierzchnia dróg, ale również budowane są nowe miejsca parkingowe, chodniki, oświetlenie i trakty dla rowerzystów. Najczęściej ścieżki rowerowe wykonane są z kostki polbrukowej, na osiedlu Strzemięcin zastosowano nowoczesne tworzywo, czyli sztuczny asfalt wykonany z mieszanki ciężkiego oleju, polimeru i żywicy. Użycie czerwonego koloru jest bardzo ważne dla bezpieczeństwa, ponieważ w wyraźny sposób oddzielona będzie część dla rowerzystów i pieszych.

- Łączna długość ścieżek rowerowych w granicach administracyjnych miasta wynosi w tej chwili blisko 30 km. Z myślą o grudziądzanach i turystach zamierzamy ubiegać się o dofinansowanie ze środków unijnych budowy „Wiślanej ścieżki rowerowej”, która połączy Rządz i Tarpno – mówi prezydent Robert Malinowski.

Projekt zakłada wykonanie trasy pieszo-rowerowej wzdłuż Wisły, nowowybudowane odcinki trasy zostaną połączone z już istniejącymi i stworzą atrakcyjny szlak komunikacyjny. Wzdłuż wiślanej ścieżki zostaną zlokalizowane 4 punkty widokowe. Miasto w październiku br. planuje złożenie wniosku o dofinansowanie w konkursie w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego.

Przypomnijmy, w ciągu ostatnich 4 lat nowe odcinki ścieżek rowerowych powstały przy ul. Parkowej, Jana Pawła II, Warszawskiej, Łyskowskiego, Kruszelnickiego, Drodze Granicznej, Hallera, Śniadeckich, a także przy rondach im. Pawła Jasienicy i Fieldorfa „Nila”.

Biuro Prezydenta
julo, 2011-03-16 10:13:24
Wracając do przedstawionych toruńskich planów. Ich realizacja, nawet "z poślizgiem" stworzy pomału zarys sieci dróg rowerowych. Jeszcze parę lat temu było to niemożliwe. Warto to docenić.
pietruch, 2011-03-20 09:22:27
Ponawiam prośbę o większą mapkę  :)
julo, 2011-03-20 15:33:43
Pietruch - otwórz sobie poniższy
Raport o dniu dzisiejszym i możliwościach rozwoju komunikacji rowerowej w Toruniu autorstwa Juliusza Wysłoucha, tam są trzy mapki. Pierwsza to stan aktualny DR. Znajdziesz to na "ostatnio dodane"/zobacz wszystkie.
Franz, 2011-03-21 12:04:12
a ja pisalem do rady miasta o remont sz. lubickiej na odcinku 'jamontta- dziewulskiego'  :) jakas nadzieja na zmiany jednak istnieje, skoro dojdzie to do skutku  :D
Bubu, 2011-04-05 16:23:13
Co prawda rzecz nie dotyczy stricte Torunia, a raczej aglomeracji (czy jak to nazwać  ;) ): Czy ktoś się orientuje może, jaki jest status DR Złotoria-Osiek? Nie widać tam żadnych prac (przygotowań geodezyjnych chociażby), a zdaje się, że w tym roku miała się zacząć budowa...
Leklerk, 2011-04-05 20:11:33
do Julo  :) odnośnie rowerówki na Olsztyńskiej
To fakt że istnieje tam ścieżka rowerowa ale na wysokości Barwnej brutalnie się urywa i kończy znakiem koniec drogi dla rowerów  !! a co dalej  ??? ul Olsztyńska jest dużo dłuższa - jak jechać nią dalej na osiedle Nad Struga i dalej do Grębocina??? skoro jej dalej nie ma? Drogowcy robią chodnik ale chodnikiem nie można (piesi) a szosą niebezpiecznie (b duży ruch)więc jak???
czemu obok powstających chodników nie pociągnie dalej tej rowerówki?

pozdrawiam

Leklerk
julo, 2011-04-05 21:18:19
Co do DR Złotoria - Osiek to trzeba pytać w powiecie. Miasto nie ma wpływu na tę inwestycję. Co do DR na Olsztyńskiej - od Barwnej jest chyba DR po stronie wschodniej (zresztą od Szosy Lubickiej), choć to niedługi kawałek, na pewno do Szczecińskiej. Nie wiem, czy ten remont Olsztyńskiej jest docelowy, chyba nie. Zdaje się, że miał być wiadukt nad torami i dwie jezdnie do granic miasta, a to co teraz robią to na "tymczasem". Może warto zapytać w MZD?
Dodaj swój komentarz:


:) :| :( :D :o ;) :/ :P :lol: :mad: :rolleyes: :cool:
pozostało znaków:   napisałeś znaków:
Ankieta
Jak oceniasz rok 2018 pod kątem rozwoju infrastruktury rowerowej w Toruniu?
ankieta aktywna od: 2019-01-28 23:29

Newsletter
podaj email:

 
Sklepy i serwisy rowerowe w Toruniu

Stowarzyszenie ROWEROWY TORUŃ działa na rzecz powstawania odpowiedniej infrastruktury rowerowej.
konto bankowe BGŻ S.A. 71203000451110000002819490 NIP: 9562231407 Regon: 340487237 KRS: 0000299242

Wszystkie Prawa zastrzeżone. Cytowanie i kopiowanie dozwolone za podaniem źródła.
SRT na Facebook