Przed wyjazdem z Nowego Rynku przeprowadziłam ankietę wśród 115 uczestników ( bez członków RT) którzy mieli odpowiedzieć na pytanie skąd dowiedzieli się o wrześniowej masie. Przeważały dwie odpowiedzi: ze strony Rowerowy Toruń ( 48 osób) oraz od znajomych ( 35 osób). Tylko 13 osób informacje o terminie masy zaczerpnęło z plakatów. Odpowiedź „z innych stron internetowych” wybrało 8 osób, w tym aż 7 przyznało że był to profil na Naszej Klasie, który powstał zaledwie 2 dni wcześniej! 6 osób przeczytało o masie w Nowościach, 4 zachęciła ulotka, a tylko 1 osoba przeczytała o masie w telegazecie.
Ankieta wskazuje na duży potencjał drzemiący w Internecie, zwłaszcza na takich portalach społecznościowych jak Nasza Klasa, Grono, itp. Być może zamiast inwestować czas i pieniądze w plakaty i ulotki, lepszy efekt da rozsyłanie maili po znajomych, pisanie na forach internetowych etc. Dobrym sposobem na rozreklamowanie mas jest także tradycyjna poczta pantoflowa, czyli namawianie znajomych, przekonanie ich że warto przyjechać, dobrze się bawić. Jeśli każdy z uczestników namówi nową osobę na udział to następnym razem powinno być nas znacznie więcej.

aut. Małgosia