Witamy na stronie stowarzyszenia | Dzisiaj jest piątek 26 kwietnia 2024
Logowanie     Rejestracja     Home     Mapa serwisu     Kontakt     pl en de
Stowarzyszenie Rowerowy Toruń

Aktualności

2008-08-19 Zmiana organizacji ruchu na części ulicy Krasińskiego dużym utrudnieniem dla rowerzystów !!
Ulica Krasińskiego jest najprawdopodobniej ulicą klasy L czyli drogą lokalną. Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej w sprawie warunków technicznych jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie (Dz. U. z 1999 roku nr 43, pozycja 430) minimalna szerokość pasa ruchu musi wynosić 3 metry. Dla samochodów parkujących po prawej stronie zgodnie z kierunkiem jazdy wystarczy szerokość 2 metrów. Ulica Krasińskiego na całej swojej długości ma szerokość 6,6 metra. Czyli zostaje idealnie ponad 1,5 metra na wyznaczenie kontrapasa rowerowego.

Tego typu rozwiązanie znakomicie sprawdzają się w wielu miastach Zachodniej Europy, kilka tego typu rozwiązań mamy w Polsce, np. kontrapas w Warszawiew Krakowie. Stosowanie kontrapasa sugerują obowiązujące Standardy techniczne i wykonawcze dla infrastruktury rowerowej miasta Torunia (punkt 5.8)
Uważamy, że wprowadzenie tego typu rozwiązania będzie najlepsze w tej sytuacji. Innym rozwiązaniem byłoby przywrócenie „dwukierunkowości” na ulicy Krasińskiego. Jeśli jednak sytuacja w ciągu kilkunastu dni nie zostanie rozwiązana, będzie to klasyczny przykład na lekceważący stosunek MZD do spraw związanych z rozwojem transportu rowerowego w naszym mieście. Tym bardziej liczymy na zrozumienie naszych postulatów.

O otwarciu ulic jednokierunkowych dla rowerów w 2 strony na Bydgoskim Przedmieściu pisaliśmy tutaj >>. Niestety zamiast ułatwień pojawiły się nowe utrudnienia dla rowerzystów. I to poważne !!

Do sprawy wrócimy w ciągu najbliższych kilku dni. Postaramy się również szerzej przybliżyć ideę stosowania kontrapasów.

Poniżej krótka fotorelacja z ulicy Krasińskiego. W ciągu 10 minut przejechało ten odcinek około 10 samochodów – w tym 3 łamiąc zakaz – i około 10 rowerów – w tym 2 łamiąc zakaz, a 2 osoby jechały po chodniku.

Bez komentarza zostawimy fakt braku informacji na temat zmiany organizacji ruchu na tej ulicy na stronie Miejskiego Zarządu Dróg – stan na 19 sierpnia 2008.

Rowerzysta jadący pod prąd. Jak widać jest miejsce na wytyczenie kontrapasa.

Samochód jadący pod prąd. W tle widać znak, który przy obecnej organizacji ruchu jest źle ustawiony.

Niestety rowerzyści zmuszeni są do korzystania z chodnika. Jest to niezgodne z PoRD, stwarza zagrożenie dla pieszych i rowerzystów oraz znacznie obniża komfort i szybkość jazdy.

Znak informujący o ulicy jednokierunkowej.

Ulica Krasińskiego jest ze względu na małe natężenie ruchu bardzo popularna wśród rowerzystów.

Rowerzystka jadąca pod prąd.

Orientacyjna mapka. Na niebiesko zaznaczono odcinek jednokierunkowy. Pozostała część ulicy jest dwukierunkowa.

Wyświetl większą mapę


wyedytowano: 2008-08-19 16:06
aktywne od dnia: 2008-08-19 03:04
drukuj  
Komentarze użytkowników (6)
matixg, 2008-08-19 16:12:32
obłęd  :P

najlepsze jest to że tam przejechałem i wcale nie zauważyłem zakazu, no ale pod domem jeździ się na pamięć  :)

moim zdaniem pomysł absurdalny, Bydgoską pod prąd nie pojadę, chodnikiem nie mogę i nie mam ochoty, na Mickiewicza jest za duży ruch a nawet jak już za "en" lat będzie tam droga rowerowa to nie mam ochoty nadrabiać kilometrów, wszak po mieście nie jeżdże rekreacyjnie tylko mam jakieś cele i chce być jak najszybciej  :) latać jeszcze nie umiem, pozostaje przejechać ten kawałek pod prąd, bo jak widać na załączonych obrazkach - postawić znak to raz ale zmienić przyzwyczajenia ludzi to co innego  :)
julo, 2008-08-19 17:00:35
Totalna bezmyślność MZD!!! Ręce i nogi opadają. Jedynym sensownym rozwiązaniem jest kontrapas, a drugim przywrócenie stanu sprzed zmiany organizacji ruchu. Ciekawe, co spowodowało taką reorganizację - czyżby wniosek mieszkańców tego kawałka ulicy? Następnym krokiem będzie przegrodzenie jej płotem i wjazd tylko dla mieszkańców. A może to my rowerzyści ogrodzimy ich, niech się cieszą "swoim" kawałkiem ulicy. Tylko wtedy wyjazd do miasta poprzedzony powinien być wysoką opłatą do miejskiej kasy. Tu informacja. MZD szykuje się do jednego kierunku ruchu na Rusa i Popiela od Żwirki do Lecha. Popiela ma być dwukierunkowa tylko między Legionów a Lecha. Powinno zostać tak, jak jest!!!Ruch jest na Rusa minimalny - dojazdowy do domów więc nie ma potrzeby zmian.
pawel, 2008-08-19 17:06:21
a wszystko przez to ze "nie ma gdzie parkowac samochodow". przepraszam bardzo czy miasto jest dla samochodow czy dla ludzi??
julo, 2008-08-19 21:52:59
No właśnie. Głównym motywem skłaniającym MZD do zmiany organizacji ruchu na Osiedlu Tysiąclecia jest "brak miejsca do parkowania". Nie mogą zrozumieć, że jeden kierunek jazdy po Rusa i Popiela niczego nie załatwi. Na ulicy osiedlowej nie ma potrzeby wprowadzania jednego kierunku jazdy!!! Dodam, że NIKT nie przestrzega zakazu zatrzymania i postoju po prawej stronie tych ulic, więc dalej TEŻ NIKT nie będzie ich przestrzegał - niezależnie od nakazanego kierunku ruchu. A GDZIE miejsce dla rowerzystów. NIKOGO TO NIE OBCHODZI!!!
pawel, 2008-08-20 15:27:58
w nastepnym tygodniu wystosujemy oficjalne pismo w sprawie koniecznosci wprowadzenia zmian na jednokierunkowym odcinku ulicy Krasinskiego   :)
pawel, 2008-08-27 16:07:41
zaniosłem dziś pismo w sprawie kontrapasa do MZD. link do pisma http://rowerowytorun.com.pl/postulat-o-kontrapas-w-toruniu,313,l1.html

zobaczymy jaki będzie rezultat  :)
Dodaj swój komentarz:


:) :| :( :D :o ;) :/ :P :lol: :mad: :rolleyes: :cool:
pozostało znaków:   napisałeś znaków:
kod z obrazka*
Ankieta
Jak oceniasz rok 2023 pod kątem rozwoju infrastruktury rowerowej w Toruniu?
ankieta aktywna od: 2024-03-19 21:25

Wspierają nas
Sklepy i serwisy rowerowe w Toruniu

Stowarzyszenie ROWEROWY TORUŃ działa na rzecz powstawania odpowiedniej infrastruktury rowerowej.
konto bankowe BGŻ S.A. 71203000451110000002819490 NIP: 9562231407 Regon: 340487237 KRS: 0000299242

Wszystkie Prawa zastrzeżone. Cytowanie i kopiowanie dozwolone za podaniem źródła.
SRT na Facebook