Witamy na stronie stowarzyszenia | Dzisiaj jest piątek 20 października 2017
Logowanie     Rejestracja     Home     Mapa serwisu     Kontakt     pl en de

Uwagi do wybudowanej drogi rowerowej w ciągu ulic: Warneńczyka, Przy Kaszowniku, Plac Pokoju Toruńskiego + fotki

Toruń, 10. 06. 2008r.

RT 19/08
 

Pan
Andrzej Glonek
Dyrektor Miejskiego Zarządu Dróg

W poniższym piśmie przekazujemy uwagi do wykonanej drogi rowerowej w ciągu ulic Warneńczyka, Przy Kaszowniku, Rondo Pokoju Toruńskiego.

  1. Postulujemy utworzenie bezpiecznego wjazdu na drogę rowerową wydzieloną z chodnika przy ul. Przy Kaszowniku na wysokości przejścia dla pieszych przy skrzyżowaniu Przy Kaszowniku - Dąbrowskiego - Uniwersytecka – Odrodzenia. Istnieje tam możliwość wydzielenia ciągu pieszo-rowerowego, aż do powstałego asfaltowego odcinka, gdzie droga rowerowa powinna zostać wydzielona linią.
  2. W najbliższej przyszłości wskazane będzie wykonanie przedłużenia drogi rowerowej przy Pl. Chrapka w stronę ulicy Jagielońskiej. Brak przedłużenia jest poważnym błędem projektowym. Odcinek ten stanowi naturalne połączenie tej części miasta z Placem Św. Katarzyny, a dalej ze Starym Miastem. Ulica Jagielońska z uwagi na mały ruch samochodowy jest odpowiednio przystosowana do ruchu rowerowego.
  3. W obrębie Placu Chrapka zalecane prawidłowe odnowienie oznakowania poziomego.
  4. Wiatę autobusową przy ul. Warneńczyka należy przestawić o minimum 20 cm w stronę jezdni; obecnie brak jest regulowanej przepisami skrajni 20 cm. Przejazd za przystankiem jest niebezpieczny ze względu na ograniczoną widoczność. W celu zapobiegania wchodzenia na drogę rowerową przebiegającą za wiatą osób oczekujących na przystanku, postulujemy postawienie z dwóch stron barierek odgradzających.
  5. Brak skrajni drogi rowerowej przy słupkach odgradzających drogę rowerową od jezdni przy ul. Warneńczyka. Brakuje przepisowych 20 cm. Przy przejściu dla pieszych sygnalizator zawęża drogę rowerową do nieprzepisowego dla drogi rowerowej dwukierunkowej wymiaru 1,5 m. Stojące w rejonie skrzyżowania ulic Warneńczyka z Bażyńskich drzewka zawężają drogę dla rowerów do nieprzepisowych wymiarów 1,5 m. i 1,7 m.. Postulowane jest wytyczenie przejazdu rowerowego przez jezdnię przy ul. Bażyńskich.
  6. Jesteśmy usatysfakcjonowani przestawieniem wiaty przystankowej przy ul. Przy Kaszowniku. Wartym odnotowania jest fakt, iż zachowano odpowiednie parametry drogi dla rowerów. W tym rejonie postulujemy o przesunięcie tablicy informacyjnej ZPORR, która stoi w  skrajni drogi rowerowej. Aby zapobiec wkraczaniu na drogę rowerową przez pieszych postulujemy o postawienie barierek w okolicy wiaty.
  7. Z powodu błędów projektowych i nie uwzględnieniu odpowiedniej ilości miejsc parkingowych dochodzi do permanentnego zastawiania drogi rowerowej na wysokości sklepów przy ul. Przy Kaszowniku przez samochody. Postulujemy postawienie barierek uniemożliwiających parkowanie.
  8. Wnosimy o przestawienie słupa reklamowego ze skrajni drogi dla rowerów w rejonie Placu Pokoju Toruńskiego.
  9. Brak wjazdu i zjazdu na drogę dla rowerów od strony ul. Chrobrego.
  10. Wysokie krawężniki i studzienki w ciągu przejazdów rowerowych w rejonie Placu Pokoju Toruńskiego
  11. Dużym problemem jest błędnie zaprojektowana droga dla rowerów wokół Placu Pokoju Toruńskiego. Brak wjazdu i zjazdu ze strony ulicy Dobrzyńskiej. Droga rowerowa została wydzielona po niewłaściwej stronie; rezultatem tego jest nieczytelność poprowadzenia drogi rowerowej oraz brak skrajni przy murze oporowym. Na drodze rowerowej postawiony jest znak drogowy oraz kosz na śmieci. Postulujemy o wykonanie wspólnej wizji lokalnej w celu polepszenia warunków ruchu rowerowego na tym odcinku.
  12. Cała inwestycja charakteryzuje się błędnym wyprofilowaniem zakrętów na drodze dla rowerów. Przebieg drogi rowerowej jest zmienny: raz poprowadzona jest po zewnętrznej, raz po wewnętrznej stronie chodnika co powoduje nieczytelność układu komunikacyjnego zarówno dla pieszych jak i rowerzystów. Również zmienność nawierzchni (kostka betonowa na zmianę z asfaltem) nie sprzyja pieszym i rowerzystom w  orientacji przestrzennej.
  13. Bardzo niska jakość położonego asfaltu. Asfalt jest bardzo pofałdowany, co będzie skutkować tworzeniem się kałuż. Komfort jazdy po tak nierównym asfalcie jest niski. Postulujemy o wyrównanie nawierzchni; jednocześnie zwracamy uwagę, aby w kolejnych inwestycjach wykonawca korzystał ze specjalistycznego sprzętu do kładzenia asfaltu.
  14. Konieczne jest korekta i uzupełnienie oznakowania pionowego zgodnie z odpowiednimi rozporządzeniami. Z powodów opisanych w  punkcie 12 konieczne jest prawidłowe oznakowanie poziome drogi rowerowej.

Prosilibyśmy o wzięcie udziału w odbiorze technicznym zrealizowanego odcinka drogi dla rowerów.

Zdjęcia z inwestycji znajdują się na stronie internetowej stowarzyszenia Rowerowy Toruń.

 
 

Z poważaniem

Paweł Wiśniewski
Stowarzyszenie „Rowerowy Toruń”


 
Do wiadomości:
Michał Zaleski – Prezydent Miasta Torunia



W tym miejscu powinien być wyznaczony wjazd na ciąg pieszo-rowerowy, za budynkiem przechodzący w chodnik i drogę rowerową


Konieczność budowy fragmentu drogi rowerowej służącemu skomunikowaniu istniejącej drogi rowerowej z ul. Jagielońską


Brak skrajni oraz konieczność ustawienia barierek zabezpieczających przed wchodzeniem pieszych na drogę dla rowerów


Barierki w skrajni drogi rowerowej, sygnalizator na drodze rowerowej, w tle widoczne 2 drzewka stojące na drodze rowerowej


Prawidłowo przestawiony przystanek, konieczne przeniesienie słupka z tablicą ZPORR oraz postawienie barierek oddzielających drogę rowerową od części dla pieszych


Bardzo nierówny asfalt


I co dalej rowerzysto??


Niestarannie wykonany odcinek drogi rowerowej


Nieodpowiednie "wyprofilowanie" drogi rowerowej, błędny znak pionowy, znak i śmietnik na ścieżce


Konieczne słupki uniemożliwiające parkowanie samochodów na drodze dla rowerów






wyedytowano: 2008-06-10 02:07
aktywne od dnia: 2008-06-10 00:35
drukuj  
Komentarze użytkowników (11)
tutmo, 2008-06-12 12:30:25
Bardzo trafne uwagi. Co do asfaltu, miałem okazję przejeżdżąć tamtędy kiedy przy kaszowniku był kładziony asfalt, był wyrównywany ręcznym walcem..
julo, 2008-07-16 14:38:54
Właśnie wróciłem z Kaszownika  / Warneńczyka. Dzisiaj ekipa domalowała oznakowanie poziome i linie rozdzielające ruch pieszych i rowerów. Zamontowano barierki przy wiacie przystankowej wedle naszej sugestii. Co prawda całość mogła być lepiej zaprojektowana (jednolita nawierzchnia drogi dla rowerów, a nie 3 rodzaje nawierzchni i mniej slalomu) ale wiele uwag zostało uwzględnionych i daje się jeździć, choć nie jest to miejsce do "śmigania" na luzie. Gdyby jeszcze piesi zechcieli widzieć znaki.... Nie bójcie się używać dzwonków i  ...trzymajcie się pasa dla rowerów a już będzie lepiej. Od tego jak jeździmy też wiele zależy. Bądźmy mądrzejsi od pieszych (bez urazy - nie wszystkich)
pawel, 2008-07-16 14:41:30
ponoc inwestycja jest juz odebrana. czesc uwag zostala uwzglednionych i wprowadzono poprawki (m.in. wycieto drzewka, przstawionop znaki), czesc nie. niestety nie wykonano oznakowania poziomego a pionowe ma bledy

w sierpniu skierujemy pismo podsumowujace poprawki i ewentualnie konieczosc wprowadzenia kolejnych.
julo, 2008-07-16 17:25:46
Sorki Paweł. Ale byłem dzisiaj na Warneńczyka  / Kaszownika o godz 13.30 i ekipa właśnie kończyła malowanie znaków poziomych, więc skąd "nie wykonano oznakowania poziomego" w Twojej informacji? Co do błędów w oznakowaniu pionowym, to nie byłbym tak bardzo krytyczny, choć jest nieścisłość (błąd) na wysokości terenu dworca PKS, gdzie jest znak "droga dla rowerów", a powinien być "droga pieszo dla pieszych i rowerów - rowery po lewej stronie" Ale to szczegół. Są prawidłowe poziome, a te nieścisłości są do korekty. Myślę, że zbierzemy do kupki niedoróbki i taka listę przedstawimy MZD w końcu sierpnia.
pawel, 2008-07-16 17:31:45
heheh
wyszlo na to ze gdy Julo napisales swojego 1 posta ja pisalem wtedy swojego i stad te niescislosci  :P po prostu piszac swoj komentarz nie wiedzialem jeszce Twojego  :D

skoro jest oznakowanie to zara jade na test  :>
tutmo, 2008-07-16 20:06:30
Prawda, byłem rano i popołudniu i wciąż jeszcze były całkiem wyraźne linie:) Nawet dość częśto namalowali rowerki, zwłaszcza w miejscach krytycznego kontaktu z pieszymi, ale popołudniu wprost na rowerkach wymalowanych spotkałem kilkunastu pieszych.. dla niektórych to wciąż i tak za mało czytelne:(

A czy wiecie coś o tym czy jakoś planują coś poszerzyć przy tym kawału zburzonego dworca?podobno ma tam być biedronka czy coś, poprzednio było am strasznie wąsko i niebezpiecznie.
pawel, 2008-07-17 00:06:13
znaki poziome wymalowane, jak na torunskie warunki nawet ok chociaz kilka poprawek wskazanych. nie zostala przesunieta jeszcze wiata przystankowa w poblizu polo (dalej brak skrajni), w tym miejscu przydalyby sie rowniez barierki - jak przy wzorcowo przestawionej 2 wiacie.

bardzo duzym plusem sa podlane asfaltem krawezniki - w ten oto sposob bardzo plynnie wjezdza sie na sciezke  ! tak banalne rozwiazanie, a ile korzysci  :)

niebawem wrzuce kilka fotek z dzisiejszego mini objazdu.

niestety projekt byl zrobiony na taki odpier... tzn malo staranny byl ten projekt  :P ze aby droga rowerowa byla naprawde porzadna to trzeba by w kilku miejscach wszystko rozkopac i zrobic od nowa.

miejmy nadzieje, ze kolejne projekty na drogi rowerowe beda tylko lepsze, a to cos, co powstalo bedzie moglo posluzyc za przyklad, niestety zly przyklad. czekamy w koncu na jakas porzadna, odpowiednio zaprojektowana i wykonana trase dla rowerow. bubli w toruniu nam wystarczy...

ps. pelno ludzi bedzie lazic po tej sciezce. czesciowo z powodu braku obycia i braku kultury, ale niestety znow przez powazne bledy projektowe. zreszta moge sie zalozyc ze i rowerzysci beda jezdzic jak im wygodniej bowiem w kilku miescach przebieg sciezki jest "kontrowersyjny"
pietruch, 2008-07-17 00:56:07
Mała próbka
http://lh5.ggpht.com/pi3truch/SH5748ALTKI/AAAAAAAAAEI/a9HZ_2jOmjo/dscf9299b.jpeg?imgmax=800
tutmo, 2008-08-16 23:00:38
a o to inny przystanek na tej samej "drodze rowerowej"
http://picasaweb.google.com/marcin.tutmo/Rowwer/photo#5235223306570488850
http://picasaweb.google.com/marcin.tutmo/Rowwer/photo#5235223308092586514
tutmo, 2008-08-16 23:11:00
a tutaj przykład z Krakowa, obrazujący jak można taki przejazd za przystankiem zorganizować. W tym miejscu na pewno nie jest szerzej jak u nas przy lubickiej czy kaszowniku.
http://picasaweb.google.com/marcin.tutmo/Rowwer/photo#5235224750652543730
vv, 2009-01-12 08:21:06
kk  :(   :D   :D   :D   :D   :D   :D   :o   :o   :o   :o   :o hihi! hihi!   :wow   :wow   :wow
Dodaj swój komentarz:


:) :| :( :D :o ;) :/ :P :lol: :mad: :rolleyes: :cool:
pozostało znaków:   napisałeś znaków:
Ankieta
Jak oceniasz rok 2016 pod kątem rozwoju infrastruktury rowerowej w Toruniu?
ankieta aktywna od: 2017-01-10 20:14

Newsletter
podaj email:

 
Sklepy i serwisy rowerowe w Toruniu

Stowarzyszenie ROWEROWY TORUŃ działa na rzecz powstawania odpowiedniej infrastruktury rowerowej.
konto bankowe BGŻ S.A. 71203000451110000002819490 NIP: 9562231407 Regon: 340487237 KRS: 0000299242

Wszystkie Prawa zastrzeżone. Cytowanie i kopiowanie dozwolone za podaniem źródła.
SRT na Facebook