Witamy na stronie stowarzyszenia | Dzisiaj jest czwartek 28 marca 2024
Logowanie     Rejestracja     Home     Mapa serwisu     Kontakt     pl en de
Stowarzyszenie Rowerowy Toruń

Pismo w sprawie wyznaczenia kontrapasa rowerowego badź przywrócenia ruchu dwukierunkowego na fragmencie ul. Krasińskiego - ZAŁATWIONE !! + ODPOWIEDŹ !!

RT 30/08
Toruń, 25 11 2008 r.

Pan
Andrzej Glonek
Dyrektor Miejskiego Zarządu Dróg

        W związku z ukończeniem prac związanych z wymianą infrastruktury podziemnej przy ul. Krasińskiego na odcinku od ul. Moniuszki do ul. Matejki chcemy przypomnieć o postulacie Stowarzyszenia Rowerowy Toruń dotyczącym wytyczenia kontrapasa rowerowego na tym odcinku (pismo RT 20/08). Uważamy, że wprowadzenie takiego rozwiązania usprawni warunki ruchu rowerowego na Bydgoskim Przedmieściu.

        Jednocześnie uważamy, że można usprawnić ruch rowerowy również poprzez przywrócenie ruchu dwukierunkowego na ww. odcinku ulicy. Nie do końca rozumiemy decyzję wprowadzenia ruchu jednokierunkowego na tym odcinku, szczególnie że na pozostałym fragmencie ul. Krasińskiego ruch jest dwukierunkowy. Według nas przywrócenie ruchu dwukierunkowego na całej długości ul. Krasińskiego będzie korzystne zarówno dla rowerzystów jak i kierowców samochodów.


Paweł Wiśniewski

Stowarzyszenie „Rowerowy Toruń”


Do wiadomości:
1. Michał Zaleski – Prezydent Miasta Torunia

ODPOWIEDŹ

Toruń dnia 01 12 2008r.
MZD-5512/UEI-5/244/08


Dotyczy: pisma RT 30/08.

Odpowiadając na pismo RT 30/08 uprzejmie informuję, iż wnioski złożone do Miejskiego Zarządu Dróg w Toruniu zostały poddane ocenie. Przedstawione w piśmie warianty zmiany organizacji ruchu na ul. Krasińskiego od ul. Matejki do ul. Moniuszki mają swoje uzasadnienie.

Ponadto biorąc pod uwagę prowadzone roboty na ul. Mickiewicza i związaną z tym zmianą organizacji ruchu, wprowadzenie zmian jest nieodzowne.

W związku z powyższym Miejski Zarząd Dróg w Toruniu przywróci na ul. Krasińskiego ruch dwukierunkowego.


Z poważaniem
Zastępca Dyrektora
inż Stefan Kalinowski


wyedytowano: 2008-12-03 18:33
aktywne od dnia: 2008-12-03 18:30
drukuj  
Komentarze użytkowników (18)
julo, 2008-11-26 12:08:24
Popatrz, to dzisiaj myśleliśmy o tym samym, czyli o kontrapasie i już chciałem pytać, jak tam nasi przyjaciele, czy nie zapomnieli, co mieli zrobić. Wszak ulica już otwarta i prace skończone.
pawel, 2008-11-26 12:45:45
zgodnie z trescia pisma naprawde nie wiem, czy nie prosciej, szybciej i taniej byloby przywrocic dwukierunkowosc na tym odcinku.

chcialbym poznac argumentacje, ktora przewazyla za wprowadzeniem tego rozwiazania. zapewne powiazana byla z miejscami parkingowymi, tylko w jaki sposob jednokierunkowosc mialaby pomoc??

"proponuje" MZD aby oznaczyc jako jednokierunkowy odcinek Krasinskiego od Kochanowskiego do Reja. tam rowniez bardzo wiele samochodow parkuje, moze i jeszcze wiecej niz przy Moniuszki. aby bylo smieszniej proponuje zezwolic na ruch w kierunku wschod - zachod
pietruch, 2008-11-26 20:11:22
Jako ciekawostkę powiem, że w Anglii wiele uliczek osiedlowych ma szerokość "półtora samochodu osobowego" mimo to ulice są dwu kierunkowe. Samochody mijają się na skrzyżowaniach lub jeśli nie występują zbyt często robi się 'mijankę' w miejscu miejsca parkingowego. Dzięki temu samochody legalnie parkują na ulicy, nie zastawiając chodników jednocześnie legalnie mogą poruszać się w obu kierunkach co w wielu przypadkach skraca trasę.
Taka szerokość ulicy o której pisałem umożliwia wyprzedzenie/wyminięcie się samochodu i rowerzysty  :]
pawel, 2008-11-30 16:48:18
http://rowerowytorun.com.pl/rozne/krasinskiego.jpg

przywrocono dwukierunkowosc na tym odcinku Krasinskiego. w sumie to dobra decyjza, kontrapas rowerowy zastosuje sie kiedys na innej ulicy  ;]

na pochwale zasluguje expresowa zmiana, szkoda ze nie towarzyszylo jej pismo do nas.
pietruch, 2008-11-30 17:46:30
Łubu dubu, łubu dubu, niech nam żyje prezes MZDowskiego klubu niech żyje nam hihi!

Przy okazji muszę pochwalić kierowców. Wyjątkowo porządnie zaparkowane samochody:P W Polsce niestety bardzo często chodniki są pozastawiane nawet jak można parkować na ulicy.
tomasz, 2008-11-30 19:14:42
Bo krawężnik dość wysoko - stąd i ta kultura się lokalnie tak wytworzyła.  :J
julo, 2008-12-01 10:25:32
Nie mam 100% pewności, ale od strony Matejki nie ma zakazu zatrzymywania i postoju dla północnej strony jezdni. Widziałem też, że samochody stawiane są "okrakiem" na chodniku i jezdni po stronie północnej. Chyba trzeba będzie dzwonić po Straż Miejską i pogonić tych, co to udają, że wolno im tam parkować.
asiao-o, 2008-12-01 11:39:15
Julo
ale przeciez to jak te samochody parkuja nas nie interesuje!
najwazniejsze ze rowerzysci mogą jeżdzic w obie strony  :) )
julo, 2008-12-01 11:45:48
To prawda, niemniej wolałbym, żeby mi jakiś bałwan bez ostrzeżenia nie włączał się do ruchu z miejsca, w którym w ogóle nie powinno go być i nie zawężał jezdni. Dlatego trochę mnie to interesuje. A poza tym OK!
pawel, 2008-12-01 11:58:21
julo zawsze tam parkowaly samochody. na moje niech sobie parkuja. dlaczego zakladasz ze kierowcy to idioci, ktorzy wlaczaja sie do ruchu bez ostrzezenia?

naszym celem nie jest walka z samochodami, a dobre mozliwosci komunikacji rowerowej. poza tym nawet wole zaweznona jezdnie: rower sie zmiesci, a przy wezszej drodze samochody przynajmniej wolno jada  :)
pawel, 2008-12-01 11:59:59
aha, a od Matejki nie ma zakazu zatrzymywania sie, bo w Polsce stawia sie znaki po prawej stronie bo jest ruch prawostronny  :P
julo, 2008-12-01 13:45:45
Zauważyłem, że ruch jest prawostronny, niemniej jeżeli jakaś strona jezdni ma być wolna od parkowania, to znak stawia się dla prawej strony (zgodnej z kierunkiem jazdy) i dla lewej. W przeciwnym razie zakaz zatrzymywania i postoju nie ma sensu ponieważ samochody jadące z jednego kierunku nie mogą się zatrzymywać, a jadące z drugiego mogą zjeżdżać na lewo i zatrzymywać się. To NIE MA SENSU. Pawełku, ja wiem, że obowiązuje ruch prawostronny i znaki stawia się przy prawej krawędzi jezdni, ale jeśli jakaś strona jezdni ma być wyłączona z parkowania to znak stawia się z obu kierunków. W tej chwili nie podam Ci przykładów, ale tak jest NA PEWNO. Poza tym nie mam nawet ochoty "walczyć" z samochodami. Ja nie zakładam, że kierowcy to idioci, natomiast rzadko który "miga" przy włączaniu się do ruchu, a nie więcej niż 75% "miga" zanim gdzieś skręci. Nie zauważyłeś tego? Mi akurat nie jest wszystko jedno, czy kierowca włączy migacz, czy nie, przed manewrem. Mówisz "na moje niech sobie parkują" - to po co w ogóle ten zakaz??? Wolisz zawężoną jezdnię, bo "rower się zmieści". To prawda. Masz rację. Tylko trochę gorzej się dzieje, gdy w takim zawężeniu wciska się między rowerzystę a stojące samochody jakiś jadący. Nigdy nie byłeś wyprzedzany lub mijany "na centymetr" albo "na trzeciego" - to jesteś szczęściarzem.
pawel, 2008-12-01 14:59:10
bylem mijany na centymetr, ale to wina tylko i wylacznie glupiego pojedynczego kierowcy. cale szczescie, ze tych jest mniej i zazwyczaj wymijany jestem w bezpiecznej odleglosci.

wedlug mnie moga sobie parkowac bo mi to nie przeszkadza. jako ze bardzo czesto chodze, jezdze przez Krasinskiego, widze ze tylko kilka samochodow parkuje na chodniku, co przeszkadza przede wszystkim pieszym. jednak piesi (chyba) nie dzownia na straz miejska.

ja taki "praworzadny" nie jestem. zawsze staram sie stawiac zdrowy rozsadek wyzej niz jakies prawo, ktore zamiast ulatwiac, utrudnia zycie obywatelom. gdyby ktos zaparkowal samochod na jezdni blokujac ruch oczywiscie sam zadzownil bym na straz miejska. jesli zas ktos zaparkuje rozsadnie to szkoda mi czasu i nerwow na dzwonienie gdziekolwiek.

jeszcze jedna kwetsia. wymagasz Julo od kierowcow bewzglednego przestrzegania przepisow. okej, kierowcy nie powinni jezdzic 100 po miescie. jednak rowerzysci tez lamia "przepisy" - np przejezdzaja przez pasy  :P - co widac min. po wynikach ankiety zamieszczonej obok. ilu kierowcow postrzega rowerzystow za piratow drogowych... a rowerzysci kierowcow. i kolko sie zamyka: zamiast starac sie byc "milym" antagonizujemy siebie nawzajem. kierowca - jak i rowerzysta - to w koncu tez czlowiek hehe

ja bym ogolnie skupil sie jednak na bardziej powaznych zagrozeniach czyhajacych na rowerzystow niz na - moim zdaniem wmiare bezpieczne - parkowanie na Krasinskiego.

chcialbym zaznaczyc ponownie, iz Krasinskiego ponownie jest dwukierunkowa  :)
pawel, 2008-12-01 15:06:02
apropo tego czy sie stawia czy nie stawia znakow po lewej stronie: http://www.tinyurl.pl?QhfdUARI

cytat: "Wygląda na to, że miałeś pecha, ponieważ rozporządzenie (..) dopuszcza użycie znaków
dwustronnych B-35 i B-36 i zezwala na umieszczenie ich na drogach
dwukierunkowych w celu ułatwienia kierowcom orientacji właśnie w takim
przypadku o jakim piszesz. No ale to jest tylko dopuszczenie możliwości a
nie obowiązek organizatora ruchu użycia takich znaków dwustronnych."

czyli znaku po lewej nie trzeba ale mozna go postawic  :)
julo, 2008-12-01 16:17:00
Dyskusja nabrała cech akademickiej ale, jak każda dyskusja rozszerza nasza wiedzę. Masz rację, znaki te można stawiać obustronnie, obowiązku nie ma. Zdrowy rozsądek przede wszystkim. I tu też się zgadzam z Tobą. Natomiast będę się upierał, że pewne przepisy MUSZĄ być przestrzegane BEZWZGLĘDNIE, choćby takie podstawowe, jak to, że czerwone światło, to czerwone i choćby nie wiem co, to trzeba stanąć. Niestety wjeżdżanie na czerwonym na skrzyżowanie jest tak powszechne (rowerzyści też), że o tolerancji mowy być nie może. Podobnie przejścia i przejazdy dla rowerów. Dobrze wiesz, że na tzw. zachodzie pieszy na przejściu to święta krowa, podobnie rowerzysta na przejeździe, a u nas? Zauważyłeś ilu ostatnio w regionie zginęło pieszych na pasach?
Ale poza wszystkim też się cieszę, że Krasińskiego jest dwukierunkowa.
pawel, 2008-12-03 18:32:33
elegancka odpowiedz oraz szybka reakcja na problem.   :o k   :o k

gratulujemy  :)

kto by pomyslal, ze Rowerowy Torun polepsza rowniez warunki do jazdy samochodem  :D
pietruch, 2008-12-03 19:24:26
MZD coraz bardziej zaskakuje pozytywnie. Oby tendencja się utrzymała. 8)
malgosia, 2008-12-03 21:40:27
Jakby jeszcze nie podejmowali głupich decyzji to by potem nie musieli się z nich wycofywać  :P
Dodaj swój komentarz:


:) :| :( :D :o ;) :/ :P :lol: :mad: :rolleyes: :cool:
pozostało znaków:   napisałeś znaków:
kod z obrazka*
Ankieta
Jak oceniasz rok 2023 pod kątem rozwoju infrastruktury rowerowej w Toruniu?
ankieta aktywna od: 2024-03-19 21:25

Wspierają nas
Sklepy i serwisy rowerowe w Toruniu

Stowarzyszenie ROWEROWY TORUŃ działa na rzecz powstawania odpowiedniej infrastruktury rowerowej.
konto bankowe BGŻ S.A. 71203000451110000002819490 NIP: 9562231407 Regon: 340487237 KRS: 0000299242

Wszystkie Prawa zastrzeżone. Cytowanie i kopiowanie dozwolone za podaniem źródła.
SRT na Facebook