Witamy na stronie stowarzyszenia | Dzisiaj jest czwartek 19 października 2017
Logowanie     Rejestracja     Home     Mapa serwisu     Kontakt     pl en de

Dlaczego kostka na ścieżce jest lepsza od asfaltu - "teza" ZDMiKP z Bydgoszczy - artykuł z Gazety Pomorskiej

Pięć kilometrów rocznie

WYPOCZYNEK. Rowerowe trasy z kostki są tańsze w utrzymaniu niż z asfaltu

- Dlaczego na wszystkich nowych trasach rowerowych kładzie się kostkę? Przecież o wiele wygodniejszy fest asfalt- pytają bydgoscy cykliści.

Sezon rowerowy trwa już od kilku dni. Również w Bydgoszczy, gdzie amatorzy jednośladów mają do dyspozycji blisko 50 kilometrów rowerowych tras. Do tego drogowcy zapowiadają średnio pięć nowych kilometrów takich dróg w każdym najbliższym roku.

Kostka jest niewygodna

- Widać, że wszystko idzie w dobrym kierunku. Buduje się dużo i z głową - przyznaje Hubert Szatkowski, zapalony cyklista z osiedla Leśnego. - Szkoda tylko, że drogowcy w ogóle nie uwzględniają naszych próśb i z uporem maniaka wciąż wykładają nowe ścieżki zwykłą kostką betonową. Tymczasem zdecydowanie bardziej komfortowe są dla nas jednolite dywaniki z różnych mas asfaltowych. Niestety, bydgoscy rowerzyści nie mają szans na zmianę podejścia drogowców. Trasy dla nich są i wciąż będą układane z popularnego polbruku.

Masa jest niepraktyczna

- Przede wszystkim wynika to ze zwykłej oszczędności. Pod chodnikami jest przecież wiele instalacji, które od czasu do czasu trzeba naprawiać. A wtedy koszt zdjęcia kilkuset kostek i ułożenia ich od nowa, jest o wiele mniejszy niż łatanie dziur w asfalcie - tłumaczy Magdalena Kaczmarek, rzecznik prasowy Zarządu Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej w Bydgoszczy. Dodaje też, że jeszcze kilkanaście lat temu na rowerowych trasach w mieście wylewano specjalną mieszankę asfaltu. Ale taka nawierzchnia zbyt szybko ulegała zniszczeniu.


ŚCIEŻKI ROWEROWE, KTÓRE POWSTANĄ W TYM ROKU;
  • Trasa z Fordonu do Myślęcinka (na infografice) - wzdłuż Korfantego i Akademickiej, dalej przez Las Gdański, ulicę Zamczysko, Armii Krajowej i Sądecką łącznie około 9,5 km.
  • M Trasa wzdłuż Szubińskiej - od rogatek miasta do skrzyżowania z ulicą Piękną.
  • W planach drogowców jest jeszcze budowa kilku krótkich odcinków przy okazji modernizacji istniejących ulic i chodników
(BOG)

Gazeta Pomorska; Nr: 71(18.422); str. 17; 29.03.2009
za: http://www.rower.byd.pl/index.php?id=100


wyedytowano: 2009-04-11 09:39
aktywne od dnia: 2009-04-11 09:31
drukuj  
Komentarze użytkowników (3)
pietruch, 2009-04-11 10:31:35
Co z tą Polska?!
W każdym mieście ta sama batalia z osobna... Chociaż rozporządzenie ministra zaleca asfalt.
herbi91, 2009-04-11 21:22:06
analogicznie myśląc drogi dla samochodów powinny także być układane z kostki, ponieważ pod drogami też niekiedy przebiegają różne instalacje.
rower.byd, 2009-04-13 22:08:18
mówią że asfalt nie, ale ten kto pojedzie przez Babią Wieś w Bydzi zobaczy że wyremontowana droga rowerowa tam biegnąca jest z równiutkiej nawierzchni...zastanawia mnie czy to dlatego że tam pojedyńcze samochody dojeżdżają np do klubów wioślarskich...
Absurdy ZDMiKP:/
Jednocześnie ta droga rowerowa ktorą zarząd ujmuje w swojej mapie dróg, nie posiada oznaczeń ani pionowych ani poziomych. Wpadka na wpadce....
Dodaj swój komentarz:


:) :| :( :D :o ;) :/ :P :lol: :mad: :rolleyes: :cool:
pozostało znaków:   napisałeś znaków:
Ankieta
Jak oceniasz rok 2016 pod kątem rozwoju infrastruktury rowerowej w Toruniu?
ankieta aktywna od: 2017-01-10 20:14

Newsletter
podaj email:

 
Sklepy i serwisy rowerowe w Toruniu

Stowarzyszenie ROWEROWY TORUŃ działa na rzecz powstawania odpowiedniej infrastruktury rowerowej.
konto bankowe BGŻ S.A. 71203000451110000002819490 NIP: 9562231407 Regon: 340487237 KRS: 0000299242

Wszystkie Prawa zastrzeżone. Cytowanie i kopiowanie dozwolone za podaniem źródła.
SRT na Facebook