Forum dyskusyjne | ||||||||||||||||||
Nowe drogi rowerowe w Toruniu (2742) | ||||||||||||||||||
| ||||||||||||||||||
Autor | Treść wypowiedzi | |||||||||||||||||
dołączył: 2007-01-03 | @japist - uwaga do Jula odnosiła się tylko i wyłącznie co do umiejscowienia wpisu na temat ul. Piastowskiej w tym wątku. ten temat dotyczy nowo powstałych ścieżek a nie tych, które nie powstały. każdy przecież może założyć nowy wątek i tam przekazywać swoje opinie na różne tematy. dla wszystkich będzie lepiej gdy na forum jako taki porządek będzie. chyba oczywistym jest, że są bardziej i mniej ważne odcinku dróg rowerowych w Toruniu. są ścieżki super ważne (jak np. przy ul. Szosa Lubicka) i nic nie ważne (jak odcinki-żarty przy Wałach Gen. Sikorskiego czy Studziennej). dlatego nie zgodzę się z opinią że każda ścieżka jest równie ważna poza tym nikogo nie banuje i wypowiadam się na forum w swoim imieniu. | |||||||||||||||||
dołączył: 2012-03-26 | Ależ zrozumiałem, że uwaga do jula odnosiła się do tego, o czym piszesz... Racja, co do porządku na forum. Przekonałeś mnie też, że ścieżki bywają ważne i ważniejsze Monitujmy o te ważne - np. o Szosę Lubicką. Ostatnie Twoje zdanie dot. reprezentowania na tym forum poglądów instytucji zainteresowanej opinią na swój temat - no comments. @japist - uwaga do Jula odnosiła się tylko i wyłącznie co do umiejscowienia wpisu na temat ul. Piastowskiej w tym wątku. ten temat dotyczy nowo powstałych ścieżek a nie tych, które nie powstały. każdy przecież może założyć nowy wątek i tam przekazywać swoje opinie na różne tematy. dla wszystkich będzie lepiej gdy na forum jako taki porządek będzie. chyba oczywistym jest, że są bardziej i mniej ważne odcinku dróg rowerowych w Toruniu. są ścieżki super ważne (jak np. przy ul. Szosa Lubicka) i nic nie ważne (jak odcinki-żarty przy Wałach Gen. Sikorskiego czy Studziennej). dlatego nie zgodzę się z opinią że każda ścieżka jest równie ważna poza tym nikogo nie banuje i wypowiadam się na forum w swoim imieniu. | |||||||||||||||||
miasto: Toruń dołączył: 2007-02-20 | ||||||||||||||||||
miasto: Toruń dołączył: 2007-02-20 | ||||||||||||||||||
miasto: Toruń dołączył: 2007-02-20 | ...zaś na Grudziądzkiej jest "koniec drogi rowerowej" - na zdjęciu tyłem, ale nie ma znaku "droga dla rowerów" od strony północnej. | |||||||||||||||||
miasto: Toruń dołączył: 2007-02-20 | Nie ma jeszcze wszystkich znaków poziomych w tym najbardziej potrzebnych przed BUMAREM znaków P-10 i P-11. Oby nie skończyło się tak, jak na Kraszewskiego, gdzie malarze pojechali "po całości". Malowanie było w połowie czerwca, nie poprawiono błędu - foto dzisiejsze. | |||||||||||||||||
miasto: Toruń dołączył: 2007-02-20 | NA Skłodowskiej jest już częściowo położony asfalt na DR - od ARTUS "Akcesoria do ogumienia" do starej drogi rowerowej z kostki. | |||||||||||||||||
miasto: Toruń dołączył: 2007-02-20 | Od skrzyżowania z Równinną DR wytyczona i z podbudową poza odcinkiem ok. 100 m prostej i na wyjazdach z firm. Niestety, ostatni odcinek drogi pieszo-rowerowej od strony Wschodniej do Równinnej (wzdłuż parkingu i RENAULT-a)wyasfaltowany "z łopaty". Nierówno i jedzie się podskakując. | |||||||||||||||||
dołączył: 2012-05-31 | Orientował się ktoś w kwestii wymogów? Były jakieś wytyczne co do sposobu wylewania asfaltu? Szczególnie: czy umożliwiono rozłożenie asfaltu nie-mechaniczne? czy może to inwencja wykonawcy, któremu nie opłacało się sprowadzać rozściełacza? | |||||||||||||||||
miasto: Toruń dołączył: 2007-02-20 | Skoro na całej Skłodowskiej DR kładzione były i są mechanicznie, to chyba nie było problemu, żeby te krótki, ale ważny odcinek poczekał na rozściełacz. Przypuszczam, że wykonawca zrobił to "żeby już coś było" - tylko po co? Na pocieszenie zdjęcie jednego z przejazdów. Będzie jeszcze warstwa ścieralna na jezdni i będzie poziom na zero, więc na krawężniki nie zwracamy uwagi. | |||||||||||||||||
miasto: Toruń dołączył: 2007-02-20 | ||||||||||||||||||
miasto: Toruń dołączył: 2007-02-20 | Jak widać na powyższym obrazku są poprzeczne przejazdy, pierwszy przed Łąkową drugi przy Staszica. Na DR eleganckie P-23. | |||||||||||||||||
miasto: Toruń dołączył: 2007-02-20 | ||||||||||||||||||
miasto: Toruń dołączył: 2007-02-20 | I przez Grudziądzką. Przed sygnalizatorami panowie pruli dziś asfalt. Czy będą tam zatopione wykrywacze rowerów? | |||||||||||||||||
miasto: Toruń dołączył: 2008-04-03 | to taka budowlana norma. jedna ekipa robi coś na gotowo, wpada druga i niszczy pracę tej pierwszej. bo musi zrobić swoje : ) | |||||||||||||||||
dołączył: 2012-05-31 | A po zakończeniu robót powstanie rowerowa wersja osiedlowego progu zwalniającego lub skocznia. wypowiedź edytowano: 2012-08-09 11:49:21 przez: marcin34 | |||||||||||||||||
miasto: Toruń dołączył: 2007-02-20 | Myślę marcinie 34, że nic takiego się nie stanie. Asfalt został tylko przecięty, a w szczelinach położono pętle indukcyjne, czyli "wykrywacze rowerów". Dzisiaj panowie z formy od sygnalizacji zakładali różne ustrojstwa i zestrajali sygnalizację. Wszystko pod czujnym okiem innych panów z "drogówki". | |||||||||||||||||
dołączył: 2012-05-31 | Julo, wiesz może czy gdzieś na terenie Torunia zastosowano już podobne rozwiązanie(pętla indykcyjna-automatyczna zmiana świateł)? Opierając się wyłącznie na załączonej przez Ciebie fotografii - dobrze wnioskuję, że rower wjeżdżający po skraju nie zostanie wykryty? Ślady/spoiny wskazują, że owa pętla jest na szerokości przejazdu rowerowego, a nie szerokości ścieżki, która do tego przejazdu prowadzi. | |||||||||||||||||
miasto: Toruń dołączył: 2007-02-20 | O innych miejscach nie mam wiedzy. Miały być w kilku miejscach, nie chcę strzelać gdzie, bo dokładnie nie wiem i nie wiem, czy to działa. Myślę jednak, że nie ma problemu z wjechaniem na pętlę, wszak każdy rower ma kierownicę i można odpowiednio skręcić, bo i tak się zwalnia. Szersze pętle wzbudzałyby sygnał przy każdym przejeździe rowerzysty na wprost i dopiero by się porobił bałagan. Drugie zdjęcie. | |||||||||||||||||
dołączył: 2012-08-19 | witam, mam pytanko o nasz wspaniały Bulwar Filadelfijski. bardzo często korzystam z tej ulicy, kierując się ku zachodnim i południowym dzielnicom Torunia. niestety - jeździć po samym bulwarze w obecnej chwili się nie da - pełno ludzi, nierowna nawierzchnia, brak sciezki rowerowej - tak wiec zmuszony jestem do korzystania z jezdni (ktorej stan takze pozostawia wiele do zyczenia). czy wiecie moze kiedy miasto wezmie sie za pożądne rowerowe polaczenie pl. Rapackiego z dworcem kolejowym Torun-Miasta (oraz dalej z placem sw. Katarzyny) ? moim zdaniem jest to ostatnie brakujace ogniwo, uniemozliwiajace pokonanie Torunia sciezkami rowerowami w osi wschod-zachod. pozdrawiam, Tomek | |||||||||||||||||
dołączył: 2012-08-19 | witam, mam pytanko o nasz wspaniały Bulwar Filadelfijski. bardzo często korzystam z tej ulicy, kierując się ku zachodnim i południowym dzielnicom Torunia. niestety - jeździć po samym bulwarze w obecnej chwili się nie da - pełno ludzi, nierowna nawierzchnia, brak sciezki rowerowej - tak wiec zmuszony jestem do korzystania z jezdni (ktorej stan takze pozostawia wiele do zyczenia). czy wiecie moze kiedy miasto wezmie sie za pożądne rowerowe polaczenie pl. Rapackiego z dworcem kolejowym Torun-Miasta (oraz dalej z placem sw. Katarzyny) ? moim zdaniem jest to ostatnie brakujace ogniwo, uniemozliwiajace pokonanie Torunia sciezkami rowerowami w osi wschod-zachod. pozdrawiam, Tomek | |||||||||||||||||
dołączył: 2012-08-19 | witam, mam pytanko o nasz wspaniały Bulwar Filadelfijski. bardzo często korzystam z tej ulicy, kierując się ku zachodnim i południowym dzielnicom Torunia. niestety - jeździć po samym bulwarze w obecnej chwili się nie da - pełno ludzi, nierowna nawierzchnia, brak sciezki rowerowej - tak wiec zmuszony jestem do korzystania z jezdni (ktorej stan takze pozostawia wiele do zyczenia). czy wiecie moze kiedy miasto wezmie sie za pożądne rowerowe polaczenie pl. Rapackiego z dworcem kolejowym Torun-Miasta (oraz dalej z placem sw. Katarzyny) ? moim zdaniem jest to ostatnie brakujace ogniwo, uniemozliwiajace pokonanie Torunia sciezkami rowerowami w osi wschod-zachod. pozdrawiam, Tomek | |||||||||||||||||
dołączył: 2012-05-31 | Wały Gen. Sikorskiego -> Szumana -> Warszawska -> Dworzec Miasto Odległość jest taka sama, a nawierzchnia o niebo lepsza od bulwaru. Nie polecam też jazdy ul. Piastowską. | |||||||||||||||||
dołączył: 2011-06-12 | asfalt na jezdni na Bulwarze rewelacyjny nie jest, to fakt, ale też nie ma co demonizować. To nie jest Nieszawska, w miarę przyzwoicie da się jechać, choć chyba podróż w kierunku mostu drogowego jest bardziej komfortowa niż w stronę kolejowego. a słowa, że tylko tego odcinka brakuje na ścieżkowej osi wschód-zachód trochę na wyrost. Według mnie brakuje odcinka od Pacificu do placu Rapackiego Ścieżki od Traugutta do Mostu Kolejowego nie uznaję, to jest zwykły chodnik, który "udaje" ścieżkę [tak jak świnia pomalowana na czarno przez Kargula i Pawlaka udawała dzika]. Ciąg pieszo - rowerowy koło Tormięsu też niestety sam się dyskwalifikuje z wielu powodów: konieczność przekroczenia ulicy, mocne zwężenie, fakt że jest to ciąg pieszo rowerowy [czyli panuje totalny chaos, rowerzyści jadą jak chcą, piesi idą jak chcą, to niejako taki chodnik na którym legalizuje się jazdę rowerem], do tego taki drobiazg, że zawsze leży pełno szkła. | |||||||||||||||||
dołączył: 2012-08-19 | Wały Gen. Sikorskiego -> Szumana -> Warszawska -> Dworzec Miasto Odległość jest taka sama, a nawierzchnia o niebo lepsza od bulwaru. Nie polecam też jazdy ul. Piastowską. OK, asfalt jest lepszy i czasem jeżdżę w ten sposób. Jednak: 1. jest tak duży ruch samochodowy 2. na tym odcinku są aż 4 światła Piastowska to w ogóle dramat.... a można by zrobić fajną ścieżkę rowerowa w alei, prowadzącą aż do nowego pomnika Hallera. | |||||||||||||||||
dołączył: 2012-08-19 | asfalt na jezdni na Bulwarze rewelacyjny nie jest, to fakt, ale też nie ma co demonizować. To nie jest Nieszawska, w miarę przyzwoicie da się jechać, choć chyba podróż w kierunku mostu drogowego jest bardziej komfortowa niż w stronę kolejowego. a słowa, że tylko tego odcinka brakuje na ścieżkowej osi wschód-zachód trochę na wyrost. Według mnie brakuje odcinka od Pacificu do placu Rapackiego Ścieżki od Traugutta do Mostu Kolejowego nie uznaję, to jest zwykły chodnik, który "udaje" ścieżkę [tak jak świnia pomalowana na czarno przez Kargula i Pawlaka udawała dzika]. Ciąg pieszo - rowerowy koło Tormięsu też niestety sam się dyskwalifikuje z wielu powodów: konieczność przekroczenia ulicy, mocne zwężenie, fakt że jest to ciąg pieszo rowerowy [czyli panuje totalny chaos, rowerzyści jadą jak chcą, piesi idą jak chcą, to niejako taki chodnik na którym legalizuje się jazdę rowerem], do tego taki drobiazg, że zawsze leży pełno szkła. Po obecnie trwającym i strasznie się dłużącym remoncie odcinka Pacific - Targowa powinno być trochę lepiej. Niestety, nie na całym tym odcinku będzie ścieżka / ciąg rowerowopieszy. Od Lidla do ronda Pokoju Toruńskiego polecam jazdę ulicą - ruch niewielki, a po zmianie pierwszeństwa na kilku skrzyżowaniach na Antczaka prędkość samochodów znacznie mniejsza niż keidyś. | |||||||||||||||||
dołączył: 2012-08-19 | w temacie ścieżki przy ul. Piastowskiej: ścieżka miała być wybudowana właśnie w 2011 i miała się wiązać z kompleksową przebudową pasa między jezdniami. miał powstać chodnik, ścieżka, oświetlenie, ławki itp. w tym jednak czasie powstał temat pomnika oraz przebudowy dworca miasto, która może wymusić prace w pasie zieleni. z powodu pomnika powstanie ścieżki w pasie zieleni byłoby kontrowersyjne. w związku z tym zrezygnowano wtedy z jej budowy. jest pomysł aby ścieżkę w przyszłości wytyczyć z chodnika po północnej stronie. jako, że ścieżka ta nie jest jakimś ważnym elementem sieci tras rowerowych Torunia, to jej brak moim zdaniem nawet w perspektywie kilku lat nie będzie odczuwalny. jak dworzec miasto oraz bulwar zostaną przebudowane to będzie można pomyśleć nad ścieżką w ul. Piastowskiej. PS a poza tym Julo czy nie sądzisz, że wątek na forum pod nazwą nowe drogi rowerowe nie jest najlepszy do tej dyskusji? Paweł, nie zgadzam się, że ścieżka na Piastowskiej nie jest ważnym elementem w sieci tras rowerowych Torunia. W jaki bezpieczny sposób mieszkańcy Jakubskiego i Mokrego mogą dostać się na Bulwar i do placu Rapackiego? | |||||||||||||||||
dołączył: 2012-05-31 | @rock350 Pas zieleni na Piastowskiej zostaw w spokoju. Jak chcecie(mieszkańcy mokrych i jakubskiego) więcej betonu i asfaltu to przeprowadźcie się w rejon, gdzie jest go pod dostatkiem, a nie na siłę próbujecie uszczęśliwiać mieszkańców. Jakbyś w razie nie zauważył pokonując czasami Piastowską to jednak KTOŚ korzysta z tego pasu zieleni. Jest tam utwardzona ścieżka dla mieszkańców oraz ławki. Nie wyobrażam sobie, aby miano tam dokoptować jeszcze jeden 2-3 pas dla rowerów. Piastowska to taka wielka arteria miejska, że należy za wszelką cenę separować ruch rowerowy od samochodowego? Łączenie chodnika z DDR po północnej stronie? Życzę powodzenia z drzewostanem. Będziesz jechał slalomem, albo pseudo ciągiem p-r z drzewkami po środku. Jeśli miałby odbyć się jakikolwiek remont piastowskiej to tylko na wzór mickiewicza - spowolnienie ruchu, jeden pas samochodowy(obecnie są 2[1 bardzo szeroki]) +pas dla rowerów w jezdni, progi spowalniające na wjeździe z obu stron, chodnik oddzielone pasami zieleni od jezdni. Za wszelką cenę utrzymać rekreacyjny charakter pasu zieleni oddzielającego oba kierunki jazdy. Odpowiadając na Twoje pytanie: ulicą Warszawską. Nowy asfalt, limit prędkości w widełkach prawnych, całość oświetlona. Z obu stron masz dojazd DDR(od Placu Św. Katarzyny oraz od pseudo DDR wzdłuż Lubickiej) Edit: Mam wrażenie, że przejawiasz mentalność urzędników z magistratu. Byle kilometry wytyczyć. Nie sztuką jest stworzyć pseudo DDR na ulicy, na której niemalże nie ma ruchu samochodowego. Separacja ruchu rowerowego i samochodowego - tak, ale tylko tam, gdzie jest to konieczne. wypowiedź edytowano: 2012-08-21 20:10:15 przez: marcin34 | |||||||||||||||||
dołączył: 2011-06-12 | Marcin ma 100% racji. Dodałbym jeszcze to demonizowanie aut: "W jaki bezpieczny sposób mieszkańcy Jakubskiego i Mokrego mogą dostać się na Bulwar i do placu Rapackiego?". Jazda ulicą razem z autami także może być i jest bezpieczna. Czas wreszcie wyrzucić z siebie te obawy, przestać jeździć chodnikami i skończyć z tym mitem, że jazda ulicą to niebezpieczeństwo. Ulica to naturalne miejsce dla rowerów, a jedynym sposobem by rzadziej narzekać na złe zachowania kierowców jest częściej i więcej jeździć ulicami. Wtedy i kierowcy dorobią się właściwych nawyków i wspólnej jazdy z cyklistami. Dobrym rozwiązaniem byłoby tam wrysowanie pasów rowerowych w jezdnie - tak jak to wygląda na zachodzie. Owszem, są miejsca gdzie lepiej nie korzystać bicyklem z jezdni, no ale nie popadajmy w obłęd, taką ulicą nie jest Piastowska. | |||||||||||||||||
miasto: Toruń dołączył: 2007-02-20 | Czy taki sam los, jaki dotknął chodnik, czeka asfalt na drodze rowerowej na Pl. Hoffmanna? Panowie przypomnieli sobie o rurach. Cóż, siła tradycji. | |||||||||||||||||
Dodaj odpowiedź » | Nowy temat » | ||||||||||||||||||
|
|
Inne tematy z tego działu: | |||
Temat | Założony | Ostatnia wypowiedź | |
+256741448515 - Powerful Spell caster, Money spells, healer in Lusaka, Zambia | 2024-12-11 21:17 unawitch | 2024-12-11 21:17 unawitch | |
Hulajnogi Bolta (czyt. śmieci), czyli zagrożenie na DDR | 2022-06-03 18:04 wolfwood | 2024-11-07 18:27 wolfwood | |
Jak robią to inni | 2007-09-30 21:12 stefanolszewski | 2024-10-13 16:43 trurl | |
Europejska Deklaracja w Sprawie Transportu Rowerowego | 2024-05-23 00:10 hacik | 2024-09-06 13:51 tylkomy | |
droga rowerowa do Chełmży | 2014-04-13 10:51 julo | 2024-08-01 14:36 andrew925 | |
Nowe drogi rowerowe w _okolicach_ Torunia | 2015-09-10 21:12 pietruch | 2024-08-01 13:52 andrew925 | |
oznakowanie poziome drog rowerowych | 2007-08-06 14:42 pawel | 2024-07-16 17:51 julo | |
Objazdy i utrudnienia na toruńskich trasach rowerowych | 2014-12-14 22:24 pawel | 2024-06-18 21:23 julo | |
Nowe drogi rowerowe w Toruniu | 2009-12-03 22:50 pawel | 2024-05-05 16:51 trurl | |
Stojaki i parkingi rowerowe | 2010-03-23 13:43 asiao-o | 2024-05-01 12:36 julo |
Stowarzyszenie ROWEROWY TORUŃ działa na rzecz powstawania odpowiedniej infrastruktury rowerowej.
konto bankowe BGŻ S.A. 71203000451110000002819490 NIP: 9562231407 Regon: 340487237 KRS: 0000299242