Witamy na stronie stowarzyszenia | Dzisiaj jest sobota 06 czerwca 2020
Logowanie     Rejestracja     Home     Mapa serwisu     Kontakt     pl en de
Stowarzyszenie Rowerowy Toruń
Forum dyskusyjne
Jak robią to inni (221)
Share |
«12345678 
AutorTreść wypowiedzi
miasto: Toruń
dołączył: 2007-02-20
dodano: 2020-04-24 16:32 tytuł: Jak robią to inni
ZAINSPIROWANY PONIŻSZĄ INFORMACJĄ SKIEROWAŁEM PYTANIE O MALOWANIE ZNAKÓW DO MZD. PÓKI CO NIC SIĘ NIE DZIEJE.PEWNIE PRZEZ EPIDEMIĘ.
W Poznaniu trwa malowanie oznakowania poziomego na drogach rowerowych oraz ciągach pieszo rowerowych. Dzięki malowaniu znaków poprawia się bezpieczeństwo ruchu drogowego. Panująca pogoda sprawia, że można prowadzić malowania na nawierzchniach dróg rowerowych lub ciągów pieszo - rowerowych. Obecnie odświeżane jest wytarte oznakowanie oraz uzupełniane oznakowania na drogach wyremontowanych w ubiegłym roku. Z uwagi na stosowane materiały prace na jezdniach (poza wyjątkami) po których poruszają się głównie samochody będzie można zacząć za około trzy tygodnie.

Czytaj więcej: http://infobike.pl/poznan-nie-proznuje-wio...98.html

Francuskie miasta szykują się do rozszerzenia infrastruktury dla ruchu rowerowego widząc w tym szansę zwiększanie tzw. dystansu społecznego
Problem ten powoduje, że coraz więcej radnych lansuje "taktyczną urbanistykę", co oznacza tworzenie lekkich tymczasowych instalacji, takich jak barierki i klocki, czy malowanie na jezdni linii wyznaczających ścieżki rowerowe – objaśnia autor artykułu w czwartkowym numerze dziennika "Le Monde".

Czytaj więcej: http://infobike.pl/taktyczna-urbanistyka-r...10.html
wypowiedź edytowano: 2020-04-24 16:37:00 przez: julo
miasto: Toruń
dołączył: 2007-02-20
dodano: 2020-04-28 10:39 tytuł: Jak robią to inni
W POZNANIU ZARZĄD DRÓG STARA SIĘ WIDZIEĆ WSZYSTKICH UŻYTKOWNIKÓW DRÓG BEZ WZGLĘDU NA EPIDEMIĘ I INNE OGRANICZENIA. CZEKAM NA PODOBNĄ INICJATYWĘ TORUŃSKIEGO MZD
http://infobike.pl/nowa-edycja-rowerowej-m...08.html
źródło INFOBIKE
miasto: Toruń
dołączył: 2007-02-20
dodano: 2020-05-01 10:54 tytuł: Jak robią to inni
Znacznie zwiększyła się wysokość mandatów za parkowanie na chodnikach i ścieżkach rowerowych, za zatrzymywanie się na przejściu dla pieszych oraz parkowanie lub zatrzymywanie pojazdu w drugim rzędzie. Kary pieniężne za ww. wykroczenia wzrosły z 15 do 100 euro. Za poruszanie się samochodem po chodnikach lub ścieżkach rowerowych również grozi kara w wysokości 100 euro. Gdzie? W Niemczech.

Czytaj więcej: http://infobike.pl/niemcy-100-euro-za-park...08.html
asiao-o
dołączył: 2007-01-09
dodano: 2020-05-04 18:52 tytuł: Jak robią to inni
W sąsiedniej Bydgoszczy, tak jak w innych polskich miastach, podejmowane są działania, które mają zwiększyć komfort osób poruszających się na rowerach oraz przyczynić się do wzrostu podróży wykonywanych za pomocą tego środka transportu.

"To będzie mała rowerowa rewolucja w mieście – Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznych umożliwi rowerzystom poruszanie się po kilkudziesięciu ulicach „pod prąd". Zmiany będą widoczne wraz z rozpoczęciem sezonu malowania i odświeżania oznakowania ulic.
W Bydgoszczy od dłuższego czasu analizujemy możliwości rozszerzenia siatki połączeń dla ruchu rowerowego - nie tylko przy okazji nowych inwestycji drogowych powstają ścieżki rowerowe (ul. Grunwaldzka, Kujawska, Gdańska, Kruszwicka), ale również podczas reorganizacji ruchu drogowego. Na wielu ulicach jednokierunkowych wyznaczany jest kontraruch rowerowy, dzięki którym rowerzyści mogą sprawniej dotrzeć do celu – tłumaczy Tomasz Okoński, rzecznik ZDMiKP w Bydgoszczy."

A co dzieje się w Toruniu jeśli chodzi o wprowadzanie udogodnień dla rowerzystów oraz zachęcanie mieszkańców do częstszego korzystania z rowerów? NIC

Więcej pod linkiem:
https://pomorska.pl/szykuje-sie-mala-rewolu...4943660
wypowiedź edytowano: 2020-05-04 18:53:16 przez: asiao-o
miasto: Toruń
dołączył: 2007-02-20
dodano: 2020-05-15 10:07 tytuł: Jak robią to inni
Kolejny przykład z Poznania, tym razem systemowy. Będą zmieniać profile poprzeczne ulic na rzecz pieszych, rowerów i komunikacji publicznej. Całość pod linkiem
http://infobike.pl/poznanski-pakiet-mobiln...24.html
W Toruniu na 40 m szerokości nie jest możliwe wyznaczenie bezpiecznego odcinka drogi dla rowerów, bo gdzie się podzieją samochody?
wypowiedź edytowano: 2020-05-15 10:08:51 przez: julo
miasto: Toruń
dołączył: 2007-02-20
dodano: 2020-05-19 08:53 tytuł: Jak robią to inni
Gdańsk także szykuje się do poszerzenia przestrzeni dla rowerów kosztem samochodów. Wiadomość z portalu infobike.
Gdańsk opracował specjalny pakiet zadań pod hasłem: "Gdańsk Mobilny", który zakłada zwiększenie przestrzeni dla rowerzystów i pieszych kosztem ruchu samochodowego. To ważne działania, w których chodzi m.in. o pomoc w zachowaniu odpowiednich, bezpiecznych odległości od innych osób Szykują się bardzo duże zmiany w ruchu w Gdańsku. Aleja Grunwaldzka zostanie w dwóch miejscach - we Wrzeszczu i w Oliwie - zawężona dla ruchu samochodowego, aby zrobić więcej miejsca dla pieszych i rowerzystów. W całym mieście zostanie wyznaczonych wiele dodatkowych pasów rowerowych, nastąpi likwidacja przycisków przy przejściach dla pieszych i ustalony priorytet dla ruchu pieszego na wybranych ulicach. A to tylko niektóre zmiany, jakie zostaną wprowadzone w celu zachowania dystansu społecznego w dobie pandemii. A używanie do celów komunikacyjnych rowerów oraz przemieszczanie się pieszo, sprzyja zachowaniu właściwego dystansu.

Czytaj więcej: http://infobike.pl/gdansk-wiecej-miejsca-d...1.html#
miasto: Toruń
dołączył: 2007-02-20
dodano: 2020-05-23 16:18 tytuł: Jak robią to inni
Kilka słów o Kopenhadze za GAZETĄ WYBORCZĄ
Znana anegdota głosi, że mer Kopenhagi, pomysłodawca rozbudowy infrastruktury rowerowej i wprowadzenia ograniczeń dla samochodów, był szykanowany i wytykany palcami. Do tego stopnia, że bez obstawy unikał wychodzenia z domu. Mieszkańcy nie byli gotowi na takie rewolucje, ale w końcu przywykli i polubili swoją stolicę taką, jaką jest. Potem, te chłodno przyjęte zmiany, rozsławiły ich rodzinne miasto. Dzisiaj Kopenhaga to prymuska w rankingach wszelkiej maści - szczęśliwości, stylowości, zdrowotności, najlepszego miejsca do życia. Od lat 70. liczba samochodów spadła tam o ponad połowę, odpowiednio podniosła się jakość powietrza i ogólny dobrostan mieszkańców.
W Kopenhadze rowerem jeździ się nawet na pokazy mody. To coś w innych miastach zupełnie nie do pomyślenia, uchodzi za towarzyskie faux pas (uwierzcie, próbowałam). Kopenhażanie nie mają powodów do wstydu, zasady ubioru na rower opracowali do perfekcji. Każdego dnia 62 proc. mieszkańców miasta dojeżdża rowerem do pracy. Każdy z nich w ciągu roku kilkakrotnie pokonuje dystans od Ziemi do Księżyca. To nie szaleni cykliści, trudno zobaczyć tu kogoś w komplecie z lycry i fluorescencyjnym kasku. Najbardziej stylowe mieszkanki Kopenhagi jeżdżą na rowerach szczególnie przyjaznych modzie, z grubą ramą typu damka, koszykiem na torebkę i porządną osłonką na łańcuch. Na upartego można by wsiadać nawet w balowej sukience.
wypowiedź edytowano: 2020-05-23 16:19:13 przez: julo
miasto: Toruń
dołączył: 2007-04-13
dodano: 2020-05-23 22:10 tytuł: Jak robią to inni
"Każdy z nich w ciągu roku kilkakrotnie pokonuje dystans od Ziemi do Księżyca."

No to policzmy: kilkakrotnie to co najmniej dwa. Ze szkoły jeszcze pamiętam, że średnia odległość Ziemi od Księżyca wynosi 384 000 km, więc razy dwa to będzie 768 000 km. Dzieląc to przez 365 dni w roku otrzymujemy 2104 km dziennie. Gdyby każdy mieszkaniec Kopenhagi w ogóle nie spał i jeździł 24 godziny na dobę ,to musiałby pokonywać 87 km/godź.
Kopenhaga to musi być rzeczywiście "prymuska w rankingach". Autor artykułu chciał użyć efektownego porównania, ale chyba "trochę przesadził" :lol:
miasto: Toruń
dołączył: 2007-02-20
dodano: 2020-05-24 11:38 tytuł: Jak robią to inni
NO, PRZESADZIŁ, ALE NIE ZMIENIA TO SENSU I MERITUM INFORMACJI ORAZ TEGO, ŻE NAS RÓŻNI OD DUŃCZYKÓW 50 LAT JEŚLI CHODZI O PODEJŚCIE DO RUCHU I TRANSPORTU W MIEŚCIE.

"Każdy z nich w ciągu roku kilkakrotnie pokonuje dystans od Ziemi do Księżyca."

No to policzmy: kilkakrotnie to co najmniej dwa. Ze szkoły jeszcze pamiętam, że średnia odległość Ziemi od Księżyca wynosi 384 000 km, więc razy dwa to będzie 768 000 km. Dzieląc to przez 365 dni w roku otrzymujemy 2104 km dziennie. Gdyby każdy mieszkaniec Kopenhagi w ogóle nie spał i jeździł 24 godziny na dobę ,to musiałby pokonywać 87 km/godź.
Kopenhaga to musi być rzeczywiście "prymuska w rankingach". Autor artykułu chciał użyć efektownego porównania, ale chyba "trochę przesadził" :lol:
skator
dołączył: 2019-07-18
dodano: 2020-05-24 12:34 tytuł: Jak robią to inni

Ze szkoły jeszcze pamiętam, że średnia odległość Ziemi od Księżyca wynosi 384 000 km

Ooo, ale to liczysz od środka Ziemi do środka Księżyca!
(a tak już na serio to ode mnie wirtualny lajk za spostrzegawczość i słuszną korektę)
miasto: Toruń
dołączył: 2007-02-20
dodano: 2020-05-24 17:56 tytuł: Jak robią to inni
Krótki przyspieszony kurs budowy roweru. Wykonanie: "niewidzialna ręka"
https://www.facebook.com/1800080546976824/v...238367/
wypowiedź edytowano: 2020-05-24 18:58:31 przez: julo
Dodaj odpowiedź »  |  Nowy temat »
«12345678 
     do góry »
Inne tematy z tego działu:
  Temat Założony Ostatnia wypowiedź
Objazdy i utrudnienia na toruńskich trasach rowerowych2014-12-14 22:24 pawel2020-06-05 15:54 benio101
Stojaki i parkingi rowerowe2010-03-23 13:43 asiao-o2020-06-05 13:03 samolot
Nowe drogi rowerowe w _okolicach_ Torunia2015-09-10 21:12 pietruch2020-06-04 15:14 julo
Jak robią to inni2007-09-30 21:12 stefanolszewski2020-05-24 17:56 julo
Nowe drogi rowerowe w Toruniu2009-12-03 22:50 pawel2020-05-21 20:52 julo
Oznakowanie dróg rowerowych2015-10-27 18:33 trurl2020-05-04 19:20 trurl
Czy w Toruniu przyjmie się wypożyczalnia rowerów?2011-12-13 14:06 lidia2020-04-25 19:24 samolot
Liście na DDR2013-10-22 10:54 misthunt3r2020-03-08 17:00 julo
Budżet obywatelski 20202019-10-29 15:59 benio1012019-10-29 15:59 benio101
Rowerowe Absurdy2007-07-19 14:46 maatzey2019-09-09 11:00 star

Stowarzyszenie ROWEROWY TORUŃ działa na rzecz powstawania odpowiedniej infrastruktury rowerowej.
konto bankowe BGŻ S.A. 71203000451110000002819490 NIP: 9562231407 Regon: 340487237 KRS: 0000299242

Wszystkie Prawa zastrzeżone. Cytowanie i kopiowanie dozwolone za podaniem źródła.
SRT na Facebook