Witamy na stronie stowarzyszenia | Dzisiaj jest wtorek 16 kwietnia 2024
Logowanie     Rejestracja     Home     Mapa serwisu     Kontakt     pl en de
Stowarzyszenie Rowerowy Toruń
Forum dyskusyjne
Jak robią to inni (234)
Share |
«12345678»
AutorTreść wypowiedzi
miasto: Toruń
dołączył: 2007-02-20
dodano: 2016-05-27 09:51 tytuł: Jak robią to inni
Wiadomość za RYNKIEM KOLEJOWYM dla wyjeżdżających z rowerem na Ukrainę w Karpaty.
http://www.rynek-...e-zdjecia-76692.html
pietruch
miasto: Toruń
dołączył: 2007-09-23
dodano: 2016-09-12 19:12 tytuł: Jak robią to inni
Przykład remontu/przebudowy dróg rowerowych na skrzyżowaniu w Amsterdamie.


Na zdjęciu tego nie widać, ale to podobno jedno z najbardziej ruchliwych skrzyżowań rowerowych w mieście. Wąsko wcale nie było, ale gdzie nasze standardy, a gdzie Amsterdamskie :)
pietruch
miasto: Toruń
dołączył: 2007-09-23
dodano: 2016-09-21 17:23 tytuł: Jak robią to inni
Jak wygląda ruch rowerowy i infrastruktura rowerowa w Amsterdamie?
Poniżej fajny film z dłuższego przejazdu pokazujący wiele różnych ulic, wiele rozwiązań, starszych i nowszych, mniej i bardziej odseparowanych od jezdni.
miasto: Toruń
dołączył: 2007-02-20
dodano: 2016-10-19 09:30 tytuł: Jak robią to inni
W Tczewie zachęcają do montażu porządnych stojaków właścicieli sklepów...
http://infobike.p...wych_more_88475.html
miasto: Toruń
dołączył: 2007-02-20
dodano: 2016-10-21 09:35 tytuł: Jak robią to inni
W nawiązaniu do filmiku z Amsterdamu (wyżej) ciekawy tekst MIASTO DLA LUDZI, NIE TYLKO DLA AUT z dzisiejszej (21.10) WYBORCZEJ. POLECAM! Niżej mała grafika dla zachęty.



miasto: Toruń
dołączył: 2007-02-20
dodano: 2016-11-20 12:49 tytuł: Jak robią to inni
Cytat z wypowiedzi radnej PiS w Poznaniu odnośnie przyszłorocznego budżetu tego miasta: "czerwonych dywanów dla rowerzystów w centrum miasta kosztem zwykłych pasów ruchu mamy już dosyć, to nie jest dobra droga". Bez komentarza. Źródło: TV3 Poznań
dołączył: 2014-06-01
dodano: 2017-01-08 22:24 tytuł: Jak robią to inni
Ciekawe rozwiązanie z Norwegii.
http://www.transport-publiczny.pl/wiadomosci/cyclocable-czyli-rowerowa-kolejka-2091.html
wypowiedź edytowano: 2017-01-08 22:25:40 przez: pawelg1193
miasto: Toruń
dołączył: 2007-02-20
dodano: 2017-01-31 09:16 tytuł: Jak robią to inni
Trwają roboty rozbiórkowe na słynnym krakowskim "niedokończonym" wieżowcu, czyli "szkieletorze". Będzie to biurowiec przy którym... zaplanowano około 400 miejsc parkingowych i 200 stojaków rowerowych.
miasto: Toruń
dołączył: 2007-02-20
dodano: 2017-02-04 15:46 tytuł: Jak robią to inni
W Warszawie już poszerzają most o kładkę dla pieszych i rowerzystów. Wiadomość za Infobike. Czas na Toruń.
http://infobike.p...isle_more_91628.html
miasto: Toruń
dołączył: 2007-02-20
dodano: 2017-09-29 11:10 tytuł: Jak robią to inni
Polecam do przeczytania. Relacja z konferencji rowerowej w Gdańsku (wątek toruński -UMK)
http://infobike.p...owym_more_98961.html
asiao-o
dołączył: 2007-01-09
dodano: 2018-01-29 12:45 tytuł: Jak robią to inni
Burmistrzowie dolnośląskich miejscowości Jedlina-Zdrój i Głuszyca zadeklarowali, że do marca kupią po sześć rowerów elektrycznych, które będą bezpłatnie wypożyczane mieszkańcom. Podobną usługę od zeszłego roku realizuje Świeradów-Zdrój.
Burmistrzowie tych trzech miast podpisali w czwartek deklarację współpracy w celu ograniczenia zanieczyszczenia powietrza i promowania zdrowego trybu życia z wykorzystaniem rowerów elektrycznych.

Fajny sposób na popularyzowanie jazdy na rowerze wśród mieszkańców małych, górskich miejscowości. W Toruniu co prawda rowery elektryczna nie są za bardzo potrzebne, ale wypożyczalnia np. rowerów cargo służących do przewozu osób czy też większych ładunków mogłaby być przydatna. Więcej na ten temat pod linkiem: http://www.transp...ektryczne-57441.html
asiao-o
dołączył: 2007-01-09
dodano: 2018-02-26 20:09 tytuł: Jak robią to inni
Co prawda po angielsku, ale nie jest to zbyt skomplikowany temat, więc można się zorientować szybko o co chodzi. A chodzi o obserwacje w jaki sposób podwozi się inne osoby na rowerze. W Holandii jest to naprawdę częsty widok. U nas jest to ciągle rzadki widok.
http://rollingspo...riding-in-amsterdam/



miasto: Toruń
dołączył: 2007-02-20
dodano: 2018-07-04 13:30 tytuł: Jak robią to inni
Co to jest rower, z czego się składa i w ogóle o jeździe na rowerze po śląsku
https://www.youtube.com/watch?v=lJ5KacEm_aY
dołączył: 2013-08-10
dodano: 2018-08-28 19:20 tytuł: Jak robią to inni
Jak to wygląda w Niemczech i Szwajcarii - opowiada Bydgoszczanin, który studiował w Toruniu: https://youtu.be/dLMwSVcb2Tk
wypowiedź edytowano: 2018-08-28 19:21:56 przez: wolfwood
pawel
dołączył: 2007-01-03
dodano: 2018-09-06 22:25 tytuł: Jak robią to inni
Gazeta Wyborcza przypomniała ostatnio artykuł z 1998 o tym jak rowerowi aktywiści namalowali na chodniku ul. Świętokrzyskiej w Warszawie ścieżkę rowerową.

Oto fragment:

Pół kilometra białych pasów ciągnących się od skrzyżowania Świętokrzyskiej z Marszałkowską do Ministerstwa Finansów wprawiło władze miasta w zakłopotanie. Prezydenta Marcina Święcickiego ucieszyło, że rowerzyści podchwycili jego pomysł, ale zmartwił się, że zrobili to bez zezwolenia. Wiceprezydent Jerzy Lejk, odpowiedzialny za drogi i ścieżki w mieście, uważa zaś, że sprawa jest zbyt błaha, aby on musiał się nią zajmować.
(...)
Natomiast zdaniem rzecznika ZDM Marka Wosia nowa ścieżka to po prostu bezprawie.

– Pomijam, że namalowano ją nieudolnie. Ustawianie i malowanie znaków regulują odpowiednie przepisy, co by było, gdyby każdy przed domem zrobił przejście dla pieszych.
Szczególny niepokój rzecznika ZDM wzbudziły betonowe podjazdy, które rowerzyści zrobili przy ul. Mazowieckiej. – Jeżeli deszcz zmyje beton, jezdnia stanie się śliska, samochód może wpaść w poślizg i wjechać w tłum pieszych.
(...)
ZDM twierdzi, że ścieżka rowerowa na Świętokrzyskiej nie była nigdy planowana, w przyszłości ma tam być parking z parkometrami.



Całość tutaj: http://warszawa.wyborcza.pl/warszawa/7,164...ik.html

Warto zacytować odpowiedź rzecznika miejskich drogowców na artykuł, który ukazał się w warszawskim dodatku Gazety.

list Marka Wosia, rzecznika Zarządu Dróg Miejskich w Warszawie - kwiecień 1998 r.

Z Bogiem malowane

Drogi Redaktorze! W pogodnej atmosferze zabawy rowerzyści wymalowali „ścieżkę rowerową” na ul. Świętokrzyskiej. Ze śmiertelną powagą skomentował Pan to zdarzenie, przypisując Zarządowi Dróg Miejskich – z właściwą sobie i nieustającą do tej instytucji „sympatią” – przyszłe działania drogowców, którzy mają jakoby malunki na chodniku zmywać. Otóż, zapewniam Pana, że będąc ludźmi rozsądnymi – przynajmniej w najbliższym czasie – nie zamierzamy takich działań podejmować. Nie ma w nas, przypisywanej przez Pana, aż takiej determinacji. Choćby dlatego, że naprawdę nie mamy nic przeciwko rowerzystom. Wręcz przeciwnie, lubimy rowerzystów. Powiem więcej, wielu urzędników, od czasu do czasu, korzysta z jednośladów. I zapewne wszyscy byśmy się cieszyli, gdyby można było swobodnie poruszać się ulicami warszawskimi samochodami, pieszo, także na rowerach. Rzecz w tym, że na razie jest to niemożliwe.

Ucieszył się Pan wielce, iż oto ekolodzy wzięli sprawę w swoje ręce i „zadziałali konstruktywnie". Myślę, że przecenia Pan efekt. Warto wiedzieć, a nie jest to tylko teoria, że ścieżki rowerowe mają odseparować ruch rowerzystów od samochodów i pieszych. I tam, gdzie one powstały, tak właśnie się dzieje. We wszystkich krajach „zroweryzowanych", a więc głównie w Holandii, Niemczech, także w Danii, choć nie wszędzie. Mniej natomiast we Francji, prawie wcale we Włoszech czy np. w Grecji. Nie sięgam do innych krajów, w tym pozaeuropejskich. Budowanie takich specjalnie przeznaczonych pasów ruchu jest wynikiem potrzeb społecznych i... pieniędzy. Podobnie tworzone jest prawo uwzględniające potrzeby m.in. rowerzystów. Pomaga temu tradycja. Każdego dnia na ulice np. Amsterdamu wyrusza kilkaset tysięcy ludzi na rowerach, tak więc prawie każdy mieszkaniec tego miasta potrafi doskonale wczuć się w rolę pieszego, kierowcy lub... rowerzysty. Może nawet najbardziej rowerzysty. Jak to wygląda w Warszawie, sam Pan wie najlepiej.

A na Świętokrzyskiej? To, że ekolodzy – nieuprawnieni zresztą – namalowali „ścieżkę", z Bogiem sprawa. Trochę gorzej, że malowidłem tym spowodowali bałagan na chodniku, ale to też da się przeżyć. Życie ma jednak swoje prawa. Piesi zlekceważyli tę radosną twórczość... i chodzą po tej alejce rowerowej, jak gdyby nic się nie wydarzyło. Wszystkich dwóch rowerzystów, których wczoraj w ciągu godziny widziałem na „ich” ścieżce, przecisnęło się chodnikiem, jak zwykle, nie budząc niczyjego zainteresowania. Z profesjonalnego bowiem punktu widzenia taka „ścieżka” wiodąca środkiem chodnika nie powinna bowiem istnieć. Nikomu bowiem nie pomaga, zaś czasem wręcz utrudnia życie. Nie zapominajmy bowiem, że chodnik – poza miejscami dla samochodów – ma służyć głównie pierwszym. I nawet tych kilkaset metrów głupio namalowanych linii nie usatysfakcjonuje wielbicieli jednośladów. Spełnili jednak swoją rolę – zwrócili uwagę na ich potrzeby. I dobrze.

I jako pointa. Oczywiście budować ścieżki rowerowe trzeba. I kiedyś zapewne będzie ich dużo. Profesjonalnie stworzonych, bezpiecznych. Uporajmy się jednak najpierw – toutes proportions gardees – z bardziej istotnymi problemami komunikacyjnymi w naszym mieście. Wtedy, być może, rowery staną się zwykłym, codziennym środkiem transportu. Chyba że przeszkodzą nam w tym... ostre zimy. Ale bądźmy optymistami. Czego Panu życzę



:cool:

Po wielu latach okazało się, że miejsca parkingowe i parkometry przegrały z trasą rowerową, która dziś jest jedną z ważniejszych w Warszawie.

O ulicy Świętokrzyskiej śpiewają nawet w piosence :)

https://www.youtube.com/watch?v=UatbXWmnvwA
wypowiedź edytowano: 2018-09-06 22:45:19 przez: pawel
miasto: Toruń
dołączył: 2007-02-20
dodano: 2018-09-20 10:13 tytuł: Jak robią to inni
Zwiedzanie Lizbony z przewodnikiem na... rowerze
17 wrz, 06:48 PAP

Portugalia nie przestaje być oblegana przez turystów, a atrakcji przybywa. W ostatnim czasie powstało tam znacznie więcej ścieżek rowerowych oraz pomnożyła się liczba przewodników pomagających poznać ten iberyjski kraj z perspektywy dwóch kółek.
Lizboński ekspert ds. turystyki Miguel Fonseca wskazuje, że nadmierna liczba przewodników turystycznych skłoniła wielu profesjonalistów do szukania sobie nisz w tym sektorze. Jedną z nich jest oprowadzanie małych grup pasjonatów rowerów. Oczywiście na jednośladach.

"W ostatnim czasie namnożyło się ciekawych inicjatyw turystycznych, np. zwiedzania dotyczącego określonych zagadnień, np. historycznych, czy oryginalnych form oprowadzania urlopowiczów. Jedną z nich są wycieczki rowerowe dla turystów. Przybywa firm, które próbują połączyć te pasje w jedno" - powiedział PAP Life Fonseca.

W aglomeracji lizbońskiej w podróż z przewodnikiem na rowerze wyruszają zazwyczaj niewielkie grupy, liczące do 10 osób. Ceny są różne. Trwające trzy godziny zwiedzanie w stolicy i na jej przedmieściach kosztuje około 30 euro od osoby.

Cena uzależniona jest też od atrakcji czekających na trasie. Niekiedy szlak biegnie przez zakłady wytwarzające wina lub sery, a w ostateczną cenę wliczona jest również degustacja. W takich przypadkach łączny koszt zwiedzania na jednośladzie może dojść do 150 euro.

Turystyczni eksperci wskazują, że nasilająca się w Portugalii moda na zwiedzanie na dwóch kółkach dotarła tam z kraju sąsiada. Odnotowują, że w coraz większej liczbie hiszpańskich miast przybywa ścieżek rowerowych oraz usług związanych z jazdą na jednośladzie. Do czołówki należy Sewilla, San Sebastian oraz Barcelona.

W stolicy Katalonii trasy dla turystów na rowerach wiodą przez centrum oraz najbardziej znamienne miejsca Barcelony, takie jak np. katedra, Park Cytadeli, miasteczko olimpijskie, bazylika Sagrada Familia, a także Las Ramblas.

Za trzygodzinną przejażdżkę w towarzystwie mówiącego po angielski przewodnika w Barcelonie trzeba zapłacić około 20 euro. Ofert takich tras jest w tym mieście już kilkadziesiąt.
Autor: Marcin Zatyka Źródło: PAP

No cóż. Jestem ciekaw ilu by się znalazło w Toruniu licencjonowanych przewodników zdolnych i chcących wykonywać taką usługę. Co na to Oddział Przewodnicki PTTK - monopolista w oprowadzaniu wycieczek?
wypowiedź edytowano: 2018-09-20 10:15:03 przez: julo
miasto: Toruń
dołączył: 2007-02-20
dodano: 2019-07-28 12:28 tytuł: Jak robią to inni
Nie wiem, czy na pewno, ale może tu jest dobre miejsce dla tej informacji (Onet.podróże):

We wrześniu rozpocznie się organizowana przez miasto Bydgoszcz rywalizacja o miano Rowerowej Stolicy Polski. Co ciekawe, kilometry dla wybranego miasta możemy zbierać na całym świecie, ponieważ rywalizacja o puchar Rowerowej Stolicy Polski nie zna granic.

Do tej pory do akcji przyłączyły się następujące miasta: Biała Podlaska, Białystok, Bydgoszcz, Chełm, Chorzów, Gniezno, Gorzów Wielkopolski, Grudziądz, Inowrocław, Jastrzębie–Zdrój, Kielce, Koszalin, Leszno, Łomża, Nowa Sól, Olsztyn, Ostrowiec Świętokrzyski, Przemyśl, Suwałki, Świętochłowice i Włocławek. Jednak może być ich jeszcze więcej, ponieważ termin zgłoszeń dla miast upływa 15 sierpnia br.

Mój komentarz: Toruń się nie przyłączył, może i dobrze biorąc pod uwagę ostatnie wyczyny naszych specjalistów od dróg i bezpieczeństwa jazdy. Tu dodam, że wedle mojej korespondencji z MZD oznakowanie poziome dróg rowerowych miało być wykonane "do końca II kwartału 2019"
wypowiedź edytowano: 2019-07-28 12:28:43 przez: julo
miasto: Toruń
dołączył: 2007-02-20
dodano: 2019-08-03 10:13 tytuł: Jak robią to inni
Ciekawa historia tworzenia sieci dróg rowerowych w Sewilli - od zera (portal INFOBIKE)
http://infobike.pl/sewilla-80-km-drog-rowe...11.html
miasto: Toruń
dołączył: 2007-02-20
dodano: 2019-08-06 14:26 tytuł: Jak robią to inni
JEDNAK "MIASTO" ZAPISAŁO SIĘ DO TEJ RYWALIZACJI.
https://www.torun.pl/pl/rywalizacja-o-pucha...-polski

Nie wiem, czy na pewno, ale może tu jest dobre miejsce dla tej informacji (Onet.podróże):

We wrześniu rozpocznie się organizowana przez miasto Bydgoszcz rywalizacja o miano Rowerowej Stolicy Polski. Co ciekawe, kilometry dla wybranego miasta możemy zbierać na całym świecie, ponieważ rywalizacja o puchar Rowerowej Stolicy Polski nie zna granic.

Do tej pory do akcji przyłączyły się następujące miasta: Biała Podlaska, Białystok, Bydgoszcz, Chełm, Chorzów, Gniezno, Gorzów Wielkopolski, Grudziądz, Inowrocław, Jastrzębie–Zdrój, Kielce, Koszalin, Leszno, Łomża, Nowa Sól, Olsztyn, Ostrowiec Świętokrzyski, Przemyśl, Suwałki, Świętochłowice i Włocławek. Jednak może być ich jeszcze więcej, ponieważ termin zgłoszeń dla miast upływa 15 sierpnia br.

Mój komentarz: Toruń się nie przyłączył, może i dobrze biorąc pod uwagę ostatnie wyczyny naszych specjalistów od dróg i bezpieczeństwa jazdy. Tu dodam, że wedle mojej korespondencji z MZD oznakowanie poziome dróg rowerowych miało być wykonane "do końca II kwartału 2019"
miasto: Toruń
dołączył: 2007-02-20
dodano: 2019-08-08 12:45 tytuł: Jak robią to inni
Jak to robią inni? Inni jeżdżą na hulajkach.



trurl
miasto: Toruń
dołączył: 2010-12-29
dodano: 2019-08-15 12:36 tytuł: Jak robią to inni
Myślę, że do tematu "Jak robią to inni" nadaje się także materiał z kanału STOP CHAM WARSZAWA, który pokazuje zmagania z samochodozą chodnikową. Ciekawie się ogląda.

#001 STOP CHAM WARSZAWA "Proszę się natychmiast przesunąć"
#002 STOP CHAM WARSZAWA "Samochód w tej chwili jest pieszym"
#003 STOP CHAM WARSZAWA "Mam prawo złamać przepisy"
miasto: Toruń
dołączył: 2007-02-20
dodano: 2019-08-15 17:51 tytuł: Jak robią to inni
"Samochód w tej chwili jest pieszym". Przecież przed gmachem sądu przy skrzyżowaniu Mickiewicza / Moniuszki to codzienna procedura - wjeżdżaj przed drzwi budynku po pasach od Mickiewicza i od Moniuszki. Widzę to codziennie
miasto: Toruń
dołączył: 2011-06-28
dodano: 2019-09-11 14:11 tytuł: Jak robią to inni
Myślę, że do tematu "Jak robią to inni" nadaje się także materiał z kanału STOP CHAM WARSZAWA, który pokazuje zmagania z samochodozą chodnikową. Ciekawie się ogląda.

#001 STOP CHAM WARSZAWA "Proszę się natychmiast przesunąć"
#002 STOP CHAM WARSZAWA "Samochód w tej chwili jest pieszym"
#003 STOP CHAM WARSZAWA "Mam prawo złamać przepisy"

Odnośnie #2: Nagrywający to zwykli bandyci (poprzez napad(3) jako gwałtowne działanie przeciwko kierowcom).

Stanęli na środku jezdni i uniemożliwiają innym jazdę. W dodatku są niedoinformowanymi ignorantami i jezdnię betonową nazywają chodnikiem. Nie słuchają też kierowcy, który dokładnie podaje im status tej drogi, próbując wyprowadzić ich z błędu, jakoby ta jezdnia była chodnikiem. Promowanie antyludzkich, chamskich zachowań uprzykszania innym życia poprzez blokowanie wyjazdu z jezdni zasługuje na wyjątkowe potępienie. Nagrywający winni być ścigani z pełną surwością za utrudnianie ruchu.

Oglądanie tego nagrania budzi we mnie skrajnie negatywne emocje.
Nie nazwałbym oglądania tego ciekawym.

Miejsce zdarzenia: Okolice ul. Polnej 30 w Warszawie: (Google Maps).
http://mapa.um.warszawa.pl w zakładce Geodezja
Po lewej stronie w opcji warstwy proszę wybrać Elementy BDOT500 i jezdnie, chodniki



Bez problemu możemy określić, czy coś jest drogą rowerową, drogą dla pieszych, lub drogą pieszo–rowerową (przy każdym wjeździe/wejściu, po prawej stronie, musić stać na odpowiedniej wysokoci i pod odpowiednim kątem, widoczny, właściwy znak drogowy, odpowiednio C–13, C–16 lub C–13/16). Jednak to, czy coś jest jezdnią, czy chodnikiem nie jest takie łatwe do określenia. Wszak nie ma znaku drogowego "chodnik" czy "jezdnia". Podobnie, jak w przypadku określenia, czy coś jest drogą publiczną, czy nie, trzeba się bardziej wysilić, np. zajrzeć do mapy, uchwały miejskiej, czy złożyć zapytanie o dostęp do informacji publicznej.

Wybacz za późną reakcję na post, ale zwykłem potwierdzać informacje. Zwłaszcza te, które mogłyby kogoś oczernić, jeśli okazałyby się nieprawdziwe. A niestety, nie tylko w Toruniu Urzędy i spółka nie odpowiadają na czas.

edit Z tego, co widzę, to na nagraniu #3 również nie stosują się do obowiązku poruszania się lewą stroną, stoją na środku tej samej jezdni betonowej przy ul. Polnej 30 i blokują ruch, uniemożliwiając mieszkańcom wyjazd z osiedla.


Źródło screenshotu: odc. 3 "Mam prawo złamać przepisy" 8:49. Autor: Stop Cham Warszawa. Przytoczono w celach analizy krytycznej zgodnie z Dz.U. 2018 poz. 1191 art. 29.
wypowiedź edytowano: 2019-09-11 15:37:08 przez: benio101
trurl
miasto: Toruń
dołączył: 2010-12-29
dodano: 2019-09-11 17:40 tytuł: Jak robią to inni
Jednak nawigacja (np. targeo.pl) nie pokazuje tego odcinka jako jezdnię. Poza tym koncept, że na tę jezdnię wjeżdża się po pasach jest dla mnie co najmniej dziwny. W dodatku na tej "jezdni" brak jest jakiegokolwiek oznakowania, czy to pionowego czy poziomego - a to ono jest ostateczną determinantą, która mogłaby wyróżnić ten obszar jako faktyczną jezdnię. Są też otwory po wyjętych słupkach - jak to rozumieć? I jeszcze ta tablica informacyjna "ZDM informuje, że jazda i parkowanie na chodniku jest zabroniona"? Plan planem ale nikt takich planów nie czyta w czasie jazdy (i parkowania) samochodem.
miasto: Toruń
dołączył: 2007-02-20
dodano: 2019-10-25 11:59 tytuł: Jak robią to inni
W górach coraz więcej rowerów wspomaganych silniczkiem elektrycznych, w miejscowościach podgórskich coraz więcej wypożyczalni, przy niektórych schroniskach nawet stacje ładowania - tu, przy bacówce PTTK nad Wierchomlą w Beskidzie Sądeckim



miasto: Toruń
dołączył: 2007-02-20
dodano: 2019-10-25 12:03 tytuł: Jak robią to inni
Przy schroniskach górskich w Beskidach pojawiły się parkingi rowerowe (gdzieniegdzie były już dużo wcześniej). Co prawda są to głównie "wyrwikółka", ale są i są wykorzystywane. Przykład ze schroniska Chata Górska Cyrla nad Rytrem (Beskid Sądecki).



miasto: Toruń
dołączył: 2007-02-20
dodano: 2019-12-17 17:15 tytuł: Jak robią to inni
Wzorem Paryża proponuję strajk....kierowców samochodów osobowych. Zaraz zrobi się luźniej na jezdniach.
http://infobike.pl/paryzanie-przesiedli-si...91.html

Teraz trochę "z innej beczki". Przytaczam dane z budżetu Poznania na 2020. Dochody budżetu miasta zaplanowano na 4,38 mld zł. (...) Zaplanowano też ponad 34,8 mln zł na budowę dróg rowerowych.
Czytaj więcej: http://infobike.pl Toruń - dochody - 1.383 mld. Porównanie nie wypadnie specjalnie korzystnie dla Torunia nawet biorąc pod uwagę ogromny wysiłek finansowy związany z przebudową mostu.
ps. znalazłem taką zbiorczą pozycję w budżecie Torunia: - budowa parkingów, dróg wewnętrznych, sygnalizacji świetlnych, oświetlenia, dróg rowerowych: 6.900 tys. zł, - to chyba na przysłowiowe waciki. Tymczasem... "W przyszłorocznym budżecie Wrocławia założono wydatki na infrastrukturę rowerową. Miasto planuje (2020) wydać na program dróg rowerowych 15 mln zł".
Czytaj więcej: http://infobike.pl/wroclaw-wyda-15-mln-zl-...73.html
wypowiedź edytowano: 2019-12-20 08:20:17 przez: julo
miasto: Toruń
dołączył: 2007-02-20
dodano: 2020-01-14 22:59 tytuł: Jak robią to inni
pietruch
miasto: Toruń
dołączył: 2007-09-23
dodano: 2020-03-27 17:59 tytuł: Jak robią to inni
Kopenhaga vs Amsterdam.
asiao-o
dołączył: 2007-01-09
dodano: 2020-04-24 14:29 tytuł: Jak robią to inni
W Krakowie Zarząd Transportu Publicznego stara się opracować i wdrożyć nowe projekty, które poprawią mobilność mieszkańców i dostosują do obecnych warunków. Jak wyjdzie w ostateczności, nie wiadomo, ale jest jakiś pomysł, koncepcja, próba dostosowania do sytuacji.

http://mobilnykrakow.pl/krakowska-tarcza-d...lnosci/

"Na początek wprowadzimy około 7km tymczasowych dróg dla rowerów na pasach ruchu dla samochodów, które ze względu na mniejsze natężenie ruchu są obecnie niepotrzebne. Przyspieszymy również planowane zmiany w organizacji ruchu, które wyznaczają pasy rowerowe. Poszerzymy zbyt wąskie chodniki, na których nie ma możliwości zachowania zalecanych odstępów pomiędzy pieszymi. Wdrożymy sektorową organizację ruchu w śródmieściu, która umożliwia dojazd samochodem pod każdy dom, sklep czy restauracje, ale ogranicza skracanie drogi przez centrum, generujące dodatkowy ruch na wąskich uliczkach."

W Toruniu żadne zmiany potrzebne nie są. Wszystko ustawione jest pod indywidualny transport samochodowy i to jest priorytet. Żeby się o tym przekonać wystarczy rowerem pojechać na przebudowywany Plac Rapackiego. Dla pieszych wysypany gruz, wąskie przejścia i czas oczekiwania na 10 sekund zielonego światła ponad minutę. Dla rowerzystów konsekwentnie od samego początku przebudowy nie zapewniono nic.
Mam nadzieję zatem, że nie usłyszę ani nie przeczytam wypowiedzi żadnego z toruńskich urzędników czy radnych o tym jak to wspaniale miasto Toruń dba o rowerzystów i jak wspaniale rozwija sieć dróg rowerowych i jak doskonale promuje komunikację rowerową wśród mieszkańców zapewniając im maksimum możliwych udogodnień.

Proszę sobie też zajrzeć do krakowskiej zakładki rowerowej:
http://mobilnykrakow.pl/rowery/

Proszę sobie teraz zajrzeć na stronę toruńskiego MZD i spróbować znaleźć coś podobnego dot. rowerów: http://www.mzd.torun.pl/

Nie ma nawet czego porównywać.



wypowiedź edytowano: 2020-04-24 14:31:49 przez: asiao-o
Dodaj odpowiedź »  |  Nowy temat »
«12345678»
     do góry »
Inne tematy z tego działu:
  Temat Założony Ostatnia wypowiedź
droga rowerowa do Chełmży2014-04-13 10:51 julo2024-03-29 15:10 samolot
Hulajnogi Bolta (czyt. śmieci), czyli zagrożenie na DDR2022-06-03 18:04 wolfwood2024-03-25 17:11 trurl
Droga rowerowa Toruń-Unisław2022-10-10 18:26 jarass2024-03-22 09:09 jarass
Objazdy i utrudnienia na toruńskich trasach rowerowych2014-12-14 22:24 pawel2024-02-02 09:00 julo
Nowe drogi rowerowe w _okolicach_ Torunia2015-09-10 21:12 pietruch2024-01-30 12:11 jarass
Zimowe jeżdżnie2010-01-13 17:41 pietruch2023-12-01 18:40 julo
Zrównoważona mobilność w Toruniu - spotkanie konsultacyjne 8 maja 20232023-04-28 20:46 andrew9252023-10-28 16:32 andrew925
Nowe drogi rowerowe w Toruniu2009-12-03 22:50 pawel2023-09-17 14:04 samolot
Stojaki i parkingi rowerowe2010-03-23 13:43 asiao-o2023-08-18 22:51 andrew925
Na co wydać 600 tysięcy złotych?2013-09-07 08:39 trurl2023-08-05 11:11 piotrg

Stowarzyszenie ROWEROWY TORUŃ działa na rzecz powstawania odpowiedniej infrastruktury rowerowej.
konto bankowe BGŻ S.A. 71203000451110000002819490 NIP: 9562231407 Regon: 340487237 KRS: 0000299242

Wszystkie Prawa zastrzeżone. Cytowanie i kopiowanie dozwolone za podaniem źródła.
SRT na Facebook