Forum dyskusyjne | ||||||||
droga rowerowa do Chełmży (133) | ||||||||
| ||||||||
Autor | Treść wypowiedzi | |||||||
miasto: Toruń dołączył: 2007-02-20 | Coś się dzieje na odcinku przystanek PKP Toruń Katarzynka - wylot ul. Strobanda. Wygląda to na korytowanie pod drogę rowerową fot. 1 | |||||||
miasto: Toruń dołączył: 2007-02-20 | Coś się dzieje na odcinku przystanek PKP Toruń Katarzynka - wylot ul. Strobanda. Wygląda to na korytowanie pod drogę rowerową fot. 2 | |||||||
miasto: Toruń dołączył: 2007-02-20 | ||||||||
miasto: Toruń dołączył: 2007-04-13 | Dziś w TVN24 był krytyczny reportaż o tym, że podobno urzędnicy zdecydowali, że na Stacji PKP Katarzynka pociągi nie będą się zatrzymywać, bo brak jest bezpiecznego przejścia ze stacji przez DK91. Moim zdaniem reporter zbyt szybko wyciąga wnioski. Miasto podobno nie ma pieniędzy na dokończenie całej przebudowy. Ale ja sądzę, że docelowo jest w planach zrobienie przejścia. Tylko, że rząd zawala sprawę z pieniędzmi z KPO i brakuje ich na setki inwestycji w Polsce. W takiej sytuacji nie jest łatwo miastu wygospodarować środki na każdą planowaną inwestycję. | |||||||
miasto: Toruń dołączył: 2007-08-10 | Skoro my sobie tu pisaliśmy ponad rok temu(!) o bezsensowności budowy przystanku bez jakiegokolwiek skomunikowania z czymkolwiek, to raczej to co się dzieje nie powinno być zaskoczeniem dla żadnego urzędnika. Czego innego się można było spodziewać? Że ludzie będą wędrować 2 kilometry dookoła, a może biegać przez szosę i krzaki? Tym bardziej, że historia braku przejścia na drugą stronę DK91 ciągnie się (nawet w tym tutaj wątku) od wielu lat, od czasu kiedy powiat zbudował DDR po jednej stronie, a miasto po drugiej. | |||||||
miasto: Toruń dołączył: 2007-04-13 | Ja uważam, że szklanka jest do połowy pełna. Zrobiono jakąś część. Przyjdzie czas na dokończenie. A decyzja o tymczasowym "poprawieniu bezpieczeństwa" mnie wcale nie dziwi. Dokończą całość to będzie więcej pasażerów PKP i przywrócą zatrzymywanie. | |||||||
miasto: Toruń dołączył: 2007-02-20 | Ja uważam, że szklanka jest do połowy pełna. Zrobiono jakąś część. Przyjdzie czas na dokończenie. A decyzja o tymczasowym "poprawieniu bezpieczeństwa" mnie wcale nie dziwi. Dokończą całość to będzie więcej pasażerów PKP i przywrócą zatrzymywanie. Powiedziałbym, że pełna do 1/3. Do przystanku Katarzynka można dojechać rowerem jadąc Grudziądzką i potem droga gruntową wzdłuż cmentarza i na tym koniec. Pytanie DLACZEGO NIE ZBUDOWANO DOJAZDÓW DO TUNELU POD TORAMI? Jest gotowy i nic nie stoi na przeszkodzie by go udostępnić pieszym i rowerzystom. Do tego żadne ronda i inne cuda na wylocie Strobanda nie są potrzebne. | |||||||
miasto: Toruń dołączył: 2007-04-13 | Pytanie DLACZEGO NIE ZBUDOWANO DOJAZDÓW DO TUNELU POD TORAMI? Jest gotowy i nic nie stoi na przeszkodzie by go udostępnić pieszym i rowerzystom. Nie zbudowano dojazdów, bo pewnie po pierwsze jak na razie brak pieniędzy. Po drugie każdą inwestycję dzieli się na etapy ze względu na jej funkcje i ze względu na zdroworozsądkową kolejność robót. W tym wypadku najpierw należało wybudować przejazd pod torami i przystanek PKP a w następnej kolejności dojazdy do nich. Taki harmonogram jest zgodny z logiką. Jeśli z pieniędzmi na inwestycję jest krucho to przecież najpierw zabezpiecza się finansowanie dla etapów wcześniejszych w harmonogramie. Proste. Nie sądzę by ludzie planujący tę inwestycję byli idiotami. I jeśli zrealizowano pierwszy etap to i zrealizują drugi. Tylko, że są z tą realizacją jakieś perturbacje o których my, potencjalni użytkownicy wszystkiego nie wiemy. | |||||||
miasto: Toruń dołączył: 2011-06-28 | Budowa przystanku osobowego Toruń Katarzynka na linii kolejowej nr 207 jest wciąż w trakcie realizacji przez Polskie Linie Kolejowe S.A. Warto tutaj zauważyć, że na pobyt stały na Katarzynce zarejestrowane są wyłącznie 34 osoby (stan na koniec 2022). | |||||||
miasto: Toruń dołączył: 2007-04-13 | W "Wyborczej" z 8 marca 2024 na stronie 7 podano informację o liście przedsięwzięć infrastrukturalnych jakie są planowane w Toruniu z pieniędzy Krajowego Planu Odbudowy. Jednym z większych zadań jest "Budowa Trasy Nowomostowej. Kontynuacja inwestycji od placu Daszyńskiego po granice administracyjne Torunia" Wiadomo mi, że ta kontynuacja będzie przebiegać za Centralnym Cmentarzem Komunalnym i połączy się z DK-91. Tam północna granica Torunia jest na wysokości końca firny NEUCA. A to oznacza, że okolice przystanku kolejowego Katarzynka" wraz z przejazdem m.in. dla rowerów pod torowiskiem znajdą się w granicach tej nowobudowanej Trasy Nowomostowej. Pieniądze z KPO właśnie zostały odblokowane, więc wygląda na to, że wkrótce doczekamy się tam nowoczesnych dróg rowerowych. O ile się orientuję to projekt na Trasę Nowomostową powstał już kilka lat temu, ale wtedy brakowało pieniędzy na kontynuację budowy trasy. Myślę, że jest teraz czas na zainteresowanie się tym projektem pod kontem dróg rowerowych. | |||||||
dołączył: 2013-05-21 | W "Wyborczej" z 8 marca 2024 na stronie 7 podano informację o liście przedsięwzięć infrastrukturalnych jakie są planowane w Toruniu z pieniędzy Krajowego Planu Odbudowy. Jednym z większych zadań jest "Budowa Trasy Nowomostowej. Kontynuacja inwestycji od placu Daszyńskiego po granice administracyjne Torunia" Wiadomo mi, że ta kontynuacja będzie przebiegać za Centralnym Cmentarzem Komunalnym i połączy się z DK-91. Tam północna granica Torunia jest na wysokości końca firny NEUCA. A to oznacza, że okolice przystanku kolejowego Katarzynka" wraz z przejazdem m.in. dla rowerów pod torowiskiem znajdą się w granicach tej nowobudowanej Trasy Nowomostowej. Pieniądze z KPO właśnie zostały odblokowane, więc wygląda na to, że wkrótce doczekamy się tam nowoczesnych dróg rowerowych. O ile się orientuję to projekt na Trasę Nowomostową powstał już kilka lat temu, ale wtedy brakowało pieniędzy na kontynuację budowy trasy. Myślę, że jest teraz czas na zainteresowanie się tym projektem pod kontem dróg rowerowych. Trasa Nowomostowa jest planowana od ponad kilkunastu lub kilkudziesięciu lat. W 2013 roku otwarto most gen Zawackiej i nadal czekamy na dokończenie wylotówki z Torunia (nowy przebieg DK 91). Budowa tej trasy (od estakady do wlotu na Grudziądzką) jest wyceniana na ok 1 mld zł. Zobaczymy co władze miasta zrobią. W planach jest budowa do dwóch pasów Olsztyńskiej (wylotówka DK 15). Czy miastu starczy pieniędzy na obydwie inwestycje? Część funduszy i tak musi wpłacić inwestor (czyli miasto). Nawet przy dofinansowaniu 85% jest to 150 mln zł. W każdym razie, dobrze, że zwróciłeś uwagę, na uwzględnienie w budowie Trasy Nowomostowej wniosków rowerzystów. W obecnej chwili trwa projektowanie Grudziądzkiej jako wylotówki do Łysomic do dwóch jezdni po dwa pasy ruchu (odpowiada za to GDDKiA). Miasto Toruń ogłosiło przetarg na budowę ronda turbinowego na połączeniu Grudziądzkiej, Strobanda i tutaj będzie wjazd z Trasy Nowomostowej. Razem da to dobry węzeł komunikacyjny w pobliżu przystanku PKP Katarzynka. Warto już teraz zwrócić uwagę na dobre i bezpieczne poprowadzenie ciągów pieszo-rowerowych. W końcu wzdłuż Trasy Nowomostowej będzie najlepsze połączenie rowerowe z Wrzosów i Jaru na Rubinkowo. Jednocześnie pod torami obok PKP Katarzynka będzie można pojechać do Chełmży czy Kamionek. | |||||||
miasto: Toruń dołączył: 2007-04-13 | Na wizualizacji skrzyżowania DK 91 z Trasą Wschodnią naniosłem swoje opisy. Wizualizacja pochodzi z projektu tego skrzyżowanie sprzed kilku lat. O ile projekt skrzyżowania nie ulegnie zmianie to wg mnie tak to wygląda. To by tłumaczyło dlaczego na etapie budowy przejazdu pod torami nie wykonano jeszcze dojazdów do niego. | |||||||
dołączył: 2013-05-21 | Rozbudowa ul. Grudziądzkiej do dwóch pasów ruchu na wylotówce z Torunia. Po stronie wschodniej będzie ścieżka rowerowa do przystanku PKP Katarzynka i tunelu pod torami. Pozwoli to na bezpieczne połączenie obecnej drogi rowerowej z Kamionek, Zalesia i Łysomic z drogami rowerowymi w Toruniu. Planowany koniec oddania poszerzonej ul. Grudziądzkiej to jesień 2025. Oprócz tego będzie przejście i przejazd na rondzie ul. Grudziądzkiej z ul. Strobanda. Poszerzenie DK91 od ul Strobanda do Łysomic do dwóch pasów ruchu to kolejny etap, za który odpowiada GDDKiA (obecnie trwają prace projektowe - lipiec 2024). Może w ramach tej inwestycji powstanie przejazd i przejście podziemne od ul. Fortecznej koło Neuci do PKP Katarzynka i przejazdu pod torami. DK91 będzie wówczas bezpieczniejsza a ruch samochodów bardziej płynny. | |||||||
Dodaj odpowiedź » | Nowy temat » | ||||||||
|
|
Inne tematy z tego działu: | |||
Temat | Założony | Ostatnia wypowiedź | |
Hulajnogi Bolta (czyt. śmieci), czyli zagrożenie na DDR | 2022-06-03 18:04 wolfwood | 2024-11-07 18:27 wolfwood | |
Jak robią to inni | 2007-09-30 21:12 stefanolszewski | 2024-10-13 16:43 trurl | |
Europejska Deklaracja w Sprawie Transportu Rowerowego | 2024-05-23 00:10 hacik | 2024-09-06 13:51 tylkomy | |
droga rowerowa do Chełmży | 2014-04-13 10:51 julo | 2024-08-01 14:36 andrew925 | |
Nowe drogi rowerowe w _okolicach_ Torunia | 2015-09-10 21:12 pietruch | 2024-08-01 13:52 andrew925 | |
oznakowanie poziome drog rowerowych | 2007-08-06 14:42 pawel | 2024-07-16 17:51 julo | |
Objazdy i utrudnienia na toruńskich trasach rowerowych | 2014-12-14 22:24 pawel | 2024-06-18 21:23 julo | |
Nowe drogi rowerowe w Toruniu | 2009-12-03 22:50 pawel | 2024-05-05 16:51 trurl | |
Stojaki i parkingi rowerowe | 2010-03-23 13:43 asiao-o | 2024-05-01 12:36 julo | |
Droga rowerowa Toruń-Unisław | 2022-10-10 18:26 jarass | 2024-03-22 09:09 jarass |
Stowarzyszenie ROWEROWY TORUŃ działa na rzecz powstawania odpowiedniej infrastruktury rowerowej.
konto bankowe BGŻ S.A. 71203000451110000002819490 NIP: 9562231407 Regon: 340487237 KRS: 0000299242