Witamy na stronie stowarzyszenia | Dzisiaj jest czwartek 25 kwietnia 2024
Logowanie     Rejestracja     Home     Mapa serwisu     Kontakt     pl en de
Stowarzyszenie Rowerowy Toruń

Aktualności

2008-12-16 Projekt "Poprawa bezpieczeństwa na drogach publicznych poprzez wybudowanie dróg rowerowych" realizowany przez Starostwo Powiatowe
15 grudnia 2008 r. odbyło się spotkanie na temat realizowanego przez Starostwo Powiatowe projektu: ?Poprawa bezpieczeństwa na drogach publicznych poprzez wybudowanie dróg rowerowych?. Niestety nikt ze Stowarzyszenia Rowerowy Toruń nie został poinformowany o spotkaniu ani nie dostaliśmy żadnych materiałów do konsultacji. Oto treść notatki ze strony internetowej Starostwa: "Spotkanie w sprawie realizacji dróg rowerowych 15 grudnia 2008 w siedzibie Starostwa Powiatowego w Toruniu odbyło się spotkanie dotyczące realizacji projektu „Poprawa bezpieczeństwa na drogach publicznych poprzez wybudowanie dróg rowerowych”, znajdującego się na Indykatywnej Liście Projektów Kluczowych Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata 2007-2013. Specjaliści z Uniwersytetu Technologiczno-Przyrodniczego w Bydgoszczy przedstawili koncepcję budowy dróg rowerowych, której celem jest pokazanie realności i zasadności założeń projektowych. Podczas spotkania koncepcja była konsultowana z partnerami projektu - gminami powiatu toruńskiego (miasto Chełmża, gmina Chełmża, gmina Lubicz, gmina Łubianka, gmina Łysomice, gmina Zławieś Wielka) oraz gminą Unisław. W spotkaniu uczestniczył również wicestarosta toruński p. Dariusz Meller oraz sekretarz powiatu p. Czesław Makowski. Spotkania robocze będą kontynuowane w poszczególnych gminach i poświęcone będą 4 planowanym trasom rowerowym:
  1. odcinek Toruń-Łysomice–Morczyny, a następnie wokół Jeziora Chełmżyńskiego (Mirakowo-Grodno-Pluskowęsy-Chełmża-Grzywna-Mirakowo) i nad jezioro w Kamionkach (Morczyny-Kamionki)
  2. odcinek Toruń-Zławieś-Dąbrowa Chełmińska (do granic powiatu i połączenia ze ścieżką z Bydgoszczy)
  3. odcinek Toruń-Unisław (Barbarka-Olek-Raciniewo)
  4. odcinek Złotoria-Grabowiec-Osiek."
źródło:  Powiat Toruński W 2009 roku będziemy starali się wnikliwie przyglądać postępom przy realizacji zadania.


wyedytowano: 2008-12-16 19:11
aktywne od dnia: 2008-12-16 12:19
drukuj  
Komentarze użytkowników (5)
julo, 2008-12-16 13:57:26
To oznacza, że SRT nie jest partnerem do takich konsultacji. "Najlepszy" efekt dają konsultacje, w których nie biorą udziału najbardziej zainteresowani, czyli użytkownicy. Przynajmniej, nikt się nie czepia. Ha, ha, ha.
pawel, 2008-12-16 18:02:42
dla wyjasnienia.

kilkakrotnie (3x) bylem w Starostwie porozmawiac na temat tego programu. zostalem zapewniony o checi wspolpracy. dostalem rowniez mapy, na ktorych naszkicowane sa wstepne przebiegi tras (bylo to w wakacje).

zostalem poproszony rowniez, aby wysylac ew. uwagi do Starostwa, dobre przyklady sciezek z internetu (sic!) niestety na dzien dzisiejszy nie mam do czego wysylac uwag, nie znam zadnych formalnych dokumentow do ktorych moznaby sie ustosunkowac. co do szukanie w internecie to kazdy ma www.google.pl  :P

jakkolwiek spotkanie opisywane wyzej skierowane bylo zapewne tylko do samorzadowcow, to dobrze byloby sie przyjrzec opracowaniu przygotowanym przez UTP Bydgoszcz, aby juz na etapie przygotowania przedstawic uwagi.

przeciez nie mozemy opinowac czegos, czego jeszce nie ma, a jak sie pojawilo, to nie dostalismy do opiniowania  :P

mysle, ze omawiane na spotkaniu dokumenty kiedys do nas trafia i bedziemy mogli je zaopiniowac.

na koniec powiem szczerze: mam kilka zasadniczch zastrzezen do tego programu, ale o tym moze kiedy indziej. a moze wszystko bedzie OK  ?
tomasz, 2008-12-16 18:04:29
sRT zapewne nie zyskało pozytywnej opinii Uniwersytetu (Technologiczno-Przyrodniczego) jako "właściwy partner do konsultacji" wskutek dyskusji przedstawionej na stronie http://rowerowytorun.com.pl/index.php?akcja=&art_id=347
Jak wynika z treści zamieszczonych tam dokumentów, sRT miało czelność nie tylko podważyć opinię Uniwersytetu (Technologiczno-Przyrodniczego) ale wdało się w dyskusję i broniło swoich racji. W dodatku okazało się, że jednak można zbudować drogę rowerową, której nie przecinają wyjazdy z posesji (i to bez rozmów z mieszkańcami posesji!!!). Wskutek tego wiarygodność sRT jako partnera godnego rozmowy z UTP (Uniwersytetem  /Technologiczno-Przemysłowym/) została podważona. UTP poszukało zatem sobie alternatywnych dyskutantów (MZD też się już zresztą nie nadaje do współpracy, bo pokazało, że można zbudować drogę rowerową, której nie przecinają wyjazdy z posesji). Generalnie tendencja mi sie podoba - prorokuję, że znajomość tematu (budowy dróg rowerowych) przez specjalistów UTP (Uniwersytetu Technologiczno-Przyrodniczego) pozwoli im z pewnością na pomyślną migrację na północ, do Instytutu Morskiego i jeszcze (oby jak naj) dalej.
pietruch, 2008-12-16 19:28:08
tomasz - świetne spostrzeżenia  :)

Ja mam zastrzeżenia nie tylko natury technicznej, ale co do samej idei.
Przeczytajcie jeszcze raz nazwę projektu: "Poprawa bezpieczeństwa na drogach publicznych poprzez wybudowanie dróg rowerowych"
Tyle nazwa. Po treści wnioskuję, że skupiono się bardziej na turystyce. Drogi wydzielone powinny powstawać w pierwszej kolejności przy drogach najbardziej ruchliwych, przede wszystkim krajowych. Tymczasem zaplanowano w większości "śmieszki" przy drogach o mniejszym znaczeniu.
Tu są mapki http://rowerowytorun.com.pl/powiat-torunski-rowerzysci-bedzie-bezpieczniej,308,l1.html
Np. trasa wokół jeziora Chełmżyńskiego - turystycznie super, ale jak to się ma do głównego celu programu?
"Głównym celem projektu jest poprawa bezpieczeństwa mieszkańców naszego powiatu, dzięki wybudowaniu oraz przebudowie blisko 100 kilometrów dróg rowerowych biegnących przy drogach publicznych o DUŻYM NATĘŻENIU RUCHU i znaczeniu komunikacyjnym."
pietruch, 2008-12-16 19:36:44
Tymczasem niektóre gminy położone na trasie dróg krajowych nie mają kasy na drogi rowerowe.
http://rowerowytorun.com.pl/index.php?akcja=&art_id=263
Co prawda uważam, że GDDKiA powinna sama finansować DR jeśli przebudowuje drogę, ale skoro mają takie, a nie inne zasady to taki program współfinansowany z kasy Unii powinien finansować/dofinansowywać takie inwestycje.
Dodaj swój komentarz:


:) :| :( :D :o ;) :/ :P :lol: :mad: :rolleyes: :cool:
pozostało znaków:   napisałeś znaków:
kod z obrazka*
Ankieta
Jak oceniasz rok 2023 pod kątem rozwoju infrastruktury rowerowej w Toruniu?
ankieta aktywna od: 2024-03-19 21:25

Wspierają nas
Sklepy i serwisy rowerowe w Toruniu

Stowarzyszenie ROWEROWY TORUŃ działa na rzecz powstawania odpowiedniej infrastruktury rowerowej.
konto bankowe BGŻ S.A. 71203000451110000002819490 NIP: 9562231407 Regon: 340487237 KRS: 0000299242

Wszystkie Prawa zastrzeżone. Cytowanie i kopiowanie dozwolone za podaniem źródła.
SRT na Facebook