Witamy na stronie stowarzyszenia | Dzisiaj jest niedziela 30 kwietnia 2017
Logowanie     Rejestracja     Home     Mapa serwisu     Kontakt     pl en de
Stowarzyszenie Rowerowy Toruń
Forum dyskusyjne
Bezpieczeństwo ruchu - BRD (259)
Share |
«123456789 
AutorTreść wypowiedzi
dołączył: 2016-06-03
dodano: 2016-10-14 20:45 tytuł: Bezpieczeństwo ruchu - BRD
pawel powiedział:
Temat nie jest taki prosty jaki mógłby się wydawać.


No, właśnie. Bo nareszcie padają tu jakieś konkrety, a nie tylko profesorskie uogólnienia z jednej strony, a z drugiej – sprowadzanie kwestii zmian do tego, że na drogę dla rowerów nikt się mi, cykliście, pchać nie będzie. Miałem bowiem wcześniej napisać, że mi nie przeszkadzają rolkarze, ale po artykule MdR muszę dodać, że napotkani rolkarze, którzy wpłynęli na tę opinię, po prostu stosowali się do ruchu prawostronnego, co zapewniało wszystkim dość miejsca na bezpieczny przejazd. To na razie tylko projekt na etapie konsultacji, a konstruktywne działania MdR dają jakąś nadzieję na poprawki – i dobrze, bo możliwy chaos komunikacyjno-prawny tam opisany sprawia, że włos się jeży. Mnie najbardziej zdumiewa i przeraża usankcjonowana prawnie możliwość napotkania nieoświetlonego pojazdu o masie do 500 kg, poruszającego się stale pod prąd. Aż chce się tu zapytać, czy ktoś byłby na tyle głupi, żeby proponować coś podobnego w ruchu samochodowym np.

W artykule z „Gazety Prawnej” natomiast, w interesującej nas kwestii na uwagę zasługuje komentarz niejakiej „m”, która wskazuje na dysproporcję oraz rozrzucenie chodników i dróg dla rowerów zależnie od miejsca zamieszkania jako źródło problemów, jakie mogą zrodzić planowane przepisy: „Póki co córka jeździła na rolkach i hulajnodze po chodniku, a ja szłam, a teraz będę musiała udać się z nią na ścieżkę rowerową, a skoro jako pieszy ze ścieżki korzystać nie mogę...[...] W dodatku wiele jest takich [miejsc – uzupełnienie moje], że po jednej stronie ulicy jest ścieżka a po drugiej stronie chodnik.” Podobnie zresztą wygląda to, gdy jako rowerzysta próbujący bezpiecznie dojechać chodnikiem do najbliższej drogi rowerowej mogę być w świetle prawa traktowany jak intruz, choć poruszanie się niektórych pieszych drogą rowerową sąsiadującą z chodnikiem nie spotyka się z jakąkolwiek autorefleksją.
wypowiedź edytowano: 2016-10-14 21:19:40 przez: rubikon
miasto: Toruń
dołączył: 2007-02-20
dodano: 2016-10-30 15:31 tytuł: Bezpieczeństwo ruchu - BRD
Wieści pieszo-rowerowe z "miasta".
http://www.torun....zych-i-rowerzystow-0
"Likwidacja wszystkich przejazdów rowerowych przez torowiska tramwajowe" - proponuję likwidację wszystkich przejazdów (czyt. jezdni) przez tory tramwajowe i wprowadzenie szlabanów na przejazdach tramwajowych, jak na kolei.. Akurat w ostatnich 10 latach w Toruniu był jeden przypadek "na styku" rowerzysta - tramwaj, a kolizji samochód / tramwaj kilkanaście. To całkiem chybiony pomysł na zasadzie "zróbmy coś".
wypowiedź edytowano: 2016-10-31 08:43:20 przez: julo
miasto: Toruń
dołączył: 2007-02-20
dodano: 2016-11-06 11:52 tytuł: Bezpieczeństwo ruchu - BRD
Cały ten program poprawy bezpieczeństwa, jak i raport to ściema. W jednej z tabel dotyczących wypadków najwięcej zdarzeń przypisanych jest "nieostrożnemu wejściu pieszego na jezdnię przed nadjeżdżającym pojazdem". Widać jawną tendencyjność takiego zapisu ponieważ owo "nieostrożne wejście" to wejście pieszego na oznakowane przejście dla pieszych. Skąd autor opracowanie wie, że te wszystkie wejścia były nieostrożne? Większość tzw. potrąceń miała miejsce gdy pieszy był już na pasach, a potrącony został przez pojazd, który nie zatrzymał się jadąc lewym pasem, gdy przed pasami stał pojazd przepuszczający pieszych. Wypadki spowodowane przechodzeniem przez jezdnię w niedozwolonym miejscu, to stosunku do poprzedniej przyczyny niewielki ułamek - ok. 20%. To wskazuje, że owe "nieostrożne wejścia" miały miejsce na oznakowanych przejściach i to by się zgadzało. W Toruniu w ostatnim tylko roku większość tzw. potrąceń pieszych miało miejsce właśnie na oznakowanych przejściach, nierzadko na zielonym świetle dla pieszego (rowerzysty), gdy ofiara "potrącenia" była już na pasach, a nie wchodziła. To wynika z relacji prasowych,bo oficjalnych wyjaśnień policyjnych nie ma, a szkoda. Kompletna bzdurą jest "likwidacja wszystkich przejazdów rowerowych przez torowiska tramwajowe". Dlaczego? Ponieważ był w ciągu ostatnich 10 lat JEDEN wypadek z udziałem rowerzysty i tramwaju. Niestety ta likwidacja jest już realizowana. W ten sposób niweczy się postęp, jaki osiągnięto ostatnio w tworzeniu infrastruktury dla ruchu rowerowego. Dlaczego zatem nie zlikwidować WSZYSTKICH PRZEJŚĆ dla pieszych, skoro tyle jest tzw. potrąceń na tych przejściach. Dlaczego nie postawić szlabanów na jezdniach przed torami tramwajowymi, skoro wiele jest zderzeń samochodów z tramwajami - niedawno ciężarówka wpakowała się w tramwaj na Bydgoskim, wcześniej podobny przypadek w Bydgoszczy, jeszcze wcześniej na Chopina w Toruniu (mam zdjęcia). Słowem opracowanie wykonane przez WGK jest tendencyjne i zafałszowane - w tabelach dotyczących wypadków nie ma sformułowań nazywających właściwie przyczynne wypadku i sprawcę - kierowcę. Przypominam: 98% wypadków z pieszymi miało i ma miejsce na oznakowanych przejściach dla pieszych. Komu ma służyć takie opracowanie i w jakim celu zostało zrobione? na zdjęciu: przykład realizacji "Programu", czyli jawny sabotaż. Niedawno budowano przejazdy rowerowe (materiały, robocizna, znaki pionowe, itp.), dzisiaj likwiduje się przy pomocy frezarki niszcząc przy okazji asfalt (ul. Traugutta przed Winnicą).



wypowiedź edytowano: 2016-11-06 14:26:18 przez: julo
miasto: Toruń
dołączył: 2007-02-20
dodano: 2016-11-06 14:01 tytuł: Bezpieczeństwo ruchu - BRD
Podstawowe pytanie: dlaczego nie likwiduje się przejść dla pieszych w tych samych miejscach? Co do przejazdów - rowerzyści i tak będą przekraczać Lubicką jeśli nie w miejscu dawnego przejazdu to po pasach.



miasto: Toruń
dołączył: 2007-02-20
dodano: 2016-11-06 14:06 tytuł: Bezpieczeństwo ruchu - BRD
Malowanki w ramach "Programu>>>" na skrzyżowaniu Sz. Chełmińskiej / Bema / Podgórnej. Technologia "bryzgana". Ciekawe, jaka jest trwałość takiego malowania.



trurl
miasto: Toruń
dołączył: 2010-12-29
dodano: 2016-11-22 18:52 tytuł: Bezpieczeństwo ruchu - BRD
julo powiedział:

Podstawowe pytanie: dlaczego nie likwiduje się przejść dla pieszych w tych samych miejscach? Co do przejazdów - rowerzyści i tak będą przekraczać Lubicką jeśli nie w miejscu dawnego przejazdu to po pasach.

Zaraz zaraz. A czy nie wypadałoby jakoś rowerzystów ostrzec o zmianie organizacji ruchu? Do tej pory mieli tutaj przejazd i tym samym pierwszeństwo przejazdu. Praktyka oznakowania w Polsce jest taka, że nie stawia się znaku pionowego dla rowerzystów (na tym zdjęciu widać, że znak pionowy jest postawiony tylko dla jadących od strony starówki, czyli zasadniczo po prostu dla kierowców) a to, że nieudolnie zatarto znak P-11 zamiast rozszerzyć pasy dla pieszych, to ma wystarczyć do poinformowania rowerzystów, że tam im nie wolno przejeżdżać? Zwłaszcza teraz, kiedy często jeździ się po ciemnicy? Coś chyba nie halo.
trurl
miasto: Toruń
dołączył: 2010-12-29
dodano: 2016-11-23 17:39 tytuł: Bezpieczeństwo ruchu - BRD
trurl powiedział:

Zaraz zaraz. A czy nie wypadałoby jakoś rowerzystów ostrzec o zmianie organizacji ruchu? Do tej pory mieli tutaj przejazd i tym samym pierwszeństwo przejazdu. Praktyka oznakowania w Polsce jest taka, że nie stawia się znaku pionowego dla rowerzystów (na tym zdjęciu widać, że znak pionowy jest postawiony tylko dla jadących od strony starówki, czyli zasadniczo po prostu dla kierowców) a to, że nieudolnie zatarto znak P-11 zamiast rozszerzyć pasy dla pieszych, to ma wystarczyć do poinformowania rowerzystów, że tam im nie wolno przejeżdżać? Zwłaszcza teraz, kiedy często jeździ się po ciemnicy? Coś chyba nie halo.

Tak to wygląda, jak się jeździ - po ciemku nawet trudno się domyślać, że przejazdu nie ma, łatwo można przyjąć, że to jest przygotowanie pod renowację. W dodatku w relacji "Skarpa-Antczaka" drogą rowerową do tego przejazdu dojeżdża się zawsze "pod prąd", tj. tak, że znaki pionowe stoją tyłem, za przejściem. Nie sposób przecież za każdym razem oglądać taki znak, prawda? Dlatego uważam, że ktoś popełnił gruby błąd pozwalając na nieudolne zatarcie P-11 i nie rysując w miejscu "po zlikwidowanym przejeździe" choćby ciągłej białej linii poziomej wzdłuż linii krawężnika (że o poszerzeniu przejścia nie wspomnę).



trurl
miasto: Toruń
dołączył: 2010-12-29
dodano: 2016-11-24 06:57 tytuł: Bezpieczeństwo ruchu - BRD
A tak swoją drogą, czy ktoś może zna uzasadnienie do likwidacji tych przejazdów? Oba zlikwidowane przejazdy na ul. Lubickiej (odcinek między pl. Daszyńskiego a Statoil) łączyły drogi rowerowe (dla ścisłości - po stronie Statoil jest chodnik z dozwoloną jazdą rowerową). Żaden z przejazdów nie był w takiej lokalizacji, gdzie rozpędzony rowerzysta mógłby wjechać z dużą prędkością z relacji prostopadłej do jezdni, pojawiając się na przejeździe w sposób nieoczekiwany dla kierowców samochodów. Jakie było uzasadnienie? Że na Daszyńskiego i k. Lidla są przejazdy z ruchem sterowanym światłami? No niby są, tylko długo tam trzeba czekać na zielone. Szkoda, że nie zostawiono tu chociaż jednego przejazdu. :(
miasto: Toruń
dołączył: 2007-02-20
dodano: 2016-11-24 09:18 tytuł: Bezpieczeństwo ruchu - BRD
A tak swoją drogą, czy ktoś może zna uzasadnienie do likwidacji tych przejazdów? Można wywnioskowywać z raportu, który jest podstawą owego "Programu poprawy bezpieczeństwa....", że chodzi o wyeliminowanie ewentualności kolizji rowerzysty z tramwajem. W ciągu ostatnich 10 lat był 1 (słownie jeden) taki przypadek w ubiegłym roku na Sz. Lubickiej przy Rubinkowie i to natchnęło autorów "Programu..." do takiego rozwiązania. Chore? Chore! Ale co zrobisz.
Kierowcy zaś jak stawali na białych przejazdach rowerowych tak teraz stają na biało-czerwonych i mają wszystko dokładnie w...
wypowiedź edytowano: 2016-11-24 09:19:25 przez: julo
miasto: Toruń
dołączył: 2007-02-20
dodano: 2016-11-24 09:47 tytuł: Bezpieczeństwo ruchu - BRD
Szkolenie rowerowe kierowców miejskich autobusów...niestety, nie w Toruniu.
http://infobike.p...sow-_more_89297.html
Informacja z INFOBIKE.
miasto: Toruń
dołączył: 2007-02-20
dodano: 2017-03-01 13:55 tytuł: Bezpieczeństwo ruchu - BRD
UWAGA na zmianę organizacji ruchu na Mohna i Moczyńskiego. Ruch na Mohna odbywa się w kierunku północnym od Żwirki do Długiej, na Moczyńskiego odwrotnie od Długiej do Żwirki. Nz: oznakowanie dla Mohna od Żwirki.



miasto: Toruń
dołączył: 2007-02-20
dodano: 2017-03-01 13:57 tytuł: Bezpieczeństwo ruchu - BRD
UWAGA na zmianę organizacji ruchu na Mohna i Moczyńskiego. Ruch na Mohna odbywa się w kierunku północnym od Żwirki do Długiej, na Moczyńskiego odwrotnie od Długiej do Żwirki. Nz: oznakowanie dla Moczyńskiego od Żwirki. Uwaga na kierowców jeżdżących na pamięć i samochody jeżdżące pod prąd. Zmiana organizacji ruchu była zapowiadana ok. 3 tygodnie temu.



miasto: Toruń
dołączył: 2007-02-20
dodano: 2017-03-28 12:02 tytuł: Bezpieczeństwo ruchu - BRD
UWAGA na DEBILI na quadach. Rozpoczęli swój sezon. Niestety, to najlżejsze słowo na określenie kogoś, kto rozpędzony wyjeżdża z ciemnego garażu wprost na chodnik drogę rowerową. Cudem mnie nie rozjechał - dzisiaj na Ugorach.
dołączył: 2017-03-27
dodano: 2017-03-28 12:26 tytuł: Bezpieczeństwo ruchu - BRD
mają wodę zamiast mózgu niema co się dziwić
miasto: Toruń
dołączył: 2007-02-20
dodano: 2017-04-04 21:40 tytuł: Bezpieczeństwo ruchu - BRD
Standardowe zachowanie wielu kierowców, kolejne wymuszenie pierwszeństwa i jazda z zamkniętymi oczami:
http://ddtorun.pl...ila_do_szpitala.html
wypowiedź edytowano: 2017-04-04 21:41:21 przez: julo
miasto: Toruń
dołączył: 2007-02-20
dodano: 2017-04-06 13:59 tytuł: Bezpieczeństwo ruchu - BRD
Wiadomość za GW:
Na Szosie Chełmińskiej w Toruniu 92-letni rowerzysta zjechał w środę ze ścieżki rowerowej i zderzył się z autobusem. Mężczyznę odwieziono do szpitala.
Około godz. 9.30 mężczyzna w leciwym wieku jechał ścieżką rowerową wzdłuż Szosy Chełmińskiej w stronę centrum. - Na wysokości skrzyżowania z ul. Brzoskwiniową zjechał z drogi dla rowerów i zderzył się z autobusem marki MAN, który podążał w tym samym kierunku - informuje sierż. szt. Wojciech Chrostowski z zespołu komunikacji społecznej Komendy Miejskiej Policji w Toruniu.
92-latek przeżył zderzenie z autobusem, ale jego stan był na tyle niepokojący, że karetka pogotowia zabrała go do szpitala.


pointa: 92 to piękny wiek, ale trzeba uważać na drodze.
dr_koks
miasto: trouń
dołączył: 2011-06-02
dodano: 2017-04-13 11:27 tytuł: Bezpieczeństwo ruchu - BRD
We wtorek rusza przebudowa Szosy Chełmińskiej, która jest zalecanym objazdem do Okrężnej na czas zamknięcia Polnej[sic!].
Czy są już znane ewentualne utrudnienia rowerowe? Na tym odcinku tylko fragment pomiędzy Wodociągową a Długą ma DDR(teoretycznie), ale tam i tak na co dzień jest meksyk z parkującymi i słabą nawierzchnią...
miasto: toruń
dołączył: 2011-06-27
dodano: 2017-04-21 09:43 tytuł: Bezpieczeństwo ruchu - BRD
TARYFIKATOR MANDATÓW NA 2017
Przepisy o ruchu rowerów, motorowerów,

- Naruszenie przez kierującego rowerem obowiązku przewożenia dziecka do lat 7 na dodatkowym siodełku: 0 pkt 50 zł
- Naruszenie przez kierującego rowerem obowiązku korzystania z drogi dla rowerów lub pasa ruchu dla rowerów, jeśli są one wyznaczone dla kierunku, w którym się porusza lub zamierza skręcić: 0 pkt 50 zł
- Nieustąpienie miejsca pieszym przez kierującego rowerem korzystającego z drogi dla rowerów i pieszych: 0 pkt 50 zł
- Nieopuszczenie przez kierującego rowerem śluzy rowerowej, kiedy zaistnieje możliwość kontynuowania jazdy w zamierzonym kierunku: 0 pkt 50 zł
- Naruszenie przez kierującego rowerem lub motorowerem zakazu jazdy po jezdni obok innego uczestnika ruchu: 0 pkt 50 zł
- Utrudnianie poruszania się innym uczestnikom ruchu przez kierującego rowerem jadącego po jezdni obok innego roweru lub motoroweru: 0 pkt 200 zł
- Naruszenie przez kierującego rowerem lub motorowerem zakazu jazdy bez trzymania co najmniej jednej ręki na kierownicy oraz nóg na pedałach lub podnóżkach: 0 pkt 50 zł
- Naruszenie przez kierującego rowerem lub motorowerem zakazu czepiania się pojazdów: 0 pkt 100 zł
- Naruszenie przez kierującego rowerem przepisów o korzystaniu z chodnika lub drogi dla pieszych: 0 pkt 50 zł
trurl
miasto: Toruń
dołączył: 2010-12-29
dodano: 2017-04-24 18:02 tytuł: Bezpieczeństwo ruchu - BRD
Tak, taryfikator mandatów jest, ale ważne, kto i wobec kogo go stosuje.
Dziś, na ten przykład jechałem rowerem przez plac Daszyńskiego, wzdłuż południowej nitki Szosy Lubickiej, gdy na ostatnim przejeździe, z trasy nowomostowej skręcał w prawo (w stronę "Rubinkowów"), na warunkowym zielonym, radiowóz. Pani policjantka wprawdzie przed sygnalizatorem prawie zatrzymała pojazd, ale nie bacząc, że się zbliżam (z dość sporą prędkością, fakt, wiatr był w plecy, ale jednak miałem "mocne" zielone), ruszyła, zajeżdżając mi przejazd tak, że to ja musiałem ostro hamować, aby uniknąć kolizji z policyjnym kufrem. Typowe wymuszenie pierwszeństwa, tyle, że w wykonaniu funkcjonariusza policji. O godz. 16:20. Jeśli do Pani policjantki to dotrze, to Panią policjantkę pozdrawiam, ale lepiej niech uważa, bo w końcu sobie kupię kamerkę. Bo jak rozumiem, mogłem sobie tam jechać 30 km/h, prawda?
Dodaj odpowiedź »  |  Nowy temat »
«123456789 
     do góry »
Inne tematy z tego działu:
  Temat Założony Ostatnia wypowiedź
Bezpieczeństwo ruchu - BRD2017-04-24 18:02 stefanolszewski2017-04-24 18:02 trurl
Coś wesołego2017-04-10 10:58 bogdan2017-04-10 10:58 bogdan
U-lock a bezpieczeństwo2017-04-02 13:59 marcystorun2017-04-02 13:59 julo
piosenki o rowerach2017-03-27 11:17 matixg2017-03-27 11:17 lukasz_bed
Prasówka2017-03-07 15:36 pietruch2017-03-07 15:36 julo
rowerowe motywy2017-02-06 13:09 julo2017-02-06 13:09 julo
oświetlenie -oslepianie2017-01-01 01:05 jerzozwierz2017-01-01 01:05 julo
Nietypowe rowery2016-11-07 19:49 pietruch2016-11-07 19:49 pietruch
Piwko na rowerze - projekt zmian w przepisach2016-08-20 14:43 kokoshaglava2016-08-20 14:43 pawel
"LATAJĄCY HOLENDER" WRZOSY - OSZUŚCI!2016-08-05 23:09 nste2016-08-05 23:09 rubikon

Stowarzyszenie ROWEROWY TORUŃ działa na rzecz powstawania odpowiedniej infrastruktury rowerowej.
konto bankowe BGŻ S.A. 71203000451110000002819490 NIP: 9562231407 Regon: 340487237 KRS: 0000299242

Wszystkie Prawa zastrzeżone. Cytowanie i kopiowanie dozwolone za podaniem źródła.
SRT na Facebook