Witamy na stronie stowarzyszenia | Dzisiaj jest sobota 23 listopada 2024
Logowanie     Rejestracja     Home     Mapa serwisu     Kontakt     pl en de

Rowerowa infrastruktura w holenderskiej Lejdzie - galeria zdjęć

Zdjęcia przedstawiające infrastrukturę rowerową holenderskiej Lejdy - partnerskiego miasta Torunia, które zostały wykonane w czerwcu 2012 roku. Dziękujemy Towarzystwu Miast Partnerskich Miasta Torunia za zaproszenie do wzięcia udziału w wizycie w mieście narodzin Rembrandta.

http://pl.wikipedia.org/wiki/Lejda

Po centrum miasta poruszają się głównie rowerzyści i autobusy komunikacji miejskiej. Prywatne samochody na wiele ulic nie mają wjazdu.

Jednokierunkowy most dla autobusów i dwukierunkowy dla rowerzystów.

W Holandii nie dostaniesz mandatu, gdy jedziesz rowerem i rozmawiasz przez telefon komórkowy - bardzo wiele osób tak robi.

W strefach pieszych można jeździć rowerem w określonych godzinach - poza godzinami szczytu.

Centralny plac miasta pozbawiony samochodów, rower oczywiście zaparkować można.

Zamiast miejsc parkingowych dla kilku samochodów parking dla kilkunastu rowerów.

Wydzielony z jezdni prawo i lewoskręt dla rowerzystów, widoczne pętle indukcyjne wtopione w asfalt.

Organizacja ruchu w obrębie skrzyżowania w centrum miasta.

Buspas i pas do lewoskrętu tylko dla rowerzystów.

Skrzyżowanie dróg dla jednośladów i tunel ułatwiający - a nie utrudniający - podróż niechronionym uczestnikom ruchu.

Wydzielona dwukierunkowa droga dla rowerów.

Nadrzędność drogi rowerowej i chodnika względem drogi poprzecznej

Największy problem dróg rowerowych w Lejdzie - nierówna nawierzchnia (opinia lokalnego urzędnika)

Dwukierunkowa droga o przekroju jednopasowym z obustronnymi pasami rowerowymi.

Kolorowa i bezpieczna przestrzeń w pobliżu szkoły podstawowej.

Element uspokojenia ruchu na osiedlu mieszkaniowym (w tle dekoracje zawieszone w związku z Euro 2012).

Droga jednokierunkowa otwarta w dwie strony dla ruchu jednośladów.

Wydzielona jednokierunkowa droga rowerowa, oddzielny sygnalizator dla rowerzystów oraz lustro na sygnalizatorze dla pojazdów mechanicznych pomagające ujrzeć rowerzystę.

Czytelny układ tras - wszystkie relacje dostępne dla rowerzystów.

Przydomowy parking rowerowy.

Podziemny parking rowerowy przy stacji kolejowej...

...do którego każdy bez problemu wprowadzi swój pojazd (jeśli parking nie  będzie zamknięty z powodu zapełnienia co zdarza się bardzo często)

Naziemny parking rowerowy w pobliżu dworca kolejowego.

Zadaszony i zamykany parking rowerowy dla pracowników urzędu miasta.

Stojaki rowerowe przy jednym z budynków uniwersytetu.

Droga rowerowa ma pierwszeństwo względem drogi dla pojazdów mechanicznych.

Latarnie niefortunnie ustawione w chodniku lecz i tak mało osób z niego korzysta.

Infrastruktura rowerowa występuje praktycznie wszędzie...

...choć poza miastem rowerzyści często tracą pierwszeństwo.

Wydzielona dwukierunkowa droga rowerowa z dedykowanym oświetleniem na obrzeżach miasta.

 



wyedytowano: 2012-09-04 00:00
aktywne od dnia: 2012-09-03 22:21
drukuj  
Komentarze użytkowników (2)
gość ;), 2012-09-05 19:27:37
wow! robi wrażenie!!!  :) )
Andrej, 2019-09-18 22:38:55
Od 2019 w Holandji jesc mandat za uziwanie telefonu w czase jazdy rowerom
Dodaj swój komentarz:


:) :| :( :D :o ;) :/ :P :lol: :mad: :rolleyes: :cool:
pozostało znaków:   napisałeś znaków:
kod z obrazka*
Ankieta
Jak oceniasz rok 2023 pod kątem rozwoju infrastruktury rowerowej w Toruniu?
ankieta aktywna od: 2024-03-19 21:25

Wspierają nas
Sklepy i serwisy rowerowe w Toruniu

Stowarzyszenie ROWEROWY TORUŃ działa na rzecz powstawania odpowiedniej infrastruktury rowerowej.
konto bankowe BGŻ S.A. 71203000451110000002819490 NIP: 9562231407 Regon: 340487237 KRS: 0000299242

Wszystkie Prawa zastrzeżone. Cytowanie i kopiowanie dozwolone za podaniem źródła.
SRT na Facebook