Forum dyskusyjne | |||||||||||||
Objazdy i utrudnienia na toruńskich trasach rowerowych (275) | |||||||||||||
| |||||||||||||
Autor | Treść wypowiedzi | ||||||||||||
miasto: Toruń dołączył: 2007-02-20 | Utrudnienia dla rowerzystów przewiduje chyba projekt przebudowy Pl. Rapackiego i AL. JP II. Tak myślę skoro w drogę rowerową wbudowany został słup. To chyba nie jest przypadek. Kolejne słupki stoją w linii krawężników - a gdzie skrajnia? | ||||||||||||
miasto: Toruń dołączył: 2007-04-13 | Wg mnie "tak wyszło", bo projektanci branży drogowej i elektrycznej na etapie projektu nie konsultują się z sobą. Każdy sobie rzepkę skrobie, bo albo mają to za mało czasu, albo za mało pieniędzy, albo mają to gdzieś. Elektryk bierze stare podkłady od drogowca, projektuje lampy, potem drogowiec koryguje geometrię dróg, ale nie informuje o tym projektanta elektryka. A jak projektanci nie koordynują z sobą branż, to wykonawca jest już raczej na przegranej pozycji, bo łatwiej jest projektantowi przestawić kreskę na rysunku, niż wykonawcy słup w ulicy. | ||||||||||||
miasto: Toruń dołączył: 2007-02-20 | A gdzie jest nadzór inwestorski? Jak to się skończy - owiną słup taśmą i powiedzą, że nic się nie stało? Myślę, że wszyscy tam od inwestora, przez projektantów do wykonawcy mają w d... jakąś tam "ścieżkę" rowerową. Wg mnie "tak wyszło", bo projektanci branży drogowej i elektrycznej na etapie projektu nie konsultują się z sobą. Każdy sobie rzepkę skrobie, bo albo mają to za mało czasu, albo za mało pieniędzy, albo mają to gdzieś. Elektryk bierze stare podkłady od drogowca, projektuje lampy, potem drogowiec koryguje geometrię dróg, ale nie informuje o tym projektanta elektryka. A jak projektanci nie koordynują z sobą branż, to wykonawca jest już raczej na przegranej pozycji, bo łatwiej jest projektantowi przestawić kreskę na rysunku, niż wykonawcy słup w ulicy. | ||||||||||||
miasto: Toruń dołączył: 2007-04-13 | Nie mogę znaleźć dokumentacji przebudowy Placu Rapackiego, ale w Internecie znalazłem wizualizację Na wizualizacji nie ma słupów w chodnikach | ||||||||||||
miasto: Toruń dołączył: 2007-02-20 | Ano właśnie, pewnie tak to się odbywa. Kiedyś (za tzw. komuny) w każdej dużej wielobranżowej pracowni projektowej na koniec projektu powoływano zespół sprawdzający weryfikujący projekt. Teraz poszczególne branże projektują oddzielne pracownie stąd brak jakiejkolwiek koordynacji. Jeszcze gorzej, że projekty sporządzają przyszli wykonawcy (zasada "projektuj i buduj") więc każdy "sobie rzepkę skrobie", jak słusznie zauważyłeś. Zobaczymy, jak sobie MZD z tym poradzi. Wg mnie "tak wyszło", bo projektanci branży drogowej i elektrycznej na etapie projektu nie konsultują się z sobą. Każdy sobie rzepkę skrobie, bo albo mają to za mało czasu, albo za mało pieniędzy, albo mają to gdzieś. Elektryk bierze stare podkłady od drogowca, projektuje lampy, potem drogowiec koryguje geometrię dróg, ale nie informuje o tym projektanta elektryka. A jak projektanci nie koordynują z sobą branż, to wykonawca jest już raczej na przegranej pozycji, bo łatwiej jest projektantowi przestawić kreskę na rysunku, niż wykonawcy słup w ulicy. | ||||||||||||
miasto: Toruń dołączył: 2007-04-13 | Z drugiej zaś strony być może zbyt pochopnie oceniamy drogowców, bo na pana zdjęciu krawężnik co prawda, "patrzy na słup", ale to wcale nie musi oznaczać, że w niego trafi. Na fragmencie wizualizacji widać, że droga rowerowa w pewnym momencie skręca nieco na prawo ( jeśli dobrze odczytuję ujęcie pana zdjęcia - że jest to widok zachodniego chodnika w pobliżu kiosku z prasą),wiec może zrobił pan zdjęcie tuż przed skrętem? Poniżej fragment wizualizacji z widoczną zmianą kierunku (chyba) drogi dla rowerów. | ||||||||||||
dołączył: 2007-01-09 | To co dzieje się na Placu Rapackiego i Alei JPII wygląda tak jakby dawno już wymknęło się spod kontroli, przy optymistycznym założeniu, że jakaś kiedykolwiek była. Jeśli chodzi o lampę stojącą na drodze rowerowej to doprawdy nie wiem na co liczono, że nikt tego nie zauważy?, że wszyscy pokiwają smutno głową i powiedzą, że oj no cóż, widać tak musiało być, widać miejsca nie było, itd. Przypominam, że jest to nowy projekt i przebudowa za grube pieniądze, w tym unijne (dla przypomnienia: Koszt całkowity projektu: 72 407 217,26 zł), które ktoś kasuje i doprawdy niedopuszczalne jest to, że pozwala sobie na takie nieprawidłowości. Jeszcze gorsze jest to, że MZK, które sprawuje nadzór nad inwestycją również nie widzi tego typu błędów. Wniosek jest prosty i tylko jeden - tego słupa w tym miejscu po prostu nie powinno być. Koniec i kropka. Jeśli chodzi o organizację ruchu pieszego i rowerowego(?) w przebudowywanym miejscu to jest to jeden wielki chaos i bylejakość. Od początku przebudowy rowerzystom nie zapewniono NIC, żadnego objazdu, żadnej alternatywnej trasy. Dziś (5.05.2020) jadąc od strony Starego Miasta nadziałam się na barierki, które uniemożliwiają dostęp do drogi rowerowej znajdującej się przy ul. Chopina i Bydgoskiej. Trzeba się przedzierać naokoło. Czy była gdzieś jakaś informacja na ten temat? Nie, bo po co. Zamiast tego wysłane info do prasy lokalnej, że od jutra rusza rower miejski - Torvelo - jakby ktoś zapomniał jak się to nazywa. Wow, cóż za wspaniała informacja. Polecam rowerem Torvelo przemieszczać się w okolicach Placu Rapackiego, gwarantowany komfort jazdy. | ||||||||||||
dołączył: 2007-01-09 | Od strony Bydgoskiego Przedmieścia wygląda to tak. W myśl zasady, mamy cię rowerzysto w głębokim poważaniu i dlatego radź sobie teraz sam. | ||||||||||||
miasto: Toruń dołączył: 2011-06-28 | W związku z prawomocnym wyrokiem WSA w Bydgoszczy, uznającym Michała Zaleskiego winnym (…) wypowiedź edytowano: 2020-05-06 14:03:43 przez: benio101 | ||||||||||||
miasto: Toruń dołączył: 2011-06-28 | (…) i działania niezgodnego (a miejscami wprost odwrotnego do zapowiadanych) z opisamymi w udzielonej informacji publicznej, złożyłem dzisiaj do Prokuratury Rejonowej Toruń Centrum–Zachód zawiadomienie o możliwości popełniania wykroczenia w przedmiotowej sprawie, oraz w związku z B–9kami opisanymi w tym temacie. Ciekawe, co odpowiedzą, bo póki co Sądy sa tak wolne, że część spraw się przedawnia, zanim jeszcze się rozpocznie. wypowiedź edytowano: 2020-05-06 14:07:06 przez: benio101 | ||||||||||||
miasto: Toruń dołączył: 2007-02-20 | JEST INFO Z MZK W SPRAWIE FERALNEGO SŁUPA - Korekta przebiegu ścieżki rowerowej została wprowadzona w związku ze społecznymi oczekiwaniami dotyczącym zachowania jak największej ilości drzew i ochrony drzewostanu przed wycinką. Przebieg ścieżek rowerowych został dostosowany w taki sposób, aby zachować jak najwięcej drzew. Pierwotnie słup był umieszczony pomiędzy dwoma drzewami, które były przeznaczone do usunięcia, gdyż fundament słupa, który sięga głęboko w ziemię, naruszyłby ich system korzeniowy. W celu zachowania tych drzew dokonano przesunięcia słupa. Wykonawca jest w trakcie realizacji prac, a docelowo przedmiotowy słup znajdzie się poza przebiegiem ścieżki rowerowej, która zostanie skorygowana - wyjaśnia Sylwia Derengowska z MZK w Toruniu, który jest odpowiedzialny za inwestycję. ZE STRONY DD TORUŃ wypowiedź edytowano: 2020-05-07 21:15:19 przez: julo | ||||||||||||
miasto: Toruń dołączył: 2007-02-20 | To tłumaczenie to jakaś ściema. Znalazłem prezentację, na której nie ma żadnych słupów na drodze rowerowej, więc nie wiem co to za wątek z tą troską o drzewa. Chyba naprawdę jesteśmy traktowani, jak ciemna masa, która niczego nie widzi, nie rozumie i można jej wcisnąć każdy kit. Obrazek poniżej. JEST INFO Z MZK W SPRAWIE FERALNEGO SŁUPA - Korekta przebiegu ścieżki rowerowej została wprowadzona w związku ze społecznymi oczekiwaniami dotyczącym zachowania jak największej ilości drzew i ochrony drzewostanu przed wycinką. Przebieg ścieżek rowerowych został dostosowany w taki sposób, aby zachować jak najwięcej drzew. Pierwotnie słup był umieszczony pomiędzy dwoma drzewami, które były przeznaczone do usunięcia, gdyż fundament słupa, który sięga głęboko w ziemię, naruszyłby ich system korzeniowy. W celu zachowania tych drzew dokonano przesunięcia słupa. Wykonawca jest w trakcie realizacji prac, a docelowo przedmiotowy słup znajdzie się poza przebiegiem ścieżki rowerowej, która zostanie skorygowana - wyjaśnia Sylwia Derengowska z MZK w Toruniu, który jest odpowiedzialny za inwestycję. ZE STRONY DD TORUŃ CAŁOŚĆ POD LINKIEM (pdf) https://mzk-torun.pl/files/BiT_City_II_-_RP...018.pdf wypowiedź edytowano: 2020-05-08 15:39:57 przez: julo | ||||||||||||
miasto: Toruń dołączył: 2007-02-20 | Poza "antybohaterem" - słupem stojącym w świetle ddr są, jak wspomniałem, dwa słupy w linii krawężnika, ale także kolejny słup, którego odległość od krawężnika wynosi 205 cm. Odliczając wymaganą skrajnię 20 cm droga rowerowa będzie miała w świetle 205-20=185 cm. Tę informację prześlę do MZK, który jest inwestorem. W jaki sposób , jak czytam w odpowiedzi z MZK "będą zachowane parametry ścieżki rowerowej"? - nie wiem. Wiem, że ktoś próbuje robić przyszłym użytkownikom wodę z mózgu. wypowiedź edytowano: 2020-05-09 16:54:16 przez: julo | ||||||||||||
miasto: Toruń dołączył: 2007-02-20 | UWAGA! ZMIANA NA MOŚCIE OD (ŚRODY) PIĄTKU. W tym dniu ruch zostanie przeniesiony na stronę zachodnią (tę od strony Bydgoskiego Przedmieścia). W tym czasie do dyspozycji kierowców będą dostępne pasy wschodni i środkowy. Umożliwi to zachowanie dotychczasowego dwukierunkowego ruchu na moście. Z kolei na zamkniętym pasie zachodnim rozpoczną się roboty zasadnicze obejmujące m.in. rozbudowę chodnika, reprofilację płyty jezdni i ułożenie nowej nawierzchni drogowej. W tym etapie prac zostanie utrzymany ruch pieszych i rowerzystów. Tym razem do dyspozycji będzie chodnik od strony starówki. (www.torun.pl) Pojawiły się utrudnienia (zwężenie) na odcinku Grudziądzkiej dochodzącym do skrzyżowania z Odrodzenia, a dalej w kierunku Pl. NOT chodnik i ddr są zamknięte. wypowiedź edytowano: 2020-05-12 17:40:50 przez: julo | ||||||||||||
miasto: Toruń dołączył: 2011-06-28 | Raport z przebudowy starego mostu z dzisiaj k. południa (piątek 15.05.2020). W stronę północną pojedziemy legalnie zarówno jezdnią, jak i chodnikiem wschodnim, albowiem ograniczenia do 30 km/h za skrzyżowaniem z ul. Dybowską brak. Chodnik zachowni jest całkowicie nieprzejezdny, choć oznakowania zakazującego jazdy po nim brak. Wschodnia część jezdni została dość mocno zniszczona. Liczne chropowate nierówności uniemożliwiają bezpieczną jazdę tuż przy prawej krawędzi, dla własnego bezpieczeństwa zalecam jazdę środkiem pasa ruchu. W stronę południową zaś, chcąc dojechać do mostu chodnikiem, nieoczekiwanie drogę zagrodzi nam nieprawidłowo postawiony znak B–9. Dojazd do mostu wschodnią stroną również nie jest możliwy. Zarówno chodnik, jak i była DDR, są komnpletnie nieprzejezdne. Przejazdu rowerowego na rapaka brak, są tylko wąskie kładki, gdzie piesi i rowerzyści muszą ustępować sobie miejsca, by móc w ogóle przedostać się na drugą stronę. Jezdnia składa się z dwóch pasów ruchu (po jednym w każdą stronę). Na pasie ruchu ledwo mieści się autobus, a wyprzedzenie rowerzysty autem bez wjeżdżania na sąsiedni pas ruchu przez podwójną ciągłą kompletnie niemożliwe. Dojazd na most z Bydgoskiej bez zmian: C–13a dosłownie tuż przed skrzyżowaniem, nie mający żadnego sensu (nakaz i tak kończy się wraz ze skrzyżowaniem) oraz siatka wypełniona nielegalnymi B–9kami. W stronę południową, zachodni chodnik, choć wciąż oznaczony C–13/16, zastawiony jest siatką z zakazem ruchu pieszych. Rowerzysto: przefruń nad siatką! Jezdnia, choć często zakorkowana, pozostaje jedyną legalną opcją do pokonania starego mostu rowerem w stronę północną (oczywiście jeśli zapomnimy o niewykonalnym nakazie C–13/16 po prawej strony zagrodzonego siatką chodnika), gdyż w tę stronę już ograniczenie do 30 km/h poziostało, a jazda wzdłuż po chodniku przy takim ograniczeniu jest co do zasady nielegalna. Gdyby ktoś jednak uparł się i chciał wjechać/wejść na chodnik wschodni przy Ślimaku Getyńskim, to postawiono tam siatkę, skutecznie uniemożliwiając legalne przekroczenie mostu rowerem po chodniku, wbrew informacji Urzędu Miasta uzyskanej dzięki prawomocnemu wyrokowi WSA w Bydgoszczy. Krótka obserwacja pokazała, że wielu rowerzystów jadących w kierunku południowym ignoruje zakaz jazdy po chodniku zachodnim, dociera do siatki po prawej stronie i przejeżdża albo przebiega przez podwójną ciągłą na lewy chodnik. Tak więc zamiast spokojnego przejazdu chodnikiem, mamy rowerzystów przebiegających przez ruchliwą drogę krajową, i to w miejscu, w którym kierowcy się tego najmniej spodziewają… PS Aleja Jana Pawła II całkowicie pozbawiona jest przejezdnych chodników czy dróg rowerowych. Pozostaje jedynie wąska, często zakorkowana jezdnia. Zresztą, można zobaczyć samemu na żywo: Kamera - Aleja Jana Pawła II wypowiedź edytowano: 2020-05-15 15:25:50 przez: benio101 | ||||||||||||
miasto: Toruń dołączył: 2007-04-13 | |||||||||||||
miasto: Toruń dołączył: 2007-02-20 | Ano właśnie. Planowany, czy nie? W odpowiedzi udzielonej prasie przez inwestora można przeczytać, że wszystko zgodnie z projektem i, że "docelowo będzie zachowana skrajnia". Jedno przeczy drugiemu, ale co tam, "ciemny lud to kupi",że zacytuję klasyka. Tymczasem panowie inżynierowie znaleźli "salomonowe" wyjście z babola, a raczej slalomowe. Wygląda to, jak na zdjęciu - widok na wprost. | ||||||||||||
miasto: Toruń dołączył: 2007-02-20 | Aleja JP II. Tymczasem panowie inżynierowie znaleźli "salomonowe" wyjście z babola, a raczej slalomowe. Wygląda to, jak na zdjęciu - widok z punktu widzenia jadącego od Pl. Rapackiego. Pytania: gdzie był projektant na etapie tworzenia projektu oraz gdzie był zespół sprawdzający (weryfikujący) projekt pozostają bez odpowiedzi. wypowiedź edytowano: 2020-05-22 18:19:36 przez: julo | ||||||||||||
miasto: Toruń dołączył: 2007-02-20 | Aleja JP II. Tymczasem panowie inżynierowie znaleźli "salomonowe" wyjście z babola, a raczej slalomowe. Wygląda to, jak na zdjęciu - widok z punktu widzenia jadącego od Pl. Artylerii. ps. kto przytnie gałęzie drzewa? wypowiedź edytowano: 2020-05-22 18:20:50 przez: julo | ||||||||||||
miasto: Toruń dołączył: 2007-04-13 | Plac Rapackiego jest przebudowywany za grube miliony. Ściema, że drogi rowerowej nie da się poprowadzić bez udziwnień, mnie nie przekonuje. To zbyt reprezentacyjne miejsce w mieście by robić na nim takie potworki. Kilkadziesiąt drzew i tak już wycięto, więc jedno więcej, czy mniej, właściwie nie robi różnicy. Gdy jeździ się po Toruniu, to widać, ile tysięcy posadzono nowych drzew. Jest wiec w tym względzie jakaś rekompensata dla zieleni w mieście. Wiem, że władze miasta są pod presją ludzi piszących protesty w obronie każdego wycinanego drzewa. Ale nie dajmy się zwariować. Przyjezdni na samym zjeździe z mostu będą sobie pokazywać tę "atrakcję Torunia". | ||||||||||||
dołączył: 2019-05-11 | Jak tak patrzę na te zdjęcia, to sobie myślę, że tam do pełni szczęścia brakuje żółtych barierek wzdłuż DDR. Barierki miasto lubi, bo chronią rowerzystów przed możliwością zachowania bezpiecznej odległości przy wymijaniu i wyprzedzaniu Szkoda, że nie chronią przed kretynizmem projektantów i urzędasów, które tym projektom dają potem pieczątkę. Ale przynajmniej będzie dreszczyk emocji wypowiedź edytowano: 2020-05-22 21:15:51 przez: cabal | ||||||||||||
miasto: Toruń dołączył: 2007-02-20 | |||||||||||||
dołączył: 2014-06-01 | Most. Pozostały chodnik zwężony o połowę. Widać, że utrzymanie ruchu na je\dni w obu kierunkach, realizowane jest kosztem rowerzystów... | ||||||||||||
dołączył: 2014-06-01 | |||||||||||||
miasto: Toruń dołączył: 2007-04-13 | Przeprawy tymczasowej ma nie być, bo Wisła za płytka. Czeka nas trudny czas, żeby nie powiedzieć horror. Ale chyba warto poczekać na poszerzone chodniki na moście. Zdaje się, że zgodnie z projektem każda strona będzie miała chodnik i drogę rowerową. | ||||||||||||
miasto: Toruń dołączył: 2011-06-28 | Budowana droga rowerowa po stronie zachodniej na północ od starego mostu: Tak wygląda z bliska wjazd na drogę pieszo–rowerową prowadzącą z Al. Jana Pawła II w stronę… … Fosy Staromiejskiej. Poszerzanie starego mostu po stronie zachodniej: Wjazd ze starego mostu na ul. Przy Grobli został zastawiony barierkami: | ||||||||||||
dołączył: 2014-06-01 | Przeprawy tymczasowej ma nie być, bo Wisła za płytka. Czeka nas trudny czas, żeby nie powiedzieć horror. Ale chyba warto poczekać na poszerzone chodniki na moście. Zdaje się, że zgodnie z projektem każda strona będzie miała chodnik i drogę rowerową. Na stronie czytamy: Ze względu na niski poziom wody w Wiśle generalny wykonawca rozbudowy mostu drogowego im. Józefa Piłsudskiego zdecydował o rezygnacji z budowy przeprawy tymczasowej. Wykonawca podjął się takiego przeorganizowania prac na moście, aby możliwe było utrzymanie dwukierunkowego ruchu samochodowego, rowerowego i pieszego. Więc postawienie rusztowania na połowie chodnika nie powinno w ogóle mieć miejsca. Przęsło po stronie wschodniej powinno być remontowane po przeniesieniu ruchu rowerowego i pieszego na stronę zachodnią. Dodatkowo wczoraj pojawiło się takie coś, co jest wprost naruszeniem umowy przez wykonawcę. wypowiedź edytowano: 2020-05-31 01:51:37 przez: pawelg1193 | ||||||||||||
miasto: Toruń dołączył: 2007-04-13 | "Wykonawca podjął się takiego przeorganizowania prac na moście, aby możliwe było utrzymanie dwukierunkowego ruchu samochodowego, rowerowego i pieszego." Tyle, że podjęcie się zobowiązania, a wykonanie go to są dwie różne sprawy. Trzeba by zajrzeć do aneksu do umowy, jaki wykonawca podpisał już z miastem. Może w jednym paragrafie "się podjął", ale w następnym mógł wpisać zastrzeżenie, że "przy zachowaniu warunków BHP prowadzenia prac na wysokości", czy coś w tym sensie. A na stronie opisującej postęp prac na moście taki "szczegół" być może przemilczano. Z tabliczki na zdjęciu wynika, że rowerzysta może prowadzić rower. Rozumiem, że pieszy też może sobie iść. Tylko nie wyobrażam sobie poruszania się tak blisko rusztowania w czasie prac na nim. Chyba, że będą założone przepisowe daszki ochronne. Więc jeśli teraz to przejście nie jest zagrodzone, to albo jeszcze rusztowanie nie zostało dopuszczone do użytku, albo daszki już są ale na tym zdjęciu ich nie widać. | ||||||||||||
miasto: Toruń dołączył: 2011-06-28 | Prokuratura wszczęła postępowanie w tej sprawie, nadając jej numer PR Ko 366.2020 i zleciła dostosowanie realizacji do zgodności z prawem 18 maja 2020 Prezydentowi Torunia. Mimo upływu 2 tygodni, nic nie wskazuje na to, by Prezydent Torunia zrobił w tej sprawie cokolwiek. Źródło cytatu: http://remontmostu.mzd.torun.pl/n,39,Bez%20przeprawy%20tymczasowej%20(25.05.2020).htmlTymczasem wszystko wskazuje na to, że mimo aneksu i braku przeprawy tymczasowej, most Piłsudskiego będzie wielokrotnie całkowicie nieczynny dla wszystkich: Wyłącznie mostu z ruchu będzie możliwe w godzinach nocnych (od godz. 22:00 do 5:00) w dni robocze (od poniedziałku do piątku) przy utrzymaniu ruchu wahadłowego. Ewentualne całkowite wyłączenie ruchu będzie możliwe jedynie w wybrane soboty i niedziele lub święta. W przypadku całkowitego wyłączenia mostu z ruchu komunikacja miejska pojedzie mostem gen. Elżbiety Zawackiej. Także jakby ktoś wracał w sobotę w nocy pociągiem i chciał sobie zrobić z dworca głównego spacerek przez stary most na starówkę lub okolice, niech się liczy z wydłużeniem trasy o kilka kilometrów, nawet jako pieszy. Zrobimy wszystko, aby uciążliwość dla mieszkańców spowodowana pracami była jak najmniejsza – zapewnia Edward Głaz prezes INTOP Warszawa Sp. z o.o. Źródło cytatu: http://remontmostu.mzd.torun.pl/n,39,Bez%20przeprawy%20tymczasowej%20(25.05.2020).htmlwypowiedź edytowano: 2020-06-01 05:51:13 przez: benio101 | ||||||||||||
miasto: Toruń dołączył: 2011-06-28 | Urząd Torunia informuje, że ustawił znaki B–9 "zakaz wjazdu rowerów" przed wjazdem na stary most, całkowicie zamykając go dla rowerzystów. To zapewne działania w ramach minimalizacji uciążliwości remontu dla mieszkańców i zachowania trwałości ruchu rowerowego na czas prac modernizacyjnych. | ||||||||||||
Dodaj odpowiedź » | Nowy temat » | |||||||||||||
|
|
Inne tematy z tego działu: | |||
Temat | Założony | Ostatnia wypowiedź | |
Hulajnogi Bolta (czyt. śmieci), czyli zagrożenie na DDR | 2022-06-03 18:04 wolfwood | 2024-11-07 18:27 wolfwood | |
Jak robią to inni | 2007-09-30 21:12 stefanolszewski | 2024-10-13 16:43 trurl | |
Europejska Deklaracja w Sprawie Transportu Rowerowego | 2024-05-23 00:10 hacik | 2024-09-06 13:51 tylkomy | |
droga rowerowa do Chełmży | 2014-04-13 10:51 julo | 2024-08-01 14:36 andrew925 | |
Nowe drogi rowerowe w _okolicach_ Torunia | 2015-09-10 21:12 pietruch | 2024-08-01 13:52 andrew925 | |
oznakowanie poziome drog rowerowych | 2007-08-06 14:42 pawel | 2024-07-16 17:51 julo | |
Objazdy i utrudnienia na toruńskich trasach rowerowych | 2014-12-14 22:24 pawel | 2024-06-18 21:23 julo | |
Nowe drogi rowerowe w Toruniu | 2009-12-03 22:50 pawel | 2024-05-05 16:51 trurl | |
Stojaki i parkingi rowerowe | 2010-03-23 13:43 asiao-o | 2024-05-01 12:36 julo | |
Droga rowerowa Toruń-Unisław | 2022-10-10 18:26 jarass | 2024-03-22 09:09 jarass |
Stowarzyszenie ROWEROWY TORUŃ działa na rzecz powstawania odpowiedniej infrastruktury rowerowej.
konto bankowe BGŻ S.A. 71203000451110000002819490 NIP: 9562231407 Regon: 340487237 KRS: 0000299242