Witamy na stronie stowarzyszenia | Dzisiaj jest wtorek 19 marca 2024
Stowarzyszenie Rowerowy Toruń

Aktualności

2018-03-07 Podsumowanie działalności Stowarzyszenia Rowerowy Toruń w 2017 roku

Nadszedł najwyższy czas na podsumowanie działalności Stowarzyszenia Rowerowy Toruń w 2017 roku. Nasze działania nie odbiegały zbytnio od tych, które podejmowaliśmy w latach ubiegłych. W dalszym ciągu priorytetem było dla nas promowanie codziennej jazdy na rowerze wśród mieszkańców, zwracanie uwagi na bezpieczeństwo w ruchu drogowym, monitorowanie poczynań władz miasta w zakresie budowy nowej infrastruktury rowerowej oraz organizowanie imprez o pro rowerowym charakterze. O naszych działaniach oraz innych ważnych z rowerowego punktu widzenia sprawach informowaliśmy Was poprzez stronę internetową i profil na Facebooku.

Podobnie jak w latach ubiegłych, największym zainteresowaniem cieszyły się rowerowe przejazdy przez miasto popularnie zwane Masami Krytycznymi. W 2017 roku zorganizowaliśmy siedem przejazdów. Zrezygnowaliśmy z organizowania przejazdu muzycznego, gdyż coraz trudniej było zapewnić przyjazd rowerowych ekip z muzycznymi sprzętami grającymi, poza tym każdy nasz przejazd jest tak naprawdę muzyczny. Żółta riksza i rowerowa przyczepka to nasze muzyczne sound systemy, które umilają wszystkie przejazdy! W przejazdach łącznie udział wzięło około 1745 rowerzystek i rowerzystów. Najliczniejsza okazała się sierpniowa Świetlna Rowerowa Masa Krytyczna organizowana jako wydarzenie towarzyszące Festiwalowi Skyway. Wzięło w niej udział około 470 osób. Zaraz po niej dużą popularnością cieszyły się Masa Elegancka, Wiosenna i Wakacyjna, które zgromadziły około 300 osób.

Mamy nadzieję, że w 2018 roku frekwencja będzie jeszcze wyższa, a do udziału w przejazdach oprócz stałych bywalców przyłączą się także nowi uczestnicy. Pamiętajcie, że rowerowe masy krytyczne są nie tylko okazją do tego aby aktywnie i przyjemnie spędzić wolny czas, ale przede wszystkim dają wyraźny sygnał władzom miasta, że warto inwestować w rozwój infrastruktury rowerowej i promować tę formę transportu. Już dziś możecie sprawdzić >> kiedy odbędą się rowerowe masy krytyczne w 2018 roku i zarezerwować czas. Najbliższa Wiosenna Rowerowa Masa Krytyczna odbędzie się już w sobotę 24 marca!

W 2017 roku staraliśmy się na bieżąco śledzić poczynania władz lokalnych pod kątem budowy i rozwoju infrastruktury rowerowej oraz pisać uwagi do konsultowanych dokumentów, które w przypadku niewłaściwej realizacji, mogłyby wpłynąć niekorzystnie na rozwój ruchu rowerowego w naszym mieście. Istotny jest zwłaszcza projekt przebudowy mostu im. J. Piłsudskiego czy przebudowa układu drogowego związana z realizacją projektu tramwajowego. Z treścią wszystkich wystosowanych pism możecie zapoznać się w dziale korespondencja>>.

Od 2015 roku prawie w każdy poniedziałek możecie też przeczytać felieton o tematyce około rowerowej, który publikowany jest w Gazecie Pomorskiej. Wszystkie felietony dostępne są także na naszej stronie internetowej – link>>.

W czerwcu członkowie naszego stowarzyszenia wzięli udział w spotkaniu poświęconym transportowi rowerowemu w Oxfordzie. Mieliśmy okazję wymienić się doświadczeniami oraz porozmawiać na tematy związane z promowaniem jazdy na rowerze wśród mieszkańców. W spotkaniu brali też udział przedstawiciele organizacji rowerowych z Lejdy i Bonn. Relacja z wyjazdu dostępna jest tutaj>>, a przykłady rowerowej infrastruktury z Oxfordu – tutaj>>. Przy okazji wyjazdu do Oxfordu na kilka dni udaliśmy się do Londynu aby przekonać się czy zwiedzanie tego ogromnego miasta jest możliwe na rowerze publicznym. Relacja z wyjazdu dostępna jest tutaj >>.

W październiku Toruń odwiedziła delegacja z partnerskiego miasta Lejdy, a nasze stowarzyszenie ponownie miało przyjemność zorganizować dla gości z Holandii wycieczkę rowerową. Przejechaliśmy dwoma mostami, zwiedziliśmy toruńskie Stare Miasto i pokazaliśmy co nowego, rowerowego powstało w Toruniu. Dopisała zarówno pogoda jak i humory uczestników, ale wiadomo przecież, że Holendrów nie trzeba specjalnie zachęcać do rowerowej jazdy.

W czerwcu ogłosiliśmy konkurs na relację z rowerowych wakacji jednak w tym roku nadesłaliście do nas mniej zgłoszeń niż w latach ubiegłych. Czyżbyście nie spędzali wakacji na rowerze? Mamy nadzieję, że za rok się poprawicie! Niemniej dziękujemy za przesłanie relacji osobom, które chciały poświęcić swój czas na ich przygotowanie i podzielić się przygodami ze swoich podróży.

W listopadzie przeprowadziliśmy akcję związaną z bezpieczeństwem ruchu drogowego. Przypominaliśmy zapominalskim rowerzystom o obowiązku używania rowerowego oświetlenia gdy na zewnątrz jest ciemno. Podczas akcji „Rowerzysto bądź widoczny!” rozdaliśmy kilkadziesiąt lampek nieoświetlonym rowerzystom. Koniecznie pamiętajcie o sprawnym oświetleniu roweru, bo dzięki temu jesteście lepiej widoczni na drodze i tym samym zwiększa się wasze bezpieczeństwo!

O wszystkich działaniach, które podejmujemy informujemy na naszej stronie internetowej oraz profilu Facebook>>. Zaglądajcie, czytajcie, komentujcie, wklejajcie zdjęcia – zarówno strona, jak i profil na Facebooku to źródło informacji o tym co ważnego rowerowego dzieje się w Toruniu i nie tylko.

Przypominamy, że w 2016 roku uzyskaliśmy statut organizacji pożytku publicznego co oznacza, że możecie nas wesprzeć przekazując 1% podatku. Uzyskane w ten sposób wsparcie chcemy przeznaczyć m.in. na działania związane z promowaniem bezpiecznych zasad poruszania się wśród rowerzystów oraz na inne działania promujące komunikację rowerową. Więcej informacji na ten temat znajdziecie tutaj>>. Z góry dziękujemy za wsparcie!

Jeśli ktoś z Was chciałby dołączyć do naszego stowarzyszenia i pomagać nam organizować pro rowerowe akcje popularyzujące rower jako świetny środek transportu w mieście to zapraszamy. Możecie do nas pisać przez formularz kontaktowy znajdujący się na stronie>> lub bezpośrednio pod adres mejlowy: stow(małpa)rowerowytorun.com.pl.

Dziękujemy firmie AIS.PL -podlinkować- za to, że wspiera od wielu lat naszą działalność i dzięki temu możemy realizować nasze pro rowerowe akcje. Dziękujemy także innym darczyńcom, którzy wspierają nas fundując nagrody dla uczestników i uczestniczek rowerowych mas krytycznych. Na koniec dziękujemy wszystkim rowerzystkom i rowerzystom, którzy w mniejszym lub większym stopniu wspierają i popierają nasze działania!

wyedytowano: 2018-03-08 17:21
aktywne od dnia: 2018-03-07 23:05
drukuj
Komentarze użytkowników (1)
aktywny_rowerzysta, 2018-04-24 20:33:53
Dla mnie najważniejsze jest to, że ktoś taki jak Wy patrzy władzy lokalnej na ręce i reprezentuje moje, czyli aktywnego rowerzysty interesy.
Praktycznie ja jako ten Kowalski nie mam na nic wpływu (jeden wyjątek, kiedy zgłosiłem dziurę w chodniku i dziura została załatana).
1% swojego podatku przeznaczam wam (jak również cała moja najbliższa rodzina za moją sugestią).
Dodaj swój komentarz:

:) :| :( :D :o ;) :/ :P :lol: :mad: :rolleyes: :cool:
pozostało znaków:   napisałeś znaków:
kod z obrazka*
Ankieta
Jak oceniasz rok 2022 pod kątem rozwoju infrastruktury rowerowej w Toruniu?
ankieta aktywna od: 2023-03-16 19:42

Wspierają nas
Sklepy i serwisy rowerowe w Toruniu

Stowarzyszenie ROWEROWY TORUŃ działa na rzecz powstawania odpowiedniej infrastruktury rowerowej.
konto bankowe BGŻ S.A. 71203000451110000002819490 NIP: 9562231407 Regon: 340487237 KRS: 0000299242

Wszystkie Prawa zastrzeżone. Cytowanie i kopiowanie dozwolone za podaniem źródła.