Forum dyskusyjne | ||||||||||||
Droga rowerowa Toruń - Osiek (269) | ||||||||||||
| ||||||||||||
Autor | Treść wypowiedzi | |||||||||||
dołączył: 2007-01-03 | kilka fotek sprzed tygodnia (5 X 2013) ilustrujących postęp prac. niepotrzebne odgięcie drogi rowerowej przed skrzyżowaniem w Złotorii: rowerzysta jadący prosto, który ma pierwszeństwo przed pojazdami wyjeżdżającymi z drogi poprzecznej i przed tymi, którzy w nią wjeżdżają musi zmienić tor jazdy. jest to bardzo częsty błąd projektowy, najgorsze jest to, że argumentowany jest on... bezpieczeństwem rowerzysty. tymczasem jest to koronny argument na to, że projektant, nie wie jak się jeździ rowerem. | |||||||||||
dołączył: 2007-01-03 | ||||||||||||
dołączył: 2007-01-03 | ||||||||||||
dołączył: 2007-01-03 | zastosowane odwodnienie jezdni może nie być skuteczne przy dużych opadach i wymagać będzie systematycznych prac utrzymaniowych. | |||||||||||
dołączył: 2007-01-03 | jakie rozwiązanie proponujecie w tym miejscu dla rowerzystów: kładkę nad autostradą, tunel czy może teleport ? | |||||||||||
dołączył: 2007-01-03 | ||||||||||||
dołączył: 2007-01-03 | ||||||||||||
dołączył: 2007-01-03 | ||||||||||||
dołączył: 2007-01-03 | nawierzchnia na obszarze leśnym zniszczona przez końskie kopyta co najlepiej świadczy o jej nietrwałości. | |||||||||||
dołączył: 2007-01-03 | ||||||||||||
dołączył: 2007-01-03 | ||||||||||||
dołączył: 2007-01-03 | ||||||||||||
miasto: Toruń dołączył: 2007-09-23 | jakie rozwiązanie proponujecie w tym miejscu dla rowerzystów: kładkę nad autostradą, tunel czy może teleport ? Coś w ten deseń: Tylko pozostaje kwestia najazdów na tą podwyższona ścieżkę. Na pierwszej fotce widać jakąś boczną drogę, a to może utrudniać zrobienie łagodnego podjazdu. wypowiedź edytowano: 2013-10-13 12:27:57 przez: pietruch | |||||||||||
dołączył: 2007-01-03 | pieruch: dałeś wzorcowy przykład jak to powinno wyglądać tylko jest jedno podstawowe ale: takie poprowadzenie ścieżki musiałby zostać uwzględnione w projekcie wiaduktu. jak widać pod Toruniem tego nie zrobili. wypowiedź edytowano: 2013-10-13 19:29:15 przez: pawel | |||||||||||
miasto: Toruń dołączył: 2007-09-23 | To jest idealny przykład jak wcisnąć dr pod wiadukt, który nie był na to przygotowany! Gdyby projektowano tą dr wraz z wiaduktem to na pewno byłaby na tym samym poziomie co jezdnia. Tutaj dr specjalnie jest podniesiona aby się zmieściła pomiędzy słupami a tą pochyloną częścią wiaduktu. Projektowane wcześniej: https://maps.google.com/maps?hl=pl-PL&l...29,,0,0 Dla porównania druga strona: https://maps.google.com/maps?hl=pl-PL&l...,0,1.19 Jak widać dr nie ma ale miejsce jest. Nie trzeba robić podwyższonej półki na skarpie. Natomiast wracając do pierwszej fotki. Druga strona wygląda tak: (standardowo, skarpa aż po same słupy) wypowiedź edytowano: 2013-10-13 20:55:45 przez: pietruch | |||||||||||
miasto: Toruń dołączył: 2007-09-23 | ||||||||||||
miasto: Toruń dołączył: 2010-12-29 | Coś takiego: Pytanie jest tylko jedno - czy kogoś (starostwo powiatowe?) będzie na zlecenie takiej inwestycji stać. Bo pewnie nie ma tego w projekcie - oznacza to wyniesienie drogi rowerowej na jakieś 2 metry na całej długości wiaduktu plus najazdy i budowę muru oporowego na całej tej długości. Może jednak dadzą radę zmieścić rozsądną DDR od strony jezdni? Bo przecież chyba nie rozwiążą problemu klasycznie: znakami koniec/początek DDR? wypowiedź edytowano: 2013-10-14 18:04:12 przez: trurl | |||||||||||
miasto: Toruń dołączył: 2007-09-23 | Ja tylko odpowiadałem na pytanie z poprzedniej strony: "jakie rozwiązanie proponujecie w tym miejscu dla rowerzystów: kładkę nad autostradą, tunel czy może teleport ?" :P Bo pewnie nie ma tego w projekcie - oznacza to wyniesienie drogi rowerowej na jakieś 2 metry na całej długości wiaduktu plus najazdy i budowę muru oporowego na całej tej długości. Oczywiście, że nie ma tego w projekcie i pewnie "nie da się" tak zrobić. Zmiana projektu wymagałaby niewyobrażalnej ilości dobrej woli Tym bardziej, że projekt chyba musi być zatwierdzony przez zarządcę wiaduktu (gddkia). Z tymi dwoma metrami to trochę przesadziłeś. Wiadukt ma pewnie standardowe 4,5m wysokości. Teraz wyobraź sobie podniesienie ścieżki o 2m - aż takiej szerokiej nie potrzebujemy Na podstawie zdjęcia szacuję konieczność podniesienia dr o około metr. | |||||||||||
miasto: Toruń dołączył: 2010-12-29 | Na podstawie zdjęcia szacuję konieczność podniesienia dr o około metr. Ja widzę to tak: na podstawie zdjęcia szacuję nachylenie stoku na ok. 45°. Co oznacza, ze aby pozyskać metr poziomu trzeba mieć metr pionu. Między filarami a krawędzią stoku jest jakieś pół metra płaskiego (bo chyba jednak nie metr?) potem każdy metr pozyskania szerokości oznacza metr w górę. Twój rysunek to raczej projekcja dobrych nadziei niż obliczeń - zielona kreska powinna być najkrótszą poziomą linią między filarem a stokiem, tj. graficznie jej lewy koniec powinien być gdzieś w tym punkcie gdzie spotyka siwy słupek płotka (ten lewy słupek z dwóch przeciętych zieloną linią). A może i nawet jeszcze trochę bliżej filara powinna się ta zielona linia ucinać. Skrajny filar jest w całości zadaszony autostradą (nie stoi w skrajni wiaduktu, a więc i na wprost krawędzi skarpy). Projekt 2,5 metrowej DDR raczej powinien być wyrysowany gdzieś "tuż nad siatką" (lewa krawędź "zielonej linii" powinna być tuż nad czubkiem lewej cyferki "2"). Tak mi to wygląda. wypowiedź edytowano: 2013-10-15 20:55:10 przez: trurl | |||||||||||
dołączył: 2007-01-03 | Na podstawie zdjęcia szacuję konieczność podniesienia dr o około metr. pietruch - lepiej nie oceniać szerokości po zdjęciu bo w ten sposób za wiele nie zdziałasz takie podejście trochę przypomina pracę projektanta, który nie był w terenie a na dodatek korzysta z nieaktualnych podkładów ale wszystko mu się na mapce mieści wypowiedź edytowano: 2013-10-16 22:51:39 przez: pawel | |||||||||||
miasto: Toruń dołączył: 2007-09-23 | Chętnie bym podjechał na miejsce i zmierzył dokładnie, ale niestety mam do pokonania prawie 1000km | |||||||||||
dołączył: 2007-01-03 | droga rowerowa do Osieka jest asfaltowana. jeśli ktoś mógł zrobić i wkleić tutaj "pamiątkowe" zdjęcie byłoby fajnie | |||||||||||
dołączył: 2011-06-12 | zapomniałem zrobić zdjęcie, bo kawałek widziałem. tragicznie nie wygląda, nie zmienia to mojej zdecydowanie negatywnej oceny tego tworu. nie chodzi nawet o nawierzchnię, wyjazdy z posesji, parametry, błędy. nie mogę zrozumieć czemu ten ddr wiedzie przy samej drodze. ten trakt ma służyć głównie osobom jadącym nad jezioro, czyli relaks, wypoczynek, spokój. czemu to ograniczono do samego pobytu nad jeziorem, dlaczego nie wytyczono trasy zupełnie innym wariantem. Między Toruniem a Osiekiem jest ładny las, częściowo można było to zrobić nad Wisłą, trochę jak na Donauradweg. Nie musi to przecież być na 100% długości ścieżka tylko dla rowerów - Donauradweg też miejscami jest wytyczona po bocznych, dojazdowych drogach. Przykładowo, po minięciu Silna można było spróbować poprowadzić to drogą z takim widokiem: Tymczasem mamy twór o kiepskich parametrach, z błędami, w dodatku w hałasie i spalinach samochodów. Dlatego ja wybieram jezdnie - bo tam spaliny i hałas też są, za to jedzie się dużo wygodniej. Napisałem wcześniej, że nie rozumiem czemu tak jest. W sumie to jednak rozumiem. Bo zajmują się tym ludzie, którzy nie mają o tym zielonego pojęcia. Nie jeżdżą na rowerze, nie znają ładnych i ciekawych miejsc, nie znają się na projektowaniu, na potrzebach. Dlatego potem wychodzi to tak, byle Polska nie zginęła. wypowiedź edytowano: 2013-10-19 19:45:26 przez: zzzz | |||||||||||
miasto: Toruń dołączył: 2010-12-29 | Mam dobrą wiadomość - droga do Osieka jest nie tylko w całości przejezdna ale też w dużych odcinkach wyasfaltowana. Poniżej zjazd z szosy do jeziora. | |||||||||||
miasto: Toruń dołączył: 2010-12-29 | ||||||||||||
miasto: Toruń dołączył: 2010-12-29 | Podobnie i w drugą stronę. Generalnie - na wszystkich odcinkach przebiegających przez tereny Lasów Państwowych nawierzchnia jest klińcowa. Ze wszystkimi tego niedogodnościami - liście, igliwie, gałęzie a pod tym wyrąbane końskimi kopytami dziury. Nie ma tego jak sprzątnąć, bo nawierzchnia jest dość miałka a miejscami nie widać nawet krawężników, choć za krawężnikami może być ostry spad. Wszystko tuż obok pięknego asfaltowego dywanika jezdni. | |||||||||||
miasto: Toruń dołączył: 2010-12-29 | Na pozostałych odcinkach (nie przebiegających przez tereny Lasów Państwowych) wszędzie jest już asfalt! | |||||||||||
miasto: Toruń dołączył: 2010-12-29 | ||||||||||||
miasto: Toruń dołączył: 2010-12-29 | ||||||||||||
miasto: Toruń dołączył: 2010-12-29 | ||||||||||||
Dodaj odpowiedź » | Nowy temat » | ||||||||||||
|
|
Inne tematy z tego działu: | |||
Temat | Założony | Ostatnia wypowiedź | |
Hulajnogi Bolta (czyt. śmieci), czyli zagrożenie na DDR | 2022-06-03 18:04 wolfwood | 2024-11-07 18:27 wolfwood | |
Jak robią to inni | 2007-09-30 21:12 stefanolszewski | 2024-10-13 16:43 trurl | |
Europejska Deklaracja w Sprawie Transportu Rowerowego | 2024-05-23 00:10 hacik | 2024-09-06 13:51 tylkomy | |
droga rowerowa do Chełmży | 2014-04-13 10:51 julo | 2024-08-01 14:36 andrew925 | |
Nowe drogi rowerowe w _okolicach_ Torunia | 2015-09-10 21:12 pietruch | 2024-08-01 13:52 andrew925 | |
oznakowanie poziome drog rowerowych | 2007-08-06 14:42 pawel | 2024-07-16 17:51 julo | |
Objazdy i utrudnienia na toruńskich trasach rowerowych | 2014-12-14 22:24 pawel | 2024-06-18 21:23 julo | |
Nowe drogi rowerowe w Toruniu | 2009-12-03 22:50 pawel | 2024-05-05 16:51 trurl | |
Stojaki i parkingi rowerowe | 2010-03-23 13:43 asiao-o | 2024-05-01 12:36 julo | |
Droga rowerowa Toruń-Unisław | 2022-10-10 18:26 jarass | 2024-03-22 09:09 jarass |
Stowarzyszenie ROWEROWY TORUŃ działa na rzecz powstawania odpowiedniej infrastruktury rowerowej.
konto bankowe BGŻ S.A. 71203000451110000002819490 NIP: 9562231407 Regon: 340487237 KRS: 0000299242