Witamy na stronie stowarzyszenia | Dzisiaj jest piątek 18 sierpnia 2017
Logowanie     Rejestracja     Home     Mapa serwisu     Kontakt     pl en de

zapytanie o powody budowania nawierzchni nowo powstałych dróg rowerowych z kostki betonowej + odpowiedź ustna

Toruń, 8.01.2007r
 
RT – 01/2007
 
 
 
 
Pan
Andrzej Glonek
Dyrektor Miejskiego Zarządu Dróg
 
 
 

Jestem przedstawicielem stowarzyszenia „Rowerowy Toruń”. Jak dowiedziałem się z Gazety Wyborczej w Toruniu ma być kontynuowana budowa ścieżek rowerowych. Jest to dobra wiadomość, jednak musze zauważyć, że szczególnie ostatnie realizacje drogowe w zakresie budowy ścieżek rowerowych przedstawiają poważne niedociągnięcia techniczne. Chciałbym dowiedzieć się, dlaczego zdecydowana większość ścieżek, które powstają przy jednoczesnej modernizacji dróg (Olsztyńska, Lubicka, Poznańska, Ligi Polskiej ) budowana jest z kostki betonowej?

Wg wszelkich światowych standardów droga rowerowa powinna być zbudowana z nawierzchni asfaltowej, jest to bowiem technologia:
·        Tańsza: od 10% do 25% na metrze kwadratowym;
·        Bardziej przyjazna rowerzyście: komfort jazdy jest zdecydowanie lepszy (mniejsze opory);
·        Trwalsza: kostka często się zapada i porasta trawą;
·        Bezpieczniejsza: większa przyczepność, zatem krótsza droga hamowania oraz mniejszy promień skrętu.

W całej Unii Europejskiej drogi rowerowe buduje się wyłącznie z asfaltu (w Polsce doskonałym przykładem jest Gdańsk). Dlaczego marnotrawione są publiczne pieniądze, skoro za mniejszą kwotę można wybudować zdecydowanie lepszą infrastrukturę?

Proszę zatem o odpowiedź czym spowodowane jest stosowanie w naszym mieście kostki na budowę ścieżek rowerowych oraz proszę  - jeśli to możliwe - o podanie kosztów położenia metra kwadratowego kostki i asfaltu. Jeżeli w Toruniu ma powstać spójna sieć dróg rowerowych, z których rzeczywiście będą korzystać rowerzyści to musi to być sieć wykonana prawidłowo i profesjonalnie, czego i sobie i mieszkańcom Torunia życzę.


Do wiadomości:
  1. Michał Zaleski – Prezydent Miasta Torunia
  2. Szczepan Burak – Wydział Środowiska i Zieleni
  3. Remigiusz Wiktorski – Miejska Pracownia Urbanistyczna
  4. Rafał Pietrucień – Wydział Rozwoju i Projektów Europejskich



Na spotkaniu doszliśmy do wniosku, że asfalt jest tańszy i lepszy, ale sugerowano również, że przy realizacji niektórych inwestycji to kostka jest bardziej wskazana. Nie wiem skąd to przeświadczenie, „Standardy techniczne i wykonawcze dla infrastruktury rowerowej miasta Torunia” mówią jednoznacznie, że powinien być wykorzystywany asfalt. Kwestia nawierzchni dróg rowerowych będzie z pewnością wielokrotnie poruszana przez nasze stowarzyszenie.

Relacja ze spotkania z 13.02.2007. Więcej szczegółów tutaj



wyedytowano: 2007-11-22 19:10
aktywne od dnia: 2007-01-17 02:22
drukuj  
Komentarze użytkowników (0)
Brak komentarzy. Bądź pierwszy - dodaj swój komentarz
Dodaj swój komentarz:


:) :| :( :D :o ;) :/ :P :lol: :mad: :rolleyes: :cool:
pozostało znaków:   napisałeś znaków:
Ankieta
Jak oceniasz rok 2016 pod kątem rozwoju infrastruktury rowerowej w Toruniu?
ankieta aktywna od: 2017-01-10 20:14

Newsletter
podaj email:

 
Sklepy i serwisy rowerowe w Toruniu

Stowarzyszenie ROWEROWY TORUŃ działa na rzecz powstawania odpowiedniej infrastruktury rowerowej.
konto bankowe BGŻ S.A. 71203000451110000002819490 NIP: 9562231407 Regon: 340487237 KRS: 0000299242

Wszystkie Prawa zastrzeżone. Cytowanie i kopiowanie dozwolone za podaniem źródła.
SRT na Facebook