Infrastrukturę rowerową Krakowa cechują nowatorskie rozwiązania, bardzo rzadko spotykane w innych miastach Polski. To właśnie Kraków jako pierwszy otworzył Stare Miasto dla rowerów (wielu miastom ta "sztuka" nie udała się do dziś); to przy ul. Kopernika powstał pierwszy kontrapas dla rowerzystów w Polsce. Kraków możemy śmiało zaliczyć do najlepiej zroweryzowanych miast w naszym kraju.
Oczywiście w stolicy Małopolski jest jeszcze wiele do zrobienia dla rowerzystów jednak w poniższej relacji skupimy się na dobrych przykładach.
Komentarze użytkowników (5) |
malgosia,
2010-05-10 18:42:00
Bardzo ciekawa galeria, czytałam że Kraków jest przyjazny rowerzystom, ale nie sądziłam że aż tak. Fajnie że nie ograniczyli się tylko do budowy dróg, ale są tez inne elementy infrastruktury: zjazdy na jezdnię, kontrapasy... |
Kuba,
2010-08-15 14:28:02
Osobna sygnalizacja świetlna, kontrapasy rowerowe... Nie wiedziałem że takie rzeczy w ogóle istnieją |
MIKI,
2011-03-22 21:12:50
Bardzo ładne te ścieżki. Chciałbym się tam wybrać!!! 8) |
ksawery,
2015-05-29 16:57:41
chyba was popierdolilo, bierzcie przyklad z amterdamu a nie z krakowa. |
julo,
2015-06-01 18:03:02
hej "ksawery". To nie jest forum kibolskie, więc usuń proszę ten wyraz na "p". Zdjęcia są zaś z roku 2010, kiedy rozwiązań tam prezentowanych nie było jeszcze w Toruniu i wówczas były nowatorskie w skali kraju. |
Dodaj swój komentarz: |
2024-11-21 21:39 Pismo do GDDKiA oddział Bydgoszcz w sprawie projektu rozbudowy DK 91 pomiędzy Toruniem a Łysomicami - 2 podejście |
2024-10-22 21:55 Rowerowa Masa Krytyczna - 26 października 2024 r. |
2024-09-26 21:46 Pismo do GDDKiA oddział Bydgoszcz w sprawie projektu rozbudowy DK 91 pomiędzy Toruniem a Łysomicami |
Stowarzyszenie ROWEROWY TORUŃ działa na rzecz powstawania odpowiedniej infrastruktury rowerowej.
konto bankowe BGŻ S.A. 71203000451110000002819490 NIP: 9562231407 Regon: 340487237 KRS: 0000299242