Witamy na stronie stowarzyszenia | Dzisiaj jest sobota 23 listopada 2024
Logowanie     Rejestracja     Home     Mapa serwisu     Kontakt     pl en de

"Infrastruktura" dla rowerzystów w ciągu drogi wojewódzkiej numer 553 Toruń-Wybcz - galeria zdjęć

Przedstawiamy zdjęcia prezentujące infrastrukturę dla rowerzystów w ciągu drogi wojewódzkiej nr 553 pomiędzy Wybczem a Różankowem. Przebudowa drogi wykonana została pomiędzy sierpniem 2007 a wrześniem 2009 roku. (źródło>>)

Prawie wszystkie zamieszoczne poniżej zdjęcia (wykonane w październiku 2012 roku) mogłyby się znaleźć w poradniku "Jak nie projektować infrastrruktury dla rowerzystów"...

Dwukierunkowy ciąg pieszo-rowerowy o szerokości 2 metrów - niezgodnej z przepisami. Wyraźnie widać ubytki w nawierzchni po upływie zaledwie kilku lat od wybudowania tego ścieżko-chodnika!
Dwukierunkowy ciąg pieszo-rowerowy o szerokości 2 metrów - niezgodnej z przepisami. Wyraźnie widać ubytki w nawierzchni po upływie zaledwie kilku lat od wybudowania tego ścieżko-chodnika!
Ścieżko-chodnik zapada się w wielu miejscach. Ale przynajmniej jest czysto.
Ścieżko-chodnik zapada się w wielu miejscach. Ale przynajmniej jest czysto.
Jazda rowerem po tym ścieżko-chodniku - szczególnie po zmroku - stwarza realne niebezpieczeństwo.
Jazda rowerem po tym ścieżko-chodniku - szczególnie po zmroku - stwarza realne niebezpieczeństwo.
Nie trzeba komentarza.
Nie trzeba komentarza.
Wjazd na pole przecina ciągłość drogi rowerowej.
Wjazd na pole przecina ciągłość drogi rowerowej.
W ten sposób utrudnia się poruszanie rowerem zapewne w celu zapewnienia "bezpieczeństwa".
W ten sposób utrudnia się poruszanie rowerem zapewne w celu zapewnienia "bezpieczeństwa".
Kolejne dziury i kolejny nakaz prowadzenia roweru przez przejście dla pieszych.
Kolejne dziury i kolejny nakaz prowadzenia roweru przez przejście dla pieszych.
Tym razem dla urozamicenia zwiedzamy drugą stronę jezdni oczywiście przeprowadzając rower.
Tym razem dla urozamicenia zwiedzamy drugą stronę jezdni oczywiście przeprowadzając rower.
Równy asfalt dla samochodów i krzywa chodniko-ścieżka dla pozostałych uczestników ruchu. I co z tego, że kostka jest bezfazowa.
Równy asfalt dla samochodów i krzywa chodniko-ścieżka dla pozostałych uczestników ruchu. I co z tego, że kostka jest bezfazowa.
Płoto-ekran akustyczny jako kolejna atrakcja na trasie. Ważne, że autubus jeżdzący raz na godzinę nie tamuje ruchu na jezdni.
Płoto-ekran akustyczny jako kolejna atrakcja na trasie. Ważne, że autubus jeżdzący raz na godzinę nie tamuje ruchu na jezdni.
Rowerzysta powinien ustępować przed każdym ciągnikiem. I basta!
Rowerzysta powinien ustępować przed każdym ciągnikiem. I basta!
Prawie się udało własciwie połączyć ścieżko-chodnik z obu stron.
Prawie się udało własciwie połączyć ścieżko-chodnik z obu stron.
Czy te dziury są elementem uspokojenia ruchu dla pędzących rowerzystów?
Czy te dziury są elementem uspokojenia ruchu dla pędzących rowerzystów?
Komfort przemieszczania się jezdnią jest zdecydowanie wyższy niż tworem ścieżkopodobnym znajdującym sie po prawej.
Komfort przemieszczania się jezdnią jest zdecydowanie wyższy niż tworem ścieżkopodobnym znajdującym sie po prawej.
Przez odcinek z lampą na środku rower trzeba - zgodnie ze znakami pionowymi - przeprowadzić.
Przez odcinek z lampą na środku rower trzeba - zgodnie ze znakami pionowymi - przeprowadzić.
Ewidentnie brakowało miejsca aby ominąć ten hydrant.
Ewidentnie brakowało miejsca aby ominąć ten hydrant.
Musi byc wysoka wyspa dzieląca aby zarówno pieszy jak i rowerzysta był bardziej czujny w obrębie skrzyżowania.
Musi byc wysoka wyspa dzieląca aby zarówno pieszy jak i rowerzysta był bardziej czujny w obrębie skrzyżowania.
Chodniko-ścieżka z tendencją do zarastania.
Chodniko-ścieżka z tendencją do zarastania.
Prawie jak w lesie - z pewnością dlatego nie ma tu asfaltu.
Prawie jak w lesie - z pewnością dlatego nie ma tu asfaltu.
Przeprowadzamy rower na drugą stronę.
Przeprowadzamy rower na drugą stronę.
Kolejne skrzyżowanie z ruchliwą ulicą - zsiadamy z roweru.
Kolejne skrzyżowanie z ruchliwą ulicą - zsiadamy z roweru.
Jeszcze kilka lat a chodniko-ścieżka stanie się trawnikiem.
Jeszcze kilka lat a chodniko-ścieżka stanie się trawnikiem.
Aby było ciekawiej na pewnych fragmentach wybudowano kolorowe chodniki. Ten odcinek nie jest przynajmniej oznakowany jako ciąg pieszo-rowerowy.
Aby było ciekawiej na pewnych fragmentach wybudowano kolorowe chodniki. Ten odcinek nie jest przynajmniej oznakowany jako ciąg pieszo-rowerowy.


wyedytowano: 2012-11-28 22:48
aktywne od dnia: 2012-11-18 22:51
drukuj  
Komentarze użytkowników (6)
Paweł_projektant, 2012-11-19 12:56:18
Raczej artykuł powinien dotyczyć: "Jak nie wykonywać ścieżek rowerowych", a nie jak nie projektować. Ewidentne źle wykonana budowa.
asiao-o, 2012-11-19 13:46:54
Z tego co wiem to wykonawcy budują wg projektów przygotowanych przez projektantów. To wykonawca wg Ciebie zaprojektował tu czerwoną kostkę, wyjazdy na pole, lampę na środku, łuki pod kątem prostym? Na dodatek dla bezpieczeństwa rowerzystów to wykonawca nie zaprojektował przejazdów rowerowych i poustawiał absurdalnie znaki? Wykonanie owszem również fatalne skoro nawierzchnia tak wygląda po kilku latach, ale to chyba nie wykonawca ustalał grubość podbudowy? Czyżby projektant zaprojektował piach pod kostkę?
Jeśli się mylę to mnie naprostuj proszę, a jeśli nie to podpisując się takim nickiem wystawiasz sobie świadectwo kompromitującej niewiedzy. Jednak tak właśnie "projektanci" "projektują" w naszym kraju infrastrukturę dla rowerzystów.
pietruch, 2012-11-19 15:07:09
Ale masakra.. To dwukolorowe z ostatniej fotki widziałem i cieszyłem się, że takie gie jest nieoznakowane (nieobowiązkowe), ale dalej już nie dotarłem..

Paweł_projektant. Proponuję małe porównanie z porządną infrastrukturą, a ty nam napiszesz, czy żeby droga rowerowa tak wyglądała potrzeba tylko dobrego wykonawcy, czy może jednak na początku dobrego projektanta...

Wyjazd "bramowy"/na pole.
http://rowerowytorun.com.pl/upload/art_gal/1245_img3_bcaece3ddeb32e7f8a5a50c500a0ede4.jpg
vs.
http://www.zm.org.pl/?a=oder_neisse-097-oderbruch&img=2

Skrzyżowanie z droga podporządkowaną.
http://rowerowytorun.com.pl/upload/art_gal/1251_img3_b69aeeb3e937ef7ca8b3f95e78614d01.jpg
vs.
http://www.zm.org.pl/?a=oder_neisse-097-oderbruch&img=4

Nawierzchnia, bezpieczeństwo (elementy w skrajni, widoczność w nocy)
http://rowerowytorun.com.pl/upload/art_gal/1238_img3_e82d323e7d1d01bdfac685c260436d6e.jpg
vs.
http://www.zm.org.pl/?a=oder_neisse-097-oderbruch&img=6

  :rolleyes:
editor, 2012-11-21 17:13:56
Probowalem kiedys jechac tym bublem od Lubianki w strone Torunia. Po ktoryms z rzedu przejezdzie przez jezdnie dalem sobie spokoj i zaryzykowalem jazde szosa, chociaz po przebudowie drogi jest tam naprawde niebezpiecznie.

Typowy wyrob sciezkopodobny obliczony na pozbycie sie rowerzystow z jezdni najtanszym kosztem.
zzzz, 2012-11-21 21:16:48
dlatego właśnie nie powinno istnieć coś takiego jak obowiązek jazdy ścieżką. okej, zawsze lepiej żeby dzieciaki do szkoły jechały 2 kilometry takim bublem niż jezdnią, ale do normalnej jazdy na dłuższa metę się nie nadaje - z rogatek Torunia do Unisławia jestem drogą w stanie przejechać w 45-50 minut. Po tych ścieżkach pewnie wyszłoby ze pół godziny dłużej.

Taki przepis, czyli pozostawienie wyboru rowerzystom byłby najlepszym weryfikatorem działań urzędników odpowiedzialnych za budowę infrastruktury rowerowej. Przy wysokiej jakości ścieżek, z szosy korzystałby ułamek cyklistów - dużo mniej niż obecnie, bo byliby to głównie kolarze.
WOJT, 2012-12-13 19:24:55
Ja w ubiegłym roku przez tą ścieżkę jechałem z Gdańska do Kruszwicy. Przyznam że jazda z sakwami po tym bublu nie należy do przyjemnych. Ale wreszcie można to ominąć nową drogą rowerową asfaltową po starym nasypie dawnej linii kolejowej. Także dojazd z Torunia do Gdańska będzie łatwiejszy
Dodaj swój komentarz:


:) :| :( :D :o ;) :/ :P :lol: :mad: :rolleyes: :cool:
pozostało znaków:   napisałeś znaków:
kod z obrazka*
Ankieta
Jak oceniasz rok 2023 pod kątem rozwoju infrastruktury rowerowej w Toruniu?
ankieta aktywna od: 2024-03-19 21:25

Wspierają nas
Sklepy i serwisy rowerowe w Toruniu

Stowarzyszenie ROWEROWY TORUŃ działa na rzecz powstawania odpowiedniej infrastruktury rowerowej.
konto bankowe BGŻ S.A. 71203000451110000002819490 NIP: 9562231407 Regon: 340487237 KRS: 0000299242

Wszystkie Prawa zastrzeżone. Cytowanie i kopiowanie dozwolone za podaniem źródła.
SRT na Facebook