
Kopenhaga - jedna z rowerowych stolic świata. Licznik rowerowy wskazuje, że do godziny 18:59 dnia 30 maja 2011 r. przejechało tą trasą w jedną stronę... 10802 rowerzystów.

Ulica Norrebrogade, jedna z głównych tras rowerowych stolicy Danii - na asfalcie widoczne oznaczenie "zielonej fali" dla rowerzystów, która ustawiona jest dla prędkości 20 km/h. Początkowe 18 km/h to było za mało.

Jednokierunkowa droga rowerowa zróżnicowana wysokościowo względem jezdni i chodnika wraz z oddzielną kanalizacją deszczową.

Dozwolone parkowanie samochodów przy krawędzi drogi rowerowej.

Droga rowerowa na jednej z głównych tras rowerowych miasta jest zbyt wąska - trzeba ją poszerzyć.

Droga rowerowa tuż po poszerzeniu - utrzymana przejezdność trasy.

Szeroka i równa jednokierunkowa droga dla rowerów.

W czasie remontu lub przebudowy ulicy możliwość przejazdu rowerem jest bezwzględnie zachowana.
W czasie remontu lub przebudowy ulicy możliwość przejazdu rowerem jest bezwzględnie zachowana.

Pas dla autobusów i skuteczne wyeliminowanie wjazdu samochodów osobowych i motorów. Rowerzyści mają do dyspozycji jednokierunkowe pasy rowerowe.

Dobrze oznakowany azyl dla rowerzystów przecinających jezdnię w poprzek.

Czytelnie oznakowany zjazd i wjazd dla rowerzystów na jezdnię.

Rozwiązanie dróg rowerowych w obrębie skrzyżowania - przebieg na wprost, bez zbędnych odgięć.

Osobna sygnalizacja świetlna dla rowerzystów.

Drogi rowerowe i jezdnie dla samochodów są często prawie tej samej szerokości.

Rowery wykorzystuje się także do przewozu dzieci czy towarów.

Pasy rowerowe w obrębie skrzyżowań często malowane są na niebiesko.

Praca wymagająca eleganckiego stroju to nie powód aby rezygnować z jazdy na rowerze - w drodze do budynku Parlamentu.

W Kopenhadze większość rowerów wyposażona jest w kosze, rzadziej spotykane są popularne w Holandii miejskie sakwy rowerowe.

190 metrowy most dla pieszych i rowerzystów
Bryggebroen>> oddany do użytku w 2006 roku.

Bryggebroen widoczny z drugiego brzegu.

Trasa rowerowa prowadząca od miasta w kierunku centrum handlowego i mostu pieszo-rowerowego.

Nad ruchliwą ulicą zbudowano specjalna kładkę stanowiącą fragment jednej z głównych tras rowerowych miasta.

Wiadomo jaka jest najlepsza nawierzchnia dla dróg rowerowych.

Wydzielone pasy kierunkowe na drodze rowerowej w obrębie skrzyżowania.

Jednokierunkowa droga rowerowa przy jezdni oraz ciekawe mocowanie znaków drogowych.

Kamienne wygrodzenia uniemożliwiające parkowanie samochodów.

Obszar do akumulacji rowerzystów jadących przez skrzyżowanie na wprost ułatwiający innym rowerzystom skręt w prawo. Po lewej "podlewka" pod krawężnik ułatwiająca włączenie się do ruchu z chodnika.

Nawet na czas objazdów przy budowie metra rowerzystom zapewnia się asfaltowe drogi.

Dwukierunkowa droga rowerowa odseparowana od głównych ulic tzw. Green route.

Droga rowerowa, chodnik, stojaki, ławki, zieleń – wszystko perfekcyjnie zaplanowane i wykonane.

Turystyczny szlak rowerowy o szutrowej nawierzchni.

Oznakowanie pionowe szklaków rowerowych nie pozwala się zgubić.