Witamy na stronie stowarzyszenia | Dzisiaj jest piątek 29 marca 2024

Wycieczka Iwony, Pawła, Mirki i Irka z Tucholi do Tlenia - Wakacje 2015

Tuchola – Tleń 23.05-24.05.2015

Skład: Iwona, Paweł, Mirka, Irek

DZIEŃ 1

Rano wyruszyliśmy pociągiem z Torunia do Tucholi, gdzie zaplanowany był początek naszej rowerowej podróży.

Naszą wyprawę rozpoczęliśmy w Tucholi i kierowaliśmy się w stronę miejscowości Wymysłowo, gdzie znajduję się Muzeum Indian Północnoamerykańskich imienia Sat-Okha. Muzeum jest bogate w zbiory, które przybliżają życie codzienne, duchowe oraz sztukę i kulturę pierwotnych Amerykanów. Sama postać założyciela jest niezwykle ciekawa – Indianin, który urodził się i wychował w pierwotnych puszczach Kanady, były żołnierz w AK, pisarz, gawędziarz, artysta.(informacje wykorzystane ze strony http://www.huuskaluta.com.pl/sat_okh/ )

Następnym celem wycieczki było piękne miejsce położone w Nadleśnictwie Gołąbek. Droga do tego miejsca wiodła przy rzece Brda oraz pośród lasów.

Na miejscu powitał nas niesamowity widok . Wokół nas tylko zieleń i śpiew ptaków.

Dalej udaliśmy się na Ścieżkę przyrodniczo-dydaktyczną „Jelenia Wyspa”, która znajduje się na terenie rezerwatu przyrody Bagna nad Stążką. Cała ścieżka liczy 3,5 km a wzdłuż niej znajduje się 10 punktów informacyjnych . Podczas pokonywania ścieżki możemy zobaczyć charakterystyczne dla Borów rośliny, a nawet torfowiska.

Następnie kierowaliśmy się w stronę Tlenia jadąc ścieżkami leśnymi lub mało ruchliwymi uliczkami.

W Tleniu zatrzymaliśmy się na nocleg.

Dzień 2

Przed powrotem ruszyliśmy skorzystać jeszcze z pięknej pogody i uroków Borów Tucholskich.

Droga powrotna prowadziła z Tlenia do Cekcyna i stamtąd już pojechaliśmy pociągiem do Torunia

Łącznie przez dwa dni przejechaliśmy ok. 80 km

Polecam wszystkim wyprawę tym szlakiem, ponieważ widoki są niesamowite!