Zdjęcia przedstawiające infrastrukturę rowerową holenderskiej Lejdy - partnerskiego miasta Torunia, które zostały wykonane w czerwcu 2012 roku. Dziękujemy Towarzystwu Miast Partnerskich Miasta Torunia za zaproszenie do wzięcia udziału w wizycie w mieście narodzin Rembrandta.
Po centrum miasta poruszają się głównie rowerzyści i autobusy komunikacji miejskiej. Prywatne samochody na wiele ulic nie mają wjazdu.
Jednokierunkowy most dla autobusów i dwukierunkowy dla rowerzystów.
W Holandii nie dostaniesz mandatu, gdy jedziesz rowerem i rozmawiasz przez telefon komórkowy - bardzo wiele osób tak robi.
W strefach pieszych można jeździć rowerem w określonych godzinach - poza godzinami szczytu.
Centralny plac miasta pozbawiony samochodów, rower oczywiście zaparkować można.
Zamiast miejsc parkingowych dla kilku samochodów parking dla kilkunastu rowerów.
Wydzielony z jezdni prawo i lewoskręt dla rowerzystów, widoczne pętle indukcyjne wtopione w asfalt.
Organizacja ruchu w obrębie skrzyżowania w centrum miasta.
Buspas i pas do lewoskrętu tylko dla rowerzystów.
Skrzyżowanie dróg dla jednośladów i tunel ułatwiający - a nie utrudniający - podróż niechronionym uczestnikom ruchu.
Wydzielona dwukierunkowa droga dla rowerów.
Nadrzędność drogi rowerowej i chodnika względem drogi poprzecznej
Największy problem dróg rowerowych w Lejdzie - nierówna nawierzchnia (opinia lokalnego urzędnika)
Dwukierunkowa droga o przekroju jednopasowym z obustronnymi pasami rowerowymi.
Kolorowa i bezpieczna przestrzeń w pobliżu szkoły podstawowej.
Element uspokojenia ruchu na osiedlu mieszkaniowym (w tle dekoracje zawieszone w związku z Euro 2012).
Droga jednokierunkowa otwarta w dwie strony dla ruchu jednośladów.
Wydzielona jednokierunkowa droga rowerowa, oddzielny sygnalizator dla rowerzystów oraz lustro na sygnalizatorze dla pojazdów mechanicznych pomagające ujrzeć rowerzystę.
Czytelny układ tras - wszystkie relacje dostępne dla rowerzystów.
Przydomowy parking rowerowy.
Podziemny parking rowerowy przy stacji kolejowej...
...do którego każdy bez problemu wprowadzi swój pojazd (jeśli parking nie będzie zamknięty z powodu zapełnienia co zdarza się bardzo często)
Naziemny parking rowerowy w pobliżu dworca kolejowego.
Zadaszony i zamykany parking rowerowy dla pracowników urzędu miasta.
Stojaki rowerowe przy jednym z budynków uniwersytetu.
Droga rowerowa ma pierwszeństwo względem drogi dla pojazdów mechanicznych.
Latarnie niefortunnie ustawione w chodniku lecz i tak mało osób z niego korzysta.
Infrastruktura rowerowa występuje praktycznie wszędzie...
...choć poza miastem rowerzyści często tracą pierwszeństwo.
Wydzielona dwukierunkowa droga rowerowa z dedykowanym oświetleniem na obrzeżach miasta.
Komentarze użytkowników (2) |
gość ;),
2012-09-05 19:27:37
wow! robi wrażenie!!! ) |
Andrej,
2019-09-18 22:38:55
Od 2019 w Holandji jesc mandat za uziwanie telefonu w czase jazdy rowerom |
Dodaj swój komentarz: |
2024-11-21 21:39 Pismo do GDDKiA oddział Bydgoszcz w sprawie projektu rozbudowy DK 91 pomiędzy Toruniem a Łysomicami - 2 podejście |
2024-10-22 21:55 Rowerowa Masa Krytyczna - 26 października 2024 r. |
2024-09-26 21:46 Pismo do GDDKiA oddział Bydgoszcz w sprawie projektu rozbudowy DK 91 pomiędzy Toruniem a Łysomicami |
Stowarzyszenie ROWEROWY TORUŃ działa na rzecz powstawania odpowiedniej infrastruktury rowerowej.
konto bankowe BGŻ S.A. 71203000451110000002819490 NIP: 9562231407 Regon: 340487237 KRS: 0000299242