Forum dyskusyjne | |
tunel na placu Rapackiego (19) | |
Autor | Treść wypowiedzi |
miasto: toruń dołączył: 2007-06-19 | Hej! Ostatnio w Toruniu bywam rzadko i nie jestem na bieżąco z lokalnymi sprawami, ale dotarły do mnie jakieś medialne pogłoski, że na placu Rapackiego zamiast przejścia dla pieszych ma być wykopany tunel. I to podobno już w przyszłym roku?!? Czy ten anachroniczny pomysł to tylko brednie polityków czy na serio ma powstać? Coś się dzieje w tym temacie? wypowiedź edytowano: 2012-02-20 15:41:11 przez: tutmo |
dołączył: 2007-01-03 | przynajmniej dziennikarze mają o czym pisać artykuł ku pamięci z GW wrzuciłem przed chwilą na stronę. dobrze, że w tej całej dyskusji można usłyszeć wiele głosów rozsądku wypowiadanych przez mieszkańców |
miasto: toruń dołączył: 2007-06-19 | Aha, rozumiem, że jest wokół tego dużo szumu medialnego, żeby mieszkańcy się dokształcili z zasad współczesnego planowania przestrzennego, żeby każdy w Toruniu był ekspertem od tuneli (bo na mostach wszyscy się już znają), a na Rapaka nic się nie zmieni bo nie ma kasy |
dołączył: 2007-01-03 | coś w tym może być po dzisiejszej wizycie łabędzia na Placu Rapackiego trzeba może pomyśleć o stworzeniu przyjaznej infrastruktury dla dzikiego ptactwa w jego obrębie ? Dolina Marzeń robi się za mała http://torun.gaze...a__nie_dzwoncie.html |
miasto: Toruń dołączył: 2007-02-20 | Jak dotąd w sprawie tunelu publicznie wypowiedział się tylko jeden architekt (w NOWOŚCIACH) - pan J.M.Tusiacki. Jednoznacznie przeciwko tunelowi - za pozostawieniem pieszych na powierzchni. Niestety, tylko jeden, choć zapewnia, że to poglądy tego środowiska. Szkoda, że inni milczą. Dodam, że chyba jako jedyny zaprojektował "rowerownię" w nowym, budowanym apartamentowcu (róg Grudziądzkiej i PCK). Ciekawe,jak się to wszystko rozwinie. |
miasto: Toruń dołączył: 2008-03-05 | Najlepiej to chyba podsumował Wojciech Giedrys na swoim blogu http://wojciechgi...ka-mysl-techniczna/. Sam pomysł tak mądry jak nasi radni |
miasto: Toruń dołączył: 2007-02-20 | No, może jednak widać to przysłowiowe "światełko w tunelu" - czerwone, czyli STOP. Choć trudno być optymistą, bo rano można było przeczytać co innego, a po południu już co innego, czyli pan prezydent jednak jakieś wątpliwości ma. http://www.mmtoru...-na-razie-nie-bedzie |
dołączył: 2007-01-03 | potwierdzenie tego, o czym napisał Julo na stronie UM Toruń: http://www.um.torun.pl/torun/baza/pierwsza...d=11910 najważniejszy cytat: "Decyzja o tym, czy przejście dla pieszych zostanie wybudowane, nie została jeszcze podjęta." Prezydent Miasta Torunia /-/ Michał Zaleski |
miasto: Toruń dołączył: 2007-09-23 | Architekci i urbaniści o przejściu podziemnym na Placu Rapackiego (lub ogólnie o przejściach podziemnych). architekt Jerzy Matusiak-Tusiacki: "- Światowe tendencje są takie, by to ruch samochodowy sprowadzać pod ziemię, nie mieszkańców - Miasto powinno być przyjazne dla ludzi. Oczywiście budowa tunelu drogowego wiąże się z większymi kosztami, jednak jest to rozwiązanie sensowne, które pozwoli stworzyć w Toruniu promenadę. Powie to każdy architekt - dodaje." źródło: http://www.nowosci.com.pl/look/nowosci/article.tpl?IdLanguage=17&IdPublication=6&NrIssue=1965&NrSection=1&NrArticle=220987&IdTag=3791 architekt Ryszard Kłosowski: "Temat obszerny pod wieloma względami i winien być rozpatrywany począwszy od analizy układu komunikacyjnego sięgającego znacznie poza ramy zakreślone w omawianej koncepcji. Zgadzam się z sugestiami rozpisania konkursu, który winien zawierać analizy i rozwiązania urbanistyczne, architektoniczne i drogowe. Takie opracowanie winno być zaprezentowane lokalnemu środowisku fachowców w/w specjalności i mieszkańcom. W następstwie winien nastąpić wybór przez Prezydenta Miasta wariantu lub jego części do dalszych opracowań projektowych a może również ponownego rozpisania konkursu. To wymaga czasu, ale też materia stanowiąca przedmiot dyskusji wymaga rozmysłu i szacunku dla miejsca, o którym mowa." źródło: http://nowosci.com.pl/look/nowosci/article.tpl?IdLanguage=17&IdPublication=6&NrIssue=1969&NrSection=1&NrArticle=221185&IdTag=238 urbanista Stanisław Wroński: "Trwająca od kilku tygodni dyskusja na temat na placu Rapackiego pobudziła moją refleksję na ten temat. Bez szczegółowej i przeprowadzonej według współczesnych kryteriów analizy, też w pierwszym odruchu, zapewne z przyzwyczajenia lub kalki mentalnej, myślałem, że kontynuacja rozwiązania z przejściem podziemnym jest zasadna. Dziś śmiało mogę powiedzieć, że ten dylemat mam za sobą. Jestem przekonany, że należy odwrócić myślenie i inaczej ustanowić hierarchie. Przecież nie podlega dyskusji konieczność uniknięcia w tym miejscu kolizji ruchu pieszego i kołowego. Problem dotyczy tylko sposobu. To samochody powinny trafić do tunelu a piesi pozostać na poziomie terenu. „Należy uciekać do przodu, gdyż realizacja (nie zaliczanych do strategicznych) rozwiązań, sprzed kilkudziesięciu lat, w świetle dzisiejszych uwarunkowań jest anachronizmem”.* Mam pełną świadomość, że istnieje presja czasu, która z zasady pogarsza jakość rozwiązań, ale w tym przypadku i miejscu nie powinniśmy jej ulegać. Przecież jest to inwestycja w rejonie Starówki, na następne 100 lat i na miarę likwidacji tramwaju w ul. Szerokiej, budowy bulwarów czy przebicia ul. Szumana. Dziś powinniśmy kreatywnie rozwijać wizje urbanistów z okresu międzywojennego i przełomu lat 60 i 70-tych ówczesnego wieku, a nie brnąć w nieefektywne w dzisiejszej rzeczywistości rozwiązania. Budowa tunelu dla samochodów, polepszy tylko walory Toruńskiej Starówki, wpisanej na listę światowego dziedzictwa UNESCO. Jestem przekonany, że legendarny, międzywojenny toruński urbanista i architekt Ignacy Tłoczek, autor przebicia ul. Różanej na zachód, placu Rapackiego, dzisiejszej al. Jana Pawła II i ul. Chopina oraz Kazimierz Gregorkiewicz, autor ww. rozwiązań z początku lat 70-tych, na pewno poparliby to rozwiązanie. Ultimatum, że albo tunel dla pieszych albo nic, jest nadużyciem. Toruń i Starówka, naprawdę warta jest tego wydatku. *Cytat z pamięci prof. Andreasa Billerta, Toruńczyka, Toruń 10.01.2012 r." źródło: http://nowosci.com.pl/look/nowosci/article.tpl?IdLanguage=17&IdPublication=6&NrIssue=1969&NrSection=1&NrArticle=221186&IdTag=238 Dr Andreas Billert - wykładowca Uniwersytetu Viadrina, jest wybitnym specjalistą w dziedzinie rewitalizacji obszarów miejskich. Kierował licznymi rewitalizacjami w Niemczech i Polsce.: "Piesi mają chodzić po ziemi - to jest założenie każdego nowoczesnego systemu komunikacyjnego" "Przejcie podziemne jest w tej chwili synonimem pradawnego pomysłu epoki industrialnej, w której uważano, że planowanie miasta to jest planowanie dróg dla samochodów. Tego się po prostu już nie robi." źródło: http://www.youtube.com/watch?v=A5580F-RgR4 Jan Gehl - wybitny architekt i urbanista: „Różnice poziomów zawsze są realną komplikacją. W przestrzeniach zewnętrznych istnieją słuszne powody, aby albo całkowicie unikać różnic wysokości, albo przynajmniej zaprojektować dojścia tak, by były możliwe łatwe i psychologicznie praktyczne w użyciu”. źródło: Jan Gehl „Życie między budynkami” Polecam -> Miasta są dla ludzi, nie dla słoni William H. Whyte architekt z Nowego Jorku: „Gdy nie ma po temu nieodpartego powodu, przestrzeń publiczna nie powinna nigdy być zagłębiona. (…) Zagłębione place to martwe przestrzenie”. źródło: artykuł radnego Pawła Gulewskiego "Tunel dla pieszych pod Pl. Rapackiego to architektoniczny bubel!" Polecam całość -> Tunel dla pieszych pod Pl. Rapackiego to architektoniczny bubel! |
miasto: Toruń dołączył: 2007-09-23 | Konsultacje w sprawie pl. Rapackiego W sprawie wypracowania koncepcji przebudowy placu Rapackiego przeprowadzone zostaną konsultacje społeczne – taką decyzję podjęli radni 1 marca 2012 roku, na 24. sesji rady miasta. Konsultacje mają dopomóc w optymalnym zagospodarowaniu ważnego fragmentu przestrzeni publicznej grodu Kopernika. Konsultacje społeczne dotyczyły będą przebudowy układu komunikacyjnego na placu Rapackiego i sposobu zagospodarowania tego obszaru w związku z planowanym remontem mostu im. Józefa Piłsudskiego i alei Jana Pawła II. Plac Rapackiego oraz ulice z nim skomunikowane stanowią niezwykle ważny element przestrzeni publicznej w mieście. Objęty planowaną przebudową teren leży w bezpośrednim sąsiedztwie strefy objętej ochroną Światowego Dziedzictwa Kultury „UNESCO” i każda ingerencja powinna być poprzedzona wnikliwą analizą inżyniersko-organizacyjną, a przy tym uzyskać szerokie poparcie społeczne. Projektowanie rozwiązań architektonicznych w tym kontekście powinno odpowiadać najwyższym standardom na miarę XXI wieku. Nie bez znaczenia dla tego obszaru jest również fakt, że stanowi on jeden z kluczowych węzłów przesiadkowych w mieście. Wszelkie planowane zmiany w sposobie jego przebudowy wymagają opinii nie tylko zainteresowanych użytkowników przestrzeni publicznej, ale również specjalistów z zakresu planowania i realizacji tak ważnych inwestycji. Podjęcie konsultacji jest ważne również w kontekście trwających prac nad sposobem rewitalizacji obszaru starówki w ramach programu „Restart”, w którym Gmina Miasta Toruń jest aktywnym partnerem. Radni uchwalili, że konsultacje przeprowadzone zostaną w trybie przyjętym w regulacjach statutowych gminy. W myśl uchwały, nie wstrzymują one realizacji remontu kapitalnego konstrukcji i nawierzchni mostu im. Józefa Piłsudskiego oraz nawierzchni al. Jana Pawła II i pl. Armii Krajowej. Prace te będą zakończone do 31 października 2014 r. Konsultacje zakończą się najpóźniej do 30 września 2012 r., a ich wynik zostanie przedłożony organowi przygotowującemu miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego dla obszaru zespołu staromiejskiego wraz z otoczeniem. za: http://www.um.torun.pl/torun/baza/pierwsza...d=11928 |
miasto: Włocławek dołączył: 2011-05-05 | Pan Przewodniczący widać chciał całą sprawę przeprowadzić cichcem - niepotrzebne konsultacje, ich zdanie jest najlepsze (dla kogo?), nie trzeba spierać się z pomysłami i krytyką, tylko informować. Cieszy mnie fakt,że konsultacje się odbędą i mam nadzieję, że zostaną wzięte pod uwagę ich rezultaty! |
miasto: Toruń dołączył: 2007-02-20 | przykład z Bielska-Białej. Tunel pd główną ulicą 50 od dworca PKP BB Główna. Dwie pochylnie dla wózkowiczów 20 i 30 m, a frekwencja? Frekwencja chodzi do najbliższego zwykłego skrzyżowania ze światłami jakieś 200m. |
miasto: Toruń dołączył: 2007-02-20 | |
miasto: Włocławek dołączył: 2011-05-05 | widok na "frekwencję" w tunelu Też bym nie chciał tamtędy chodzić - to jest po prostu brzydki i trzeba chować się pod ziemię, bleee! |
miasto: Toruń dołączył: 2007-09-23 | |
dołączył: 2007-01-03 | jak informował niedawno lokalny dodatek GW temat tunelu na Placu Rapackiego odkopał... toruński oddział Ruchu Palikota: za: http://torun.gaze..._do_Zalewskiego.htmlW zeszłą sobotę Ruch Palikota postanowił błysnąć w Toruniu stanowiskiem w sprawie mostu. Stanowisko jak stanowisko, palikotowcy postulują w nim m.in. budowę przejścia podziemnego pod placem Rapackiego, a w nim kiosków Ruchu, małej gastronomii i punktów usługowych. Prezydent Michał Zaleski - do którego Ruch skierował swój dokument - mógłby być z niego zadowolony, bo prawie wszystko jest w nim po jego myśli, gdyby nie jeden szczegół. Palikotowcy zaliczyli wtopę, przekręcając nazwisko naszego gospodarza na "Zalewski". niestety na stronie toruńskiego RP żadnej informacji w tym temacie nie znalazłem. tymczasem przykład Olsztyna dowodzi, że można zrezygnować z pomysłu przejścia dla pieszych w centrum miasta na dodatek dając coś w zamian: Część z zaoszczędzonych przy okazji budowy podziemnego przejścia pieniędzy będzie przeznaczona na inne cele. Jaspers, czyli instytucja wspomagająca miasto w realizacji projektu zasugerowała bowiem pewne modyfikacje. - Zaproponowano nam budowę dodatkowych ciągów pieszo-rowerowych, które zwiększą dostępność ludzi do przystanków [tramwajowych - red.] - wyjaśnia kierownik jednostki nadzorującej budowę. Mają one ułatwiać dotarcie do linii szczególnie mieszkańcom osiedla Zacisze. za: http://olsztyn.gazeta.pl/olsztyn/1,48726,1...MzTHb3x natomiast istny szał, ale nie "tunelowy" tylko "kładkowy" panuje w Rzeszowie. budowana jest kładka-okrąg (sic!) a prezydent miasta planuje następne http://www.skyscrapercity.com/showpost.php...unt=877 ! oby jednak w Rzeszowie wygrał zdrowy rozsądek a nowatorskie pomysły zostały porzucone tak oto prezentuje się rzeszowska kładka. ciekawe jak będzie się po niej odbywał ruch w zimie. interesujące jest również to, że sygnalizacja dla aut pod kładką pozostanie, zlikwidowane zostaną jedynie przejścia dla pieszych. za: http://www.mmrzes.../img_7419.jpg?m4xji6 za: http://www.skyscrapercity.com/showpost.php...unt=851 za: http://www.mmrzes...l/4999/k3.jpg?m4odzv wypowiedź edytowano: 2012-06-20 23:22:53 przez: pawel |
miasto: Toruń dołączył: 2008-02-15 | w sumie jak się zorientują, że piesi i tak śmigają na poziomie jezdni między samochodami, mają dobrą bazę do budowy... latającego spodka http://www.youtub.../watch?v=2LI4SCKv7I4 1:10 a tak serio: dramat i trzeci świat |
miasto: Toruń - Starogard Gd / Młynki dołączył: 2011-03-11 | Jak informował niedawno lokalny dodatek GW temat tunelu na Placu Rapackiego odkopał... toruński oddział Ruchu Palikota: Cytat: W zeszłą sobotę Ruch Palikota postanowił błysnąć w Toruniu stanowiskiem w sprawie mostu. Stanowisko jak stanowisko, palikotowcy postulują w nim m.in. budowę przejścia podziemnego pod placem Rapackiego, a w nim kiosków Ruchu, małej gastronomii i punktów usługowych. Prezydent Michał Zaleski - do którego Ruch skierował swój dokument - mógłby być z niego zadowolony, bo prawie wszystko jest w nim po jego myśli, gdyby nie jeden szczegół. Palikotowcy zaliczyli wtopę, przekręcając nazwisko naszego gospodarza na "Zalewski". ----------------- Napisałem do RP notatkę: 16 CZE 2012 To jest zapytanie z http://www.rp-torun.pl/ od: Szymon J. Klaus <szymon.klaus@gmail.com> Szanowni Państwo, Piszę z zapytaniem w sprawie przejścia podziemnego pod pl. Rapackiego. Jest to temat stary - ale uciążliwie się odbija echem - np. w dzisiejszym internetowym wydaniu GW. Moje pismo wpływa do Was wprawdzie już po fakcie (postulat w spr. mostu do p. Zaleskiego) i pewno na niewiele pewnie się zdadzą moje skargi. Co się tyczy idei przejścia podziemnego pod pl. Rapackiego: Pomijając koszta i bezsensowność całego przedsięwzięcia, chciałbym zauważyć, że w Europie Zachodniej od dawna odchodzi się od priorytetowego traktowania samochodów i rozwiązań utrudniających drogę pieszym oraz rowerzystom. Uważam, iż bardzo złym rozwiązaniem jest kierowanie pieszych (a co za tym idzie - także i rowerzystów) pod ziemię. Prowadzi to bowiem stagnacji, osłabienia ruchu, zmniejszenia przepustowości, zwiększonej kolizyjności jak również - omijania przez pieszych tego ważnego punktu. Są w tej sytuacji dwa rozwiązania: jedno kosztowne i trudne do zrealizowania - oraz drugie - nie będzie kosztowało więcej niż dotychczas. Zdecydowanie bezpieczniejszym i dużo mniej uciążliwym dla turystów i mieszkańców byłaby budowa przejazdu podziemnego pod pl. Rapackiego dla samochodów. Jest to jednak realizacja wielce kosztowna i technicznie trudna. Najlepszym i najtańszym rozwiązaniem jest pozostawienie układu skrzyżowania w takim kształcie, jakie ono jest, z ewentualną dalsza rozbudową infrastruktury pieszej i rowerowej. Pytanie - z kim Państwo konsultowaliście swój postulat? Czy szukaliście Państwo podpowiedzi i wytycznych u osób, które mają jakąkolwiek wiedzę n/t budownictwa, infrastruktury samochodowej, pieszej i rowerowej? Pytanie drugie - jakie macie Państwo plany / wizje względem rozbudowy istniejącej infrastruktury pieszej i rowerowej? Jednocześnie zawiadamiam, że chciałbym zapoznać się z treścią dokumentu, który przekazaliście Państwo p. Zaleskiemu w sprawie mostu i placu Rapackiego. Pozdrawiam, Szymon J. Klaus Niestety - odpowiedzi do dziś dnia brak. wypowiedź edytowano: 2012-06-23 23:55:30 przez: sonienko |
dołączył: 2007-01-03 | tej informacji zabrakło na forum a jest bardzo ważna: Konsultacje w sprawie pl. Rapackiego Konsultacje społeczne w sprawie wypracowania koncepcji przebudowy placu Rapackiego zostaną zakończone najpóźniej do końca stycznia 2013 roku. Ich wynik zostanie przedłożony organowi przygotowującemu miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego dla obszaru zespołu staromiejskiego wraz z otoczeniem. Taką decyzję podjęli radni podczas sesji, 28 czerwca 2012 roku. Tym samym radni zmienili uchwałę w sprawie przeprowadzenia konsultacji społecznych dotyczących wypracowania koncepcji przebudowy placu Rapackiego. Przypomnijmy, Rada Miasta Torunia uchwałą nr 269 z 1 marca 2012 roku postanowiła o przeprowadzeniu konsultacji społecznych dotyczących wypracowania koncepcji przebudowy placu Rapackiego. Planowano je przeprowadzić w trybie regulacji statutowych do 30 września 2012 roku. więcej pod linkiem: http://www.um.torun.pl/torun/baza/news_arc...mp;txt= |
Dodaj odpowiedź » | Nowy temat » |
|
Inne tematy z tego działu: | |||
Temat | Założony | Ostatnia wypowiedź | |
Hulajnogi Bolta (czyt. śmieci), czyli zagrożenie na DDR | 2022-06-03 18:04 wolfwood | 2024-11-07 18:27 wolfwood | |
Jak robią to inni | 2007-09-30 21:12 stefanolszewski | 2024-10-13 16:43 trurl | |
Europejska Deklaracja w Sprawie Transportu Rowerowego | 2024-05-23 00:10 hacik | 2024-09-06 13:51 tylkomy | |
droga rowerowa do Chełmży | 2014-04-13 10:51 julo | 2024-08-01 14:36 andrew925 | |
Nowe drogi rowerowe w _okolicach_ Torunia | 2015-09-10 21:12 pietruch | 2024-08-01 13:52 andrew925 | |
oznakowanie poziome drog rowerowych | 2007-08-06 14:42 pawel | 2024-07-16 17:51 julo | |
Objazdy i utrudnienia na toruńskich trasach rowerowych | 2014-12-14 22:24 pawel | 2024-06-18 21:23 julo | |
Nowe drogi rowerowe w Toruniu | 2009-12-03 22:50 pawel | 2024-05-05 16:51 trurl | |
Stojaki i parkingi rowerowe | 2010-03-23 13:43 asiao-o | 2024-05-01 12:36 julo | |
Droga rowerowa Toruń-Unisław | 2022-10-10 18:26 jarass | 2024-03-22 09:09 jarass |
Stowarzyszenie ROWEROWY TORUŃ działa na rzecz powstawania odpowiedniej infrastruktury rowerowej.
konto bankowe BGŻ S.A. 71203000451110000002819490 NIP: 9562231407 Regon: 340487237 KRS: 0000299242