Toruń, 15. 02. 2008r.
W związku z planowaną przebudową ulicy Mickiewicza i uzyskaną od Miejskiego Zarządu Dróg odpowiedzią na nasze pismo (MZD-PRI-4/5540/35/07) chcielibyśmy dowiedzieć się czy planowane jest przygotowanie drugiej koncepcji programowo – przestrzennej dla tej ulicy, opartej o inne założenia. Pragniemy zauważyć, iż na reprezentacyjnej i głównej ulicy Bydgoskiego Przedmieścia powinno znaleźć się więcej miejsca dla pieszych oraz winno zostać wyznaczone miejsce dla trasy rowerowej (droga rowerowa dwukierunkowa, bądź jednokierunkowa po dwóch stronach ulicy). Ulica Mickiewicza, mieszkańcy Bydgoskiego Przedmieścia oraz turyści których będzie przybywać zasługują na coś więcej niż na jezdnię otoczoną mnóstwem parkingów.
Chcemy również zauważyć, iż wariant przedstawiony we wspominanej odpowiedzi ”będziemy się starać stworzyć alternatywę dla ruchu rowerowego na ul. Bydgoskiej i Kraszewskiego oraz Broniewskiego” jest nie do zrealizowania: jeśli na ul. Bydgoskiej w związku z przebudową chodnika powstanie droga rowerowa to nie ma żadnych szans na drogę dla rowerów przy ul. Broniewskiego. Poza tym ewentualna droga rowerowa przy ul. Kraszewskiego nie będzie służyć mieszkańcom Bydgoskiego Przedmieścia; byłaby dobrą trasą łączącą miasteczko uniwersyteckie na Bielanach z centrum miasta. Ruch rowerowy powinien być prowadzony najbardziej uczęszczanymi trasami, a do nich bez wątpienia zalicza się ulica Mickiewicza.
Prosilibyśmy o wgląd do przygotowanej już koncepcji oraz służymy radą przy przygotowaniach do kolejnej koncepcji w kwestii rowerowej infrastruktury.
Sprawie przebudowy ulicy Mickiewicza będziemy się przyglądać.
Paweł Wiśniewski
Stowarzyszenie „Rowerowy Toruń”
Do wiadomości:
Michał Zaleski – Prezydent Miasta Torunia
Rozwój i rozbudowa dróg rowerowych w Toruniu realizowane są w oparciu o „Koncepcję sieci tras rowerowych na terenie miasta Torunia". Jest to obszerne opracowanie wykonane przez drogowców z Katedry Budownictwa Drogowego Uniwersytetu Technologiczno-Przyrodniczego w Bydgoszczy. Koncepcja ta zawiera m.in. opis stanu istniejącego tras rowerowych, natężenia ruchu rowerowego, zdarzenia drogowe z udziałem rowerzystów. Na podstawie tych danych zaplanowana została sieć tras rowerowych na terenie Torunia.
Jeśli chodzi o Bydgoskie Przedmieście to obszar ten docelowo obsługiwać będą ścieżki rowerowe przy ulicach: Bydgoskiej, Kraszewskiego, Fałata, Reja. Broniewskiego.
Na jednym ze spotkań Zespołu do spraw komunikacji rowerowej miasta Torunia poruszana była kwestia drogi rowerowej przy ul. Mickiewicza. Odrzucono wtedy pomysł drogi rowerowej w tym miejscu. Jednym z powodów była duża liczba sklepów w tym rejonie, co stwarzałoby wiele kolizji pomiędzy pieszymi i rowerzystami.
Komentarze użytkowników (2) |
asiao-o,
2008-03-03 13:56:27
hahahaha, za to zbyt duza liczba samochodow nie bedzie stwarzaĹa zagrozenia dla nikogo. rece opadaja na te odpowiedzi. wniosek z tego taki, ze drogi rowerowe najlepiej budowac na zadupiach gdzie nie ma sklepow, domow, szkol, instytucji, itp, itd.
ZENADA PANOWIE :bad |
pietruch,
2008-03-03 18:58:09
Dlatego buduję się pasy rowerowe w jezdni, a nie wydziela drogi rowerowe z chodnika. |
Dodaj swój komentarz: |
2024-10-22 21:55 Rowerowa Masa Krytyczna - 26 października 2024 r. |
2024-09-26 21:46 Pismo do GDDKiA oddział Bydgoszcz w sprawie projektu rozbudowy DK 91 pomiędzy Toruniem a Łysomicami |
Stowarzyszenie ROWEROWY TORUŃ działa na rzecz powstawania odpowiedniej infrastruktury rowerowej.
konto bankowe BGŻ S.A. 71203000451110000002819490 NIP: 9562231407 Regon: 340487237 KRS: 0000299242