Forum dyskusyjne | ||||||||||||||||||
Nowe drogi rowerowe w Toruniu (2742) | ||||||||||||||||||
| ||||||||||||||||||
Autor | Treść wypowiedzi | |||||||||||||||||
miasto: Toruń dołączył: 2007-02-20 | ||||||||||||||||||
miasto: Toruń dołączył: 2007-02-20 | ||||||||||||||||||
miasto: Toruń dołączył: 2007-02-20 | Prace postępują, mimo że chyba nie ma kierownika robót. Popatrzcie! Wakat, czy co? Fotel pusty i czeka. | |||||||||||||||||
miasto: Toruń dołączył: 2007-02-20 | ||||||||||||||||||
miasto: Toruń dołączył: 2007-02-20 | ||||||||||||||||||
miasto: Toruń dołączył: 2007-02-20 | ...ale ni o to chodzi. Najważniejsza jest dobra informacja, o którą ktoś zadbał i postawił słup tak, aby i piesi, i rowerzyści czegoś się dowiedzieli. To, że jedni na drugich mogą wpaść nie ma większego znaczenia. | |||||||||||||||||
dołączył: 2007-01-09 | słup swoją drogą, ale co za ignorant wymyślił taki objazd? przecież tam są takie łuki, że trudno wjechać. i na nieszczęście postanowiono to jeszcze oznakować, szkoda bo infrastruktura rowerowa w Toruniu coraz lepsza, a tu taki GNIOT | |||||||||||||||||
miasto: Toruń dołączył: 2010-12-29 | A z drugiej strony tego objazdu, w bezpośredniej bliskości ciasnej DR wystają z ziemi spore resztki korzeni drzewa. Ponieważ wymalowany przebieg DR ma tam akurat dwa ostre skręty, to łatwo można - w zależności od prędkości, przyczepności nawierzchni i obranej trajektorii jazdy - w tę "instalację" albo wpaść albo o nią zahaczyć. Niemiłe wrażenia gwarantowane. | |||||||||||||||||
miasto: trouń dołączył: 2011-06-02 | gruba kasa ma iść niedługo na budowę przejście podziemnego w okolicy Placu Rapackiego. Samochody mają zatem zatrzymywać się tylko na czas przejazdu tramwaju. pytam się więc, po co budowano dojazd do jezdni dla rowerów po obu stronach ulicy, oraz czy tunel będzie bike-friendly- czyli niestromy zjazd zamiast schodów? | |||||||||||||||||
miasto: trouń dołączył: 2011-06-02 | jeszcze przez tydzień można wysyłać ankiety dotyczące przebudowy okolic Dworca Miasto. szczegóły tu http://www.mmtoru...mamy-glos-w-bit-city w ostatnim pytaniu jest miejsce na dodatkowe informacje, proponuję wpisywać tam konieczność zintegrowania projektu z drogami i parkingami rowerowymi(bezpieczne i zadaszone stojaki) | |||||||||||||||||
dołączył: 2012-01-22 | http://www.nowosci.com.pl/look/nowosci/art...Tag=238 "Akcja" zaczyna się od połowy "Najpierw remont " wypowiedź edytowano: 2012-02-24 16:17:16 przez: pracz45 | |||||||||||||||||
miasto: Toruń dołączył: 2007-02-20 | P. Kłosowski wraca do starego pomysłu podziału ruchu: zachodni chodnik na moście dla rowerów, wschodni dla pieszych. NIEDOPUSZCZALNE! Właśnie zbudowano drogę rowerową przez wschodnią część Pl. Rapackiego i dojazd do mostu po stronie wschodniej. Ruch rowerowy będzie na obu chodnikach ponieważ po remoncie Nieszawskiej pójdzie duży ruch do i z Nieszawki. Widzę, że wiele osób nie dostrzega tego, co już zbudowano na Placu i to niedawno. Nawet projektant na spotkaniu w "Kameleonie" pokazał koncepcję, na której zabrakło istniejących DR przez Plac. Ciekawe, czy zapłacą z własnej kieszeni za rozbiórkę tego i pokryją koszty tej budowy. Jakaś amatorszczyzna w tym projektowaniu. Są nowe drogi rowerowe i niech tak zostanie. | |||||||||||||||||
dołączył: 2007-01-03 | http://www.nowosci.com.pl/look/nowosci/art...Tag=238 "Akcja" zaczyna się od połowy "Najpierw remont " ten wątek bardziej nadaje się do tematu tunel na placu Rapackiego: http://rowerowytorun.com.pl/forum/lastp?p=...9#p4784 kwestia poszerzenia chodników na moście to - oczywiście obok remontu nawierzchni - najmocniejszy punkt koncepcji przebudowy układu drogowego od Pl. Armii Krajowej do Placu Niepodległości. jednak pomysł z przeznaczeniem strony zachodniej mostu dla rowerzystów a wschodniej dla pieszych jest zły zarówno dla jednych jak i drugich. powód jest prosty: wystarczy przeanalizować zachowania tych dwóch grup uczestników ruchu na moście i zobaczyć, że jedni i drudzy korzystają z obu jego stron. robią tak dlatego, że cele podróży znajdują się po obu stronach i zarówno piesi i rowerzyści korzystają z tej, która jest im bardziej wygodna. takie pomysły - w mojej opinii - mogą proponować przede wszystkim osoby które rzadko przemieszczają się rowerem czy pieszo po moście bądź są zrażone do pieszych czy rowerzystów (na drugi przypadek nie mam rady ) ponadto istniejące chodniki nie spełniają parametrów dwukierunkowej drogi rowerowej ze względu na brak skrajni. dla tych co nie pamiętają w 2008 roku zrobiono eksperyment z ruchem pieszym i rowerowym na moście, taka organizacja ruchu obowiązywała... tydzień: http://rowerowyto...owego-na-moscie.html więcej na temat zachowań pieszych i rowerzystów na moście (ale nie tylko) w raporcie i jego podsumowaniu pod linkiem: http://rowerowyto...---lato-2010-r-.html wnioski wysnujcie sami. wypowiedź edytowano: 2012-02-25 13:14:55 przez: pawel | |||||||||||||||||
miasto: Toruń dołączył: 2007-02-20 | DR na Winnicy prawie gotowa. To tylko 250 m i nie bardzo wiadomo czemu ma służyć, bo na pewno nie komunikacji Centrum - Rubinkowo. Do tego służy DP-R na Lubickiej, ale "nieznani sprawcy" usunęli znak("droga dla pieszych i rowerów") stojący jeszcze niedawno u wylotu Winnicy. | |||||||||||||||||
miasto: Toruń dołączył: 2007-09-23 | Ta ścieżka to tragedia. Prowadzi wprost na wąski chodnik poprzecinany co chwila wyjazdami bramowymi. Jak ktoś będzie trochę szybciej zjeżdżał z górki to może go zaskoczyć jakieś wyjeżdżające z bramy auto (brak widoczności). Miał być ciąg pieszo rowerowy szer. 2,5 (i tak za wąski, nielegalny), ale w terenie okazuje się, że w najwęższym miejscu chodnik ma tylko 2m i to ze słupem w skrajni! Wyszło na to, że zamiast ciągu pieszo-rowerowego jest "koniec drogi rowerowej" (w sumie dobrze), ale o spójności infrastruktury zapomnijmy. Pani konserwator już podziękujemy! Nie dość, że już prawie cała starówka jest w tym okropnie nierównym bruku to jeszcze poza centrum Pani konserwator to wcisnęła... Zdaje się, że przez narzucenie zastosowania tego bruku pojawiła się koncepcja zrobienia tam wydzielonej drogi rowerowej. To jest ulica lokalna i spokojnie jakieś elementy uspokojenia ruchu można było zastosować. Jak już koniecznie miał być bruk to można było zrobić np tak: http://www.zm.org.pl/?a=drogi_lokalne-116&img=1 To sobie pomarudziłem, a to już po ptokach | |||||||||||||||||
miasto: Toruń dołączył: 2010-12-29 | A kto mi powie, po co na przejściu przez ul. Ślaskiego zamontowano taką barierkę jak na zdjęciu? Pieszych niespecjalnie oddziela od rowerzystów (piesi z założenia lubią chodzić DR-ami) natomiast z pewnością barierka utrudnia płynne włączanie się do ruchu dla pragnących zjechać z DR na ulicę. Choć może takie używanie kawałeczka chodnika tuż przy jezdni jak na czerwonej strzałce nie jest do końca zgodne z przepisami, to jeśli nikogo na chodniku nie ma, na pewno było bezpieczniejsze niż jest obecnie. Teraz albo trzeba brać ostry zakręt tuż za barierką albo uważać, by się o nią nie zahaczyć pedałem. Nie lubię tej barierki i zastanawiam się, czyj to pomysł. | |||||||||||||||||
miasto: Toruń dołączył: 2007-02-20 | A ja się raczej nie zgadzam z tezą o "niepotrzebności" barierki. I nie chodzi mi o pieszych chodzących jak się da. Ta barierka z dolną poprzeczką jest bardzo pomocna przy czekaniu na zielone światło. Co do "wygodnego" skręcania na jezdnię,to jestem stanowczo przeciwny takiej postawie. Dlaczego? Codziennie spotykam się z postawą "bo tak wygodniej" gdy kierowcy skręcają na zielonej strzałce nie patrząc ani na pieszych, ani na rowerzystów chcących skorzystać ze swojego zielonego. "Wygodniej" jest też zatrzymywać się autem na pasach lub przejeździe P-11, żeby szybko włączyć się do ruchu. A że zastawia się przejście i przejazd innym? - A co to mnie obchodzi? Podobnie przy szkole, do której jeżdżę z moimi młodymi "wygodni" rodzice stają tuż przy furtce, żeby wysadzić lub zabrać swoja pociechę, nie bacząc na znak zakazu zatrzymywania, który postawiono po to, aby nikt w tym miejscu nie stawał, by wchodzący / wychodzący ze szkoły mieli pełną widoczność w lewo i wprawo. To jest sprawa bezpieczeństwa, nie wygody. A kto mi powie, po co na przejściu przez ul. Ślaskiego zamontowano taką barierkę jak na zdjęciu? Pieszych niespecjalnie oddziela od rowerzystów (piesi z założenia lubią chodzić DR-ami) natomiast z pewnością barierka utrudnia płynne włączanie się do ruchu dla pragnących zjechać z DR na ulicę. Choć może takie używanie kawałeczka chodnika tuż przy jezdni jak na czerwonej strzałce nie jest do końca zgodne z przepisami, to jeśli nikogo na chodniku nie ma, na pewno było bezpieczniejsze niż jest obecnie. Teraz albo trzeba brać ostry zakręt tuż za barierką albo uważać, by się o nią nie zahaczyć pedałem. Nie lubię tej barierki i zastanawiam się, czyj to pomysł. | |||||||||||||||||
miasto: Toruń dołączył: 2010-12-29 | Julo, z całym szacunkiem, ale chyba dostrzegam pewne "nielogizmy", zwłaszcza w kwestii wygody - mam wrażenie, że to Ty stwierdziłeś, że z tą barierką jest wygodniej (IMHO słaby argument dla sadzania barierki), natomiast istotna jest jednak kwestia bezpieczeństwa i w tym kontekście pisałem o możliwości płynnego włączenia się do ruchu, którą ta barierka przerwała. Nie byłoby może problemu, gdyby nie stojący blisko skrajni jezdni i tuż przy DR słup sygnalizacji świetlnej. Barierka przed tym słupem nie pozwala na jego ominięcie lewą stroną (przy skręcie w prawo) i w tym sensie zwiększa niebezpieczeństwo (bo w zasadzie to teraz trzeba hamować do zera i z tą prędkością za słupem robić skręt 90 stopni w prawo, co nawet przy suchej czystej nawierzchni nie jest superbezpieczne, bo chodzi o włączenie się do ruchu z zerową prędkością początkową tuż za zakrętem, zza którego wyjeżdżają dość rozpędzone samochody. Uważam, że co innego wygoda stania, która nie ma wpływu na bezpieczeństwo, a co innego możliwość wygodnego włączenia się do ruchu, która ma wpływ na bezpieczeństwo. Sytuacja nie jest fatalna, ale moim zdaniem - gorsza. Inna sprawa, że nie chcę twierdzić, że barierka jest bez sensu - mam wrażenie, że mniej pieszych staje na DR, to jest jakiś jej plus. | |||||||||||||||||
dołączył: 2007-01-03 | barierka przy tym skrzyżowaniu ma pełnić funkcję podpórki dlatego jej dolna poprzeczka jest usytuowana niżej niż w przypadku zwykłych barierek aby wygodnie oprzeć nogę. akurat w tym miejscu trochę trzeba czekać na zielone światło dla pieszych i rowerzystów. przyznaję, że nie wpadłem na to, że barierka ta może przeszkadzać przy włączaniu się do ruchu w ul. Ślaskiego. podobne barierki pojawiły się przy skrzyżowaniu ul. Kościuszki i Batorego, Szosy Lubickiej i Olimpijskiej oraz przy ul. Wały Gen. Sikorskiego i Pl. Rapackiego. | |||||||||||||||||
miasto: Toruń dołączył: 2010-12-29 | :) Z tego samego powodu dla którego Ty wymyśliłeś barierkę, ja wymyśliłem, że lepiej omijać feralne koszmarnie długie czerwone całkowicie - idea polega na tym, aby "polecieć" Ślaskiego w dół jezdnią i przed następnymi światłami skrętem w lewo wjechać bez żadnego zatrzymania w DR "poniżej" tj. wzdłuż Sz.Lubickiej. Potem są wprawdzie światła na pl. Sybiraków ale tam jest w miarę korzystnie (ewentualne przejazdy "na czerwonym" po stronie południowej tego placu można wykonać przy odrobinie rozwagi absolutnie bezpiecznie, w odróżnieniu od wielu innych skrzyżowań regulowanych światłami, a także bezpieczniej niż pędząc DR koło kościoła Paulinów, z kilku różnych powodów). Przyznaję jednakowoż, że ten scenariusz nie jest oczywisty. Pozdrawiam. wypowiedź edytowano: 2012-03-16 18:44:00 przez: trurl | |||||||||||||||||
miasto: Toruń dołączył: 2007-09-23 | Rowerowa fotorelacja z ul. Skłodowskiej-Curie i z Szosy Lubickiej (kierunek na Węzeł Lubicz) na forum SkyScraperCity: [Toruń] Infrastruktura rowerowa - http://www.skyscr...9737351#post89737351 | |||||||||||||||||
dołączył: 2007-01-03 | ||||||||||||||||||
dołączył: 2007-01-03 | na Polnej na odcinku od ul. Chrobrego do Grudziądzkiej położono ostatnia warstwę asfaltu na drogach poprzecznych przez co zostały zlikwidowane uskoki na drodze rowerowej. | |||||||||||||||||
dołączył: 2007-01-03 | szkoda, że ścieżka nie jest odsunięta od jezdni, ale ten brak nadrabiany jest jej szerokością. oby kierowcy nie wpadli na pomysł by na niej parkować. w tym roku północna "rowerowa obwodnica Torunia" o długości prawie 7 kilometrów na odcinku od Szosy Lubickiej do Grudziądzkiej będzie gotowa | |||||||||||||||||
miasto: Toruń dołączył: 2007-02-20 | Przypuszczam, że na całej długości nowych odcinków Polnej i Skłodowskiej będzie "zakaz zatrzymywania i postoju". Wszystkie zakłady, składy, hurtownie i co tam się jeszcze znajduje mają swoje parkingi. szkoda, że ścieżka nie jest odsunięta od jezdni, ale ten brak nadrabiany jest jej szerokością. oby kierowcy nie wpadli na pomysł by na niej parkować. w tym roku północna "rowerowa obwodnica Torunia" o długości prawie 7 kilometrów na odcinku od Szosy Lubickiej do Grudziądzkiej będzie gotowa | |||||||||||||||||
miasto: Toruń dołączył: 2007-02-20 | Czy będzie kontynuacja na Bukowej? | |||||||||||||||||
miasto: Toruń dołączył: 2007-09-23 | "Opracowanie dokumentacji projektowo-kosztorysowej przebudowy i rozbudowy ul. Bukowej o ciąg pieszo-rowerowy na odcinku od ul. Skłodowskiej-Curie do ul. Niesiołowskiego" http://www.bip.mzd.torun.pl/index.php?app=...tatus=1 | |||||||||||||||||
miasto: Toruń dołączył: 2007-02-20 | Kończą się powoli roboty w rejonie Pl. Hoffmana. Na drogach rowerowych jest już asfalt i to całkiem równo położony. Od strony stacji paliw pojedziemy DR obok chodnika... | |||||||||||||||||
miasto: Toruń dołączył: 2007-02-20 | W drugą stronę, w kierunku Sienkiewicza jest znak "droga pieszo-rowerowa". Jedziemy teraz wzdłuż skarpy.... | |||||||||||||||||
miasto: Toruń dołączył: 2007-02-20 | ||||||||||||||||||
Dodaj odpowiedź » | Nowy temat » | ||||||||||||||||||
|
|
Inne tematy z tego działu: | |||
Temat | Założony | Ostatnia wypowiedź | |
Hulajnogi Bolta (czyt. śmieci), czyli zagrożenie na DDR | 2022-06-03 18:04 wolfwood | 2024-11-07 18:27 wolfwood | |
Jak robią to inni | 2007-09-30 21:12 stefanolszewski | 2024-10-13 16:43 trurl | |
Europejska Deklaracja w Sprawie Transportu Rowerowego | 2024-05-23 00:10 hacik | 2024-09-06 13:51 tylkomy | |
droga rowerowa do Chełmży | 2014-04-13 10:51 julo | 2024-08-01 14:36 andrew925 | |
Nowe drogi rowerowe w _okolicach_ Torunia | 2015-09-10 21:12 pietruch | 2024-08-01 13:52 andrew925 | |
oznakowanie poziome drog rowerowych | 2007-08-06 14:42 pawel | 2024-07-16 17:51 julo | |
Objazdy i utrudnienia na toruńskich trasach rowerowych | 2014-12-14 22:24 pawel | 2024-06-18 21:23 julo | |
Nowe drogi rowerowe w Toruniu | 2009-12-03 22:50 pawel | 2024-05-05 16:51 trurl | |
Stojaki i parkingi rowerowe | 2010-03-23 13:43 asiao-o | 2024-05-01 12:36 julo | |
Droga rowerowa Toruń-Unisław | 2022-10-10 18:26 jarass | 2024-03-22 09:09 jarass |
Stowarzyszenie ROWEROWY TORUŃ działa na rzecz powstawania odpowiedniej infrastruktury rowerowej.
konto bankowe BGŻ S.A. 71203000451110000002819490 NIP: 9562231407 Regon: 340487237 KRS: 0000299242