Witamy na stronie stowarzyszenia | Dzisiaj jest wtorek 22 sierpnia 2017
Logowanie     Rejestracja     Home     Mapa serwisu     Kontakt     pl en de

Aktualności

2015-08-17 Berlin na rowerze - krótka relacja z czerwcowego wyjazdu do stolicy Niemiec

Władze stolicy Niemiec coraz bardziej stawiają na rower jako środek codziennego transportu. Lata doświadczeń związanych z organizowaniem ruchu rowerowego pokazują, że przy odpowiedniej infrastrukturze coraz więcej osób korzysta z tego modelu transportu. Nowi użytkownicy to jednak nowe wyzwania: istniejąca infrastruktura dla rowerzystów zaczyna być niewystarczająca.

Wyznaczane kilkanaście lat temu ścieżki rowerowe z chodników obecnie zastępowane są często pasami rowerowymi w jezdni, a wąskie jednokierunkowe drogi rowerowe są likwidowanego lub poszerzane. W centrach dzielnic mieszkaniowych wyznaczone są coraz częściej Fahrradstraße czyli ulice rowerowe, gdzie rowerzysta ma pierwszeństwo przed kierującym samochodem. Standardem jest dopuszczanie dwukierunkowego ruchu rowerowego na ulicach jednokierunkowych dla aut. Trasy rowerowe o wysokiej jakości powstają na terenach zielonych i pokolejowych.

Zapraszamy do obejrzenia zdjęć przedstawiających niemiecką infrastrukturę rowerową. Dla porównania polecamy relację z Berlina przygotowaną w roku 2010 LINK>>.

Tegoroczny wyjazd do Berlina możliwy był dzięki uprzejmości Stowarzyszenia Rowerowy Szczecin.

Pas rowerowy wyznaczony kosztem pasa dla samochodów.
Pas rowerowy wyznaczony kosztem pasa dla samochodów.
Pasy rowerowe w obrębie skrzyżowania.
Pasy rowerowe w obrębie skrzyżowania.
Pas rowerowy do jazdy na wprost.
Pas rowerowy do jazdy na wprost.
Śluza rowerowa do skrętu w lewo z oddzielną sygnalizacją.
Śluza rowerowa do skrętu w lewo z oddzielną sygnalizacją.
Instrukcja, jak należy skręcać na dwa w obrębie skrzyżowania i wjazd do tzw. strefy ekologicznej.
Instrukcja, jak należy skręcać na dwa w obrębie skrzyżowania i wjazd do tzw. strefy ekologicznej.
Piktogram roweru pokazujący zalecany tor jazdy rowerzyście.
Piktogram roweru pokazujący zalecany tor jazdy rowerzyście.
Jednokierunkowa ulica otwarta w dwie strony dla rowerów.
Jednokierunkowa ulica otwarta w dwie strony dla rowerów.
Przez środek Alexanderplatz przejeżdza tramwaj a nie ma żadnych barierek.
Przez środek Alexanderplatz przejeżdza tramwaj a nie ma żadnych barierek.
Ulica rowerowa.
Ulica rowerowa.
Ulica rowerowa się kończy, zaczyna się strefa tempo 30.
Ulica rowerowa się kończy, zaczyna się strefa tempo 30.
Tak kiedyś budowano ścieżki rowerowe w Berlinie.
Tak kiedyś budowano ścieżki rowerowe w Berlinie.
Tędy kiedyś prowadziła linia kolejowa Lipsk-Berlin...
Tędy kiedyś prowadziła linia kolejowa Lipsk-Berlin...
...obecnie przestrzeń należy do rowerzystów, pieszych i rolkarzy.
...obecnie przestrzeń należy do rowerzystów, pieszych i rolkarzy.
Droga rowerowa w budowie.
Droga rowerowa w budowie.
W tym miejscu planowano w latach siedemdzisątych trasę szybkiego ruchu dla aut.
W tym miejscu planowano w latach siedemdzisątych trasę szybkiego ruchu dla aut.
Drogi rowerowe też są w Berlinie...
Drogi rowerowe też są w Berlinie...
...nie zapomina się o nich nawet podczas remontów.
...nie zapomina się o nich nawet podczas remontów.
Rowerowy kierunkowskaz.
Rowerowy kierunkowskaz.
Turysta może wypożyczyć rower w wielu wypożyczalniach funkcjonujących przy hotelach, hostelach i sklepach.
Turysta może wypożyczyć rower w wielu wypożyczalniach funkcjonujących przy hotelach, hostelach i sklepach.
Są też samoobsługowe wypożyczalnie rowerów.
Są też samoobsługowe wypożyczalnie rowerów.


wyedytowano: 2015-08-17 20:25
aktywne od dnia: 2015-08-17 19:59
drukuj  
Komentarze użytkowników (3)
Piotr, 2015-08-23 21:30:12
U nas też się dużo dzieje
julek, 2016-08-14 18:19:31
"U nas też się dużo dzieje"

Słowo klucz "dużo"  ;)
awontorek, 2016-11-17 23:30:39
Jest jeden problem mentalność. W Polsce rower to zabawka dla dzieci, mlodzieży, ewentualnie do weekendowej jazdy rekreacyjnej. W Polsce ludzie nie dojezdzaja rowerami do pracy czy szkoły bo tak nie pasuje. Wiadomo nie zawsze się da,  ... mam 20 km do pracy.. ale nie chodzi aby dojezdzali rowerami wszyscy. A sciezek rowerowych mamy coraz wiecej wiadomo ich planowanie pozostawia wiele do zyczenia, a rowerzystow dojezdzajach do pracy nie wiele, Wiadomo w weekendy, w sezonie wiecej bo ci rekreacyjni. A od pazdziernika do maja w Polsce rowerzysta to juz nieodpowiadzialna abstrakcja. No ale jak się oglada rowerzystów jadących w sniego gdzies w amsterdamie np i komnetarze ze tam maja lagodniejszy klimat dlateg jezdza  :)
Dodaj swój komentarz:


:) :| :( :D :o ;) :/ :P :lol: :mad: :rolleyes: :cool:
pozostało znaków:   napisałeś znaków:
Ankieta
Jak oceniasz rok 2016 pod kątem rozwoju infrastruktury rowerowej w Toruniu?
ankieta aktywna od: 2017-01-10 20:14

Newsletter
podaj email:

 
Sklepy i serwisy rowerowe w Toruniu

Stowarzyszenie ROWEROWY TORUŃ działa na rzecz powstawania odpowiedniej infrastruktury rowerowej.
konto bankowe BGŻ S.A. 71203000451110000002819490 NIP: 9562231407 Regon: 340487237 KRS: 0000299242

Wszystkie Prawa zastrzeżone. Cytowanie i kopiowanie dozwolone za podaniem źródła.
SRT na Facebook