Witamy na stronie stowarzyszenia | Dzisiaj jest środa 16 sierpnia 2017
Logowanie     Rejestracja     Home     Mapa serwisu     Kontakt     pl en de

Aktualności

2013-02-22 Spotkanie konsultacyjne projektu stałej organizacji ruchu dla ulic Zespołu Staromiejskiego miasta Torunia

21 lutego 2013 r. w Domu Harcerza odbyło się spotkanie konsultacyjne w sprawie organizacji ruchu na Starym Mieście. Uczestniczyło w nim około 20 osób, w tym przedstawiciele Miejskiego Zarządu Dróg, Wydziału Gospodarki Komunalnej, Straży Miejskiej i Biura Toruńskiego Centrum Miasta. Zapraszamy do przeczytania relacji ze spotkania.

Spotkanie rozpoczęło się od zaprezentowania planowanych zmian jakimi są wprowadzenie strefy TEMPO 30, czyli ograniczenia do 30 km/h (obecnie 50km/h), ograniczenie wjazdu pojazdów powyżej 3,5t, uzupełnienie oznakowania poziomego (głównie koperty dla osób niepełnosprawnych), uporządkowanie treści tabliczek informacyjnych, wprowadzenie ruchu jednokierunkowego na ulicy Prostej, od Wysokiej do Wałów gen. Sikorskiego, określenie katalogu przykładowych sytuacji w jakich wydaje się długoterminowe zezwolenia na wjazd, Uzupełniono Regulamin o zapis, w części dot. Zezwoleń długoterminowych na wjazd do Strefy Ruchu Pieszego, że od roku 2017 będą wydawane tylko dla pojazdów z napędem hybrydowym lub elektrycznym. Ograniczono postój pojazdów z zezwoleniem do 30 minut.

Pytania i uwagi uczestników

Pytania uczestników dotyczyły obniżenia płatności za parkingi samochodowe w strefie B, zmniejszenie wielkości śmieciarek poniżej 3,5t (zgodnie z planowaną zmianą), stworzenia parkingu dla samochodów na ulicy Podmurnej, zezwoleń na wjazd – aby było bardziej dostosowane do oczekiwań odbiorców, a nie sztywno i niekorzystnie dla mieszkańców i przedsiębiorców, powodu ustanowienia parkowania równoległego, a nie skośnego na Małych i Wielkich Garbarach. 1 głos był krytyczny co do strefy Tempo 30 argumentując, że jest to niepotrzebny wydatek na kilkanaście znaków, skoro i tak szybciej nie można się poruszać po Starym Mieście.
Inną propozycją było stworzenie strefy zamieszkania i tym samym ograniczenie prędkości do 20km/h. Taka propozycja była analizowana przez MZD, jednak ze względów formalnych została wybrana Strefa Tempo 30.

Sprawy rowerowe

W aspekcie rowerowym padło kilka pytań i propozycji, między innymi udostępnienie dla rowerzystów ulicy Szerokiej w godzinach porannych i popołudniowych, aby pracownicy mogli dojechać do pracy na rowerze.
Na pytanie o akcje montowania stojaków rowerowych uzyskano odpowiedź, że MZD w zasadzie cały rok zbiera pomysły na rozmieszczenie stojaków i jak będzie więcej wniosków na jedno miejsce to jest większa szansa na umieszczenie tam parkingu dla rowerów.
Udostępniona będzie większość ulic (prócz Szerokiej i Królowej Jadwigi) dla ruchu rowerowego, w tym w wielu miejscach będzie dopuszczony ruch rowerem w obu kierunkach na drodze jednokierunkowej, poprzez ustawienie znaku T-22 „nie dotyczy rowerów”. W tym dostępna będzie ulica Wysoka, co umożliwi dojazd rowerem z Rynku Nowomiejskiego na Rynek Staromiejski i dalej w kierunku zachodnim. Niedostępna dla dwukierunkowego ruchu będzie między innymi ul. Piekary (od Łuku Cezara do Kopernika) czy Kopernika – ze względu na szerokość ulicy. Otrzymaliśmy deklarację, że w poniedziałek na stronie MZD pojawi się mapka z kierunkami ruchu rowerowego na terenie całej Starówki.
Na pytanie o powód ustanowienia tylko 3 przejazdów dla rowerzystów przez ulicę Szeroką padła odpowiedź, że MZD starało się na stworzenie przejazdów na przeciwko, aby była jak najmniejsza szansa na kolizję rowerzystów z pieszymi, dlatego też nie ma przejazdu m.in. z Mostowej i Wielkich Garbar w Strumykową.

Konsultacje organizacji ruchu na Starym Mieście potrwają do 8 marca (do tego czasu można zgłaszać uwagi internetowo na stronie www.konsultacje.torun.pl ), a zmiany zostaną wprowadzone najprawdopodobniej 2 kwietnia. Spotkanie trwało ok. 1,5 godziny.


Ciekawostki

  • Jeden z panów  149 razy w ciągu 4 miesięcy „przeprowadzał” się, czyli chodził po jednodniowe pozwolenie na wjazd na Stare miasto niby na przeprowadzkę. A tak naprawdę po prostu chciał sobie zostawić samochód – tłumaczył to głupimi przepisami ustalonymi przez MZD.
  • Padło pytanie czy MZD myślało kiedykolwiek o wpuszczeniu komunikacji miejskiej na stare miasto. Odpowiadając na pytanie przedstawiciel BTCM powiedział, że nie myśleli o tym i nikt jeszcze tego nigdy im nie proponował, ale raczej jest to niemożliwe ze względu na nawierzchnię, hałas, ruch pieszy.



wyedytowano: 2013-02-22 20:57
aktywne od dnia: 2013-02-22 20:32
drukuj  
Komentarze użytkowników (2)
Tomasz, 2013-02-23 14:21:19
Pan rekordzista mi zaimponował. Codziennie chodzić (do urzędu) po to, żeby móc parkować auto pod domem - tego sam Bareja nie wymyślił. Ale jak rozumiem - był to obywatelski protest  :)
ravix, 2013-03-01 18:22:41
Niestety do dzisiaj nie została zamieszczona na stronie MZD ani stronie konsultacji mapka z kierunkiem ruchu rowerowego na starym mieście. Miała być w poniedziałek, 25 lutego (mamy obecnie piątek 1 marca). Będę monitował dalej.
Dodaj swój komentarz:


:) :| :( :D :o ;) :/ :P :lol: :mad: :rolleyes: :cool:
pozostało znaków:   napisałeś znaków:
Ankieta
Jak oceniasz rok 2016 pod kątem rozwoju infrastruktury rowerowej w Toruniu?
ankieta aktywna od: 2017-01-10 20:14

Newsletter
podaj email:

 
Sklepy i serwisy rowerowe w Toruniu

Stowarzyszenie ROWEROWY TORUŃ działa na rzecz powstawania odpowiedniej infrastruktury rowerowej.
konto bankowe BGŻ S.A. 71203000451110000002819490 NIP: 9562231407 Regon: 340487237 KRS: 0000299242

Wszystkie Prawa zastrzeżone. Cytowanie i kopiowanie dozwolone za podaniem źródła.
SRT na Facebook